Σχόλια
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθ

Μαρία Κυρίτση
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Έχετε δίκιο κα Μαργαρίτη. Κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε. Ως διοργανωτές, απολογούμαστε...

admin
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
11/10/2024

Και τη στιγμή που θα έλεγε ο Φοίβος ένα τραγούδι που θα συγκλοόνιζε τους πάντες...οι φίλοι του συλλόγου μάλωναν με όσους ήρθαμε να παρακολουθησουμε τη συναυλία κ ψήφιζαν γιατί δεν μπορούσαν να αντιληφ

Μαργαρίτη Σοφία

Συνομιλώντας μ’ έναν ενδιαφέροντα σκηνοθέτη…

Η προβολή της ταινίας <i>«Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη»</i> και η συζήτηση με τον Σωτήρη Γκορίτσα.

Η «Δράση για μια άλλη πόλη», την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014, στο πλαίσιο του προγράμματος προβολής ταινιών που έχει οργανώσει εδώ και αρκετό καιρό, πραγματοποίησε εκδήλωση στο ΤΥΠΕΤ. Η εκδήλωση περιελάμβανε προβολή της ταινίας «Απ’τα κόκκαλα βγαλμένη» του Σωτήρη Γκορίτσα. Μετά την προβολή της ταινίας ακολούθησε συζήτηση με τον σκηνοθέτη. Η ταινία προβλήθηκε στους κινηματογράφους το 2011 και έχει ως θέμα της το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Το σενάριο, γραµµένο από τον σκηνοθέτη αλλά και από τον σεναριογράφο Νίκο Παναγιωτόπουλο, βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του ορθοπεδικού Γιώργου Δενδρινού και παρουσιάζει τις εμπειρίες του από την πρώτη θητεία του στο ΕΣΥ. Ο Γκορίτσας συναρμολογεί τα τραγελαφικά περιστατικά που λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα νοσοκομείο και καταφέρνει να αποσπάσει διαρκή και αβίαστη αφηγηματική ροή καθώς και υποδειγματικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς, οι οποίοι είναι πλήρως ενσωματωμένοι στους ρόλους τους. Η ταινία έχει βραβευθεί από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. για τον Α΄ και Β΄ ανδρικό ρόλο και στο φεστιβάλ του Λος Άντζελες έχει λάβει το βραβείο καλύτερης ταινίας. Στη συζήτηση που ακολούθησε, μετά την προβολή της ταινίας, με μεγάλη συμμετοχή και ενδιαφέρον από τους παρευρισκόμενους, ο σκηνοθέτης εξήγησε τους λόγους για τους οποίους έκανε την ταινία αυτή. Υποστήριξε ότι ο χώρος της υγείας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από δραματουργική άποψη και έτσι πάντοτε τον ενδιέφερε να κάνει μια ταινία με αυτό το θέμα. Σ’αυτό βοήθησε και προσωπική εμπειρία που είχε λόγω κάποιου ατυχήματος, συν το γεγονός ότι ο αδελφός του είναι γιατρός και είχε το έναυσμα από τις διηγήσεις του. Τα όσα κωμικοτραγικά συμβαίνουν σε ένα νοσοκομείο, κατά την άποψη του σκηνοθέτη, χαρακτηρίζουν όλη τη νεοελληνική ζωή και την κακοδαιμονία του Ελληνικού Δημοσίου αλλά και τις ανεξάντλητες δυνάμεις των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτό και επιμένουν να αντιστέκονται και να προσπαθούν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη και το έργο του: Ο Σωτήρης Γκορίτσας γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε οικονομικά στην Αθήνα και κινηματογράφο στο Λονδίνο. Η πρώτη του δουλειά το 1987 είναι η τηλεταινία «Κάποιος ξαγρυπνά» ενώ η δεύτερη ταινία το 1990 με τον τίτλο «Δέπσποινα» είναι μια μέσου μήκους ταινία που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσ/κης με το Α΄ βραβείο Καλύτερης ταινίας και Διάκριση ερμηνείας στους ηθοποιούς. Τρία χρόνια αργότερα, το 1993, σκηνοθετεί την μεγάλου μήκους ταινία με τον τίτλο «Απ’το Χιόνι». όπου με διεισδυτική ματιά και χωρίς μελοδραματισμό και εξωραϊσμό παρουσιάζεται το πρόβλημα της ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία των οικονομικών μεταναστών. Η ταινία αυτή, στην κυριολεξία, σάρωσε τα βραβεία τόσο στην Ελλάδα όσο και σε διεθνή φεστιβάλ. Στις ταινίες που ακολουθούν «Βαλκανιζατέρ» το 1997, «Μπραζιλέρο» το 2001 και «Παρέες» το 2007 παρουσιάζει με τον πιο απολαυστικό τρόπο χαρακτηριστικά και αντιφάσεις της ταυτότητας του Νεοέλληνα. Σταυριανή Σπυριούνη-Νικολοπούλου

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.

Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

4η συνάντηση της επιτροπής κατοίκων για τον "Βριλησσό" στο στέκι της ΔΡΑΣΗΣ (Πάρνηθος 21).

Από την Κατοχή και την Απελευθέρωση στον Δεκέμβρη του 1944.Το 2ο μάθημα Ιστορίας με τον Προκόπη Παπαστράτη.

Το «Επισκεπτήριο» στα Βριλήσσια. Έκθεση με κούκλες και άλλα χειροτεχνήματα που κατασκευάζουν κρατούμενες των φυλακών Θήβας. Σάβαβτο 7 & Κυριακή 8 Δεκεμβρίου από τις 11:00 το πρωί έως τις 9:00 το βράδυ, στο στέκι της ΔΡΑΣΗΣ.

Newsletter