Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
1/11/2017

Κυκλοφοριακή μελέτη: 5 λόγοι που δικαιολογούν αντίθεση στις προτεινόμενες αλλαγές

Της Μαρίνας Παπαχριστοδούλου

Πρώτον: Γιατί πρόκειται για ένα σχέδιο ανεφάρμοστο αφού αναφέρεται σε μία πόλη αμιγούς κατοικίας (και τέτοια δεν είναι τα Βριλήσσια), στην οποία υπάρχει μια σχετική ισοκατανομή των δραστηριοτήτων, σχετικά λίγοι χώροι συγκέντρωσης του πληθυσμού (μόνον σχολεία, εκκλησίες κλπ), και ως εκ τούτου ελάχιστη κυκλοφοριακή συγκέντρωση. Άρα μπορεί να υπάρξει και η -σχετική πάντα- ισοκατανομή κυκλοφοριακών φορτίων. Η μόνη περίπτωση να εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο σε αυτήν εδώ την πόλη είναι να καταστραφεί ολοσχερώς η μισό-κατεστραμμένη από την κρίση αγορά! Διότι θα δυσκολευτεί τόσο η κίνηση των κατοίκων – αγοραστών, που θα στραφούν σε άλλες αγορές για τις ανάγκες τους. Πού; Εκεί που υπάρχουν πάρκινγκ, στα μεγάλα καταστήματα, τα γειτονικά Mall κλπ.


Δεύτερον: Γιατί είναι αόριστη και αδιαφανής όσον αφορά τα κόστη και τις πηγές άντλησης των κονδυλίων τα οποία απαιτούνται για την υλοποίηση της. Θα μπορούσαμε να πούμε πως δημιουργούνται υποψίες ότι υπηρετεί την κατασκευή άχρηστων έργων, με άμεση συνέπεια την διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Για μια ακόμα φορά επιλέγεται από τη συγκεκριμένη δημοτική αρχή η πραγματοποίηση φαραωνικών έργων, υπερπαραγωγών που υπηρετούν δήθεν μια μελλοντικά καλύτερη διαμονή στο προάστιο, όταν την ίδια στιγμή αποφεύγεται οποιαδήποτε μελέτη, κατασκευή, επισκευή για έργα μικρά που θα διευκολύνουν σήμερα, τώρα, την καθημερινή ζωή των κατοίκων στο προάστιο: συντήρηση οδοστρωμάτων, κατασκευή και απελευθέρωση πεζοδρομίων, για να αναφέρουμε κάποια από αυτά.

Τρίτον: Γιατί προσπαθεί να δημιουργεί μια κλειστή πόλη και επιπλέον οξύνει τις αντιθέσεις και προκαλεί αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους κατοίκους, όσο και αν ισχυρίζεται ότι «ο μετασχηματισμός όλων των τοπικών οδών σε ήπιας κυκλοφορίας γίνεται με στόχο την επαναφορά της έννοιας της γειτονιάς». Γειτονιά δεν δημιουργείς με επιβολή από τα πάνω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που δεν απαντούν στις άμεσες ανάγκες των πολιτών. Την δημιουργείς πρωτίστως εξασφαλίζοντας στην καθημερινή σου τακτική, δημοκρατική συμπεριφορά και σεβασμό προς τον κάθε δημότη και τις ανάγκες του. Όταν ενισχύεις τα αισθήματα αλληλεγγύης προς τον «πάσχοντα» συνάνθρωπό σου. Και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι δημότες θα έπρεπε να έχουν τουλάχιστον ερωτηθεί για τα όσα τους επιφυλάσσει η υλοποίηση των προβλεπόμενων από τη μελέτη ρυθμίσεων, να έχουν ενημερωθεί για το περιεχόμενό της, να έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τη γνώμη τους μέσα από ουσιαστικές διαδικασίες και όχι «διαβουλεύσεις» βιτρίνα.

Τέταρτον: Το επιβαλλόμενο δαιδαλώδες σύστημα κίνησης που επιβάλλεται από μια σειρά, τουλάχιστον αυθαίρετων, μονοδρομήσεων και αντιδρομήσεων δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εξασφαλίσει ούτε αυτά που επαγγέλλεται. Δεν περιορίζει την κίνηση, αντίθετα την επιμηκύνει αυξάνοντας κατά πολύ (υπάρχουν παραδείγματα για αυτό) τις συνήθεις διαδρομές που ο κάθε κάτοικος πραγματοποιεί καθημερινά από το σπίτι του: προς τη δουλειά του αλλά και όλες τις άλλες δραστηριότητες (όπως, αγορά, σχολεία, φροντιστήρια, γυμναστήρια, γήπεδα, εκκλησία, πλατείες κοκ), καθώς και αυτές της επιστροφής στο σπίτι του. Οι αντιδρομήσεις που σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις αφορούν μόνον ένα οικοδομικό τετράγωνο, εκτός του ότι προκαλούν μεγαλύτερη μόλυνση του περιβάλλοντος (έκλυση περισσότερων καυσαερίων), μεγαλύτερη ηχορύπανση, κυρίως δυσκολεύουν την ζωή των κατοίκων, προσθέτουν διαρκή εκνευρισμό, επιβαρύνουν την ψυχική τους υγεία και ως συνέπεια αυξάνουν κατακόρυφα τους κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα. Ο εκνευρισμένος οδηγός είναι απολύτως επιρρεπής σε ατυχήματα.

Πέμπτον
: Γιατί, ακόμα και στην περίπτωση που η υλοποίηση των σχεδίων αυτών θα έκανε καλύτερη τη ζωή μας, δυσκολεύει παράλληλα τη ζωή όσων κατοικούν στους γειτονικούς δήμους κι έχουν ανάγκη να χρησιμοποιήσουν τους δρόμους των Βριλησσίων, μεταξύ των οποίων και οι κάτοικοι των Άνω Βριλησσίων! Από αυτήν την άποψη η μελέτη αποθεώνει μια κάκιστη νοοτροπία που θέλει τον καθένα από εμάς να επιδιώκει την δική του ευκολία και καλοπέραση σε βάρος του γείτονα του και «ας ψοφήσει η κατσίκα του». Αυξάνει δε τον εγωκεντρισμό μας όταν μας προτρέπει να αποδεχτούμε τα προστιθέμενα εμπόδια στην χρήση δρόμων τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας από όλους εκείνους που δεν κατοικούν στο προάστιο, αλλά είναι συχνά υποχρεωμένοι αν όχι αναγκασμένοι να τους χρησιμοποιούν. Όταν για παράδειγμα προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Λεωφόρο Πεντέλης μόνον από την κίνηση ημών των κατοίκων του προαστίου, παράλληλα δυσκολεύεται δραματικά η ομαλή χρήση της από όλους όσοι είναι αναγκασμένοι να την χρησιμοποιήσουν για να φτάσουν στα γύρω νοσοκομεία. Και εμείς, είμαστε μεν εγωιστές, αλλά όχι τόσο ώστε να αφήσουμε τους γείτονες να θρηνούν -όχι μόνον την κατσίκα τους- απλά και μόνον για να εξασφαλίσουμε μια δική μας όαση σε μια ερημωμένη μεγαλούπολη!



Μαρίνα Παπαχριστοδούλου


readers  369


Σχόλια (1)


Μάρη Τασία 1 Νοε 2017, 23:58
Συμφωνώ
Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
ακραίο φαινόμενο ο άνθρωπος...



Τα σχόλια σας...
Της Μεταπολίτευσης Καμένη Γενιά17/11/2017 Τάκης Μάτσας
..όμως, η γλυκιά θαλπωρή της καθημερινότητας προστατεύει κάποιους απο μας από την τρέλα μπροστά στήν επίγνωση ότι κανένα όνειρό μας δε θα γίνει πραγματικό. Ίσως τα παιδιά μας. Τα δικά μας παιδιά.Τα δικά μου και των άλλων τότε συντρόφων. Ίσως. Οι θυσίες, όμως, των παιδιών που φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν, δεν μπορεί να πήγαν χαμένες.Γιατί είναι αυτές οι θυσίες που κάνουν το υλικό από το οποίο πλάθεται η ιστορία των λαών, τα παραμύθια τους, τα πρότυπά τους. Είθε η ανάμνηση των νεκρών να κάνει πιο γλυκό τον ύπνο αυτών που ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ, σιωπούν και υποφέρουν, και να γεμίζει εφιάλτες τον ύπνο αυτών που σήμερα φτύνουν το ψωμί που τότε μοιράστηκαν με τους νεκρούς. Δ.ΚΟΥΤΟΥΛΑΣ 1993


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Κάθε Τρίτη, από τις 20:30 μέχρι τις 22:00 το στέκι της Δράσης είναι ανοιχτό, ενώ παράλληλα, λειτουργεί και η δανειστική βιβλιοθήκη της "Δράσης"




   
© 2006 - 2017 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου