Σχόλια
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης
Σε εξέλιξη η καταστροφή των πεύκων της Λ. Πεντέλης
24/12/2023

Να υπογειοποιηθούν - υπογειοποιούνται τα καλώδια. Όχι να κόβονται υπεραιωνόβια δένδρα.-

Μιχάλης Πυρουνάκης
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας

Με το "Μην το πεις σε κανέναν" επιστρέφει το Cine- Δράση

Σήμερα, Tετάρτη 23 Αυγούστου. Μην το χάσετε!

Μετά από μια εβδομάδα διακοπής, ξαναρχίζουν από σήμερα οι καλοκαιρινές κινηματογραφικές προβολές του Cine- Δράση. Το «Μην το πεις σε κανένα» είναι ένα ευρωπαϊκό χαλαρωτικό φιλμ νουάρ, με αριστουργηματικό σενάριο και πάρα πολλές ανατροπές, μυστήριο και αγωνία, που κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλη τη διάρκεια του. Ένα φιλμ από αυτά που σε κάνουν να περνάς όμορφα τις ήσυχες καλοκαιρινές βραδιές, χωρίς υπερβολές και ψευτοηρωικούς χαρακτήρες ή τραγελαφικούς τόνους. Αξιοπρεπές, βατό και αληθοφανές, κυλά σαν ψίθυρος παρά τη σχεδόν δίωρη διάρκειά του. Στην αρχή ο θεατής παρακολουθεί απλές καθημερινές σκηνές από τη ζωή ενός ευτυχισμένου ζευγαριού και παράλληλα γνωρίζει τους χαρακτήρες της ταινίας. Ο παιδίατρος Alex και η γυναίκα του Margot, που αγαπιούνται από τα παιδικά τους χρόνια, μετά από δείπνο με φίλους στην εξοχή απομονώνονται στη λίμνη που μεγάλωσαν και κολυμπούν γυμνοί στο φως του φεγγαριού. Έχουν μια μικρή διαμάχη και στέκονται κάπως απόμακρα ο ένας από την άλλη όταν ο Alex ακούει την κραυγή της Margot. Ψάχνοντας να δει τι έχει συμβεί φτάνει στη μικρή αποβάθρα όπου δέχεται και αυτός επίθεση από αγνώστους, χάνει τις αισθήσεις του τις οποίες θα ανακτήσει μετά από μέρες στο νοσοκομείο όπου και θα του ανακοινώσουν ότι η Margot είναι νεκρή, δολοφονημένη από έναν κατά συρροή δολοφόνο. Οχτώ χρόνια περνούν, ο Alex συνεχίζει τη ζωή του, ασκεί το επάγγελμα του με απόλυτη ευσυνειδησία, χωρίς να ξεπεράσει στο ελάχιστο το αίσθημα της απώλειας για το θάνατο της γυναίκας του. Και τότε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο μόνον η νεκρή θα μπορούσε να έχει στείλει, θα αναστατώσει τη ζωή του. Σε ένα link, μάλιστα, που αναφέρεται σε αυτό, υπάρχει ένα βίντεο από μια κάμερα κάποιου σταθμού του Μετρό και εκεί νομίζει πως την βλέπει ζωντανή. Συμπτωματικά, δύο πτώματα βρίσκονται στο δάσος, στο σημείο όπου πιστεύεται ότι δολοφονήθηκε η Margot και η αστυνομία ξανανοίγει την κλειστή εδώ και χρόνια υπόθεση. Ο Alex θεωρείται πλέον, ο κύριος ύποπτος και για τους τρεις φόνους, άλλωστε, πάντα η αστυνομία τον υποπτευόταν λόγω κάποιων αξεκαθάριστων στοιχείων. Για παράδειγμα, πως κατάφερε να επιστρέψει στην αποβάθρα μετά το βαρύ χτύπημα που τον έριξε στο νερό και τον άφησε σε κώμα για τρεις ημέρες; Ή πως δικαιολογούνται οι ύποπτες φωτογραφίες που περιέχονται σε ένα κλειδωμένο κιβώτιο και ένα κυνηγετικό όπλο που συνδέεται με μια άλλη δολοφονία; Οι επόμενες μέρες είναι συγκλονιστικές για τον ήρωα μας. Χωρίς να έχει κανένα στοιχείο, η απίστευτη λαχτάρα του να είναι η αγαπημένη του ζωντανή τον οδηγεί σε μια απεγνωσμένη αναζήτηση στοιχείων που θα μπορούσαν να καταλήξουν στην αλήθεια και τη λύτρωση. Σε αυτή τη μάχη είναι μόνος, χωρίς συμμάχους και βοηθούς. Δεν μπορεί να αναμίξει κανέναν από συγγενείς, γνωστούς και φίλους αφού το μήνυμα είναι κατηγορηματικό πάνω σε αυτό: «ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΙΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ, μας παρακολουθούν...». Ούτε στην αστυνομία, μπορεί να βασιστεί, αυτή άλλωστε έχει εξαπολύσει κυνηγητό εναντίον του. Πρέπει να την αποφεύγει με κάθε τρόπο. Μια συνάντηση μαζί της μπορεί να καταλήξει στην άδικη σύλληψη του. Στην πλοκή εμπλέκεται ένας μεγάλος αριθμός χαρακτήρων οι οποίοι αναλύονται λεπτομερειακά και τόσο αριστοτεχνικά που ποτέ δεν μπερδεύουν τον θεατή. Υπάρχει η αδελφή του Alex, ο πατέρας του, ένας πλούσιος γερουσιαστής με εμμονή στα αγωνιστικά άλογα, ένα στέλεχος της αστυνομίας, ο μόνος άνθρωπος που πιστεύει στην αθωότητα του ήρωα, ένας χρήσιμος απατεώνας, ο «άχρηστος» γιος του γερουσιαστή, ένας φωτογράφος μόδας πορνό, δυο γυναίκες επαγγελματίες δολοφόνοι, κακοποιοί του δρόμου κοκ. Στοιχεία όπως η στάση του ήρωα, προς τον κοινωνικό περίγυρο, η ιδιαίτερη φροντίδα που προσφέρει χωρίς διακρίσεις σε όλους τους ασθενείς του ιατρείου του, οι σεξουαλικές ιδιαιτερότητες της αδελφής του, η τραγική έκπληξη του μπροστά στην πιθανή απιστία της εκλιπούσης, η ακραία στάση των γονιών της νεκρής και πολλά άλλα απαλύνουν την ένταση της καταιγιστικής δράσης. Ο πολύ καλός Γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης Guillaume Canet, στη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα, μεταφέρει στην οθόνη το αστυνομικό μυθιστόρημα του Αμερικανού συγγραφέα Harlan Coben. Σκηνοθετεί εκπληκτικά χωρίς υπερβολές ή μεταπτώσεις, με ρυθμό και συγκλονιστικές ανατροπές. Το γρήγορο μοντάζ μεταφέρει τα γεγονότα με καταιγιστικούς ρυθμούς στην οθόνη. Στο θεατή, παρέχονται μόνον ελάχιστα στοιχεία που οδηγούν στη λύση του δράματος. Δεν γνωρίζει τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από όσα ξέρει ο ίδιος ο ήρωας. Έτσι προσπαθώντας να μαντέψει το εφτασφράγιστο μυστικό που μένει ερμητικά φυλαγμένο μέχρι λίγο πριν το τέλος, αισθάνεται την αγωνία του να κορυφώνεται, νοιώθει αλληλεγγύη και συμπάσχει με τον ήρωα. Ο Francois Cluzet είναι ιδανικός ως ήρωας. Δεν παίζει απλώς, ζει τις καταστάσεις. Ερμηνεύει το ρόλο του αληθινά, πιστευτά, με κέφι και μπρίο σε μια ερμηνεία που θυμίζει πολύ Dustin Hoffman. Εξαιρετική είναι η επιλογή και του υπόλοιπου καστ. Η Marie-Josee Croze, παίζει με αρκετό ψυχικό βάρος το ρόλο της απούσας αλλά πάντα παρούσας νεκρής. Το ίδιο και η πάντα καλή Αγγλίδα ηθοποιός Kristin Scott Thomas. Το φιλμ θριάμβευσε στο γαλλικό μποξ όφις και δικαίως απέσπασε 12 Βραβεία από συνολικά 27 υποψηφιότητες, ανάμεσα τους 4 Βραβεία στα γαλλικά Σεζάρ (2007): το Βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου για τον Cluzet, Σκηνοθεσίας για τον Canet, Μοντάζ και Πρωτότυπης Μουσικής, μιας μουσικής που συνοδεύει ευχάριστα το θεατή από την αρχή μέχρι το τέλος. Γαλλία 2006. Διάρκεια: 125΄. Σενάριο: Guillaume Canet βασισμένο σε βιβλίο του αμερικάνου Harlan Coben. Σκηνοθεσία: Guillaume Canet. Πρωταγωνιστούν: Francois Cluzet, Marie-Josee Croze, Andre Dussollier, Kristin Scott Thomas, Gilles Lellouche. *Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη, όλο το καλοκαίρι, στις 9.00 το βράδυ, στον προαύλιο χώρο του 2ου Γυμνάσιου Βριλησσίων, Ταϋγέτου και Ξάνθης. Την Τετάρτη 16 Αυγούστου δεν θα υπάρξει προβολή!

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter