Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
2/11/2019

Σεμινάριο για το Σινεμά: "Το Ιρανικό σινεμά εντός και εκτός συνόρων"

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 8:00μμ, Πάρνηθος 21

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΣΥΖΗΤΑΜΕ, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ από και για το ΣΙΝΕΜΑ
3ος ΧΡΟΝΟΣ
Κινηματογραφική Γεωγραφία
Συνάντηση 3η
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 8:00μμ, Πάρνηθος 21
Θέμα: Ιρανικό σινεμά εντός και εκτός συνόρων

«Ίσως το πιο ενδιαφέρον εθνικό σινεμά στον σημερινό κόσμο» (Αμπάς Κιαροστάμι, Τζαφάρ Παναχί, Ασγκάρ Φαραντί).


Μεθυσμένα Άλογα, Τα παιδιά του παραδείσου, Ο Κύκλος, Τη μέρα που έγινα γυναίκα, Ένας Χωρισμός, Τι απέγινε η Έλι, Το σπίτι είναι μαύρο, Πυροτεχνήματα την Τετάρτη, Που είναι το σπίτι του φίλου μου, Ο άνεμος θα μας πάρει, Χαναάν, Διαζύγιο αλά Ιρανικά, Βροχή, Αγελάδα, Και οι χελώνες μπορούν να πετάξουν, Ο εμποράκος, Είμαστε ο Μισός Ιρανικός Πληθυσμός, Ποιος φοβάται τις γάτες της Περσίας, Γυναικείες Φυλακές, Οφσάιντ, Γυναίκες χωρίς άντρες, Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα, Περσέπολις, είναι μόνον μερικοί, ελάχιστοι από τους τίτλους ιρανικών ταινιών που στο άκουσμα τους συγκινείται κάθε σινεφίλ σε ολόκληρο τον κόσμο και την Ελλάδα.

Αμπάς Κιαροσταμί, Ασγκάρ Φαραντί, Δαρίους Μερζουί, Φαρούχ Φαρουκσάντ, Τζαφάρ Παναχί, Μαριάν Σατραπί, Μοσέν Μαχαλμπάφ, Μεσκινί, Μπαμπάκ Παγιαμί, Μπαχμάν Γκομπαντί, Μαζίντ Μαζιντί είναι μερικά, ελάχιστα μόνον από τα ονόματα των Ιρανών σκηνοθετών που ζουν και δουλεύουν στις δύσκολες συνθήκες της πατρίδας τους ή στην υπερορία που τους υποχρεώνει το θεοκρατικό αντιδημοκρατικό καθεστώς της χώρας τους, που ακούγοντας τα οποιοσδήποτε αγαπά το σινεμά ξέρει ότι κάτι καλό έχει να περιμένει.

Σκηνοθέτες που οι ταινίες τους έχουν διαγράψει πολύ πετυχημένη διαδρομή. Συνάντησαν το κοινό τους και γνώρισαν την αποδοχή από τους θεατές και κριτικούς όχι γιατί διαφημίστηκαν με χολιγουντιανή επιμονή, ούτε γιατί προέρχονται από ένα τριτοκοσμικό, εξωτικό σινεμά, αλλά γιατί συγκινούν το θεατή και διεγείρουν το μυαλό και τη σκέψη του. Σήμερα είναι γενικά παραδεκτό πως ο Iρανικός κινηματογράφος είναι το πιο ενδιαφέρον κινηματογραφικό ρεύμα από την εποχή του Γαλλικού Νέου Κύματος. Σινεμά που με τα χρόνια, διαμόρφωσε κάποια χαρακτηριστικά, όπως εμμονή στην αφήγηση απλών και κατανοητών ιστοριών, σκηνοθετική λιτότητα, χωρίς καμία απολύτως επιτήδευση, έντονο συναίσθημα, ανθρωπισμός και πολύ ισχυρή πίστη στον άνθρωπο. Αυτός ο ανθρωποκεντρισμός αποτέλεσε και το στοιχείο που καταρχήν γοήτευσε το δυτικό κοινό που ανακάλυψε στις ιρανικές ταινίες το συναίσθημα και την αθωότητα, που είχαν χαθεί από τις δυτικές υπερπαραγωγές, θυσία στο κέρδος.

Η θέση των παιδιών ως πρωταγωνιστών σ' αυτές τις ταινίες, αλλά και η παρουσία πολλών ερασιτεχνών ηθοποιών δημιούργησε μια κινηματογραφική σχολή όπου η αυτοπροβολή του ηθοποιού σταρ και η προσποίηση στην υποκριτική απουσιάζει. Έτσι ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος, όχι με την λαμπερή και απατηλή γοητεία ενός σταρ αλλά με την αθωότητα και την αλήθεια του ανθρώπινου προσώπου.

Με αυτό το σινεμά θα ασχοληθούμε την Δευτέρα 4/11 στην 3η συνάντηση του 3ου χρόνου διαλέξεων που με το γενικό τίτλο «Βλέπουμε, Ακούμε, Μαθαίνουμε από και για το Σινεμά» και με υπότιτλο «Κινηματογραφική Γεωγραφία» οργανώνει και φέτος, με ιδιαίτερη πρέπει να αναφέρουμε επιτυχία η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine- Δράση στο στέκι της Πάρνηθος 21.

Διδασκαλία: Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης.

Περισσότερες πληροφορίες για συμμετοχή στις συζητήσεις:
www.cinedrasi.com
www.drasivrilissia.gr

Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο: 2111165797 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: cinedrasi2011@gmail.com


readers  120


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης
Γι' αυτό σου λέω... πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να, ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, όχι να περιμένεις την πράξη - είναι τότε αργά.


Τα σχόλια σας...
Έρχονται μισθοφόροι στα Βριλήσσια;6/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Φύλαξη αντλιοστασίων, μάλιστα. Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, υπάρχει από τότε που κατασκευάστηκαν τα αντλιοστάσια. Εγώ θα μιλήσω για την δεξαμενή στην κορυφή του λόφου των Άνω Βριλησσίων. Επί διοίκησης Ιωαννίδη κάποια «καλόπαιδα» έσπασαν τον έναν από τους δύο αεραγωγούς της δεξαμενής και έριξαν μέσα στο νερό χώματα και πέτρες, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αδειάσει τελείως η δεξαμενή για να καθαριστεί. Και καλά αυτοί έριξαν χώμα και πέτρες, εάν κάποιος «τρελαθεί» ή θέλει να κάνει κακό μπορεί να ρίξει οτιδήποτε θελήσει και να πάμε «αδιάβαστοι» όλοι εδώ στα Άνω Βριλήσσια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα άλλα αντλιοστάσια, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και δεν χωράνε παιχνίδια οποιουδήποτε είδους, έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα μας ότι η δεξαμενή χρειάζεται περίφραξη άμεσα και τοποθέτηση αγκαθωτού για να μην μπορεί κανένας να πλησιάσει. Τώρα δεν ξέρω αν θα μπουν φρουροί ή κάτι άλλο, αλλά κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ.
Η σπασμένη «γραμμή του δημότη» και η διοίκηση Μανιατογιάννη2/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το Παροχή υπηρεσίας για την βελτιστοποίηση των διαδρομών αποκομιδής των απορριμματοφόρων» 4.960€. Δηλαδή ο διευθυντής, ο προϊστάμενος και οι τρεις επόπτες τι κάνουν; Δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα προγράμματα των απορριμματοφόρων; Αυτή είναι η δουλειά τους.Ποιός ξέρει καλύτερα από αυτούς; Ξέρουν πόσους κάδους έχει ο κάθε δρόμος και πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε απορριμματοφόρο για τη συλλογή τους. Ήμαρτον δηλαδή.
Τι είδαμε στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που έρχεται στα Βριλήσσια!30/11/2019 Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Οργισμένα νιάτα! Χωρίς βαθιές αναλύσεις για τα αίτια, μέσα στους κλειστούς δρόμους, τα αδιέξοδα και τρομερά διλήμματα, απλώνουν τις αλήθειες τους στο πανί όπως τις βλέπουν, όπως τις αισθάνονται και μας πετούν στα μούτρα: Την τύφλα μας στην Παιδαγωγική (Ο καραγκιόζης). Την οδυνηρή, την αβάσταχτη απόφαση (Index). Την κατά παραχώρηση κατανόηση και συγχώρηση (Μίλα). Το τι μας περιμένει (Στο δωμάτιο, Το βάρος της θάλασσας). Την γελοιοποίησή μας μέσα σε έναν επί γης και ιδιαίτερα στην πατρίδα μας παράδεισο (Κλεονίκη). Την ευσπλαχνία τους (Chopper). Την νοσταλγική ουτοπία μιας πρωτόγονης ζωής (Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου). Τον ζαλισμένο έρωτα από το ορμονικό μαστίγωμα στην εφηβεία μέσα σ’ έναν κόσμο «λαμέ» (I am Mackenzie). Τις ικανότητές τους στο κατώφλι της νιότης (Ο Μάγκας). Ας θυμηθούμε εδώ και «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» του Ταρκόφσκι. Την αμοιβαία εξομολόγηση δύο θανάσιμων εχθρών από τον Κύπριο Ανδρέα Σιεηττάνη που ξέρει καλά το βαθύ πιστεύω ενός άρρωστου κομματιού του αγγλικού λαού να θεωρεί προέκταση της νησιωτικής του χώρας τις αποικίες βαφτισμένες κατά περίπτωση με διάφορα κίβδηλα ονόματα (Bόρειος Ιρλανδία, Ουαλία και Σκωτία στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αυτοκυβέρνητες επικράτειες, Αυτόνομες αποικίες, Αποικίες του στέματος, Προτεκτοράτα κ.ά.) ομνύοντας όλες στον ίδιο βασιλιά ή βασίλισσα. Αυτό το κομμάτι ψήφισε σύσσωμο το Brexit. Tούτα τα λίγα για τα οργισμένα νιάτα, τους μικρομηκάδες στη Δράμα, από το μικρό μέρος της δουλειάς τους που είδαμε στις 21 και 22 Νοέμβρη 2019 στο ΤΥΠΕΤ. Που ίσως να μη μπαίνουν εύκολα στα γνωστά μας κουτάκια! Στις δεκαετίες ή πενταετίες που ακολουθούν με τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που νομίζω ότι θα φέρουν, μάλλον είναι αδύνατο να προβλέψουμε την συμπεριφορά τους. Μεγάλη η συμπίεση και το μέλλον άδηλο. Πολύ άσχημο κόσμο τους παραδόσαμε…


Δημοτικές Εκλογές 2019


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου