Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
24/9/2019

«Ποιος είσαι, πού είσαι και πού θέλεις να πας»!

του Μπάμπη Δαμουλιάνου - Ευαγγελάτου

Στο ΤΥΠΕΤ από το «Cine Δράση» την 19-9-2019. Ανάμικτα τα συναισθήματα! Ταρακούνησε μέσα μου θύμησες καλά καρφωμένες, παλιές και νέες.

Μια ιστορία αληθινή, ντοκιμαντέρ σ’ ένα μικρό χωριό άγνωστο, ξεχασμένο, από αυτά που σβήνουν σήμερα στη μέση του πουθενά. Κάπου μισή ώρα από την πόλη της Καρδίτσας. «Ηλιάς» το λένε. Μόνο που ένα του παιδί φευγάτο δεν το ξέχασε. Γύρισε πίσω σπουδαγμένο, «φευγάτο» με άλλη έννοια και τόκανε γνωστό στα πέρατα του γνωστού μας κόσμου.

Στην περιοχή την κατάφορτη με περήφανη ιστορία παλιά και πρόσφατη, θυμήθηκα το πρώτο μου ταρακούνημα κάπου δυο χρόνια πριν, όταν σε μια προγραμματισμένη και όπως πάντα ανοργάνωτη εκδρομή με τα προχωρημένα νιάτα του ΚΑΠΗ Βριλησσίων, βρέθηκα για μισή ώρα περίπου στην πόλη της Καρδίτσας. Κάποια νεαρή συνοδός εντεταλμένη πήρε στο πούλμαν το μικρόφωνο και άρχισε να εκτοξεύει κεραμίδια λες και ήταν δίδυμη αδελφή της σήμερα γνωστής μας Κεραμέως. Το σαβουάρ βιβρ επέβαλε την σιωπή μου. Δεν έφταιγε το παιδάκι. Αυτά της έγραψαν να πει και αυτά είπε.
Μεροκάματο!

Στη γόνιμη συζήτηση που ακολούθησε την προβολή του ντοκιμαντέρ μέσα στην κατάμεστη αίθουσα, εντύπωση προκάλεσε η παρεμβολή του εξέχοντος μέλους της Κινηματογραφικής μας Λέσχης Λεωνίδα Ιωαννίδη για την ευεργετική επίδραση της μουσικής στην καλλιέργεια των αμπελιών και την ποιότητα των κρασιών στην περιοχή Αλσατία της Γαλλίας. Εδώ θα ήθελα να προσθέσω και την δική μου μαρτυρία από μια υπέροχη ομιλία που άκουσα πέρυσι στο στάδιο Ειρήνης και φιλίας κατά την ετήσια Μελισσοκομική Έκθεση εκεί, σχετική με την γλώσσα των φυτών. Ευχής έργο να την έβλεπα και κάπου δημοσιευμένη.

Με το παγκόσμιο τσουνάμι της αστυφιλίας και την εγκατάλειψη της υπαίθρου, ανακαλώ στη μνήμη μου ένα παλιό άρθρο σε εφημερίδα υπογεγραμμένο από τον γνωστό μας Μίμη Ανδρουλάκη. Εκεί ισχυριζόταν ότι για την απασχόληση στη Γεωργία αρκούσε μόνο ένα 2 με 2.5% του παγκόσμιου πληθυσμού. Πιθανώς ο αρθρογράφος εννοούσε τις εκτατικές καλλιέργειες όπως τη σιτοπαραγωγή στην Μανιτόμπα του Καναδά ή στις στέπες της Ρωσίας. Για τα εύγεστα όμως κηπευτικά προϊόντα τα υψηλής υγιεινής άμα και θρεπτικής αξίας όπως η παλιά λεπτόφλουδη, ζουμερή και σαρκώδης ντομάτα του παλιού καλού σπόρου, τη μεγαλωμένη σε επιμελημένο υπόστρωμα αφράτου χώματος ανάμικτου με χωνεμένη κοπριά για το φιντάνι, την κατάλληλη θερμοκρασία, τη διαλογή για φύτευση, το σωστό πότισμα, σκάλισμα, βοτάνισμα για ανάπτυξη και την καταπολέμηση των ασθενειών, απαιτείται αγάπη και περισσή φροντίδα από τον κάθε καλλιεργητή χωριστά. Και από κει και πέρα χρειάζεται η συνεταιριστική οργάνωση για μια κάθετη παραγωγή για συγκομιδή στην ώρα που πρέπει, συσκευασία, τυποποίηση και διάθεση του προϊόντος για ανταμοιβή του κόπου χωρίς μεσάζοντες με τους εκβιασμούς τους. Σε αυτόν τον έρωτα πίστεψε και πάτησε ο επιστρέψας στο χωριό του μαθηματικός Αλέξανδρος Γκουσιάρης για να δημιουργήσει αυτό που εμείς είδαμε στο πανί.

Γιατί υπάρχει και η εικόνα που πολλές φορές αντικρίζω τα Καλοκαίρια στο παρακλάδι της οδού Πατρών-Πύργου που οδηγεί στο λιμάνι της Γλαρέντζας. Εκεί ατέλειωτη σειρά τρακτέρ με τις ρυμούλκες τους κατάφορτες ντομάτες περιμένουν στο λιοπύρι τη σειρά τους να εκτιμηθούν, να ζυγιστούν, να ξεφορτώσουν στο τοπικό εργοστάσιο κονσερβοποιίας και να πληρωθούν οι εργάτες τον κόπο τους μπιρ παρά. Υπάρχει και κατώτερο σκαλί, ευτυχώς όχι στη χώρα μας. Αναφέρομαι στο αηδιαστικό θέαμα του ντοματοπόλεμου στην Παμπλόνα της Ισπανίας, που κάθε χρόνο με το χαζοκούτι κάνει το γύρο του κόσμου με τον ευτελισμό του προϊόντος. Άλλη η τύχη του στην κουζίνα της Θεσσαλής αγρότισσας με τις ευφάνταστες παραδοσιακές και ευρηματικές τους συνταγές!

Και απορώ πώς ο φίλος μας πια με το έργο του Αλέξανδρος, δεν συγκινήθηκε ακόμη με το δράμα των συμπατριωτών του τευτλοπαραγωγών που μια τους παίρνει την παραγωγή το εργοστάσιο ζαχάρεως και μια όχι. Όλοι τους απόγονοι κολίγων σαν αυτούς που έπεσαν στο Κιλελέρ και για χάρη τους θυσιάστηκε ο Μαρίνος Αντύπας. Ας έπαιρνε λίγα από τα παντζάρια τους και με βοηθούς το λάδι, το σκόρδο και με τις εθελοντικά στρατευμένες θεσσαλές του, να έφτιαχναν την κορυφαία στο είδος της παντζαροσαλάτα με όλα τα έκδοχα που ήθελε σκαρφιστούν, για να κατακτήσουν τον κόσμο! Βάζω ιδέες τώρα...

Τούτη η ιστορία μας θύμισε για άλλη μια φορά πόσο ωραία είναι η πατρίδα μας και άλλη τύχη της πρέπει!

Εξαιρετικό το κατατοπιστικό κείμενο όπως πάντα που μας προμήθευσαν οι πρωτεργάτριες κυρίες της Λέσχης πριν την προβολή, το δημοσιευμένο και στο σάιτ του «Cine Δράση».

Το φιλμ προτάθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον διαγωνισμό των φετινών Όσκαρ! Θα το συνοδεύουν οι ευχές μας.

Παρούσες στη συζήτηση που ακολούθησε στο τέλος η σκηνοθέτης Μαριάννα Οικονόμου και η Ευγενία Παπαγεωργίου που επιμελήθηκε το μοντάζ. Απίθανη δουλειά! Εξήντα ώρες γύρισμα για ένα φιλμ 72 λεπτών.

Αναλογίζομαι τα διλήμματα για την επιλογή των πλάνων. Ορατός ο χρονικός τους περιορισμός για να μη κουράζουν και σοφή η εναλλαγή τους για να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον. Θερμά συγχαρητήρια ελπίζω απ’ όλους μας και στις δύο κυρίες καθώς και στους εκλεκτούς συνεργάτες που τις πλαισίωσαν για να τελειώσουν το τόλμημα με την υπομονή και υπομονή τους μέχρι που έπεσαν οι τίτλοι με το τριπλό ερώτημα της ντόπιας μάγισσας: «Ποιος είσαι, πού είσαι και πού θέλεις να πας.»
Ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης το απάντησε! Εσύ; Εγώ;




Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος, Βριλήσσια


readers  394


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης
Γι' αυτό σου λέω... πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να, ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, όχι να περιμένεις την πράξη - είναι τότε αργά.


Τα σχόλια σας...
Έρχονται μισθοφόροι στα Βριλήσσια;6/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Φύλαξη αντλιοστασίων, μάλιστα. Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, υπάρχει από τότε που κατασκευάστηκαν τα αντλιοστάσια. Εγώ θα μιλήσω για την δεξαμενή στην κορυφή του λόφου των Άνω Βριλησσίων. Επί διοίκησης Ιωαννίδη κάποια «καλόπαιδα» έσπασαν τον έναν από τους δύο αεραγωγούς της δεξαμενής και έριξαν μέσα στο νερό χώματα και πέτρες, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αδειάσει τελείως η δεξαμενή για να καθαριστεί. Και καλά αυτοί έριξαν χώμα και πέτρες, εάν κάποιος «τρελαθεί» ή θέλει να κάνει κακό μπορεί να ρίξει οτιδήποτε θελήσει και να πάμε «αδιάβαστοι» όλοι εδώ στα Άνω Βριλήσσια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα άλλα αντλιοστάσια, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και δεν χωράνε παιχνίδια οποιουδήποτε είδους, έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα μας ότι η δεξαμενή χρειάζεται περίφραξη άμεσα και τοποθέτηση αγκαθωτού για να μην μπορεί κανένας να πλησιάσει. Τώρα δεν ξέρω αν θα μπουν φρουροί ή κάτι άλλο, αλλά κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ.
Η σπασμένη «γραμμή του δημότη» και η διοίκηση Μανιατογιάννη2/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το Παροχή υπηρεσίας για την βελτιστοποίηση των διαδρομών αποκομιδής των απορριμματοφόρων» 4.960€. Δηλαδή ο διευθυντής, ο προϊστάμενος και οι τρεις επόπτες τι κάνουν; Δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα προγράμματα των απορριμματοφόρων; Αυτή είναι η δουλειά τους.Ποιός ξέρει καλύτερα από αυτούς; Ξέρουν πόσους κάδους έχει ο κάθε δρόμος και πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε απορριμματοφόρο για τη συλλογή τους. Ήμαρτον δηλαδή.
Τι είδαμε στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που έρχεται στα Βριλήσσια!30/11/2019 Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Οργισμένα νιάτα! Χωρίς βαθιές αναλύσεις για τα αίτια, μέσα στους κλειστούς δρόμους, τα αδιέξοδα και τρομερά διλήμματα, απλώνουν τις αλήθειες τους στο πανί όπως τις βλέπουν, όπως τις αισθάνονται και μας πετούν στα μούτρα: Την τύφλα μας στην Παιδαγωγική (Ο καραγκιόζης). Την οδυνηρή, την αβάσταχτη απόφαση (Index). Την κατά παραχώρηση κατανόηση και συγχώρηση (Μίλα). Το τι μας περιμένει (Στο δωμάτιο, Το βάρος της θάλασσας). Την γελοιοποίησή μας μέσα σε έναν επί γης και ιδιαίτερα στην πατρίδα μας παράδεισο (Κλεονίκη). Την ευσπλαχνία τους (Chopper). Την νοσταλγική ουτοπία μιας πρωτόγονης ζωής (Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου). Τον ζαλισμένο έρωτα από το ορμονικό μαστίγωμα στην εφηβεία μέσα σ’ έναν κόσμο «λαμέ» (I am Mackenzie). Τις ικανότητές τους στο κατώφλι της νιότης (Ο Μάγκας). Ας θυμηθούμε εδώ και «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» του Ταρκόφσκι. Την αμοιβαία εξομολόγηση δύο θανάσιμων εχθρών από τον Κύπριο Ανδρέα Σιεηττάνη που ξέρει καλά το βαθύ πιστεύω ενός άρρωστου κομματιού του αγγλικού λαού να θεωρεί προέκταση της νησιωτικής του χώρας τις αποικίες βαφτισμένες κατά περίπτωση με διάφορα κίβδηλα ονόματα (Bόρειος Ιρλανδία, Ουαλία και Σκωτία στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αυτοκυβέρνητες επικράτειες, Αυτόνομες αποικίες, Αποικίες του στέματος, Προτεκτοράτα κ.ά.) ομνύοντας όλες στον ίδιο βασιλιά ή βασίλισσα. Αυτό το κομμάτι ψήφισε σύσσωμο το Brexit. Tούτα τα λίγα για τα οργισμένα νιάτα, τους μικρομηκάδες στη Δράμα, από το μικρό μέρος της δουλειάς τους που είδαμε στις 21 και 22 Νοέμβρη 2019 στο ΤΥΠΕΤ. Που ίσως να μη μπαίνουν εύκολα στα γνωστά μας κουτάκια! Στις δεκαετίες ή πενταετίες που ακολουθούν με τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που νομίζω ότι θα φέρουν, μάλλον είναι αδύνατο να προβλέψουμε την συμπεριφορά τους. Μεγάλη η συμπίεση και το μέλλον άδηλο. Πολύ άσχημο κόσμο τους παραδόσαμε…


Δημοτικές Εκλογές 2019


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου