Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
9/3/2018

Ένας ολοκαίνουργιος Πολυχώρος Πολιτισμού στη γειτονιά μας και Ένας Χριστός «Απορεμένος»

Εναρκτήρια εκδήλωση η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη


Ο δικός μας Γιώργος Δαμιανός των ηλεκτρονικών, και όχι μόνον, εκδόσεων «24 γράμματα» και των ομώνυμων φροντιστηρίων έκανε μια τολμηρή κίνηση. Δημιούργησε στο Χαλάνδρι έναν Πολυχώρο Πολιτισμού, κάτι που μέχρι σήμερα έλειπε από την Πόλη και τους γειτονικούς δήμους. Έτσι, από τις αρχές Μαρτίου λειτουργεί ο Πολυχώρος Πολιτισμού 24 Γράμματα στον πρώτο όροφο του Εμπορικού Κέντρου Ερμείον.



Ένας ιδιαίτερα φροντισμένος χώρος, ηλιόλουστος, καθαρός, ζεστός, λιτά διακοσμημένος. Τους τοίχους του κοσμούν πίνακες αναγνωρισμένων ζωγράφων. Τα πανέμορφα τραπεζάκια του είναι γεμάτα βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις 24γράμματα και το ηλεκτρονικό περιοδικό 24grammata.com. Υπάρχουν, επίσης, μόνιμες εκθέσεις βιβλίων, ιατρικών αντιγράφων και εργαλείων από την αρχαιότητα, ομοιώματα των οποίων έχουν επιμεληθεί καταξιωμένοι γλύπτες όπως ο Τηνιακός Δημήτρης Σκαλκώτος. Αυτή τη στιγμή φιλοξενεί έκθεση δημιουργιών, ζωγραφικής και μικρογλυπτικής, της εικαστικού Τζένης Γεροντάρα και αναδρομική έκθεση ζωγραφικής της Ρόζας Φύτιζα*.

Ο χώρος έχει κατάλληλα διαμορφωθεί ως γκαλερί και εκτός από τις παραπάνω εικαστικές εκθέσεις που ήδη φιλοξενεί, μπορεί παράλληλα να υποστηρίξει συζητήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, μουσικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, εργαστήρια, θεατρικά παιχνίδια και θεατρικές παρατάσεις για μεγάλους και παιδιά (υπάρχει μόνιμη σκηνή παιδικού θεάτρου), θέατρο σκιών, προβολές ταινιών και γενικά κάθε δραστηριότητα που συνδέεται με οποιαδήποτε μορφή τέχνης. Τέλος, υπάρχει δυνατότητα ο χώρος να αξιοποιηθεί για παιδικά και εφηβικά πάρτι, εταιρικές συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου κοκ.

Ο Πολυχώρος Τέχνης 24γράμματα καλύπτει ένα μεγάλο κενό στην περιοχή και παράλληλα έχει όλα τα εχέγγυα να γίνει στέκι του καθένα από εμάς που θεωρούμε την τέχνη όχι πολυτέλεια, αλλά μια αναγκαία πτυχή της καθημερινότητας μας.

Εναρκτήρια εκδήλωση του νέου Πολυχώρου ήταν η παρουσίαση του βιβλίου του πολυγραφότατου Βριλησσιώτη, Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη «Ο χαμός του Γιώργη και άλλες ιστορίες».

Στο βιβλίο περιλαμβάνονται τέσσερα διηγήματα: «Ο Νικολής», «Η καρδιά της Γαρυφαλλιάς», «Ο Χαμός του Γιώργη» και «Ο Χριστός απορεμένος». Αν και εκδόθηκαν πρόσφατα, τα διηγήματα αποτελούν τις πρώτες λογοτεχνικές προσπάθειες του συγγραφέα και δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Λεσβιακός Κήρυξ της Μυτιλήνης, πόλης, όπου ο ίδιος γεννήθηκε και μεγάλωσε.

Σε μια αίθουσα ασφυκτικά γεμάτη από αναγνώστες ο σκηνοθέτης-συγγραφέας και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών Τάσος Λέρτας και η συγγραφέας Μαρία Κανελλάκη παρουσίασαν το βιβλίο τονίζοντας ο καθένας με τη σειρά του τις λογοτεχνικές αρετές του και τα πλούσια αισθήματα που τους προκάλεσε η ανάγνωσή του. Και είναι αλήθεια ότι ο οποιοσδήποτε ανοίξει το βιβλίο θα πλημμυρίσει με συναισθήματα, που κυμαίνονται από τη νοσταλγία για μια εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί, την οργή για την αδικία από την παρενόχληση (ναι αυτό δεν είναι μόνο σύγχρονο θέμα, ούτε περιορίζεται μόνον στα σχολεία), τη σκληρή ζωή των γυναικών στην δεκαετία του΄70, ιδιαίτερα στην επαρχία όπου οι κοινωνικές συμβάσεις την έκαναν ακόμα δυσκολότερη, μέχρι τη λύπη που προκαλείται ως συνέπεια λαθεμένων επιλογών των ηρώων ή της αδυναμίας τους να μετατρέψουν τα όνειρά τους, ακόμα και τα πιο απλά, σε πραγματικότητα.

Η όμορφη βραδιά τελείωσε με μια ολιγόλεπτη παρέμβαση του κατασυγκινημένου συγγραφέα που αφού περιέγραψε γλαφυρά το πώς, σχεδόν από σπόντα, κόλλησε το σαράκι της γραφής, εξήγησε στους παρευρισκόμενους ότι το επίθετο «απορεμένος» στον τίτλο του τελευταίου διηγήματος της συλλογής, προσδιορίζει, σύμφωνα με την διάλεκτο της ιδιαίτερης πατρίδας του, έναν Χριστό που μπορεί να απορεί ή μπορεί να είναι άπορος, χωρίς βασικούς πόρους δηλαδή, όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα σε με μια μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού σήμερα. Και απορούμε λοιπόν για όσα συμβαίνουν γύρω μας και άποροι είμαστε!



Μαρίνα Παπαχριστοδούλου



Ο Πολυχώρος Πολιτισμού 24 Γράμματα, βρίσκεται στο Χαλάνδρι, Λεωφόρος Πεντέλης 77-79, στον 1ο όροφο του Εμπορικού Κέντρου Ερμείον.


*Η αναδρομική έκθεση ζωγραφικής της Ρόζας Φύτιζα, έχει επίσημα εγκαίνια το Σάββατο 10 Μαρτίου στις 21:30μμ και θα διαρκέσει μέχρι τις 18/3.



readers  1142


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Ποιός θα μου μιλήσει όταν θα 'χω κουραστεί απ'τα ξεφτισμένα τα μεγάλα λόγια ποιος θα με γνωρίσει όταν θα 'χω σκεπαστεί απ'τις ώρες που 'φτυσαν τα νευρικά ρολόγια.


Τα σχόλια σας...
Σκέψεις για την πολιτισμική ανασυγκρότηση της χώρας18/4/2019 Λ.Λ.
Σημειώσεις από το προηγούμενο σχόλιο: 1- Δες, το βιβλίο του αστροφυσικού Martin Rees: Our Final Hour: A Scientist's Warning, ή τη διάλεξή του στο διαδίκτυο όπου ρωτά αν ο 21ος αιώνας μας θα είναι ο τελευταίος. 2- Αν υπάρχει, και πάντως μετά από ένα ταξίδι διάρκειας τουλάχιστον 5-6 ετών και βέβαια με ταχύτητα γειτνιάζουσα εκείνης του φωτός, κατά τον Stephen Hawking. 3- Ο ίδιος (Stephen Hawking) στον οποίο κατά καιρούς φαίνεται πως έθεταν το ερώτημα, βλέποντας την επιταχυνόμενη καταστροφή της κατοικησιμότητας της Γης, απαντούσε κάθε φορά κατεβάζοντας το χρονικό περιθώριο, από τα 1000 ως 600 στα 100 ως 50 χρόνια, στην ουσία μηδενίζοντας τις προσδοκίες για μια βιώσιμη «διαστημική απόδραση» της ανθρωπότητας γιατί, σε τόσο λίγα χρόνια, οι φονταμενταλιστές της Προόδου ούτε μια μίζερη αποικία στον απείρως πιο αφιλόξενο Ερμή δεν προλαβαίνουν να της κατασκευάσουν.
Σκέψεις για την πολιτισμική ανασυγκρότηση της χώρας16/4/2019 Λάμπης Λαζάνης
Ναι, εξαιρετικό. Με αγάπη και πόνο ψυχής πρέπει να μιλάμε, υποβλητικά όχι επιβλητικά, όπως λέει, κι όχι μόνο προς τους νέους (θα προσέθετα) αλλά και προς τους ενήλικες που η εποχή μας τους θέλει μάλλον ανώριμους. Πάντως όταν ο πόνος μιλάει είναι πιο πειστικός, και η αιτία πιστεύω είναι η εξής: είμαστε μέλη μιας -στη συντριπτική της πλειοψηφία κι ανεξαρτήτως τόπου- σακατεμένης ανθρωπότητας ή οδεύουσας προς ανεπανόρθωτο σακάτεμα όπως και η ίδια κάνει στο οικοσύστημα του πλανήτη που την εξέθρεψε και την υποβαστάζει· η εξάντληση των πόρων, «το απόθεμα» ή «οι εφεδρείες» όπως εδώ γράφει ο Καραποστόλης αναφερόμενος στα πολιτισμικά αποθέματα κι εφεδρείες μας, αφορά εξ ίσου και τις υλικές, βιολογικές, κοινωνικές, χωροχρονικές εφεδρείες όλου του πλανήτη. "Η Γη έχει γίνει υπερβολικά μικρή για την Πρόοδο" διαπιστώνει από πλευράς του ο Βιριλιό, και πράγματι το κλειστοφοβικό άγχος, ο πυρετός που έπληττε κάποτε τους πολιορκημένους μέσα στις περίκλειστες από τείχη πόλεις τους, σήμερα δεν εξαιρεί κανέναν. Όλα δείχνουν πως η αντίστροφη μέτρηση του μηδενισμού επιταχύνεται παρά τα αναχώματα που ορθώνονται από την πολιτισμένη ανθρωπότητα. Η οικολογία γίνεται ξαφνικά εσχατολογική επιστήμη με την έννοια ότι το υποκείμενό της κινδυνεύει να εκλείψει, μαζί με το αντικείμενο της μελέτης του, μέσα σε λίγες δεκαετίες(1) δηλαδή μέσα στη διάρκεια ζωής μιας και μόνο γενιάς θνητών: Κι αυτό, εκεί που (υπό συνήθεις συνθήκες ανθρώπινης παρουσίας στη Γη, ας πούμε αυτές που ίσχυαν προ της βιομηχανικής επανάστασης) ο αναμενόμενος χρόνος ζωής του πλανήτη (της βιόσφαιράς του) θα παρέμενε της τάξης όχι δεκαετιών αλλά δισεκατομμυρίων ετών, όπως μας βεβαιώνουν σήμερα οι αστροφυσικοί, χρονικό διάστημα που χωράει μέσα του πολλά εκατομμύρια γενεές μπροστά μας... Δηλαδή, με άλλα λόγια, στη γενιά μας και σε αυτή των παιδιών μας που τώρα καταρτίζονται πέφτει το ασήκωτο βάρος να αποφασίσουμε για τις εκατομμύρια ερχόμενες γενιές, για το ΑΝ και πώς θα υπάρξουν! για το αν και προς ποιά χαρακτηριστικά θα "προγραμματιστεί" το νέο ανθρώπινο είδος που θα είναι ικανό, είτε να ενδιαιτάται σε έναν στο εξής ακατοίκητο για τους «παλαιούς ανθρώπους» πλανήτη, είτε να μεταβεί σε άλλον εκτός του ηλιακού μας συστήματος!(2) Κι αυτή την απόφαση, στο βαθμό που το πιο πάνω ερώτημα ούτε μας τίθεται ούτε βέβαια μας εκτίθεται στην παρανοϊκότητά του (3), τη λαβαίνουμε καθημερινά απαντώντας έμπρακτα "ναι σε όλα" ή "σχεδόν ναι σε σχεδόν όλα" για την τιμή των όπλων, των δικών μας υποτίθεται αλλά στην πραγματικότητα των ισχυρών, καταβάλλοντας σε θανατηφόρες δόσεις, πότε με σοβαροφάνεια πότε χαζοχαρούμενα, το αβάστακτο τίμημα της ανυπαρξίας, μέσα στη σημερινή πολιτισμική συνθήκη μας που είναι συγγενική με αυτή της πνευματικής αυτοκτονίας, όπως διαπιστώνει, σωστά κατά τη γνώμη μου, ο Καραποστόλης. Αλλά δεν είναι μοιραίο μετά την πνευματική να επέρχεται και η σωματική κατάρρευση; κατά το "μωραίνει Κύριος όν βούλεται απωλέσαι";


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το στέκι της «Δράσης», Πίνδου 30 & Μαραθώνος, Βριλήσσια. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου