Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 

Εκδηλώσεις


Συζήτηση για τα κυκλοφοριακά - πολεοδομικά προβλήματα της πόλης μας

15/6/2007

Ομιλητές: Αλέξανδρος Δελούκας συγκοινωνιολόγος, Ελένη Πορτάλιου Αρχιτέκτονας–καθηγήτρια Ε.Μ.Π., Πάνος Τότσικας Πολεοδόμος και από τη πλευρά της «Δράσης» ο Νίκος Χαραλαμπίδης Αρχιτέκτονας–πολεοδόμος–χωροτάκτης.


Βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα γενικευμένο φαινόμενο αποσύνθεσης του κοινωνικού ιστού εξαιτίας της μορφής ανάπτυξης της πόλης. Μπροστά σ’ αυτό το φαινόμενο, η απάντηση βρίσκεται στην ανάπτυξη συλλογικοτήτων μεταξύ των κατοίκων -και μια τέτοια είναι η προσπάθεια της Κίνησής μας, ώστε αυτοί να πάψουν να είναι θεατές της καταστροφής της πόλης τους, να παρεμβαίνουν σε όσα καθορίζουν την καθημερινότητά τους. Να απαιτήσουν μια πόλη που δεν θα είναι χαρισμένη αποκλειστικά στο αυτοκίνητο και την ιδιώτευση, μια πόλη που δεν θα είναι υπνωτήριο.


Γενικότερα συμπεράσματα:
• Το συγκοινωνιακό–κυκλοφοριακό που αναφέρεται σαν κύριο πρόβλημα των Βριλησσίων -και όχι μόνο, δεν είναι πρόβλημα αυτογενές, αλλά αποτέλεσμα του πολεοδομικού σχεδιασμού και της στάσης ζωής των ίδιων των κατοίκων. Η μορφή και η λειτουργία της πόλης, εξαρτώνται και από τον τρόπο ζωής που επιλέγουν οι κάτοικοί της. Έτσι για παράδειγμα, η απαίτηση για απρόσκοπτη κίνηση και στάθμευση των Ι.Χ. σε μια πόλη όπου αντιστοιχεί ένα αυτοκίνητο ανά κάτοικο φαντάζει πλέον εξωπραγματική.
• Ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην Ελλάδα έχει τις περισσότερες φορές διορθωτικό χαρακτήρα, στοχεύει στη διευθέτηση ήδη διαμορφωμένων καταστάσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εντάξεις στο σχέδιο πόλης ήδη δομημένων περιοχών, δηλ. περιοχών αυθαίρετης δόμησης, που η νομιμοποίησή τους εξυπηρετεί πολιτικούς και καθόλου «κοινωνικούς» λόγους. Στα Βριλήσσια αυτό συνέβη πρόσφατα στην περίπτωση της περιοχής «Κρασσά», όπου ήδη δρομολογείται η απόδοσή της στους αυθαίρετα δομήσαντες και τους καταπατητές της.
Παράδειγμα αποσπασματικής παρέμβασης αποτελεί επίσης και η διαπλάτυνση της Λ. Πεντέλης. Εκεί, αντί να αναλυθούν και να μελετηθούν τα αίτια της κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως η υπερσυγκέντρωση εμπορικών λειτουργιών και μάλιστα με γραμμικό τρόπο, εκτελέστηκε ένα έργο που κόβει τα Βριλήσσια στα δύο, προκαλεί δυσάρεστες κυκλοφοριακές ανακατατάξεις στους εσωτερικούς δρόμους της πόλης και έχει και αμφίβολη αποτελεσματικότητα.
• Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το περιβάλλον δεν επιτρέπει εφησυχασμό και αναβλητικότητα. Οι ελεύθεροι χώροι όλο και περισσότερο λιγοστεύουν ο δημόσιος χώρος λεηλατείται. Η ονομαζόμενη « ανάπτυξη» (νοούμενη κυρίως σαν οικιστική) παρουσιάζεται σαν υπέρ όλων σκοπός.
• Τα ρυθμιστικά σχέδια, όπως επί παραδείγματι το γενικό ρυθμιστικό της Αθήνας, στην ουσία ελάχιστα έχουν εφαρμοστεί.
• Η χρήση του αυτοκινήτου ακόμη και για διαδρομές που αυτό δεν θα ήταν απαραίτητο, διογκώνεται διαρκώς, αντί να δοθεί βάρος στη μετακίνηση με μαζικά μέσα μεταφοράς.

Ειδικότερα συμπεράσματα για τα Βριλήσσια:
• Τα Βριλήσσια παρουσιάζουν αύξηση πληθυσμού της τάξης του 60%, ανάμεσα στα έτη 1991 και 2001. Η πλειοψηφία των νέων κατοίκων εργάζεται – άρα και μετακινείται – εκτός Βριλησσίων.
• Το εμπορικό κέντρο της πόλης (δηλαδή η πλατεία Αναλήψεως και η Λ. Πεντέλης) είναι σε έκκεντρη θέση σε σχέση με τη συνολική έκταση της, ιδίως αν σε αυτήν συνυπολογιστούν γειτονικές περιοχές άλλων δήμων όπως του Γέρακα και του Χαλανδρίου, που έχουν μεγαλύτερη σχέση με τα Βριλήσσια, παρά με τους Δήμους στους οποίους ανήκουν.
• Το γεγονός επίσης ότι το κέντρο έχει γραμμική ανάπτυξη εκατέρωθεν της Λ. Πεντέλης λόγω της ανεξέλεγκτης ανάπτυξης εμπορικών δραστηριοτήτων, δημιουργεί τα μεγαλύτερα προβλήματα στη κίνηση και τη στάθμευση των Ι.Χ.
• Τα τελευταία συγκοινωνιακά – κυκλοφοριακά δεδομένα έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές, χωρίς να έχουν αξιοποιηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό τα συγκοινωνιακά προτερήματα που αποκτά η περιοχή με την κατασκευή των στάσεων προαστιακού και μετρό.
• Ο σχεδιασμός ή καλύτερα οι επεμβάσεις, γίνονται στη κατεύθυνση της διευκόλυνσης του Ι.Χ. αγνοώντας τις ανάγκες του πεζού, του ποδηλάτη, των Α.Μ.Ε.Α. Οι επεμβάσεις αυτές έχουν αμφίβολη αποτελεσματικότητα ακόμα και σε ότι αφορά την ίδια την κίνηση των Ι.Χ. και είναι εν πάση περιπτώσει περιορισμένου χρονικού ορίζοντα.
• Η μορφή που έχει η πόλη ελάχιστα βοηθάει την κοινωνικοποίηση αντίθετα ενισχύει την ατομικότητα.
• Οι κυκλοφοριακές μελέτες θα έπρεπε να συνδέονται με το Γενικό Πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο αντίστοιχα πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες αλλαγές στον τρόπο ανάπτυξης του κέντρου της πόλης, που συνεχίζει να διογκώνεται ανεξέλεγκτα.


περισσότερα...
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γιώργος Χειμωνάς
Μοναχά ο θάνατος βγάζει στο φως την ευγενική καταγωγή των ανθρώπων. Αυξάνει το χαμηλό φώς της ζωής τυφλώνοντας.


Τα σχόλια σας...
Φάκελος «Ανακύκλωση στα Βριλήσσια». ΜΕΡΟΣ 3ο. 13/8/2018 Κωνσταντίνα
Με την καινούργια νομοθεσία (4497/17) δίνεται η δυνατότητα και στους δήμους να είναι διαχειριστές των ανακυκλώσιμων και όχι απλά συλλέκτες, να μη χρειάζεται να απευθυνθούν σε ιδιώτες και να μπορούν να συνεργαστούν με φορείς και την κοινωνικά αλληλέγγυα οικονομία, ενώ με τις καινούργιες συμβάσεις είναι υποχρεωτικό να επιστρέφει μέρος της αξίας των υλικών που ανακυκλώνονται στους δήμους. Ο δήμος μας τι έσοδα έχει απο τα ανακυκλώσιμα ;
Στο Μάτι με τους εθελοντές29/7/2018 Μάρκος
Μαρίνα μου χωρίς υποτίμηση στα στοιχεία που παραθέτεις για τη στάση των εκπροσώπων του δήμου, αυτό που κυρίως διακρίνεις στους εντεταλμένους ''υπεύθυνους'' νομίζω δεν είναι τόσο η ανικανότητα ή ανοργανοσιά αλλά η πλήρης αναντιστοιχία τους με τη διάθεση προσφοράς των εθελοντών.Η διεκπεραιωτική αγγαρεία χωρίς ψυχή. Ευτυχώς, βρίσκονται σε αναντιστοιχία μ΄όλους αυτούς τους ανώνυμους, καθημερινούς αφανείς ήρωες που δίνουν περίσσεια ψυχής.,


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Κάθε Τρίτη, από τις 20:30 μέχρι τις 22:00 το στέκι της Δράσης είναι ανοιχτό, ενώ παράλληλα, λειτουργεί και η δανειστική βιβλιοθήκη της "Δράσης"




   
© 2006 - 2018 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου