Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
30/11/2019

"Οι Εραστές του Αρκτικού Κύκλου" από το Cine - Δράση

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου, 8.15 μ.μ., ΤΥΠΕΤ

Ισπανία 1999. Διάρκεια:112’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Julio Medem. Πρωταγωνιστούν: Najwa Nimri, Fele Martinez, Nancho Novo, Maru Valdivielso, Peru Medem, Sara Valiente, Victor Hugo Oliveira, Kristel Diaz.

Ένα από τα διαμάντια του Ισπανικού κινηματογράφου, ένα περίπλοκο, μαγευτικό, ρεαλιστικό αφήγημα. Μία ανατριχιαστική ιστορία αγάπης για δύο παιδιά που ερωτεύτηκαν, αγαπήθηκαν, χάθηκαν, ξαναβρέθηκαν και μία τρανή απόδειξη ότι κάθε άνθρωπος προορίζεται να μοιραστεί τη ζωή του με ένα μόνο επιλεγμένο άτομο. Κάθε του εικόνα είναι μελωδία που αποθεώνει τον έρωτα, τη δύναμη του και τη συνδρομή της τύχης στις σχέσεις δύο ανθρώπων.

Το φιλμ απλώνεται χρονικά σε δύο περίπου δεκαετίες και διηγείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ρομαντική ιστορία του Otto ενός αγοριού που κλείνει όλη του την αγάπη σε μια χάρτινη σαΐτα και της Ana, ενός φοβισμένου κοριτσιού που ονειρεύεται την ευτυχία. Τα ονόματα και των δύο είναι καρκινικά, παλίνδρομα: διαβάζονται το ίδιο από την αρχή και το τέλος. Κυκλικά, παλίνδρομα σχέδια κατευθύνουν τις ζωές τους και η ερωτική τους ιστορία είναι και αυτή καρκινική. Αρχίζει και τελειώνει στο ίδιο ακριβώς σημείο: τα μάτια της Ana. Η μοίρα θα τους παίξει ατέλειωτα παιχνίδια, γεμάτα εκπλήξεις, απροσδόκητες συμπτώσεις, μεταπτώσεις και σπειροειδείς εξελίξεις.

Ο Otto και η Ana είναι μαθητές δημοτικού όταν συναντιούνται για πρώτη φορά και το αγόρι ερωτεύεται κεραυνοβόλα το κορίτσι. Παιδιά γεμάτα αγνότητα είναι έτοιμα να χαρίσουν και να χαριστούν, με αντάλλαγμα ένα βλέμμα μόνο, ένα άγγιγμα. Ένα μήνυμα που γράφει αυτός σε μια χάρτινη σαΐτα οδηγεί σε μια συνάντηση των γονιών τους. Ο πατέρας του ερωτεύεται και παντρεύεται τη μητέρα της. Τρόμος καταλαμβάνει το αγόρι όταν συνειδητοποιεί ότι το κορίτσι που αγαπάει πρόκειται να γίνει αδελφή του, εξέλιξη που καθιστά τον έρωτα τους απαγορευμένο και την εκδήλωση του πάθους τους ανέφικτη. Αλλά στη συνέχεια, ως έφηβοι, γίνονται εραστές. Το σύμπαν περιστρέφεται γύρω τους σαν ένα ερωτικό περιπαιχτικό γαϊτανάκι και η ιδιόμορφη μεταξύ τους χημεία, υπαρκτή από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους, ξεπερνά τις απλές συμπτώσεις και τα καρκινικά τους ονόματα και κυριεύει τις ζωές τους. Η σχέση τους γίνεται ένα ερωτικό παιχνίδι που υπερβαίνει προκαταλήψεις και τους οδηγεί σε κόσμους παράλληλους και συχνά αντιδιαμετρικούς.

Ως ενήλικες οι «Εραστές» θα βρεθούν χωρισμένοι και θα τραβήξουν ο καθένας τον δικό του δρόμο. Αλλά μια σειρά κλυδωνικών συμπτώσεων επαναπροσδιορίζουν την θέση τους. Στον μεταμεσονύχτιο ήλιο της μακρινής Λαπωνίας συναντιούνται ξανά οι μεγάλοι κύκλοι της ζωής τους και ο Otto και η Ana θα ζήσουν την δραματική πλευρά του έρωτα. Προσπαθώντας, για μια ακόμα φορά, να αντιστρέψουν τον θάνατο της σχέσης τους επαληθεύουν την καρκινική δομή των ονομάτων και του έρωτά τους και αφήνουν την αγάπη τους μετέωρη, ακριβώς πάνω στο μεταίχμιο της φυσικής της ολοκλήρωσης.

Ο Βάσκος Julio Medem, είναι άλλος ένας ακόμη ιδιόρρυθμος Ισπανός σκηνοθέτης που κατάφερε να ξεπεράσει τα σύνορα της πατρίδας του. Το βασικό του γνώρισμα είναι πως αντιμετωπίζει τον κόσμο με χιούμορ και διαθέτει μια ξεχωριστή, εντελώς προσωπική κινηματογραφική ταυτότητα, γεμάτη ιδιομορφίες. Το ελληνικό κοινό τον πρωτογνώρισε, το 1992, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με την ταινία του «Αγελάδες» (Vacas). Ακολούθησαν «Ο κόκκινος σκίουρος» (La Ardilla Roja, 1993) στο οποίο συνδυάζει το θρίλερ, την κωμωδία και το μελό και η «Γη» (Tierra, 1995). Στη συνέχεια στους «Εραστές του Αρκτικού Κύκλου», μια από τις καλύτερες ισπανικές ταινίες της δεκαετίας του 90, δημιουργεί μέσα σε ένα απόλυτα φυσικό περιβάλλον μια ατμόσφαιρα πρωτοφανούς οπτικού λυρισμού γεμάτη ποίηση και φαντασία. Ο ιδιοφυής καλλιτέχνης, σκηνοθετεί περίτεχνα και εμπνευσμένα. Παράλληλα ξεδιπλώνει το συγγραφικό του ταλέντο σε ένα σενάριο ώριμο και μεστό, γεμάτο πανέξυπνες ελλειπτικές διηγήσεις μιας φαινομενικά απίστευτης ιστορίας. Το ρομάντζο του είναι μοντέρνο, δεν αναπτύσσεται γραμμικά και μεταφέρει συνεχώς τους θεατές σε άτακτα χρονικά ή τοπικά γεγονότα, συνθέτοντας το μωσαϊκό μιας ιδανικής ερωτικής σχέσης.

Χρησιμοποιεί τρεις ομάδες πρωταγωνιστών, ένα για την κάθε ηλικία των ηρώων του και ξεδιπλώνει όμορφα τα διαπλεκόμενα πεπρωμένα του νεαρού ζευγαριού. Όπως λέει και ο ίδιος «Με τους Εραστές είχα στο μυαλό μου μια ιστορία αγάπης και είχα σκοπό να αλλάζω συνεχώς τον αφηγητή, βλέποντας πότε την δική του οπτική και πότε την δική της. Τότε μου ήρθε στο νου η εικόνα ενός αγώνα δρόμου μεταξύ δύο παιδιών. Και σκέφτηκα πως ήταν κάτι που μ' ενδιέφερε. Αλλά δεν ήξερα που θα με βγάλει. Η κούρσα ήταν σαν μια απόδραση, ένα είδος πτήσης, όπου οι δυο χαρακτήρες αποδρούν από μια πραγματικότητα σε μία άλλη. Την έγραψα αγνοώντας ποια θα είναι η επόμενη σκηνή, θέλοντας να διατηρώ συνεχώς την αβεβαιότητα για το που και πως θα καταλήξω».

Οι παράλληλες οπτικές του αγοριού και του κοριτσιού αποτελούν ένα μοτίβο που πολλοί αντέγραψαν μετέπειτα, η μουσική του Alberto Iglesias στοιχειώνει κυριολεκτικά τον θεατή και το φινάλε της ταινίας του προκαλεί μοναδικά συναισθήματα. Οι πολυβραβευμένοι «Εραστές» (22 συνολικά υποψηφιότητες, 14 Βραβεία) διαθέτουν τη μαγική συνταγή να προκαλούν φυσικά και αβίαστα τα συναισθήματα του κοινού, αρέσουν και συναρπάζουν.


*Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.



readers  128


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης
Γι' αυτό σου λέω... πρέπει να βρεις έναν άλλο τρόπο να, ξεχωρίζεις τους ανθρώπους, όχι να περιμένεις την πράξη - είναι τότε αργά.


Τα σχόλια σας...
Έρχονται μισθοφόροι στα Βριλήσσια;6/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Φύλαξη αντλιοστασίων, μάλιστα. Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, υπάρχει από τότε που κατασκευάστηκαν τα αντλιοστάσια. Εγώ θα μιλήσω για την δεξαμενή στην κορυφή του λόφου των Άνω Βριλησσίων. Επί διοίκησης Ιωαννίδη κάποια «καλόπαιδα» έσπασαν τον έναν από τους δύο αεραγωγούς της δεξαμενής και έριξαν μέσα στο νερό χώματα και πέτρες, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να αδειάσει τελείως η δεξαμενή για να καθαριστεί. Και καλά αυτοί έριξαν χώμα και πέτρες, εάν κάποιος «τρελαθεί» ή θέλει να κάνει κακό μπορεί να ρίξει οτιδήποτε θελήσει και να πάμε «αδιάβαστοι» όλοι εδώ στα Άνω Βριλήσσια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στα άλλα αντλιοστάσια, αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο και δεν χωράνε παιχνίδια οποιουδήποτε είδους, έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα μας ότι η δεξαμενή χρειάζεται περίφραξη άμεσα και τοποθέτηση αγκαθωτού για να μην μπορεί κανένας να πλησιάσει. Τώρα δεν ξέρω αν θα μπουν φρουροί ή κάτι άλλο, αλλά κάτι πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ.
Η σπασμένη «γραμμή του δημότη» και η διοίκηση Μανιατογιάννη2/12/2019 Λεωνίδας Μάρκογλου
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο σχετικά με το Παροχή υπηρεσίας για την βελτιστοποίηση των διαδρομών αποκομιδής των απορριμματοφόρων» 4.960€. Δηλαδή ο διευθυντής, ο προϊστάμενος και οι τρεις επόπτες τι κάνουν; Δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα προγράμματα των απορριμματοφόρων; Αυτή είναι η δουλειά τους.Ποιός ξέρει καλύτερα από αυτούς; Ξέρουν πόσους κάδους έχει ο κάθε δρόμος και πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε απορριμματοφόρο για τη συλλογή τους. Ήμαρτον δηλαδή.
Τι είδαμε στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που έρχεται στα Βριλήσσια!30/11/2019 Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Οργισμένα νιάτα! Χωρίς βαθιές αναλύσεις για τα αίτια, μέσα στους κλειστούς δρόμους, τα αδιέξοδα και τρομερά διλήμματα, απλώνουν τις αλήθειες τους στο πανί όπως τις βλέπουν, όπως τις αισθάνονται και μας πετούν στα μούτρα: Την τύφλα μας στην Παιδαγωγική (Ο καραγκιόζης). Την οδυνηρή, την αβάσταχτη απόφαση (Index). Την κατά παραχώρηση κατανόηση και συγχώρηση (Μίλα). Το τι μας περιμένει (Στο δωμάτιο, Το βάρος της θάλασσας). Την γελοιοποίησή μας μέσα σε έναν επί γης και ιδιαίτερα στην πατρίδα μας παράδεισο (Κλεονίκη). Την ευσπλαχνία τους (Chopper). Την νοσταλγική ουτοπία μιας πρωτόγονης ζωής (Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου). Τον ζαλισμένο έρωτα από το ορμονικό μαστίγωμα στην εφηβεία μέσα σ’ έναν κόσμο «λαμέ» (I am Mackenzie). Τις ικανότητές τους στο κατώφλι της νιότης (Ο Μάγκας). Ας θυμηθούμε εδώ και «Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» του Ταρκόφσκι. Την αμοιβαία εξομολόγηση δύο θανάσιμων εχθρών από τον Κύπριο Ανδρέα Σιεηττάνη που ξέρει καλά το βαθύ πιστεύω ενός άρρωστου κομματιού του αγγλικού λαού να θεωρεί προέκταση της νησιωτικής του χώρας τις αποικίες βαφτισμένες κατά περίπτωση με διάφορα κίβδηλα ονόματα (Bόρειος Ιρλανδία, Ουαλία και Σκωτία στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αυτοκυβέρνητες επικράτειες, Αυτόνομες αποικίες, Αποικίες του στέματος, Προτεκτοράτα κ.ά.) ομνύοντας όλες στον ίδιο βασιλιά ή βασίλισσα. Αυτό το κομμάτι ψήφισε σύσσωμο το Brexit. Tούτα τα λίγα για τα οργισμένα νιάτα, τους μικρομηκάδες στη Δράμα, από το μικρό μέρος της δουλειάς τους που είδαμε στις 21 και 22 Νοέμβρη 2019 στο ΤΥΠΕΤ. Που ίσως να μη μπαίνουν εύκολα στα γνωστά μας κουτάκια! Στις δεκαετίες ή πενταετίες που ακολουθούν με τις κατακλυσμιαίες αλλαγές που νομίζω ότι θα φέρουν, μάλλον είναι αδύνατο να προβλέψουμε την συμπεριφορά τους. Μεγάλη η συμπίεση και το μέλλον άδηλο. Πολύ άσχημο κόσμο τους παραδόσαμε…


Δημοτικές Εκλογές 2019


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2019 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου