Σχόλια
Ausencia
29/6/2020

Όπου και ο μεγάλος πόνος είναι, φαίνεται και λέγεται βουβός!

Μπάμπης Δαμουλιάνος ΕυαγγελάτοςΌ
Για τα Καλλι-τεχνικά στα Σχολεία
24/6/2020

Μακάρι λέω κι' εγώ αλλά μην απελπίζεστε! Και αν σας εμποδίσουν, τα παιδάκια θα συνεχίζουν να ζωγραφίζουν και να πλάθουν όνειρα έστω και δύσκολα όπου σταθούν κι' όπου βρεθούν, όπως έκαναν εδώ και χιλιάδες χρόνια σ' αυτό το σταυροδρόμι των πολιτισμών που έφτιαξαν μια γλώσσα λειτουργική που αύξησε τον πλούτο τον υλικό και τον ξεπέρασε μαζί με τον εαυτό της, αναβαθμίστηκε σε εννοιολογική με τον ελεύθερο χρόνο, απλώθηκε παντού και ανέβηκε στους ουρανούς για να την αγκαλιάσουν όλοι! Τότε σμιλεύτηκαν και οι πτυχές στους χιτώνες των Καρυάτιδων υπογράφοντας την αθανασία της χώρας που έχουμε την τύχη να ζούμε! Οι εμποδιστές θα ξεχαστούν, θα σβήσουν σαν όνειρο κακό και θλιβερή παρένθεση...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Μια θέση στον Ήλιο
22/6/2020

Διάλειμμα.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όλοι θα βολτάρουμε ανέμελοι!
22/6/2020

Κάθε μεγαλόπνευστης σκέψης, προηγείται αυτή που μας γεννά το πρώτο σκόνταμμα των αισθήσεων έξω από την πόρτα μας!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα πλούτια
29/5/2020

Συμβαίνει συχνά αλλά αυτό είναι ο άνθρωπος: Ελεύθερος και απρόβλεπτος!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

"Η Ελιά" από το Cine-Δράση

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 8:15 μ.μ., ΤΥΠΕΤ

Ισπανία, 2016. Διάρκεια: 100. Σκηνοθεσία: Icíar Bollaín. Σενάριο: Paul Laverty. Πρωταγωνιστούν:Javier Gutiérrez, Anna Castillo, Pep Ambrós, Manuel Cucala, Miguel Ángel Aladrén, María Romero, Carme Pla, Paula Usero, Miguel Angel Aladren, Ana Ulloa Η «Η Ελιά» της Icíar Bollaín είναι μια άρτια, ευχάριστη, τρυφερή και συγκινητική ιστορία για την πατρίδα και την οικογένεια. Ένα προσγειωμένο φιλμ με ρεαλιστικούς χαρακτήρες, ανθρώπους που δίνουν ατομικές και συλλογικές μάχες απέναντι σε έναν απείρως ισχυρότερο εχθρό, με μόνα όπλα τον ιδεαλισμό τους, την πίστη τους στο δίκιο και το πείσμα τους. Χωρίς να δίνει απαντήσεις για την οικονομική ασφυξία που βασανίζει μεγάλο μέρος του πληθυσμού του ευρωπαϊκού νότου αναφέρεται σε μια άλλη διάσταση της κρίσης αυτή που από κάποιους απομυζά κάθε δύναμη αντίδρασης, τους παροπλίζει και τους ενσωματώνει, ενώ σε κάποιους άλλους δίνει περισσότερο κουράγιο και διάθεση να παλέψουν για τον εαυτό τους και για όσους έχουν εγκαταλείψει κάθε ελπίδα. Η εικοσάχρονη Άλμα, μια Ισπανίδα επαρχιώτισσα, χωρίς ιδιαίτερους στόχους και ανησυχίες ζει σε ένα μικρό χωριό στην ανατολική ακτή της Ισπανίας. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον παππού της Ραμόν, από τη συντροφιά του οποίου έχει τις πιο τρυφερές παιδικές αναμνήσεις. Ο Ραμόν άνθρωπος με αξιοπρέπεια, περηφάνεια και πίστη στις παραδόσεις και τις οικογενειακές αξίες, έχει σταματήσει να μιλάει και να επικοινωνεί με τους δικούς του εδώ και 12 χρόνια όταν οι δυο γιοι του, απερίσκεπτα και κυνικά, ξερίζωσαν και πούλησαν για 30.000 ευρώ, χρήματα που εξανεμίστηκαν άδοξα, ένα υπεραιωνόβιο δέντρο, μια ελιά που ανήκε στην οικογένεια τους για περισσότερο από 2 χιλιετίες. Όταν ο παππούς της αρνείται ακόμα και να φάει και η υγεία του βαδίζει από το κακό στο χειρότερο, η Άλμα αντιλαμβάνεται ότι ο μόνος τρόπος να τον κάνει να αποφύγει τον βέβαιο θάνατο είναι να βρει το δέντρο και να το φέρει πίσω. Η κοπέλα πιστεύει ότι αυτό το δέντρο μπορεί να τα αλλάξει όλα. Ενάντια σε κάθε λογική, κόντρα σε κάθε πιθανότητα επιτυχίας, χωρίς πλάνο και χρήματα, πείθει το θείο της και έναν νεαρό που πολύ θα ήθελε να είναι ο σύντροφος της να την ακολουθήσουν στην αναζήτηση της ελιάς. Οι τρεις τους θα «δανειστούν» μια νταλίκα και θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι προς το κέντρο της Ευρώπης, το Ντίσελντορφ της Γερμανίας, όπου θα βρουν την ελιά να κοσμεί από το κτίριο μιας πολυεθνικής μέχρι το λογότυπο της. Στην προσπάθεια τους να την πάρουν πίσω το δέντρο θα έχουν βοήθεια από διάφορες οικολογικές ομάδες και τα κοινωνικά δίκτυα. Θα έχουν όμως παράλληλα να αντιμετωπίσουν όλοι τους την σκληρότητα της πολυεθνικής που έχει την άμεση υποστήριξη της αστυνομίας. Όπως λέει η ίδια η Bollaín: «Η Ισπανία ζει υπό ανυπόφορη κρίση τα τελευταία οχτώ χρόνια. Κάποιους επηρεάζει περισσότερο από άλλους, αλλά κανείς δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος. Κοιτάζοντας γύρω μας, απορεί κανείς πως να ζει άραγε ένα 20χρονο κορίτσι σήμερα; Πως αντιμετωπίζει η νέα γενιά την απόλυτη έλλειψη ευκαιριών, τη διαφθορά, την αναξιοπιστία των θεσμικών οργάνων; Πως η νέα γενιά που ακούει για αυτή την κρίση από πολύ νεαρή ηλικία και βλέπει τις άμεσες συνέπειες της στο ίδιο της το σπίτι αντιμετωπίζει την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους της; Πάνω απ’ όλα, τι βλέπει όταν κοιτάζει στο μέλλον; Το πιθανότερο είναι ότι οι νέοι ζουν την κάθε μέρα με αβεβαιότητα. Η Άλμα, η πρωταγωνίστρια μας, κληρονόμησε μια χώρα σε ερείπια, μια εξοχή που έχει ξεπουληθεί, κι ένα τοπίο που έχει καταστραφεί. Η μητέρα της την άφησε όταν ήταν μικρή. Οι φίλοι της εγκαταλείπουν τον τόπο τους αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες αλλού. Εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο... Το μόνο βέβαιο στον κόσμο της Άλμα, είναι ο παππούς της κι όσα εκείνος αντιπροσωπεύει. Είναι επίσης βέβαιη ότι η οικογένεια της έκανε πολλά λάθη. Δεν έχει πολλά να χάσει πέρα από τον παππού της, που βλέπει να εξασθενεί. Δεν έχει πολλά να πιστέψει και δεν εμπιστεύεται κανέναν. Για μένα η Ελιά, μιλά για την αποκατάσταση της πίστης. Το πιο σημαντικό πράγμα που χάνουμε μέσα στην κρίση είναι η ελπίδα. Γι’ αυτό στην ιστορία μας, κανείς δε μένει αδιάφορος στην προσπάθεια της Άλμα. Δυναμική κι ευαίσθητη. Αυτοκαταστροφική, αλλά ικανή να τα δώσει όλα γι’ αυτά που πιστεύει. Η Άλμα είναι μια δύναμη της φύσης, μία νεαρή γυναίκα ικανή να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων. Ή τουλάχιστον να προσπαθήσει να τα αλλάξει σε μία απίθανη αποστολή που μοιάζει οριακά με μαύρη κωμωδία». Το σενάριο έγραψε ο σεναριογράφος, μόνιμος συνεργάτης του Ken Loach, Paul Laverty. Όπως έκανε και στην προηγούμενη ταινία της Bollain «Ακόμα και η βροχή», ο Laverty, χειρίζεται το θέμα του με επιδεξιότητα, και αποφεύγοντας τα κλισέ και το προβλέψιμο, δημιουργεί μέσα από ιδιαίτερες καταστάσεις πολύπλευρους και ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Στις προσωπικές περιπέτειες της Άλμα δίνει παγκόσμιο χαρακτήρα, μιλώντας για τις ανθρώπινες σχέσεις, την ισορροπία των συναισθημάτων μας, τους φόβους και τις αδυναμίες μας. Ο λόγος του, καταγγελτικός, επεκτείνεται στα ζητήματα της κρίσης, των απάνθρωπων πρακτικών των εταιρειών που αφαιρούν από τις μελλοντικές γενιές τις παραδόσεις και τις αξίες τους, τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις τους. *Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κάθε άγαλμα και οίκημα στον δρόμο μετονομάστηκε, κάθε ημερομηνία παραποιήθηκε. Και η διαδικασία συνεχίζεται μέρα με την μέρα και λεπτό με το λεπτό. Η Ιστορία έχει σταματήσει. Τίποτα δεν υπάρχει παρά ένα ατέρμονο παρόν μέσα στο οποίο το Κόμμα έχει πάντα δίκιο.

Orwell, 1984
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter