Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
23/11/2019

"Περίπτωση συνείδησης" από το Cine - Δράση

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2019, 8:15΄μμ., ΤΥΠΕΤ

Ιράν 2017. Διάρκεια: 104΄. Σκηνοθεσία: Vahid Jalilvand. Σενάριο: Vahid Jalilvand, Ali Zarnegar. Πρωταγωνιστούν: Amir Aghaee, Zakieh Behbahani, Saeed Dakh, Navid Mohammadzadeh, Alireza Ostadi, Hediyeh Tehrani.

Ο Ιρανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός με μεγάλη θητεία στο θέατρο, Vahid Jalilvand, κερδίζει τις εντυπώσεις εντός και εκτός της χώρας του με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του «Περίπτωση συνείδησης», ένα ακόμα δείγμα καλού ιρανικού ρεαλιστικού κινηματογράφου.

Το φιλμ έκανε την πρεμιέρα του στο τμήμα Orizzonti του Φεστιβάλ Βενετίας (2017), όπου και απέσπασε τα Βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας. Την ίδια χρονιά στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών. Ήταν η επίσημη πρόταση του Ιράν για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Είχε συνολικά 29 υποψηφιότητες και απέσπασε 14 Βραβεία σε Διεθνείς διοργανώσεις.

Είναι κοινωνικό δράμα με στοιχεία θρίλερ και ενδιαφέρον σχόλιο για τις συγκρούσεις που προκαλούν οι ταξικές διαφοροποιήσεις στους κόλπους της κοινωνίας του Ιράν όπως και κάθε άλλης τριτοκοσμικής ή δυτικής κοινωνίας. Ο βασικός του πυρήνας του φιλμ κινείται γύρω από ζητήματα που συνδέονται με τη δικαιοσύνη, την εμπλοκή του πολίτη με τις δικαστικές αρχές και τους νόμους, την αίσθηση του καθήκοντος, τις ενοχές και τα ηθικά διλήμματα που συνδέονται με αυτές και κυριεύουν κάθε ανθρώπινη ύπαρξη.

Ένα βράδυ στην πολύβουη Τεχεράνη των δεκατεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων ο ευυπόληπτος και άτεγκτος ιατροδικαστής Nariman εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα. Το αυτοκίνητο που οδηγεί συγκρούεται με ένα μηχανάκι στο οποίο επιβαίνει ολόκληρη οικογένεια: μητέρα, πατέρας και το οχτάχρονο αγοράκι τους. Το παιδί τραυματίζεται, όπως φαίνεται, ελαφρά. Ο Nariman προσπαθεί να βοηθήσει, προσφέρει χρήματα, προτείνει να πάει ο ίδιος το παιδί στο νοσοκομείο, αλλά ο πατέρας αρνείται κατηγορηματικά. Υποχωρεί, προτρέπει όμως να το πάει η οικογένεια στο νοσοκομείο για να διαπιστώσει στη συνέχεια ότι ούτε αυτό θα γίνει. Λίγες ώρες αργότερα, το παιδί μεταφέρεται νεκρό στο νοσοκομείο που ο Nariman εργάζεται. Το προσωπικό του ιδρύματος καλείται να ενώσει το παζλ των γεγονότων για να ανακαλύψει τα αίτια θανάτου. Γίνεται νεκροψία και όλως περιέργως το πόρισμα της αναφέρει ως επίσημη αιτία την τροφική δηλητηρίαση, αλλά ο ιατροδικαστής αν και αρχικά κρατάει απόσταση από την οικογένεια στη συνέχεια θα αλλάξει στάση και θα κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να βρει την αλήθεια πίσω από τον θάνατο του αγοριού. Γιατρός και πατέρας εμπλέκονται σε γεγονότα που τους ξεπερνούν, δοκιμάζουν τη σχέση τους με τους άλλους και τους φέρνουν αντιμέτωπους με τον ίδιο τους τον εαυτό.

Ανάμεσα στους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες κυριαρχεί διαρκής και πολύπλευρη αντίθεση. Από τη μια στέκεται ο διακεκριμένος επιστήμονας με προοδευτικές, για τα μέτρα της χώρας του, ιδέες, με καλή δουλειά στην οποία μάλιστα περιστοιχίζεται από γυναίκες. Από την άλλη ένας άνδρας με περιστασιακή δουλειά, μέλος μιας φτωχής εργατικής οικογένειας με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, πιο κοντά στις παραδόσεις του Ισλάμ, με πιο πρωτόγονο τρόπο ζωής και κυρίως, χωρίς τους αναγκαίους πόρους για να επιβιώνει αξιοπρεπώς. Οι δύο αυτοί διαφορετικοί κόσμοι έρχονται σε επαφή μέσω του ατυχήματος. Η ανατροπή που επιφέρει στο κρισιμότερο σημείο της αφήγησης, η απρόσμενη γνωμάτευση του νοσοκομείου εντείνει τις διαφορές και τις συγκρούσεις και οδηγεί τους δύο άντρες στην ατομική συντριβή. Αλλά όσο εξελίσσεται η ιστορία προκύπτουν νέα δεδομένα που μεταφέρουν τις ευθύνες από το ατομικό στο συλλογικό επίπεδο καθώς αποκαλύπτεται ένας κύκλος ανομίας και μη απόδοσης δικαιοσύνης που οδηγεί σε ολική κατάλυση κάθε έννοιας προσωπικής ηθικής και υποκινεί την κοινωνική εξαθλίωση.

Ο Vahid Jalilvand συνεχίζει την παράδοση των ιδιαίτερα αγαπητών στο ελληνικό κοινό Ιρανών σκηνοθετών όπως οι Asghar Farhadi και Abbas Kiarostami. Σε αυτό το βραδείας καύσεως κοινωνικό θρίλερ σκιαγραφεί την σημερινή αστική Τεχεράνη, τις κοινωνικές και ταξικές αντιθέσεις που βαραίνουν τους κατοίκους της, τα πάθη και τα λάθη που τους υποκινούν. Ξετυλίγει χαμηλόφωνα το μυστήριο της υπόθεσης του γύρω από ένα συμβάν τυχαίο και επιφανειακά ασήμαντο που μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε ανά πάσα στιγμή. Γιατρός και πατέρας εμπλέκονται μετά το συμβάν σε ένα κουβάρι μικρών πράξεων με μεγάλες συνέπειες που ανατρέπουν τη ζωή τους, δοκιμάζουν τις σχέσεις τους με τους άλλους και τους φέρνουν αντιμέτωπους με τον ίδιο τους τον εαυτό. Η σκηνοθεσία του είναι καθηλωτική, οι χαρακτήρες βγαλμένοι από αρχαία τραγωδία, τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί με τα οποία βομβαρδίζει το θεατή αμείλικτα και πανανθρώπινα. Εξαιρετική η ερμηνεία του κεντρικού πρωταγωνιστή Navid Mohammadzadeh ο οποίος για τον ρόλο του πατέρα βραβεύτηκε στη Βενετία. Στιβαρή είναι και η παρουσία του Amir Aghaee στον ρόλο του γιατρού, του ανθρώπου που δεν προσπαθεί να τη σκαπουλάρει λόγω της κοινωνικής του θέσης αλλά σκεπτόμενος την ευθύνη του ρόλου του και, όντας βουτηγμένος μέσα σε ανομολόγητες τύψεις, σχεδόν αναζητά την ενοχή του.


*Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.


readers  83


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης
Γι' αυτό σου λέω... πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να, ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, όχι να περιμένεις την πράξη - είναι τότε αργά.


Τα σχόλια σας...
Έρχονται μισθοφόροι στα Βριλήσσια;6/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Φύλαξη αντλιοστασίων, μάλιστα. Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, υπάρχει από τότε που κατασκευάστηκαν τα αντλιοστάσια. Εγώ θα μιλήσω για την δεξαμενή στην κορυφή του λόφου των Άνω Βριλησσίων. Επί διοίκησης Ιωαννίδη κάποια «καλόπαιδα» έσπασαν τον έναν από τους δύο αεραγωγούς της δεξαμενής και έριξαν μέσα στο νερό χώματα και πέτρες, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αδειάσει τελείως η δεξαμενή για να καθαριστεί. Και καλά αυτοί έριξαν χώμα και πέτρες, εάν κάποιος «τρελαθεί» ή θέλει να κάνει κακό μπορεί να ρίξει οτιδήποτε θελήσει και να πάμε «αδιάβαστοι» όλοι εδώ στα Άνω Βριλήσσια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα άλλα αντλιοστάσια, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και δεν χωράνε παιχνίδια οποιουδήποτε είδους, έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα μας ότι η δεξαμενή χρειάζεται περίφραξη άμεσα και τοποθέτηση αγκαθωτού για να μην μπορεί κανένας να πλησιάσει. Τώρα δεν ξέρω αν θα μπουν φρουροί ή κάτι άλλο, αλλά κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ.
Η σπασμένη «γραμμή του δημότη» και η διοίκηση Μανιατογιάννη2/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το Παροχή υπηρεσίας για την βελτιστοποίηση των διαδρομών αποκομιδής των απορριμματοφόρων» 4.960€. Δηλαδή ο διευθυντής, ο προϊστάμενος και οι τρεις επόπτες τι κάνουν; Δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα προγράμματα των απορριμματοφόρων; Αυτή είναι η δουλειά τους.Ποιός ξέρει καλύτερα από αυτούς; Ξέρουν πόσους κάδους έχει ο κάθε δρόμος και πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε απορριμματοφόρο για τη συλλογή τους. Ήμαρτον δηλαδή.
Τι είδαμε στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που έρχεται στα Βριλήσσια!30/11/2019 Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Οργισμένα νιάτα! Χωρίς βαθιές αναλύσεις για τα αίτια, μέσα στους κλειστούς δρόμους, τα αδιέξοδα και τρομερά διλήμματα, απλώνουν τις αλήθειες τους στο πανί όπως τις βλέπουν, όπως τις αισθάνονται και μας πετούν στα μούτρα: Την τύφλα μας στην Παιδαγωγική (Ο καραγκιόζης). Την οδυνηρή, την αβάσταχτη απόφαση (Index). Την κατά παραχώρηση κατανόηση και συγχώρηση (Μίλα). Το τι μας περιμένει (Στο δωμάτιο, Το βάρος της θάλασσας). Την γελοιοποίησή μας μέσα σε έναν επί γης και ιδιαίτερα στην πατρίδα μας παράδεισο (Κλεονίκη). Την ευσπλαχνία τους (Chopper). Την νοσταλγική ουτοπία μιας πρωτόγονης ζωής (Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου). Τον ζαλισμένο έρωτα από το ορμονικό μαστίγωμα στην εφηβεία μέσα σ’ έναν κόσμο «λαμέ» (I am Mackenzie). Τις ικανότητές τους στο κατώφλι της νιότης (Ο Μάγκας). Ας θυμηθούμε εδώ και «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» του Ταρκόφσκι. Την αμοιβαία εξομολόγηση δύο θανάσιμων εχθρών από τον Κύπριο Ανδρέα Σιεηττάνη που ξέρει καλά το βαθύ πιστεύω ενός άρρωστου κομματιού του αγγλικού λαού να θεωρεί προέκταση της νησιωτικής του χώρας τις αποικίες βαφτισμένες κατά περίπτωση με διάφορα κίβδηλα ονόματα (Bόρειος Ιρλανδία, Ουαλία και Σκωτία στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αυτοκυβέρνητες επικράτειες, Αυτόνομες αποικίες, Αποικίες του στέματος, Προτεκτοράτα κ.ά.) ομνύοντας όλες στον ίδιο βασιλιά ή βασίλισσα. Αυτό το κομμάτι ψήφισε σύσσωμο το Brexit. Tούτα τα λίγα για τα οργισμένα νιάτα, τους μικρομηκάδες στη Δράμα, από το μικρό μέρος της δουλειάς τους που είδαμε στις 21 και 22 Νοέμβρη 2019 στο ΤΥΠΕΤ. Που ίσως να μη μπαίνουν εύκολα στα γνωστά μας κουτάκια! Στις δεκαετίες ή πενταετίες που ακολουθούν με τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που νομίζω ότι θα φέρουν, μάλλον είναι αδύνατο να προβλέψουμε την συμπεριφορά τους. Μεγάλη η συμπίεση και το μέλλον άδηλο. Πολύ άσχημο κόσμο τους παραδόσαμε…


Δημοτικές Εκλογές 2019


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου