Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

"Ποίηση" και γιορτή από το Cine-Δράση

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019, 8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ

Cine-Δράση: Γιορτή για τον καινούριο χρόνο. Βλέπουμε ένα αριστουργηματικό φιλμ και κόβουμε την πίτα μας! Το Νοτιοκορεάτικο «Shi» είναι μια ανεπανάληπτη, ήσυχη, ανθρώπινη ταινία που επικεντρώνεται σε όλο το φάσμα συναισθημάτων που κινούνται ανάμεσα στους δύο ακρογωνιαίους λίθους της ζωής: τον φόβο και την αγάπη. Ένα αληθινό έργο τέχνης, που εντυπωσίασε όταν προβλήθηκε στο 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2010). Την ίδια χρονιά συγκλόνισε στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου. Η Mi-ja, είναι μια 65χρονη γυναίκα που ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα με τον έφηβο εγγονό της, του οποίου έχει αναλάβει την κηδεμονία. Αν και σε δύσκολη οικονομική κατάσταση κάνει τα πάντα για μη δίνει την εικόνα ενός μίζερου και δυστυχισμένου ανθρώπου. Συμπληρώνει τη σύνταξη της δουλεύοντας λίγες ώρες ως οικιακή βοηθός ενός πλούσιου ηλικιωμένου. Είναι εύθραυστη, ποιητική και αιθέρια, ευχάριστη, ευγενική και γλυκομίλητη, κυκλοφορεί πάντα καλοντυμένη, παράλληλα όμως είναι δυνατή και αποφασιστική, έτοιμη να αναλάβει ευθύνες. Η κόρη της και μητέρα του εγγονού της έχει φύγει σε άλλη πόλη και ως γιαγιά πρέπει να ανταπεξέλθει στις εφηβικές παραξενιές του μικρού με τον οποίο πολύ δύσκολα επικοινωνεί. Και ενώ τα πράγματα μοιάζουν σχετικά ήρεμα, η ασχήμια και η λήθη απειλούν την πραγματικότητα της. Η γεροντική άνοια κάνει την εμφάνιση της πρόωρα και στο ίδιο διάστημα πληροφορείται ότι ο εγγονός της και η παρέα του ευθύνονται για την αυτοκτονία μιας νεαρής κοπέλας την οποία βίαζαν επανειλημμένως και για πολλούς μήνες. Η Mi-ja, αντί να βυθιστεί στον πανικό και την κατάθλιψη θα αναζητήσει την διέξοδο, στην ποίηση, την οποία θα θελήσει να αντιτάξει στην αδυσώπητη πραγματικότητα της. Χωρίς να έχει μέχρι τότε καμιά ιδιαίτερη σχέση με τα ποιήματα, πέρα από αυτήν ενός συνηθισμένου αναγνώστη, θα ξεκινήσει αμέσως ταχύρρυθμα μαθήματα, αναζητώντας στους στίχους την ελευθερία και την τρυφερότητα που στερείται στην καθημερινότητα της. Συγκλονίζεται από την αδιαφορία του εγγονού της, που δείχνει να μην έχει συναίσθηση της αποτρόπαιας πράξης του, αλλά και από την κυνικότητα των γονιών των υπολοίπων παιδιών που ενδιαφέρονται αποκλειστικά να βρουν χρήματα ώστε να αποζημιώσουν με ένα γενναίο ποσό την μητέρα του θύματος. Αυτή η άνευ αρχών προσπάθεια τους να μείνει η πράξη των παιδιών τους κρυφή και ατιμώρητη, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τις αστυνομικές αρχές θα την προσγειώσουν απότομα σε μια άγνωστη της κοινωνική πραγματικότητα που ούτε καταλαβαίνει, ούτε αποδέχεται αλλά πρέπει να την αντιμετωπίσει αβοήθητη. Θα κάνει, κυριολεκτικά, τα πάντα για να βρει το μερίδιο που της αντιστοιχεί από το συμφωνηθέν ποσό αποζημίωσης, αλλά θα έρθει στα όρια της και θα χάσει την υπερηφάνεια και την αξιοπρέπεια της. Η κοινωνική και ηθική κατάρρευση της θα κάνει τα μαθήματα ποίησης εξαιρετικά απαραίτητα. Παρά την αρχική της αδυναμία να γράψει κάτι δικό της, οι προτροπές του καθηγητή της να δει τον κόσμο γύρω της όπως δε τον έχει ξαναδεί, θα ανοίξουν τους ορίζοντές της και θα βρει τη λύτρωση στην ποίηση των απλών καθημερινών πραγμάτων: στους ήχους, τη σιωπή, τα φύλλα ενός δέντρου, σε ένα μήλο, ένα πορτοκάλι, ένα ηλιοβασίλεμα. O Νοτιοκορεάτης δημιουργός Lee Chang-dong, θεωρείται ένας από τους πλέον ταλαντούχους Ασιάτες σκηνοθέτες. Η φετινή του ταινία, το «Burning», (άπαιχτη ακόμα στην Ελλάδα) βρίσκεται στις λίστες με τις 10 καλύτερες ταινίες του 2018. Στο «Shi» ταυτίζει την ποίηση με την φύση, με την ηθική και την αθωότητα. Η ποίηση φθίνει, ισχυρίζεται, επειδή φθίνουν οι πανανθρώπινες αξίες. Η κινηματογράφηση του είναι ουμανιστική, απαλή, διακριτική, παρατηρητική και ισορροπημένη ανάμεσα στον στοχασμό και το δράμα. Προβάλει με ιδιαίτερη ένταση την αντίθεση ανάμεσα στην σοκαριστική απάθεια του εγγονού και την κυνική, απάνθρωπη αντιμετώπιση των άλλων κηδεμόνων από τη μια και από την άλλη την προσπάθεια της Mi-ja να βρει την ομορφιά στην ποίηση και να αιχμαλωτίσει στα έργα της τις λέξεις που αρχίζουν να χάνουν το νόημα τους εξ αιτίας της άνοιας. Αναθέτει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία από τις πολυβραβευμένες Ασιάτισσες ηθοποιούς, την συμπατριώτισσα του Yoon Jeong-hee, της οποίας η εξαιρετική ερμηνεία εμπλουτίζει κάθε σκηνή και μας δίνει ένα εντυπωσιακό, τελικό αποτέλεσμα. Νότια Κορέα, 2010. Διάρκεια: 139'. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Lee Chang-dong. Πρωταγωνιστούν: Yoon Jeong-hee, Ahn Nae-sang, Kim Hira, Lee Da-wit, Kim Yong-taek.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter