Σχόλια
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης
Σε εξέλιξη η καταστροφή των πεύκων της Λ. Πεντέλης
24/12/2023

Να υπογειοποιηθούν - υπογειοποιούνται τα καλώδια. Όχι να κόβονται υπεραιωνόβια δένδρα.-

Μιχάλης Πυρουνάκης
Όλα στο φως!
9/12/2023

"Όλα στο φως" για τα προηγούμενα αλλά και για τα μελλούμενα, πριν τις αναθέσεις.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τοπίο σε διχασμό (μέρος 2ο)
2/12/2023

Αγαπητά ξαδέλφια. Εάν, με θέλημα θεού, δεν έπεφτε εξ ουρανού ο εκ Ρωσίας ορμώμενος πόντιος Ιβάν ο τρομερός, να διαλύσει την ερυθρή «παράγκα», τώρα ο «δαφνοστεφανωμένος» έφηβος, εκ προοιμίου «διορισμέ

Δημήτρης Καλαμπούκας

Αυτή η Γη Είναι Δική Μας: Η πρώτη ταινία των καλοκαιρινών προβολών!

Πέμπτη 17 Ιουνίου, 9:00μμ, στο 2ο Γυμνάσιο (Ταϋγέτου & Ξάνθης)

Γαλλία, Δραματική, 2017. Διάρκεια: 114'. Σκηνοθεσία: Lucas Belvaux. Πρωταγωνιστούν: André Dussollier, Anne Marivin, Catherine Jacob, Charlotte Talpaert, Coline Marcourt, Corentin Lobet, Cyril Descours, Émilie Dequenne, Guillaume Gouix, Julien Roy, Mateo Debaets, Michel Ferracci, Patrick Descamps, Stéphane Caillard, Thibault Roux. Παραβολή για την άνοδο της ακροδεξιάς στη Γαλλία, η οποία δεν περιορίζεται στο πολιτικό, αλλά επεκτείνεται και στο συναισθηματικό πεδίο. O Βέλγος σκηνοθέτης Λούκα Μπελβό αποκαλύπτει τολμηρά την απάτη που ακούει στο όνομα Μαρίν Λε Πεν και τον εφιάλτη της ακροδεξιάς που απέβαλε τα πλέον ακραία χαρακτηριστικά της και εξέφρασε με λαϊκισμό και πονηριά την απογοήτευση των πολλών για να μπορέσει να διεκδικήσει με αξιώσεις την προεδρική καρέκλα. Η Πολίν, μια αυτοαπασχολούμενη νοσοκόμα σε μια περιφέρεια ορυχείων στη Βόρεια Γαλλία, μεγαλώνει μόνη τα δύο της παιδιά και φροντίζει τον πατέρα της, έναν συνταξιούχο σιδηρουργό με πλούσια συμμετοχή στο εργατικό κίνημα. Χωρίς πολιτική σκέψη, αφοσιωμένη και γενναιόδωρη, κοινωνικά χρήσιμη, αποτελεί ηθικό πρότυπο για όλους και απολαμβάνει τη συμπάθεια φίλων και ασθενών, ανθρώπων με ποικίλες πολιτισμικές αναφορές τους οποίους φροντίζει και οι οποίοι βασίζονται σε αυτή. Η αναγνωρισιμότητα, η δημοφιλία και η ακεραιότητα της κινούν το ενδιαφέρον του συνεργάτη της, ηλικιωμένου τοπικού γιατρού, πρώην ευρωβουλευτή και στελέχους του ανερχόμενου εθνικιστικού κόμματος, από την προσωπικότητα του οποίου είναι γοητευμένη η νεαρή γυναίκα. Αυτός της προτείνει να βάλει υποψηφιότητα στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές με το συγκεκριμένο κόμμα, στην ηγεσία του οποίου βρίσκεται μια άλλη γυναίκα. Η Πολίν, κολακευμένη αποδέχεται την πρόταση. Και θα επιμείνει πεισματικά στην απόφαση της, παρά το γεγονός ότι προέρχεται από οικογένεια που αντιμαχόταν τη φασιστική ιδεολογία και πρακτική, παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα της και πολλών άλλων δικών της ανθρώπων. Μόνον όταν προκύψουν διάφορες συγκρουσιακές καταστάσεις που αντιβαίνουν στον προσωπικό της κώδικα αξιών θα επανεξετάσει τη στάση της. Η Πολίν του Λούκα Μπελβό δεν είναι η μοναδική στη Γαλλία που παρασύρεται από το αφήγημα της ακροδεξιάς που πατάει γερά στις συνέπειες της πολύχρονης οικονομικο-κοινωνικής κρίσης και την άρνηση των εθνικών κυβερνήσεων να τις αντιμετωπίσουν με λύσεις υπέρ των αδύναμων στρωμάτων. Συνδέεται επίσης με την αδυναμία να αντιμετωπίσουν υπαρκτές ή όχι απειλές κατά του εκάστοτε συγκεκριμένου έθνους από εχθρούς ή «παρείσακτους», αδυναμία που αναδεικνύει ο εθνικοπατριωτικός λαϊκισμός του γεμάτου αυτοπεποίθηση λόγου εθνικιστικών ή νεοναζιστικών κομμάτων όπως αυτό της Λεπέν στη Γαλλία. Κομμάτων των οποίων οι απόψεις έχουν ξεπεράσει το γραφικό περιθώριο και επηρεάζουν άμεσα μεγαλύτερα τμήματα των πολιτών, όπως έδειξε και στην Ελλάδα η εμπειρία της Χρυσής Αυγής. Ο σκηνοθέτης αναπαριστά με σαφήνεια τον τρόπο με τον οποίο τέτοιου είδους κόμματα εκμεταλλεύονται την πολιτική σύγχυση που κυριαρχεί στους πολίτες για να αποκτούν το σεβασμό ακόμα και ανθρώπων που αγνοούν πλήρως τις θέσεις τους. Η κάμερα του αποκρυπτογραφεί το δημόσιο προσωπείο του εθνικισμού, που πλασάρεται καθαρό κι εξευγενισμένο, ενώ παράλληλα απεικονίζει την δράση «μαχητικών» ομάδων που προβαίνουν σε βίαιες λύσεις όποτε χρειαστεί. Και το κάνει με ρεαλισμό, προσπαθώντας να αποφύγει τις «ευκολίες», με αρωγό μία από τις πιο σπουδαίες Γαλλίδες ηθοποιούς, την Εμιλί Ντεκέν σε ένα ρόλο που κάνει το θεατή να ταυτίζεται και να οργίζεται από τις πολιτικές και τις πρακτικές τους. Η στάση του είναι ακτιβιστική κατά της συγκεκριμένης ιδεολογίας όπως και αν παρουσιάζεται ακόμη και όταν είναι συγκεκαλυμένη από ένα ευγενικό προσωπείο. Το μήνυμα της ταινίας του είναι επείγον και θα έλεγε κανείς πως το επιβάλλει η εποχή και η Ιστορία, όπως γράφτηκε στη χώρα μας και όπως γράφεται αυτή τη στιγμή σε μια χώρα σαν τη Γαλλία όπου έζησε και ίσως ζει ακόμη από πολύ κοντά τον εφιάλτη του νεοναζισμού. Η ταινία του ριψοκίνδυνα, φιλόδοξα με μετριοπάθεια και παιχνιδιάρικο τρόπο καταδεικνύει το πόσο εύκολα μπορεί κάποιος, μέσα στην απελπισία που του προκαλεί το βάρος των προβλημάτων, να ξεγελαστεί. Παράλληλα βάζει το θεατή στη θέση της ηρωίδας προειδοποιώντας πως η διαδρομή προς τη γη της επαγγελίας όπως την ευαγγελίζεται το «κόμμα» δεν είναι παρά στρωμένη με τις κακές προθέσεις ενός κόσμου πνιγμένου στο μίσος. Και το καταφέρνει πολύ καλά. Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης). Τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα./i>

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.