Σχόλια
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης
Σε εξέλιξη η καταστροφή των πεύκων της Λ. Πεντέλης
24/12/2023

Να υπογειοποιηθούν - υπογειοποιούνται τα καλώδια. Όχι να κόβονται υπεραιωνόβια δένδρα.-

Μιχάλης Πυρουνάκης
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας

«Αμερικανικός Κινηματογράφος», 19η συνάντηση

Τρίτη 19 Μαρτίου, 8:30μμ, Πίνδου 30 & Μαραθώνος

ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΣΥΖΗΤΑΜΕ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ από και για το ΣΙΝΕΜΑ «Martin Scorsese, Peter Bogdanovich, Brian de Palma – Blaxploitation» Ο Πίτερ Μπογκντάνοβιτς γεννήθηκε στην Νέα Υόρκη, από γονείς που είχαν μόλις μεταναστεύσει από την Ευρώπη για να αποφύγουν την άνοδο των ναζί. Αρχικά, στη δεκαετία του 1950, εργάστηκε σαν ηθοποιός. Εκπαιδεύτηκε στη θρυλική σχολή της Stella Adler. Από νεαρός ήταν εμμονικός με το σινεμά, έβλεπε έως και 400 ταινίες το χρόνο και αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να εκτιμήσει το έργο κλασικών Αμερικανών σκηνοθετών όπως οι John Ford, Allan Dwan κ.ά. Επηρεάστηκε από την φιλοσοφία της γαλλικής νουβέλ βαγκ και ακολούθησε το παράδειγμα των François Truffaut, Jean-Luc Godard, Claude Chabrol, Éric Rohmer κλπ. Συνεργάστηκε με τον Roger Corman και δημιούργησε μια ισόβια φιλία με τον θρυλικό Orson Welles στην καριέρα του οποίου έπαιξε σημαντικό ρόλο. Εκτός από τα κινηματογραφικά έργα του έγραψε πολύτιμα βιβλία για το σινεμά, ανάμεσα τους το «Ποιος διάβολος το έκανε: Συζητήσεις με τους θρυλικούς διευθυντές κινηματογράφου». Η συγγραφική του δουλειά αποδείχτηκε πολύ χρήσιμη για την καταγραφή της ιστορίας του παγκόσμιου κινηματογράφου. Το 1971, όντας 32 χρόνων ο Bogdanovich έκανε την πιο διάσημη ταινία του, «Η Τελευταία Παράσταση» («The Last Representation» γνωστή και ως «The Last Picture Show»), η οποία ενθουσίασε κριτικούς και κοινό και απέσπασε συνολικά οκτώ υποψηφιότητες για Βραβεία Όσκαρ και τιμήθηκε με δύο. Συνέχισε με ταινίες «What’s up Doc» (Μια Τρελή, Τρελή Καταδίωξη 1972), μια κωμωδία με ήρωες μια εκκεντρική κοπέλα και έναν νεαρό που εμπλέκονται σε μια καταδίωξη που εδραίωσαν τη φήμη του ως μέλος της A-list, στην οποία περιλαμβάνονται σκηνοθέτες όπως οι Francis Ford Coppola και William Friedkin, με τους οποίους ίδρυσε την εταιρεία The Directors. Με αυτή την εταιρία γύρισε το «Χάρτινο φεγγάρι» (1973). Η μεταφορά στην μεγάλη οθόνη της νουβέλας του Henry James, Daisy Miller (1974), σηματοδότησε την έναρξη του τέλους της καριέρας του. Η χαρακτηριστική αισθητική του Μπράιαν Ντε Πάλμα (Bryan de Palma) Ο Μπράιαν ντε Πάλμα είναι ένας σκηνοθέτης σαφώς επηρεασμένος από τον κινηματογράφο του Χίτσκοκ. Είναι περισσότερο γνωστός για τα ψυχολογικά θρίλερ και τις πιο εμπορικές ταινίες του, κυρίως ταινίες εγκλημάτων. Έχει σκηνοθετήσει επιτυχημένες και δημοφιλείς ταινίες όπως η μεταφυσική ταινία τρόμου «Κάρι», «Έκρηξη Οργής», το ερωτικό θρίλερ «Προετοιμασία για έγκλημα», το θρίλερ «Ο δολοφόνος του μεσονυκτίου», τα δράματα-ταινίες εγκλημάτων «Ο Σημαδεμένος», «Οι Αδιάφθοροι» και «Υπόθεση Καρλίτο» και την κατασκοπευτική ταινία δράσης «Επικίνδυνη αποστολή». Εξαιτίας της θεματολογίας και της γραφικής βίας που περιέχουν, κάποιες από τις ταινίες του αποτέλεσαν επίκεντρο κριτικής και διαφωνιών. Στην ουσία πρόκειται για έναν βιρτουόζο του κινηματογράφου με πολύ δικό του, μοναδικό στυλ κινηματογράφησης. Χρησιμοποιεί τα έντονα χρώματα και την cult προσέγγιση μιας ολόκληρης δεκαετίας χωρίς τύψεις. Μάρτιν Σκορσέζε (Martin Scorsese) Ο Μάρτιν Σκορσέζε γεννήθηκε στις 17 Νοεμβρίου του 1942 στο Κουίνς της Νέας Υόρκης. To άσθμα και η ασθενής φύση του ως παιδί έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην κλίση του και την αγάπη του για το σινεμά, αφού οι γονείς του αντί να τον αφήνουν να παίζει έξω, τον έπαιρναν στο σινεμά για να βλέπουν ταινίες τα Σάββατα. Είδε το πρώτο του φιλμ στην ηλικία των τεσσάρων χρόνων, ενώ εμφάνισε τα πρώτα του κινηματογραφικά σκιρτήματα σε ηλικία 11 χρονών. Ο 11χρονος Μάρτιν οραματίστηκε ένα ρωμαϊκό έπος ονόματι «Αιώνια Πόλη» για το οποίο μάλιστα είχε σχεδιάσει και ένα αναλυτικό storyboard. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 70 είχε αναπτύξει πολύ σοβαρό εθισμό στην κοκαΐνη. Μάλιστα στο Φεστιβάλ των Κανών είχε δηλώσει ότι χωρίς κοκαΐνη, δεν θα έδινε καμία συνέντευξη. Το γεγονός ότι κατάφερε να κόψει τα ναρκωτικά, το χρωστάει στον φίλο του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο οποίος και τον έπεισε να σταματήσει τις καταχρήσεις και να γυρίσουν την ταινία «Οργισμένο Είδωλο». Ο Σκορσέζε είναι αρκετά ψυχαναγκαστικός τελειομανής. Στην ταινία του, «Goodfellas» έδενε κάθε ημέρα των γυρισμάτων ο ίδιος τη γραβάτα του Ρέι Λιότα, για να σιγουρευτεί ότι είναι δεμένη ακριβώς όπως τη φανταζόταν. Όταν ένας από τους ηθοποιούς του αρρώστησε, ο Σκορσέζε αποφάσισε να παίξει ο ίδιος τον ρόλο του ενοχλημένου πελάτη στο ταξί του Ντε Νίρο στην ταινία «Taxi Driver» του 1976. Γενικά του αρέσει πολύ να κάνει cameo στα φιλμ του. Οι ταινίες του έχουν συγκεντρώσει συνολικά 20 Όσκαρ. Το «Aviator» και το «Hugo» πήραν από 5 Όσκαρ το καθένα. Αλλά ο ίδιος παρότι είχε προταθεί 8 φορές για τα Όσκαρ, έχει πάρει το βραβείο μόνο μια φορά, για την ταινία «Departed» το 2007. info: Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής. Κάθε Τρίτη 8.30μμ, στο στέκι της Δράσης, Πίνδου 30 & Μαραθώνος, Βριλήσσια Ο Παναγιώτης Δενδραμής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη συνέχεια όμως ακολούθησε σπουδές σχετικές με τον κινηματογράφο. Αρχικά στη σχολή Σταυράκου και έπειτα στο μεταπτυχιακό Ιστορίας και Θεωρίας του Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη, κάμεραμαν, μοντέρ και βοηθός παραγωγής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, ενώ η μικρού μήκους ταινία του «Tο δωμάτιο» συμμετείχε στο φεστιβάλ Δράμας το 2009. Επιπλέον έχει συμμετάσχει ως εκπαιδευτής σε επιμορφωτικά προγράμματα σε σχολεία της Αττικής, με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την οπτικοακουστική κουλτούρα και τα μέσα της. Αυτή την περίοδο διδάσκει στη Σχολή Σταυράκου και ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή πάνω στον ελληνικό κινηματογράφο. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter