Σχόλια
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης
Σε εξέλιξη η καταστροφή των πεύκων της Λ. Πεντέλης
24/12/2023

Να υπογειοποιηθούν - υπογειοποιούνται τα καλώδια. Όχι να κόβονται υπεραιωνόβια δένδρα.-

Μιχάλης Πυρουνάκης
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας

"Μια Πορνογραφική Σχέση" από το Cine-Δράση

Τετάρτη 31 Μαΐου 8:15΄μμ,στο ΤΥΠΕΤ

Στην εποχή μας, εποχή της πλήρους απο-ερωτοποίησης του σεξ και του περιορισμού στο ελάχιστο της ανθρώπινης επικοινωνίας κάθε τύπου: ερωτικής, οικογενειακής, φιλικής κοκ η «Πορνογραφική Σχέση» είναι μια ξεχωριστή ταινία για τον απρόβλεπτο και βαθύ έρωτα και το δισταγμό των ανθρώπων να αφήσουν τα συναισθήματα τους να ανθίσουν, κυριευμένοι από το φόβο ότι κάποτε οι όμορφες στιγμές θα τελειώσουν και τη θέση τους θα πάρει ο πόνος. O τίτλος παραπλανεί έξυπνα, γιατί κάθε άλλο παρά πορνογραφική είναι αυτή η τρυφερή, σοβαρή μέσα στο διακριτικό της χιούμορ σπουδή χαρακτήρων με φόντο το απρόσωπο περιβάλλον της μεγαλούπολης. Αποτυχημένοι δεσμοί, αφόρητη μοναξιά, ανομολόγητες σεξουαλικές φαντασιώσεις, θα οδηγήσουν δύο 40άρηδες, έναν άντρα και μια γυναίκα να αναζητήσουν ερωτικό σύντροφο μέσα από τις στήλες ενός ερωτικού εντύπου. Αυτή, Παριζιάνα, σχετικά ώριμη, θα βάλει αγγελία αναζητώντας παρτενέρ, με τον οποίο επιθυμεί να υλοποιήσει μια ακραία ερωτική φαντασίωση. Κάτι που ήθελε να κάνει πάντα με έναν άντρα και τώρα στα 40 της αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει να μην το ζήσει ποτέ αν δεν αναλάβει άμεσα δράση. Αυτός, Ισπανός και νεότερος θα απαντήσει. Θα συναντηθούν σε ένα μικρό καφέ μιας συνοικίας του Παρισιού. Δυο ευπαρουσίαστοι, απλοί, καλοί, συνηθισμένοι άνθρωποι. Είναι αμήχανοι, γεμάτοι σιωπή και χαμόγελα, αγχωμένοι, αλλά ξέρουν τι θέλουν. Μια ανώνυμη, καθαρά σεξουαλική σχέση, δίχως άλλες δεσμεύσεις. Θα συμφωνήσουν και θα καταλήξουν στο κρεβάτι ενός δωματίου σε μικρό γειτονικό ξενοδοχείο. Θα κρατήσουν μυστική ο ένας από τον άλλο την ταυτότητά τους και θα συναντιούνται τη μία εβδομάδα μετά την άλλη. Πάντα με τον ίδιο τρόπο. Πάντα στο ίδιο καφέ και ύστερα σε ένα δωμάτιο του ίδιου φτηνού ξενοδοχείου. Μυστικό θα κρατήσουν και από τους θεατές αυτό που ψάχνουν, τη φαντασίωση που υλοποιείται πίσω από την κλειστή πόρτα του δωματίου. Το μόνο που τους επιτρέπουν, είναι όταν όλα έχουν τελειώσει, να δουν στα πρόσωπά τους την θετική απάντηση στην ερώτηση «ήταν καλό;». Αλλά η σχέση δεν μπορεί να μείνει για πάντα, ή έστω για πολύ καιρό «πορνογραφική». Ή θα εκφυλιστεί ή θα περάσει σε άλλο επίπεδο. Και έρχεται μια μέρα, που εκείνη ζητά να κάνουν κάτι διαφορετικό. Όχι εκείνη τη συγκεκριμένη ερωτική φαντασίωση. Κάτι πιο δύσκολο και πολύ προσωπικό. Κάτι που χρειάζεται περισσότερη φαντασία και μεγαλύτερη αντοχή. Να κάνουν σεξ, κανονικά, απλά, για πρώτη φορά. Το ερώτημα που θέτει η ταινία είναι αν θα το τολμήσουν, αν θα σταματήσουν να απαγορεύουν στον εαυτό τους να αισθανθεί κάτι περισσότερο από ηδονή και αν θα επιτρέψουν να επιβιώσει ο δυνατός έρωτας που γεννιέται ανάμεσά τους. Γιατί μαζί με τον έρωτα γεννιούνται και όλοι οι φόβοι που τον συνοδεύουν. Ο φόβος να αισθανθούν, ο φόβος να γελοιοποιηθούν στην περίπτωση που ο άλλος δεν ανταποκρίνεται, ο φόβος ότι είναι ευάλωτοι και ο άλλος θα προσπαθήσει να τους κατακτήσει, ο φόβος να ξεγυμνώσουν την ψυχή και την καρδιά τους, ο φόβος να δείξουν αυτό που είναι και αυτό που πραγματικά επιθυμούν, ο φόβος της προδοσίας και του πόνου που τη συνοδεύει. Οι δύο εραστές γρήγορα συνειδητοποιούν ότι ο έρωτας είναι πολύ πιο επικίνδυνος και τολμηρός από την περίφημη φαντασίωσή τους. Αλλά θα αφεθούν να τον ζήσουν και αυτή η διαφορετική επαφή θα αλλάξει ολοκληρωτικά την ιστορία τους και θα τους φέρει αντιμέτωπους με αυτό που φοβούνται περισσότερο από όλα, την μεγαλύτερη και πιο ακραία φαντασίωση: τον ίδιο τον έρωτα. Γιατί, ευτυχώς, οι ήρωες μας δείχνουν να συνειδητοποιούν ότι είναι χίλιες φορές προτιμότερο να λιώσουν από έρωτα και απελπισία παρά να μείνουν δυνατοί, ατσαλάκωτοι, αλύγιστοι, αλώβητοι και ψύχραιμοι όπως προστάζει η εποχή μας. Και αν προδοθούν, πληγωθούν, πονέσουν; Χίλιες φορές καλύτερα. Γιατί στο τέλος θα τους μείνει ο πλούτος των αισθημάτων που έχουν βιώσει ακόμα και αν τα αισθήματα αυτά είναι η ίδια η δυστυχία. Δεν ξέρουμε αν θα ζήσουν ευτυχισμένοι για πάντα, αλλά βλέπουμε στα πρόσωπα τους ότι αισθάνονται τυχεροί που έχουν συναντήσει κάποιον με τις ίδιες επιθυμίες και έχουν να μοιράζονται μαζί του τα ίδια μυστικά. Η ανακάλυψη αυτού του άλλου προσώπου τους δίνει δύναμη να βρουν την αλήθεια και να ζήσουν την ομορφιά της ζωής. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Frédéric Fonteyne αξιοποιώντας δύο εξαιρετικούς ηθοποιούς, την Γαλλίδα Nathalie Baye (πρωταγωνίστρια του Τρυφώ και του Γκοντάρ) και τον ισπανικής καταγωγής Sergi Lopez (ο νοσοκόμος στο «Μίλα της» του Αλμαδόβαρ), καταφέρνει να κάνει μια εντελώς ιδιαίτερη ταινία που μιλάει για τον έρωτα και την αγάπη ανάμεσα σε δυο ανθρώπους που χωρίς παρελθόν ή μέλλον, ζουν στο απόλυτο παρόν ικανοποιώντας μόνο την ανάγκη τους για ηδονή. Οι ερμηνείες τους δεν αφήνουν περιθώριο για σκέψεις. Στοχεύουν κατευθείαν στην καρδιά. Δεν είναι η φαντασίωση και η περιέργεια, αλλά η πόρτα που κλείνει κρατώντας μυστικά αυτά που ανυπομονείς να μάθεις, οι γεμάτες από ερωτισμό σιωπές, οι ψίθυροι, τα αγγίγματα, τα βλέμματα που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών από την αρχή ως το τελευταίο λεπτό. Και είναι το ασύλληπτο και ταυτόχρονα συγκλονιστικό τέλος που δίνει ευκαιρία για συλλογισμούς πάνω στην ουσία των ανθρώπινων σχέσεων. Η ταινία συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας (1999), όπου η πρωταγωνίστρια τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας. Λόγω του "προκλητικού" της τίτλου αναγκάστηκε να προβληθεί σε διάφορες χώρες με τον τίτλο "An Affair Of Love". Στην Ελλάδα κρατήθηκε ο αρχικός τίτλος. Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ελβετία, Γαλλία, 1999. Διάρκεια: 83΄. Σκηνοθεσία: Frédéric Fonteyne. Πρωταγωνιστούν: Nathalie Baye, Sergi Lopez, Paul Pavel, Sylvie Van den Elsen, Jacques Viala. * Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται Τετάρτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter