Συμβαίνουν στην πόλη μας
Φιλοξενούνται οι απόψεις του δημάρχου και των επικεφαλής της μείζονος και ελάσσονος αντιπολίτευσης
Κυκλοφόρησε το 13ο φύλλο της εφημερίδας της Ένωσης Επαγγελματιών Βιοτεχνών & Εμπόρων Βριλησσίων, (Δεκέμβριος 2017), όπου στη σελίδα 4 και 5 φιλοξενούνται οι απόψεις του δημάρχου Βριλησσίων κ. Ξένου Μανιατογιάννη, του επικεφαλής της «Νέας Πνοής» κ. Ιωαννίδη και του Γιάννη Τσούτσιας επικεφαλής της «Δράσης για μια Άλλη Πόλη» για το ζήτημα της «κυκλοφοριακής μελέτης», που απασχολεί έντονα τον εμπορικό κόσμο του προαστίου μας. Στο σχετικό δημοσίευμα της -μοναδικής πλέον έντυπης έκδοσης που κυκλοφορεί στα Βριλήσσια- που φέρει τίτλο «Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες η κυκλοφοριακή μελέτη» και υπότιτλο «Στόχος ένα ήσυχο προάστιο... αλλά με ανήσυχους πολίτες», φιλοξενείται άρθρο που παρουσιάζονται οι θέσεις του δημάρχου με τίτλο «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τα Βριλήσσια», αντιστοίχως του κ. Ιωαννίδη με τίτλο «Τα Βριλήσσια δεν είναι Φιλοθέη – Ψυχικό, αλλά διαθέτουν σημαντικό αριθμό καταστημάτων» και της «Δράσης» με τίτλο «Δράση για μια Άλλη Πόλη: Πολυδάπανο το σχέδιο και στην πραγματικότητα ανεφάρμοστο!» Αναδημοσιεύουμε και στην ιστοσελίδα μας την αναφορά στη θέση της «Δράσης»: Μετά από χρόνια αναμονής για την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, (διάστημα κατά το οποίο δεν κατασκευάστηκε ούτε ένα πεζοδρόμιο στα Βριλήσσια), η διοίκηση παρουσίασε ένα σχέδιο, όχι να αντιμετωπιστούν τα διαπιστωμένα προβλήματα της πόλης, αλλά για να μετατραπεί το προάστιο σε έναν δήμο τύπου Φιλοθέης – Ψυχικού! Για να υλοποιηθεί αυτός ο σχεδιασμός και να αποτραπεί η διέλευση «ξένων» οχημάτων από το εσωτερικό των Βριλησσίων, προγραμματίζεται -σε ορίζοντα δεκαετίας- η μετατροπή 24 τοπικών οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, (συνολικά 20 χλμ. δρόμων), 7,6 χλμ. νέων ποδηλατοδρόμων και ένα δαιδαλώδες σύστημα κίνησης μονοδρομήσεων, αντιδρομήσεων και πολυδάπανων «γεωμετρικών διαμορφώσεων» που θα αυξήσει τον χρόνο μετακίνησης και τον αριθμό των διασταυρώσεων μέσα στο προάστιο, πράγμα που ελάχιστη σχέση έχει με τη «βιώσιμη κινητικότητα», τον περιορισμό δηλ. της επιβάρυνσης από το κυκλοφοριακό. Η αλήθεια είναι ότι με αυτές τις ρυθμίσεις δημιουργείται μία σχιζοφρενική κυκλοφορία που αυξάνει την κατανάλωση βενζίνης, διαχέοντας την όχληση στο προάστιο. Η αλήθεια είναι ότι οι πολλοί ελιγμοί προκαλούν αποπροσανατολισμό των οδηγών και αύξηση του κινδύνου ατυχημάτων. Η αλήθεια είναι ότι δημιουργούνται πολίτες δυο κατηγοριών: Αυτοί που θα μένουν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και οι «άλλοι», που απλώς θα υποστούν τις συνέπειες. Ακόμη χειρότερα, το πολυδάπανο αυτό σχέδιο είναι στην πραγματικότητα ανεφάρμοστο! Πρώτον, επειδή τα Βριλήσσια δεν είναι περιοχή αμιγούς κατοικίας, έχουν τοπική αγορά, πάνω από 6000 άτομα εργάζονται στο προάστιο. Δεύτερον, επειδή η Λ. Πεντέλης, που εξυπηρετεί και γειτονικούς δήμους και τα νοσοκομεία της περιοχής, είναι ήδη υπερκορεσμένη για να δεχθεί επιπλέον κυκλοφορία. Τρίτον, γιατί η κατάργηση της διαμπερούς κίνησης αφορά μόνο στους κάθετους προς την Αττική Οδό δρόμους και όχι και στους καθέτους της Λ. Πεντέλης. Τέταρτο, γιατί στην Ελλάδα της κρίσης, ποιος μπορεί να αγνοήσει τον κίνδυνο, αυτές οι παρεμβάσεις δεκαετίας, χωρίς εξασφάλιση των αντίστοιχων κονδυλίων, να καταλήξουν σε ένα έργο ημιτελές, που θα αφήσει πίσω του περισσότερα προβλήματα από όσα επιχείρησε να λύσει; Πρόκειται τελικά για μια αυθαίρετη πολιτική επιλογή, με στόχο να εμφανίσει η διοίκηση ένα πρόγραμμα «αναμόρφωσης» του προαστίου εν όψει εκλογών, δεσμεύοντας όλες τις δυνάμεις του δημοτικού μηχανισμού σε λάθος κατεύθυνση. Γιατί το κεντρικό πρόβλημα σήμερα στα Βριλήσσια, δεν είναι το κυκλοφοριακό... Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων «ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη»
ΣΧΟΛΙΑ