Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

"Το Άγνωστο Κορίτσι" από το Cine-Δράση

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου, 8:15,μμ, στο ΤΥΠΕΤ

Ύστερα από τέσσερις δεκαετίες πίσω από την κάμερα, πολλά ντοκιμαντέρ, δέκα ταινίες μυθοπλασίας, αναρίθμητα βραβεία, ανάμεσα τους 2 Χρυσούς Φοίνικες, οι Βέλγοι αδερφοί Jean-Pierre & Luc Dardenne είναι αυτοί που όρισαν τη σύγχρονη έννοια του κοινωνικού δράματος και επηρέασαν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον πολλούς νέους σκηνοθέτες στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Στο «Άγνωστο κορίτσι» πιστοί στη θεματολογία και το ύφος που καθιέρωσαν, επιμένουν ρεαλιστικά και ανθρωποκεντρικά. Περιγράφουν τη σύγχρονη κεντροευρωπαϊκή πραγματικότητα μέσα από την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας που έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά ηθικών διλημμάτων άμεσα συνδεδεμένων με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της περιοχής στην οποία εργάζεται. Κινούνται στο χώρο της κοινωνικής αδιαφορίας, της ενοχής και των ηθικών επιλογών, εξαναγκάζοντας την ηρωίδα τους σε μια διαρκή συνδιαλλαγή με τον εαυτό της, συνδιαλλαγή που υποκινείται από την ανάγκη προσωπικής της ολοκλήρωσης. Η αντίδρασή της είναι κάθε στιγμή μια διαφορετικής τάξης, έντασης και αποτελέσματος προσωπική συνειδητοποίηση, την οποία οι σκηνοθέτες περιγράφουν χωρίς ίχνος πολιτικού διδακτισμού και συναισθηματικού εκβιασμού. Η Τζενί, μία νεαρή δυναμική γιατρός, εκτελεί με ήθος και συνέπεια τα επαγγελματικά της καθήκοντα στο κοινωνικό ιατρείο ενός ηλικιωμένου και προς σύνταξη γιατρού, στην υποβαθμισμένη περιοχή της Σερέν, στα περίχωρα της Λιέγης. Φιλοδοξεί να κάνει καριέρα σε ιδιωτικό νοσοκομείο με καλύτερο μισθό και προοπτικές, αλλά προς το παρόν δέχεται τους άπορους ασθενείς της περιοχής, κάνει επισκέψεις στα σπίτια και εκπαιδεύει τον Τζουλιέν, έναν νεαρό υπερευαίσθητο φοιτητή ο οποίος μοιάζει να κλονίζεται συναισθηματικά με κάθε περίπτωση που φτάνει στο ιατρείο τους. Η Τζενί προσπαθεί να τον σκληραγωγήσει, καθώς πιστεύει ότι τα αισθήματα μπορούν να αποπροσανατολίσουν ένα γιατρό από την ουσία της δουλειάς του. Ευγενική απέναντι στους ασθενείς, αλλά και απόμακρη έχει αναγάγει τη συναισθηματική απόσταση σε βασική αρχή μιας σωστής διάγνωσης. Η φιλοσοφία της αυτή, ωστόσο, θα ανατραπεί βίαια από ένα περιστατικό που θα την ταρακουνήσει συθέμελα και θα αλλάξει τη στάση της απέναντι στη ζωή. Ένα βράδυ, στο παραπέντε να κλείσει το ιατρείο χτυπάει το κουδούνι, αλλά η Τζενί αρνείται επίμονα να ανοίξει πιστεύοντας ότι για εκείνη την ημέρα έχει ήδη προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα μπορεί και για όσα πληρώνεται στους μονίμως σε ανάγκη κατοίκους της περιοχής. Την άλλη μέρα πληροφορείται από την αστυνομία ότι εκεί κοντά βρέθηκε δολοφονημένη μια νεαρή Αφρικανή, αγνώστου ταυτότητας. Όπως αποδεικνύεται από το κλειστό κύκλωμα η νεκρή είναι εκείνος ο τελευταίος πελάτης στον οποίο αρνήθηκε να ανοίξει. Η Τζενί συνειδητοποιώντας ότι αυτή της η στάση στέρησε από το κυνηγημένο κορίτσι το καταφύγιο που θα μπορούσε να του σώσει τη ζωή θα δει όλες τις σταθερές της να κλονίζονται. Στοιχειωμένη από την εικόνα της νεκρής, συντετριμμένη από τις ενοχές και σοκαρισμένη από την επίγνωση ότι αν δεν αποκαλυφθεί η ταυτότητα του κοριτσιού από τη μια δεν θα μπορεί το έγκλημα να εξιχνιαστεί και από την άλλη η νεκρή θα καταλήξει σε έναν ανώνυμο τάφο, θα ξεκινήσει τη δική της απεγνωσμένη προσπάθεια για την ανακάλυψη της αλήθειας. Λειτουργώντας ως γνήσια ντετέκτιβ κλασικού φιλμ νουάρ, προς απογοήτευση της αστυνομίας και κυρίως όσων ανακρίνονται, επιδίδεται σε μία εξονυχιστική ανάκριση του περιβάλλοντός της, με την ίδια ψυχραιμία, συνέπεια και σταθερότητα που τη χαρακτηρίζουν στο επάγγελμά της. Μέσα από τις συναντήσεις της με άτομα που θεωρεί ότι εμπλέκονται θα φτάσει τελικά στην αλήθεια, θα ανακτήσει την αυτοεκτίμηση της, πολύ περισσότερο όμως θα έρθει σε επαφή με τα προβλήματα του μικροαστικού και περιθωριακού κόσμου της περιοχής. «Το άγνωστο κορίτσι» είναι η πρώτη ταινία των Jean-Pierre & Luc Dardenne που διαθέτει στοιχεία αστυνομικού θρίλερ και μυστηρίου. Οι Βέλγοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες που υπογράφουν μικρά και μεγάλα αριστουργήματα, από την «Υπόσχεση» και το «Παιδί με το Ποδήλατο» μέχρι και «Δύο Μέρες, Μια Νύχτα» (και τα τρία έχουν προβληθεί από το Cine-Δράση) χρησιμοποιούν ένα νεορεαλιστικό σινεμά για να ανοίξουν έναν βαθύτατα πολιτικό και ουμανιστικό διάλογο με τους θεατές. Άλλοτε με σκληρό τρόπο και άλλοτε τρυφερά απευθύνονται στη συλλογική μας συνείδηση και μας προτρέπουν να δούμε τη σημερινή πραγματικότητα, κατάματα και με ειλικρίνεια απαλλαγμένοι από τα στερεότυπα και τα κλισέ που μας απομακρύνουν από τις αλήθειες. Γιατί, αλήθεια, πόσα άγνωστα κορίτσια εξαφανίζονται στον κόσμο; Πόσες ντόπιες ή μετανάστριες που κανείς δεν τις αναζητά; Κάποιος τις χρησιμοποίησε και τις πέταξε ως αναλώσιμη συνέπεια ενός βρώμικου περιθωρίου. Πόσο βαθιά θα ψάξει την αλήθεια η αστυνομία, πόσο χώρο και χρόνο θα καταναλώσουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης; Και κυρίως ποιος θα ανοίξει την πόρτα όταν ένα τέτοιο κορίτσι του χτυπήσει για βοήθεια; Για τους Νταρντέν η Τζενί κάνει αυτό που θα έπρεπε να κάνει όλη η κοινωνία μας σε παρόμοιες περιπτώσεις. Μας προτρέπουν να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της ανυπότακτης γιατρού, αφυπνίζουν το κοιμισμένο κοινωνικό μας ενδιαφέρον, τις ανύπαρκτες τύψεις μας για όσα συμβαίνουν σε έναν κόσμο εγωιστικό, ανελέητα ανταγωνιστικό, μοναχικό και διεφθαρμένο. Το ταλέντο των Νταρντέν όπως πάντα, έτσι και σε αυτό το φιλμ, εντοπίζεται στη νατουραλιστική κινηματογράφηση και το γραμμένο από τους ίδιους σενάριο τους παραμένει μια από τις μεγαλύτερες αρετές του φιλμ. Στα ατού του η εξαιρετική ερμηνεία της ανερχόμενης Adèle Haenel που αναδεικνύει απολαυστικά τα διλήμματα και η εσωτερική πάλη της ηρωίδας. Γαλλία, Ελβετία 2016. Διάρκεια: 106'. Σενάριο –Σκηνοθεσία: Jean-Pierre & Luc Dardenne. Πρωταγωνιστούν: Adèle Haenel, Olivier Bonnaud, Jérémie Renier, Louka Minnella, Christelle Cornil, Nadège Ouedraogo, Olivier Gourmet, Pierre Sumkay, Yves Larec, Ben Hamidou, Laurent Caron, Fabrizio Rongione, Thomas Doret, Marc Zinga. Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter