Σχόλια
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθ

Μαρία Κυρίτση
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Έχετε δίκιο κα Μαργαρίτη. Κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε. Ως διοργανωτές, απολογούμαστε...

admin
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
11/10/2024

Και τη στιγμή που θα έλεγε ο Φοίβος ένα τραγούδι που θα συγκλοόνιζε τους πάντες...οι φίλοι του συλλόγου μάλωναν με όσους ήρθαμε να παρακολουθησουμε τη συναυλία κ ψήφιζαν γιατί δεν μπορούσαν να αντιληφ

Μαργαρίτη Σοφία

Στη δημοσιότητα το ετήσιο πρόγραμμα του "Cine Δράση"

Ταινίες και συζητήσεις, κάθε εβδομάδα, μέχρι τον Ιούλιο του 2015

«Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-ΔΡΑΣΗ» Πρόγραμμα προβολών - συζητήσεων Σεπτέμβριος 2014 – Ιούλιος 2015 Πέμπτη 2/10/2014 Αφιέρωμα στον Ρόμπιν Ουίλιαμς. Ο βασιλιάς της μοναξιάς (The Fisher King). ΗΠΑ, 1991. Σκηνοθεσία: Τέρρυ Γκίλιαμ. Σενάριο: Richard La Gravenese. Πρωταγωνιστούν: Robin Williams, Jeff Bridges, Harvey Kaitel, Amanda Plummer, Mercedes Ruehl. O Jack Lucas, ραδιοφωνικός εκφωνητής, κυνικός και εγωιστής, βλέπει την καριέρα του να καταρρέει μετά από ένα τραγικό γεγονός: τα πικρόχολα και ασυναίσθητα σχόλιά του ώθησαν έναν ψυχικά διαταραγμένο ακροατή να διαπράξει ένα ομαδικό φονικό σε ένα μπαρ του Μανχάταν. Μερικά χρόνια μετά, ολομόναχος, αλκοολικός, χωρίς σκοπό και χωρίς ελπίδα, συναντά τον Parry, έναν μισότρελο άστεγο που ζει σε έναν κόσμο φαντασίας και σουρεαλισμού, νομίζοντας ότι είναι ς ιππότης σε αναζήτηση του Αγίου Δισκοπότηρου. Ένα γύρισμα της τύχης θα φέρει τον Jack μπροστά σε μια τραγική αλήθεια: ο Parry είναι ο άντρας μιας γυναίκας που σκοτώθηκε σε εκείνο το μπαρ από τον μανιακό ακροατή του Jack. Πέμπτη 9/10/2014/ Είμαι ο έρωτας (Ιο sono l'amore). Ιταλία, 2009. Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο. Σενάριο: Γκουαντανίνο, Μπάρμπαρα Αλμπέρτι, Ιβάν Κοτρονέο, Βάλτερ Φαζάνο. Πρωταγωνιστούν: Τίλντα Σουίντον, Φλάβιο Παρέντι, Γκαμπριέλε Φερτσέτι, Μαρίζα Μπέρενσον. Σε ένα επίσημο δείπνο στη μιλανέζικη βίλα της οικογένειας, ο πατριάρχης των Ρέκι ανακοινώνει πως στην κεφαλή της οικονομικής αυτοκρατορίας του είναι ώρα να τον διαδεχτούν ο γιος του και ο εγγονός του Οι καιροί, όμως, έχουν αλλάξει και το κάθε μέλος της οικογένειας έχει τα δικά του σχέδια για το μέλλον. Η ταινία καταπιάνεται με πολλά θέματα, κυριαρχεί όμως αυτό της ανεξαρτησίας της γυναίκας. Αφιέρωμα στο σύγχρονο Ελληνικό κινηματογράφο. Προβολές και συζητήσεις. Τετάρτη 15/10/2014. ΤΥΠΕΤ. Να κάθεσαι και να κοιτάς, Ελλάδα, 2013. Σενάριο- σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς. Πρωταγωνιστούν: Μαρίνα Συμεού, Γιώργος Καφετζόπουλος, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκος Γεωργάκης, Κωστής Σειραδάκης, Γιώργος Ζιόβας. Ώρα προβολής 7. 00μμ. Ακολουθεί συζήτηση με τη συμμετοχή του σκηνοθέτη. Ένα τοπίο παρακμής σε κάποια ακαθόριστη ελληνική επαρχιακή πόλη. Είναι ο γενέθλιος τόπος της Αντιγόνης, μιας 30χρονης γυναίκας η οποία παρατάει την Αθήνα και επιστρέφει με σκοπό να ζήσει εκεί. Πιάνει δουλειά σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών, ξαναβρίσκει την αγαπημένη παιδική της φίλη την Ελένη και τα φτιάχνει με το Νίκο, έναν όμορφο και αρκετά νεότερό της άνδρα. Ως εδώ όλα μοιάζουν καλά, μόνο που δεν είναι έτσι. Όλοι κινούνται μέσα σε έναν φαύλο κύκλο, παρανομίας, διαφθοράς, βίας και απόκρυψης. Η Ελένη έχει σχέση με το Νώντα, παντρεμένο, αποφυλακισμένο με αναστολή και εργοδότη του Νίκου. Ο Νώντας κακοποιεί την Ελένη και ασκεί μεγάλη επιρροή επάνω στο Νίκο, έτσι ώστε σύντομα η Αντιγόνη να έρθει σε σύγκρουση μαζί του. Η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο, οι σχέσεις των ηρώων περιπλέκονται και μόνο μία έκρηξη μπορεί να δώσει τη λύση και να οδηγήσει σε ένα ξεκαθάρισμα. Η μικρή κοινωνία της συνενοχής θα διαταραχτεί και η τελική κάθαρση δε θα φέρει και τη λύτρωση για τους ήρωες. Πέμπτη 23/10/2014. Ο Μανάβης. Ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου που καταγράφει, παρακολουθώντας τον για ενάμισι ολόκληρο χρόνο, την εβδομαδιαία διαδρομή ενός πλανόδιου μανάβη, του Νίκου Αναστασίου που με τη γυναίκα του Σοφία, από τη δεκαετία του 1980 κάνουν το ίδιο δρομολόγιο στα βουνά της Πίνδου, σε όλη τη διάρκεια του έτους και στις τέσσερεις εποχές. Μέσα στον άγριο χειμώνα, βρέξει χιονίσει, αλλά και στο κατακαλόκαιρο. Ένας ύμνος στην φύση και στον άνθρωπο. ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ - ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013. Ακολουθεί συζήτηση με τη συμμετοχή του σκηνοθέτη, του διευθυντή φωτογραφίας και του μοντέρ της ταινίας. Τετάρτη 29/10: Το Παλαιοπωλείο της οδού Ruth Kjaer. Ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία Άσπας Σιώκου. Αίμα. Ελλάδα, 2012. Σκηνοθεσία: Διαμαντής Καραναστάσης. Σενάριο: Διαμαντής Καραναστάσης-Μαριάννα Κάλμπαρη. Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Βολιώτη, Νέστορας Κοψιδάς, Διαμαντής Καραναστάσης, Δώρα Σαμψώνα. Ένας άντρας έχει μεγαλώσει με τα μάτια κλειστά. Για να τα ανοίξει πρέπει πρώτα να ανακαλύψει το πώς, το πόσο, το τι και το γιατί που κρύβει η αγάπη. Μόνος δρόμος του, η μνήμη. Ο μύθος του Οιδίποδα χρησιμοποιείται σαν όχημα σε μια συμβολική ιστορία για τα όρια της αγάπης. Η ταινία είναι μια εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή σε σκηνοθεσία , μοντάζ, σενάριο και παραγωγή Διαμαντή Καραναστάση, με μηδενικό προϋπολογισμό και χωρίς συνεργείο. Κέρδισε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο AMSTERDAM FILM FESTIVAL 2012 (Special Jury Prize – World Cinema Dramatic) και έχει επιλεγεί ως επίσημη συμμετοχή στο 50th GIJON INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012. Ακολουθεί συζήτηση με συμμετοχή του σκηνοθέτη και της συμπατριώτισσάς μας ποιήτριας Γιώγιας Σιώκου. Πέμπτη 6/11/2104. Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει (Cesare deve morire). Ιταλία , 2012.
Σκηνοθεσία: Paolo Taviani, Vittorio Taviani. Σεναριογραφοι: Paolo Taviani, βασισμένο σε έργο του William Shakespeare. Πρωταγωνιστούν: Cosimo Rega, Salvatore Striano, Giovanni Arcuri. Οι τρόφιμοι μιας φυλακής υψίστης ασφαλείας έξω από τη Ρώμη κάνουν πρόβες για μια παράσταση του «Ιούλιου Καίσαρα» του Σαίξπηρ. Πρωτότυπος, συναρπαστικός συνδυασμός μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ με πολλαπλές αναφορές στην παρούσα κοινωνική πραγματικότητα. Ταυτόχρονα ένα αποτελεσματικό κινηματογραφικό σχόλιο πάνω στην εξουσία, την ελευθερία και την ίδια την τέχνη. Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2012. Πέμπτη 13/11/2014. Όταν πετούν οι γερανοί (Letyat zhuravli,The cranes are flying). ΕΣΣΔ. 1957. Σκηνοθεσία: Mikhail Kalatozov. Σενάριο: Viktor Rozov. Πρωταγωνιστούν: Tatyana Samohlova, Aleksey Batalov, Vasili Merkuryev, Aleksandr Shvorin. Εικόνες ενός εκθαμβωτικού λυρισμού συνοδεύουν μία από τις ωραιότερες (και τραγικές) ιστορίες αγάπης του παγκόσμιου σινεμά. Ο πειραματισμός με την κάμερα, που ήταν ταμπού στη σταλινική περίοδο, άρχισε να αναδύεται και πάλι. Παίχτηκε με τεράστια απήχηση στη Δύση, βραβεύτηκε με τον Χρυσό Φοίνικα του φεστιβάλ Καννών του 1958, καθιέρωσε μια σουπερστάρ της Ρωσίας, την Τατιάνα Σαμοϊλοβα (που πέθανε μέσα στο 2014) και αποκάλυψε στο πλατύ κοινό ένα καινούριο κινηματογράφο από τη Σοβιετική Ένωση. Πέμπτη 20/11/2014.(Πολυτεχνείο) Προβολή του ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου «Φασισμός ΑΕ». Ακολουθεί συζήτηση. Πέμπτη 27/11/2014. Μέσα από τις Φλόγες, (Incendies). Καναδάς, 2010. Σκηνοθεσία: Ντενίς Βιλνέβ. Πρωταγωνιστούν: Λούμπνα Αζαμπάλ, Μελίσα Ντεσορμό - Πουλέν, Μαξίμ Γκοντέτ. Όταν ο συμβολαιογράφος διαβάζει στη Ζαν και το Σιμόν τη διαθήκη της μητέρας τους, τα δίδυμα αδέλφια έκπληκτα παίρνουν τους φακέλους που άφησε εκείνη, έναν για τον πατέρα τους που πιστεύανε ότι ήταν νεκρός κι ένα για τον αδερφό τους, που δε γνωρίζανε την ύπαρξη του. Σε αυτή την αινιγματική κληρονομιά, η Ζαν πιστεύει ότι θα βρει την απάντηση για την ανεξήγητη σιωπή της μητέρας της τις τελευταίες εβδομάδες της ζωής της. Αποφασίζει να ταξιδέψει στη Μέση Ανατολή για να αναζητήσει την ιστορία της οικογένειας της, για την οποία φαίνεται ότι δε γνωρίζει τίποτα. Ο Σιμόν δε συγκινείται από τα μεταθανάτια παιχνίδια που παίζει η μητέρα του, αλλά η αγάπη για την αδερφή του είναι τόσο δυνατή που σύντομα θα την ακολουθήσει για να ανακαλύψουν την αλήθεια για μια γυναίκα πολύ διαφορετική από εκείνη που γνώριζαν ως μητέρα τους. Σιγά-σιγά τα δίδυμα ενώνουν τα κομμάτια της ιστορίας, ανακαλύπτοντας την τραγική μοίρα της γυναίκας που τους έφερε στον κόσμο. Μια μοίρα σημαδεμένη από τον πόλεμο και το μίσος, που διαπερνά τη ζωή των χωρών της Μέσης Ανατολής, συγκεκριμένα εδώ, του Λιβάνου. Πέμπτη 4/12/2014 Λευκός ελέφαντας, (White elephant,elefante blanco). Αργεντινή, 2012. Σκηνοθεσία: Pablo Trapero. Σενάριο: Pablo Trapero, Alejandro Fadel. Πρωταγωνιστούν: Ricardo Darín, Jérémie Renier, Martina Gusman. Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η νέα ταινία του Αργεντινού σκηνοθέτη Πάμπλο Τραπέρο μας μεταφέρει στις άθλιες συνθήκες διαβίωσης που επικρατούν στις παραγκουπόλεις της Αργεντινής. Το φιλμ είναι ένα σκληρό, αλλά παράλληλα και ρεαλιστικό, κοινωνικό δράμα, το οποίο θέτει προβληματισμούς και ερωτήματα στον θεατή. Πέμπτη 18/10/2014. Μαθήματα Ζωής (Detachment). HΠA, 2011. Σκηνοθεσία: Τόνι Κέι. Σενάριο: Καρλ Λούντ. Φωτογραφία: Τόνι Κέι. Μουσική: The Newton Brothers. Πρωταγωνιστούν: Άντριεν Μπρόντι, Κριστίνα Χέντρικς, Σάμι Γκέιλ, Τζέιμς Κάαν, Μάρσα Γκέι Χάρντεν, Λούσι Λιού, Μπλάιθ Ντάνερ, Μπέτι Κέι. Ο εκπαιδευτικός Χένρι Μπαρτ αποφεύγει συστηματικά οποιαδήποτε συναισθηματική σύνδεση με συναδέλφους και μαθητές. Ο ίδιος είναι μια χαμένη ψυχή σε διαρκή πάλη με ένα τραυματικό παρελθόν. Κάποτε καλείται να καλύψει κάποια κενά διδασκαλίας σε μια από τις πιο ζόρικες περιοχές της Νέας Υόρκης. Οι καθηγητές δεν έχουν καμιά όρεξη να ασχοληθούν με το εκπαιδευτικό τους έργο, ενώ οι μαθητές δείχνουν παντελώς αδιάφοροι στη γνώση που τους προσφέρεται. Η διαφορετική στάση του Χένρι απέναντί τους θα αλλάξει την απαθή συμπεριφορά των μαθητών, οι οποίοι θα αρχίσουν σιγά-σιγά να δένονται με τον αναπληρωτή καθηγητή τους. Μεγάλο Βραβείο & Βραβείο Κοινού – Festival Valenciennes. Βραβείο Fipresci & Βραβείο Cartier - Deauville Film Festival. Βραβείο Κοινού - Sao Paulo International Film Festival. Πέμπτη 8/1/2015, Εδώ κι εκεί, (Tamo i Ovde). Σερβία-ΗΠΑ, 2009. Σκηνοθεσία: Ντάρκο Λουνγκούλοφ. Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Θόρντον, Μιριάνα Καράνοβιτς, Σίντι Λόπερ, Μπράνισλαβ Τριφούνοβιτς. Ο Ρόμπερτ είναι ένας μεσήλικας Νεοϋορκέζος μουσικός που έχει μείνει χωρίς σπίτι. Πάσχει από κατάθλιψη και η ανάγκη του για χρήματα είναι πιο άμεση από ποτέ. Δέχεται, λοιπόν, την πρόταση του Μπράνκο, ενός νεαρού Σέρβου μετανάστη που ζει κάτω από δύσκολες συνθήκες στη Νέα Υόρκη. Συμφωνούν να ταξιδέψει ο Ρόμπερτ στο Βελιγράδι και να παντρευτεί την κοπέλα του Μπράνκο, την Ιβάνα, που χρειάζεται τα απαραίτητα χαρτιά για να μεταναστεύσει στις Η.Π.Α. Με αυτό τον τρόπο, θα βγάλει εύκολα και γρήγορα χρήματα. Το σχέδιο, όμως, δεν πηγαίνει όπως είχε σχεδιαστεί. Πέμπτη 15/1/2015. Μπουένος Άιρες σ’ αγαπώ, (Superclasico). Δανία, 2011. Σκηνοθεσία: Όλε Κρίστιαν Μάντσεν. Πρωταγωνιστούν: Πάπρικα Στέιν, Άντερς Μπέρτελσεν, Αντριάνα Μασκιαλίνο, Σεμπάστιαν Εστεβάνεζ, Ντάφνε Σκίλινγκ, Τζέιμι Μόρτον, Μιγκέλ Ντέντοβιτς, Μίκαελ Μπέρτελσεν. O Κρίστιαν είναι ιδιοκτήτης μιας κάβας στο χείλος της χρεοκοπίας, αλλά και οι υπόλοιποι τομείς της ζωής του δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση. Η σύζυγός του, Άννα, τον έχει εγκαταλείψει και ζει στο Μπουένος Άιρες, όπου εργάζεται ως επιτυχημένη ατζέντισσα ποδοσφαιριστών και χαίρεται τη ζωή της με έναν πάμπλουτο σταρ του ποδοσφαίρου. Μια μέρα, ο Κρίστιαν και ο 16χρονος γιος του παίρνουν το αεροπλάνο για το Μπουένος Άιρες. Η αφορμή για το ταξίδι είναι τα χαρτιά του διαζυγίου, τα οποία ο Κρίστιαν θέλει δήθεν να υπογράψει μαζί με την Άννα, στην πραγματικότητα, όμως, σκοπός του είναι να προσπαθήσει να την ξανακερδίσει. Πέμπτη 22/1/2015. Πίσω από τους λόφους, (Beyond the Hills/ După dealuri). Ρουμανία, 2012. Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Μουνγκίου. Πρωταγωνιστούν: Κοσμίνα Στρατάν, Κριστίνα Φλουτούρ, Βαλέριου Αντριούτα, Ντάνα Ταπαλάγκα. Η πιο πρόσφατη δημιουργία του ρουμάνου κινηματογραφιστή, η οποία εμπνέεται από την αληθινή ιστορία ενός εξορκισμού σε ένα μοναστήρι έξω απ’ το Βουκουρέστι και τις τραγικές συνέπειές του. Δυο φίλες, συναντιούνται ξανά ύστερα από έναν σύντομο αποχωρισμό: Η Βοϊκίτσα επιστρέφει από τη Γερμανία για να βρει την Αλίνα, με την οποία μεγάλωσαν μαζί σε ορφανοτροφείο. Μόνο που η Αλίνα, έχει καταφύγει σε μοναστήρι κι έχει αρνηθεί τα εγκόσμια. Με αφορμή μια δυνατή γυναικεία φιλία, ο Μουντζίου χτίζει μεθοδικά ένα δράμα που καθώς κορυφώνεται, αναμοχλεύει σχέσεις εκκλησίας – κοσμικής ζωής, αλλά και τους φόβους και τις αντιθέσεις μιας κοινωνίας σε μεταβατικό στάδιο. Τετάρτη 28/1/2015. ΤΥΠΕΤ. Μικρά Αγγλία. Ελλάδα 2013. Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης. Σενάριο Ιωάννα Καρυστιάννη. Πρωταγωνιστούν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μάξιμος Μουμούρης, Αννέζα Παπαδοπούλου Βασίλης Βασιλάκης. Στην Άνδρο της δεκαετίας του ’30, η Μίνα, σύζυγος ναυτικού που λείπει διαρκώς σε ταξίδια, παντρεύει την κόρη της Όρσα με τον νεαρό καπετάνιο και πλοιοκτήτη Νίκο Βατοκούζη και όχι με τον ορφανό υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ με τον οποίο είναι ερωτευμένη. Όταν όμως ο τελευταίος γίνει περιζήτητος καπετάνιος, θα παντρευτεί τη μικρότερη κόρη της Μίνας, τη Μόσχα, αναστατώνοντας έτσι επικίνδυνα την οικογενειακή καθημερινότητα. Ένα μήνα, περίπου, πριν τα Βραβεία Όσκαρ η Λέσχη προβάλλει την ταινία του Παντελή Βούλγαρη που ανέβασε πολύ τον πήχυ των ελληνικών κινηματογραφικών παραγωγών και αποτελεί την επίσημη συμμετοχή της χώρας μας για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Της προβολής ακολουθεί συζήτηση με τον σκηνοθέτη και άλλους παράγοντες του φιλμ. Πέμπτη 5/2/2015. Μαύρο Ψωμί, (Black Bread, Pa Negre, Pan Negro). Σκηνοθεσία: Ογουστί Βιγιαρόνγκα. Πρωταγωνιστούν: Φραντσέσκ Κολομέρ, Νόρα Νάβας, Ρόχερ Κασαμαχόρ, Μαρίνα Κόμας, Σερζί Λοπέζ. Στη βόρειο-κεντρική Καταλονία, λίγο μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο, ο 11χρονος Αντρέου, που η οικογένεια του βρίσκεται στην πλευρά των ηττημένων, μεγαλώνει σε ένα αγρόκτημα ενός μικρού χωριού. Η χώρα έχει ήδη χωριστεί σε νικητές και ηττημένους και κανείς δεν έχει δικαίωμα να ανήκει “ενδιάμεσα”. Το παιδί άθελα του θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας δύο φόνων στο δάσος. Η αστυνομία θεωρεί ως μοναδικό ύποπτο τον άνεργο πατέρα του, τον κόκκινο επαναστάτη Φαριόλ. Ο Αντρέου για να τον σώσει, θα βαλθεί ν’ ανακαλύψει τον πραγματικό ένοχο. Σύντομα ο Φαριόλ θα βρεθεί στη φυλακή όσο η σύζυγος του θα προσπαθεί να τα βγάλει πέρα εργαζόμενη σ’ ένα από τα υφαντουργεία της περιοχής. Το χωριό όμως ζει στη σκιά ενός φόνου από το παρελθόν και θα χρειαστεί να αποκαλυφθεί ο πραγματικός ένοχος για να μπορέσει ο Αντρέου να λύσει το μυστήριο. Η Ισπανική αυτή ταινία – αποκάλυψη, κατέκτησε 13 Βραβεία Γκαουντί, 9 Βραβεία Γκόγια, Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και ήταν η επίσημη πρόταση της Ισπανίας στα Ξενόγλωσσα Όσκαρ. Πέμπτη 12/2/2015. Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν., (Ivan’s Childhood, Иваново детство). Σοβιετική Ένωση, 1962. Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky. Σενάριο: Vladimir Bogomolov, Andrei Konchalovsky, Mikhail Papava, Andrei Tarkovsky. Φωτογραφία: Vadim Yusov. Πρωταγωνιστoούν: Nikolai Burlyaev, Stepan Krylov, Nikolai Grinko, Irina Tarkovskaya, Andrei Konchalovsky. «...Χωρίς τα «Παιδικά χρόνια του Ιβάν», ούτε θα μάθαινα πώς να κάνω κάτι, ούτε και θα έκανα τίποτα τελικά...», Σεργκέι Παρατζάνοφ. Τα Παιδικά Χρόνια του Ιβάν, είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι. Περιγράφει τη ζωή του 12χρονου Ιβάν στο Ανατολικό Μέτωπο, καθώς ύστερα από την απώλεια των γονιών του η εκδίκηση και ο πόλεμος αποτελεί γι' αυτόν τη μόνη επιθυμητή πραγματικότητα. Η ικανότητά του να ξεγλιστράει μέσα στις εχθρικές γραμμές τον κάνει χρήσιμο στο στρατό, αλλά οι αποστολές του γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνες και έτσι απομακρύνεται από την πρώτη γραμμή. Ο Ιβάν αντιστέκεται και πείθει τους ανωτέρους του να τον αφήσουν να εκτελέσει μια τελευταία αποστολή. Η ταινία είναι βασισμένη στο αντιπολεμικό διήγημα του Βλαντιμίρ Μπογκομόλοφ και πιστοποιούσε την ύπαρξη ενός ρωσικού νέου κύματος που ήθελε να διαφοροποιηθεί ριζικά από το κυρίαρχο μοντέλο του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, που επικρατούσε τότε. Πέμπτη 19/2/2015. Όλα για την αγάπη (It’s all about Love). Δανία, 2003. Σκηνοθεσία: Thomas Vinterberg. Σενάριο: Mogens Rukov, Thomas Vinterberg. Πρωταγωνιστούν: Joaquin Phoenix, Claire Danes, Sean Penn. Σ’ ένα νοσηρό, εφιαλτικό κοντινό μέλλον, όπου ο κόσμος βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, ο Τζων και η Έλενα προσπαθούν να σώσουν το γάμο τους, την αγάπη τους και να μη χωρίσουν, μια και όλα είναι μάταια γύρω τους. Ατμοσφαιρική, λυρική, ποιητική, αγγλόφωνη παραγωγή του Δανού σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ, στην οποία κερδίζουν τόσο οι υπέροχες ερμηνείες των Χόακιν Φοίνιξ, Κλερ Ντέινς και Σον Πεν, όσο και η αισθαντική μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ. Πέμπτη 26/2/2015. Ούτε ένας λιγότερος. Κίνα, 1999. Σκηνοθεσία: Yimou Zhang. Σενάριο: Xiangsheng Shi. Πρωταγωνιστούν: Minzhi Wei, Huike Zhang, Zhenda Tian, Enman Gao. Σ’ ένα απομονωμένο χωριό της Κίνας, εντός ερειπωμένου δημοτικού σχολείου, μια 13χρονη αναλαμβάνει χρέη δασκάλου. Φεύγοντας ο κανονικός δάσκαλος σχεδόν διατάζει το κορίτσι: «Και τον νου σου μη σου φύγει ούτε ένας μαθητής». Γιατί; Λόγω φτώχειας, αφού ετησίως ένα εκατομμύριο Κινεζάκια εγκαταλείπουν τα βιβλία και ρίχνονται στην παραγωγή παίρνοντας πενταροδεκάρες (στην πραγματικότητα το ανατριχιαστικό αυτό νούμερο είναι τρεις φορές υψηλότερο). Ένας μαθητής «δραπετεύει» και εξαφανίζεται στη γειτονική πόλη. Η 13χρονη δεν το βάζει κάτω. Μετά χιλίων κόπων, βασάνων, ευρημάτων, φτάνει στην πόλη και καταλήγει στην πόρτα ενός κινεζικού καναλιού, όπου κατασκηνώνει επί 36ωρο ρωτώντας όσους μπαινοβγαίνουν: «Κύριε, μήπως είστε ο διευθυντής του καναλιού;». Ύστερα από ώρες, το αφτί κάποιου ιθύνοντος ιδρώνει και το αθώο πλάσμα δρασκελίζει την πόρτα του διευθυντή, βγαίνει σε μια εκπομπή από την οποία δημοσιοποιεί το πρόβλημά της με αποτέλεσμα να βρει τον εξαφανισθέντα συμμαθητή της και να επιστρέψουν μαζί στο χωριό. Πέμπτη 5/3/2015. Eκδήλωση για τις γυναίκες. Οι γυναίκες του λεωφορείου 678, Αίγυπτος, 2010. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Mohamed Diad. Πρωταγωνιστούν: Bushra, Nelly Karim, Maged El Kedwany. Η ταινία εξιστορεί μια σκληρή πλευρά της Αιγύπτου, που δεν είναι ευδιάκριτη στους περαστικούς επισκέπτες. Πρόκειται για την πραγματικότητα τριών γυναικών από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις στο Κάιρο, που ενώνονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν την σεξουαλική παρενόχληση που βιώνουν καθημερινά. Πέμπτη 12/3/2015. Ο θείος Μπούνμι θυμάται τις προηγούμενες ζωές του, (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives). Ταϊλάνδη - Βρετανία - Γαλλία - Γερμανία – Ισπανία, 2010. Σκηνοθεσία: Απίτσατπονγκ Bιρασετάκουν. Πρωταγωνιστούν: Θαναπάτ Σάισεϊμαρ, Γιενζίρα Πόνγκπας, Σακντά Καεβμπουαμπί. Χρυσός Φοίνικας στο φεστιβάλ Καννών για αυτό το αβάν-γκαρντ ταϊλανδέζικο δράμα. Ο Θείος Μπούνμι, που υποφέρει από οξεία νεφρική ανεπάρκεια, επιλέγει να περάσει τις τελευταίες μέρες του στην εξοχή παρέα με αγαπημένους του ανθρώπους. Μένει έκπληκτος όταν εμφανίζεται μπροστά του το φάντασμα της πεθαμένης γυναίκας του που σκοπό έχει να τον φροντίσει, ενώ και ο χαμένος από καιρό γιος του επιστρέφει στο σπίτι σε άυλη μορφή. Διερευνώντας τους λόγους της αρρώστιας του, ο Θείος Μπούνμι κατευθύνεται στη ζούγκλα μαζί με την οικογένειά του έχοντας ως προορισμό μια μυστηριώδη σπηλιά, στην οποία πιστεύει ότι γεννήθηκε και πέρασε τις προηγούμενες ζωές του. Πέμπτη 19/3/2015. MONEYBALL . ΗΠΑ, 2011. Σκηνοθεσία: Μπένετ Μίλερ. Πρωταγωνιστούν: Μπραντ Πιτ, Τζόνα Χιλ, Ρόμπιν Ράιτ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Κρις Πρατ, Τάμι Μπλάνσαρντ, Στίβεν Μπίσοπ, Τζακ ΜακΓκι. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Μπίλι Μπιν, πολλά υποσχόμενος επαγγελματίας παίχτης του baseball στο παρελθόν και μάνατζερ της ομάδας Oakland Athletics, βρίσκεται αντιμέτωπος με την απόφαση των ιδιοκτητών της να προβούν σε σοβαρές περικοπές στο μπάτζετ. Με την πλάτη στον τοίχο, ο Μπιν αναγκάζεται να προσλάβει τον Πίτερ Μπραντ, έναν ιδιοφυή οικονομικό αναλυτή, με τη βοήθεια του οποίου θα επιχειρήσει να ανατρέψει τα δεδομένα. Οι δυο τους θα θέσουν σε εφαρμογή ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα στατιστικής μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, που θα τους βοηθήσει να στελεχώσουν την ομάδα με τους καταλληλότερους παίχτες, παραμένοντας παράλληλα εντός μπάτζετ. Το αποτέλεσμα θα εκπλήξει τους πάντες. Πέμπτη 26/3/2015. Ακαδημία Πλάτωνος. Ελλάδα, 2009. Σκηνοθεσία: Φίλιππος Τσίτος. Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Αναστά Κοζντινέ, Μαρία Ζορμπά, Γιώργος Σουξές. Ο Σταύρος και οι φίλοι του, κλασικοί ελληναράδες χαραμοφάηδες, τεμπελιάζουν όλη μέρα μπροστά στο ψιλικατζίδικο του πρώτου. Όλα αλλάζουν όμως όταν ένα πρωί η μητέρα του Σταύρου αναγνωρίζει στο πρόσωπο ενός Αλβανού τον χαμένο της γιο. Ο ρατσισμός στην καθημερινότητά μας και τα παιχνίδια που παίζει η ζωή. Πέμπτη 2/4/2015. Θεέ μου, τι σου Κάναμε; (Qu'Est-ce qu'on a Fait au Bon Dieu? ). Γαλλία, 2014. Σκηνοθεσία Φιλίπ ντε Σοβερόν. Πρωταγωνιστούν: Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί, Ελοντί Φοντάν. Οι τυπικοί καθολικοί Γάλλοι αστοί Βερνέιγ προσπαθούν να συμβιβαστούν με την ιδέα πως έχουν για γαμπρούς έναν Εβραίο, έναν Άραβα κι έναν Κινέζο. Όταν η τέταρτη κόρη τους, τους ανακοινώνει πως πρόκειται και αυτή να παντρευτεί έναν έγχρωμο, δεν είναι καθόλου προετοιμασμένοι γι’ αυτό που θα ακολουθήσει. Ένα σχόλιο δοσμένο με χιούμορ πάνω στο ρατσισμό που κυριαρχεί στην εποχή μας: λευκών ενάντια σε έγχρωμους, έγχρωμων σε βάρος λευκών, μουσουλμάνων εναντίον εβραίων και κινέζων, κινέζων κατά πάντων και ων ουκ εστίν αριθμός. Πέμπτη 16/4/2015. Μια Γαλλίδα στο Μανχάταν, (Casse-tête chinois). Γαλλία, Βέλγιο, Η.Π.Α., 2013. Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Κλαπίς. Σενάριο: Σεντρίκ Κλαπίς. Φωτογραφία: Νατάσα Μπρερ. Μοντάζ: Αν Σοφί Μπιόν. Μουσική: Κριστόφ Μινκ. Πρωταγωνιστούν: Οντρέ Τοτού, Ρομάν Ντουρίς, Σεσίλ Ντε Φρανς, Κέλι Ράιλι. Ο Ξαβιέ (η ταινία θα έπρεπε να μεταφραστεί ως Ένας Γάλλος στο Μανχάταν), βρίσκεται στα χωρίσματα, αλλά θέλει να είναι κοντά στα δυο του παιδιά. Ο δρόμος του, λοιπόν, καταλήγει στη Νέα Υόρκη, όπου προσπαθεί να τακτοποιήσει τη ζωή του, μάταια όμως αφού οι περιπέτειες τον προλαβαίνουν μέσα στο χάος της Τσάιναταουν, όπου έχει βρει κατάλυμα. Τα μπερδέματά του είναι πολλά. Οι σχέσεις με την πρώην του δεν είναι καλές. Η κολλητή του τού ζητάει να δώσει σπέρμα για να κάνει παιδί με τη φίλη της. Σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να παντρευτεί μια άσχετη Αμερικανίδα για να πάρει πράσινη κάρτα. Και η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο από μια τέταρτη γυναίκα, χωρισμένη μητέρα που μάλλον ζητάει κάτι παραπάνω από σεξ και περιστασιακή συντροφιά. Πέμπτη 23/4/2015. Μετά το Μάη (Apres Mai). Γαλλία, 2012. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ασαγιάς. Βοηθός Σκηνοθέτη: Ντελφίν Εντ Βαλερί Ρουσέ. Διεύθυνση Φωτογραφίας: Έρικ Γκοτιέ.Με τους Κλεμάν Μεταγιέ, Λόλα Κρετόν, Φελίξ Αρμάν, Κάρολ Κομπ, Ίντια Σαλβόρ Μενουέζ, Ουγκό Κονζελμάν, Μαρτέν Λουαζιγιόν, Αντρέ Μαρκόν. Στο Παρίσι του 1971, ο 18χρονος Ζιλ συμμετέχει ενεργά στις πολιτικές κινητοποιήσεις της εποχής, ενώ παράλληλα αναπτύσσει και τις πρώτες του σοβαρές ερωτικές σχέσεις. Βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας για μια ψύχραιμη, ειλικρινή όσο και συναισθηματική ματιά σε μια ταραγμένη εποχή, βασισμένη στις προσωπικές εμπειρίες του σκηνοθέτη. Εξαιρετικά ακριβής η περιγραφή όχι μόνο της ψυχολογίας, αλλά και της αλήθειας των ιδεών των πρωταγωνιστών, ολοζώντανη η αίσθηση της γλυκιάς αβεβαιότητας που τους περικυκλώνει. Πέμπτη 30/4/2015. Σταυροδρόμια ζωής,(Ajami). Ισραήλ, 2009. Σκηνοθεσία: Σκάνταρ Κόπτι- Γιάρον Σάνι. Πρωταγωνιστούν: Φουάντ Χαμπάς, Νισρίν Ριάν, Ελίας Σάμπα. Το Ατζάμι είναι προάστιο του Τελ Αβίβ, που έχει την ιδιαιτερότητα της πολυθρησκευτικότητας. Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι συνυπάρχουν, όχι πάντοτε αρμονικά. Πέντε ιστορίες περιπλέκονται στην καθημερινότητα αυτής της κοινότητας. Υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών, Χρυσός Αλέξανδρος και Βραβεία Σεναρίου και Κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Πέμπτη 7/5/2015. Κάποτε στην Ανατολία, (Bir Zamanlar Anadolu). Τουρκία 2011. Σκηνοθεσία: Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν. Πρωταγωνιστούν: Τανέρ Μπιρσέλ, Μουχάμεντ Ουζουνέρ, Γιλμάζ Ερντογάν. Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών για τον Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν. Μια ομάδα αντρών, αστυνομικοί, κρατικοί υπάλληλοι, ένας εισαγγελέας, ένας γιατρός κι ένας κρατούμενος, αναζητούν στη νυχτερινή ύπαιθρο στα βάθη της Ανατολίας, την τοποθεσία όπου ο τελευταίος έχει θάψει το θύμα μιας δολοφονίας. Υπαρξιακό σινεμά δρόμου μιας διαφορετικής κουλτούρας. Πέμπτη 14/5/2015. Everybody in Our Family, (Toata lumea din familia noastra ). Ρουμανία, 2012. Σκηνοθεσία: Radu Jude. Σενάριο:Radu Jude- Corina Sabau . Πρωταγωνιστούν: Serban Pavlu, Sofia Nicolaescu, Gabriel Spahiu. Καθημερινοί άνθρωποι σε ακραίες καταστάσεις πρωταγωνιστούν στο φιλμ του Ράντου Ζούντε. Μαύρη κωμωδία και δράμα συνδυάζονται ιδανικά σε μια ταινία που εξερευνά τα όρια της ανθρώπινης συμπεριφοράς με άξονα ένα διαζύγιο και θύματα, ένα ανήλικο παιδί και τους γονείς του. Πέμπτη 21/5/2015. Night of Silence (Lal gece). Τουρκία, 2012. Σενάριο-σκηνοθεσία: Reis Çelik. Πρωταγωνιστούν: Ilyas Salman, Dilan Aksüt, Sabri Tutal. Θύματα και θύτες ταυτίζονται σ’ ένα δράμα δωματίου, μινιμαλιστικό κι ενίοτε ποιητικό, που σχολιάζει παραδόσεις αγκιστρωμένες στο παρελθόν. Ήρωες της ταινίας είναι ένας 60χρονος, άρτι αποφυλακισθείς άντρας κι ένα ανήλικο κορίτσι, που εξαναγκάζονται σε γάμο, με απρόβλεπτες συνέπειες. Πέμπτη 28/5/2015. Children of Sarajevo, (Djeca). Σερβία, 2012. Σενάριο-σκηνοθεσία: Aida Begi. Πρωταγωνιστούν: Marija Pikic, Ismir Gagula, Bojan Navojec. Mια κοινωνία που δυσκολεύεται να βρει τις ισορροπίες της, μέσα απ’ τον αγώνα δύο ορφανών εφήβων στο σημερινό Σαράγιεβο. Πέμπτη 4/6/2015. 2:37- Αντίστροφη μέτρηση, (2:37). Αυστραλία, 2006. Σενάριο- σκηνοθεσία: Murali K. Thalluri. Φωτογραφία: Nick Matthews Πρωταγωνιστούν: Teresa Palmer, Joel Mackenzie, Frank Sweet, Clementine Mellor, Charles Baird, Sam Harris, Marni Spillane, Sarah Hudson, Chris Olver, Xavier Samuel, Gary Sweet, Daniel Whyte, Irena Dangov, Olivia Furlong, Michael Griffin, Amy Schapel. Ένα μεσημέρι, στις 2:37 το λύκειο του Οζ θα αναστατωθεί από ένα ασυνήθιστο περιστατικό. Ένα παιδί θα βρεθεί στις τουαλέτες με τις φλέβες του χαραγμένες. Λίγες ώρες πριν από τραγικό συμβάν γνωρίζουμε έξι μαθητές, καθένας από τους οποίους αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.

Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter