Σχόλια
Εκδρομή στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ με το Cine - Δράση
17/9/2021

Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά η Μακρόνησος υπήρξε επίσης τόπος καραντίνας για τους πρόσφυγες από τον Πόντο το 1922. Εκεί πέθαναν από τύφο και άλλες κακουχίες πάρα πολλοί βασανισμένοι άνθρωποι! Ήταν τόσοι, που πολλοί έχουν ταφεί σε ομαδικούς τάφους χωρίς κανένα διακριτικό, κι άλλους τους πέταγαν στη θάλασσα. Κόκαλα εκείνων των αθώων έβρισκαν τυχαία μετά από δυόμισι δεκαετίες οι εκτοπισμένοι αριστεροί, χωρίς καν να έχουν ιδέα πως ήταν κόκαλα προσφύγων! Νομίζω πως επιβάλλεται να αναφερθείτε και σε αυτό, άλλωστε ήδη ετοιμάζεται μια σειρά σχετικών εκδηλώσεων από τον Σύλλογο Ποντίων "ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ-ΚΟΜΝΗΝΟΙ", ένα μνημείο, ενώ έχουν γίνει αναφορές σε διάφορα βιβλία, κυκλοφορούν φωτογραφίες- ντοκουμέντα και ετοιμάζεται για πρώτη φορά ένα ολόοκληρο βιβλίο για το θέμα. Αν χρειάζεστε στοιχεία, επικοινωνείστε μαζί μου. Αν πάλι θέλετε να είναι η επίσκεψη αποκλειστικά για τους εκτοπισμένους, είναι σεβαστό.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Ένας χρόνος χωρίς τον Ρήγα
10/9/2021

Πάλι "ζωγράφισαν" τα "τοιχο-διωκτικά" με τον υπερρεαλιστή και πρωτοπόρο Εμπειρίκο! [Μέρες πούναι...!]

Τάκης Μάτσας
Χρηστικά
28/8/2021

Ο αξιακός πλούτος και η αληθινή χαρά, δεν πουλιούνται σε κανένα σούπερ μάρκετ αλλά απαιτούν βαθύ σκάψιμο και θυσίες.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αμαχητί σε όλα
9/8/2021

Πιστεύω πως η πιο πολλά υποσχόμενη επίκαιρη και ουσιαστική πολιτική αλληλεγγύης (την οποία απεχθάνεται η κρατική φιλανθρωπία) εστιάζεται στην επιδίωξη άμεσης επιστροφής των ανθρώπων στα σπίτια τους, τα χωριά τους και στην επανέναρξη των οικονομικών δραστηριοτήτων τους, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΙΟΛΑΣ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ: Με την βοήθειά μας, να παραμείνουν όσοι δυνατόν περισσότεροι στην καμμένη γη ώστε να είναι ενεργοί και παρόντες όταν θα ξανανθίσει. Να τους ενθαρρύνουμε, με τις πρωτοβουλίες, την εργασία κ' συνεργασία τους να θεραπεύσουν όλες τις πληγές της γης τους και να την κάνουν ξανά κατοικήσιμη. Με το χρόνο θα επιστρέφουν και οι περισσότερο ευάλωτοι. Θα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε αλληλέγγυο για "διακοπές στα καμμένα" για τη θεραπεία του ανθρώπινου πόνου, του φυσικού και κοινωνικού ανθρώπινου περίγυρου. Για μην πάνε τα θύματα σε "ανθρωπιστικά στρατόπεδα" που συνιστά πράξη συγκαλυμμένης κρατικής μισανθρωπίας, με οριστική κλοπή και ερήμωση της γης τους; το φαινόμενο αυτό χρειάζεται να αναστραφεί και η αντίστροφη κίνηση χρειάζεται να αρχίσει ΤΩΡΑ πάνω στα αποκαΐδια της εμπόλεμης "ειρήνης" που προωθούν οι κυβερνώντες και λοιποί παγκοσμιοποιητές.

Χαράλαμπος Λαζάνης
Έλα, Απόψε, Τυχαία
22/7/2021

Τρυφερο. Νοσταλγηκο.

Βυθουλκας νικος

Πρόγραμμα «Α. Τρίτσης» - Παρουσίαση και κριτική

Ποια έργα θα χρηματοδοτηθούν τα επόμενα χρόνια στα Βριλήσσια

Την άνοιξη του 2020 το Υπουργείο Εσωτερικών αντικατέστησε το χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Φιλόδημος» με ένα νέο, που το ονόμασε «Αντώνης Τρίτσης». Όπως δήλωσε τότε ενθουσιασμένος ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) κ. Δημ. Παπαστεργίου, «είναι η πρώτη φορά που οργανωμένα, με πόρους, ασχολούμαστε με την αντισεισμική θωράκιση Δημοτικών κτιρίων και σχολείων. Είναι η πρώτη φορά που οργανωμένα και με σχέδιο, πάμε να στήσουμε εφαρμογές για έξυπνες πόλεις». Αυτά θεωρήθηκαν ως οι θετικές καινοτομίες του προγράμματος. (18.06.2020, https://www.ypes.gr/takis-theodorikakos). Την ίδια περίοδο πάντως ακούστηκαν στη Βουλή καταγγελίες «για εταιρείες που κυκλοφορούν» στους Δήμους προς άγραν πελατών, μιλώντας για προσκλήσεις που ...ακόμα δεν έχουν δημοσιευθεί». (https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/888596_kritiki-tis-antipoliteysis-gia-programma-antonis-tritsis) Κάποιες μάλιστα, από αυτές, αυτή του Δημάρχου Ορχομενού Γιάννη Τσιάμη, ανέφερε ότι οι προσκλήσεις για υποβολές προτάσεων από Δήμους για δράσεις ψηφιακής σύγκλισης βρίσκονταν ήδη σε εταιρίες που ενδιαφέρονται να πάρουν μέρος στους διαγωνισμούς, όταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα. Αυτές συνδιαλέγονταν με «εκλεκτούς» Δήμους, ώστε μόλις δημοσιευτούν οι σχετικές προσκλήσεις, να υπάρχει άμεση ετοιμότητα για υποβολή πρότασης και στη συνέχεια να «προκαθοριστούν» οι όροι των διαγωνισμών ώστε να είναι απολύτως «φωτογραφικοί» Η καταγγελία επιβεβαιώθηκε και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της ΚΕΔΕ Γ. Μουράτογλου. (https://tvxs.gr/news/ellada/kataggelies-gia-stimenes-proskliseis-sta-erga-ton-dimon-kai-mikrokommatikes-methodeyseis). Αλλά υποθέτουμε ότι αυτά δεν εκπλήσσουν κανέναν… Θόρυβος έγινε και για το ότι ο Υπουργός Εσωτερικών σύστησε για τον έλεγχο των προτάσεων των δήμων επταμελή Επιτροπή Αξιολόγησης υπό τον έλεγχό του και (για πρώτη φορά), με τη συμμετοχή ιδιωτών. Η Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του υπουργού και αποτελείται από 1 Υπάλληλο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Εφαρμογής του ΥΠΕΣ, 1 Υπάλληλο της Διεύθυνσης Οικονομικής & Αναπτυξιακής Πολιτικής του ΥΠΕΣ, 1 εκπρόσωπο του ΥΠΕΣ, 1 εκπρόσωπο της ΚΕΔΕ, 1 εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος και «2 εμπειρογνώμονες με εξειδίκευση στη διαχείριση και εκτέλεση αναπτυξιακών προγραμμάτων». «Για χιλιάδες έργα σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια που θα δημιουργήσουν περί τις 40.000 νέες θέσεις απασχόλησης», μίλησε στη Βουλή ο πρωθυπουργός. (https://www.euro2day.gr/news/politics/article/2028748/mhtsotakhs-to-programma-an-tritshs-tha-dhmioyrghse.html) Έτσι, και αφού μεσολάβησαν οι... αναμενόμενες παρατάσεις και… διεκδικήσεις, (η ΚΕΔΕ ζήτησε -μάταια- να μην προσμετρηθούν τα ποσά του «Φιλόδημου» στη χρηματοδότηση) το «Α. Τρίτσης» ξεκίνησε με προϋπολογισμό 2.500.000.000 ευρώ, από τα οποία το 1,5 δισ. προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το υπόλοιπο 1 δισ. από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. (Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Ταμείο διαχειρίζεται τα επιλέξιμα επενδυτικά έργα). Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμμετέχει αρχικά με 500 εκ. ευρώ και πως η αύξηση της συμμετοχής της έως και του συνολικού προϋπολογισμού, θα εξαρτηθεί από τον ρυθμό απορρόφησης του αρχικού ποσού από τους δικαιούχους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το όριο χρηματοδότησης για τους δήμους της Αττικής με πληθυσμό μικρότερο των 100 χιλιάδων κατοίκων, όπως τα Βριλήσσια, τέθηκε στα 18.000.000 ευρώ, ενώ στον υπολογισμό του συνολικού ύψους της χρηματοδότησης, συμπεριελήφθησαν και τα έργα που μεταφέρθηκαν από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟ¬ΔΗΜΟΣ Ι». Τα Βριλήσσια έχουν έργα τέτοιες περιπτώσεις. (βλ. στη συνέχεια). Σύμφωνα με τους άξονες που επελέγησαν, (πολιτική προστασία, ποιότητα ζωής, περιβάλλον, ψηφιακή σύγκλιση, κοινωνική συνοχή, παιδεία, πολιτισμός, τουρισμός και αθλητισμός, το ΥΠΕΣ διαμόρφωσε τις αντίστοιχες «προσκλήσεις» προς τους Δήμους για την υποβολή προτάσεων: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ01: «Υποδομές ύδρευσης», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ02: «Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων». ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ03: «Βελτίωση της διαχείρισης ενέργειας και αξιοποίηση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις υποδομές διαχείρισης υδάτων και λυμάτων», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ04: «Χωριστή Συλλογή Βιοαποβλήτων, Γωνιές Ανακύκλωσης και Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ05: «Ανάπτυξη της υπαίθρου-Αγροτική Οδοποιία», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ06: «Αστική Αναζωογόνηση», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ07: «Αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος των Δήμων», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ08: «Smart cities», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ09: «Ωρίμανση έργων και δράσεων για την υλοποίηση του Προγράμματος», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ10: «Συντήρηση δημοτικών ανοιχτών αθλητικών χώρων, σχολικών μονάδων, προσβασιμότητα ΑμΕΑ», ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ11: «Δράσεις για υποδομές που χρήζουν αντισεισμικής προστασίας» και ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΤ12: «Δράσεις Ηλεκτροκίνησης στους Δήμους». ΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ Από τις 12 αυτές προσκλήσεις, ο Δήμος Βριλησσίων υπέβαλε τις εξής προτάσεις για χρηματοδότηση: 1) Στην πρόσκληση ΑΤ01 ενέταξε το παλιό έργο «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΓΩΓΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΔΡΟΛΗΠΤΩΝ», που είχε υποβληθεί και στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι», εκτιμώμενης δαπάνης ποσού 3.224.000 € με συνοδό έργο την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΔΡΟΜΕΤΡΗΤΩΝ» εκτιμώμενης δαπάνης ποσού 1.463.200 €. (Συνολική εκτιμώμενη δαπάνη 4.687.000€). 2) Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΤ04 ο Δήμος υπέβαλε πρόταση για «Ανάπτυξη Δικτύου Συλλογής και Διαχείρισης Βιοαποβλήτων» που περιλαμβάνει 5 ΥΠΟΕΡΓΑ, συνολικής εκτιμώμενης αξίας ποσού 2.014.678,84 €: 1) «Προμήθεια εξοπλισμού» (οικιακοί κάδοι, κάδοι βιοαποβλήτων, κομποστοποίησης, τεμαχιστές κλπ) (115.580,40€), 2) «Προμήθεια δύο απορριμματοφόρων οχημάτων βιοαπόβλητων τύπου πρέσας», (471.200€), 3) Προμήθεια ενός κινητού τεμαχιστή πράσινων και ενός δεύτερου μικρότερου, προμήθεια ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΗ 150 ΤΟΝΩΝ ανά έτος και ενός δεύτερου των 70 ΤΟΝΩΝ ανά έτος, προμήθεια συστήματος ΘΡΑΥΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΜΕΝΩΝ ΓΥΑΛΙΝΩΝ ΦΙΑΛΩΝ (1.384.622,44 €), 4) «Δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης» (37.076 €) και 5) «Υπηρεσίες Συμβούλου για την προετοιμασία φακέλου υποβολής αίτησης» (6.200 €). 3) Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΤ06 υπέβαλε πρόταση για την προμήθεια «συστημάτων βυθιζόμενων κάδων», ανάλογων με αυτά που έχουν τοποθετηθεί στις πλατείες Αναλήψεως και Ελευθερίας, εκτιμώμενης αξίας 1.759.138 €. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και «Δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης», εκτιμώμενης δαπάνης 16.938 € και «Υπηρεσίες Συμβούλου για την προετοιμασία του φακέλου» (6.200€). 4) Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΤ08 υποβλήθηκε πρόταση για «ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ προϋπολογισμού 372.000€, η οποία, μεταξύ άλλων, αφορά: Εφαρμογές ηλεκτρονικής ξενάγησης, Ημερολόγιο Εκδηλώσεων, Σύστημα Καταχώρησης θέσεων εργασίας τοπικών επιχειρήσεων, προώθησης της συμμετοχής των πολιτών στην βελτίωση των υπηρεσιών του Δήμου και της Πόλης, (Πρόγραμμα Ανταποδοτικής Συμμετοχής), Εφαρμογές αλληλεπίδρασης με άλλους επισκέπτες και ηλεκτρονικές κοινότητες για ανταλλαγή ιδεών, σύγκριση εμπειριών και διασκέδαση, Εκπτωτικές Προσφορές, στους χρήστες από τις επιχειρήσεις της περιοχής, Κάρτες Αφοσίωσης (!), Οδηγός Πόλης με το σύνολο των καταστημάτων της περιοχής, Εφαρμογή Κράτησης Θέσεων στα Πάρκινγκ της περιοχής, Εφαρμογή Κράτησης Θέσεων για Επιχειρήσεις Εστίασης, Τιμοκατάλογοι Εμπορικών καταστημάτων, Μενού Επιχειρήσεων Εστίασης, Διαγωνισμοί, Σύστημα ενημέρωσης για θέσεις Παρκινγκ κ.α. 5) Στο πλαίσιο της ίδιας πρόσκλησης ΑΤΟ8 υποβλήθηκε και το έργο «Καινοτόμες Ψηφιακές Υποδομές και Δράσεις για τον Δήμο Βριλησσίων», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 1.933.160 €, το οποίο περιλαμβάνει προμήθεια «Κέντρου επιχειρήσεων και Συντονισμού Ψηφιακών εφαρμογών», ώστε ο Δήμος να οργανώνει και να ειδοποιεί ομάδες εθελοντών, κατοίκων για τις δράσεις του, να προωθεί «Δράσεις Προώθησης της Διαλογής στη Πηγή (ΔσΠ), με ταυτοποίηση δημοτών, μέσω χρωματικής κωδικοποίησης των απορριμμάτων». Επίσης, «Προμήθεια ειδικών ζυγιστικών συστημάτων με δυνατότητα ταυτοποίησης δημοτών», «Σύστημα παρακολούθησης περιβαλλοντικών συνθηκών και ποιότητας του αέρα», «Προμήθεια και Εγκατάσταση Συστήματος Τηλεματικής, Πληροφόρησης και Δρομολόγησης Στόλου Οχημάτων για την Αποκομιδή Αστικών Αποβλήτων», «Πλατφόρμα Ανταλλακτικής Οικονομίας σε Blockchain», τηλε-έλεγχο της ενεργειακής απόδοσης των δημοτικών κτηρίων και ανάπτυξη ενεργειακού ισοζυγίου, κ.α. 6) Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΤ09, ο Δήμος υπέβαλε πρόταση για τη χρηματοδότηση τριών σημαντικών μελετών, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 2.241.266 €. Πρόκειται α) για την «ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΟΥ Ο.Τ 415», δηλ. της ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ, εκτιμώμενης δαπάνης 975.225 €, η οποία βασίζεται στην αρχιτεκτονική προμελέτη - διατριβή της αρχιτέκτονος δημοτικής υπαλλήλου Ελευθερίας Σταθοπούλου που πρόσφατα είχε αναδείξει η ΔΡΑΣΗ στην ιστοσελίδα της. Στόχος, να χρηματοδοτηθεί το πλήθος των απαιτούμενων μελετών, (Τοπογραφική, Αρχιτεκτονική Οριστική Μελέτη και Μελέτη Εφαρμογής, Στατικές Μελέτες, Μελέτες Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων, κ.λ.π. για την αδειοδότηση του έργου. β) «ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟ Ο.Τ. 388», δηλ. του Κλειστού Γυμναστηρίου και του ανοικτού γηπέδου ποδοσφαίρου, με σκοπό την επέκταση των αθλητικών χώρων, την κατασκευή κερκίδων με τους απαραίτητους χώρους εξυπηρέτησης αθλητών και θεατών και την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, (κι εδώ έχει εκπονηθεί Προκαταρκτική Αρχιτεκτονική Μελέτη από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου), εκτιμώμενης δαπάνης 1.154.441 € και γ) η «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “ΠΛΗΡΩΝΩ ΟΠΩΣ ΠΕΤΑΩ”», (111.600 €). 7) Στον άξονα της ΑΤ10, ο Δήμος Βριλησσίων υπέβαλε πρόταση για την «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΥΛΕΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ & ΧΩΡΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 598.535 €. Το ποσό αυτό επιμερίζεται στην «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΓΗΠΕΔΩΝ ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ», (409.200 €,) την «ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ ΤΑΠΗΤΑ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ», (85.560 €) και την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΥΛΕΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ», (97.575 €). Πρόκειται ουσιαστικά για εργασίες συντήρησης, οι οποίες εκκρεμούν επί χρόνια, όπως η πολυεξαγγελθείσα ανακατασκευή του χλοοτάπητα του γηπέδου ποδοσφαίρου που πλέον έχει καταστεί επικίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα των αθλουμένων και η βελτίωση των ανοικτών γηπέδων της οδού Ολύμπου. Το έργο είχε ενταχθεί και στο «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ». 8) Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΤ12Δράσεις Ηλεκτροκίνησης»), ο Δήμος υπέβαλε πρόταση για την «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 10 ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ» και «5 ΣΤΑΘΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ» εκτιμώμενης συνολικής δαπάνης ύψους 1.534.740€. (ένα επιβατηγό για μεταφορά προσωπικού, τρία φορτηγά τύπου VAN για μεταφορά υλικών, ένα ημιφορτηγό , ένα απορριμματοφόρο μικρών διαστάσεων, δύο ηλεκτρικά λεωφορεία, ένα ανυψωτικό μικρό φορτηγό, ένα αυτοκινούμενο αναρροφητικό σάρωθρο). Υπενθυμίζουμε ότι το τελευταίο απορριμματοφόρο που απέκτησε ο Δήμος χρονολογείται από το 2004 και πως, γενικότερα, ο δημοτικός στόλος είναι ιδιαίτερα γερασμένος. 9) «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ», εκτιμώμενης αξίας σύμβασης 57.800€ με επί πλέον δαπάνη Φ.Π.Α. 24%, ήτοι 13.672€, ήτοι σύνολο δαπάνης 71.472 € και «ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΩΝ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΑμΕΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας δημόσιας σύμβασης ποσού 74.400 €, είναι δύο ακόμη μικρότερες χρηματοδοτήσεις που εκκρεμούν από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ». ΣΧΟΛΙΑ – ΚΡΙΤΙΚΗ Τα ευρώ πέφτουν από τον ουρανό; Υπάρχει μια αρκετά διαδεδομένη άποψη, και στην αυτοδιοίκηση, ότι «τα λεφτά τα δίνει η Ε.Ε. », (επομένως γιατί γκρινιάζετε;). Στην πραγματικότητα αυτό που σχηματικά συντρέχει, είναι ότι μέσω των προγραμμάτων χρηματοδότησης ανακατανέμονται οι πόροι της φορολογίας σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, (ένας ακόμα λόγος για να ζητηθεί τουλάχιστον η γνώμη τους!) Παράλληλα, αντί το όποιο όφελος να διαχέεται στους πολίτες, (η χρησιμότητα των έργων είναι αμφίβολη και ο χρόνος υλοποίησής τους μεγάλος), οδεύει προς τις εταιρείες που αναλαμβάνουν να τα υλοποιήσουν. (Οι προτάσεις που χρηματοδοτούνται δεν αποτελούν καν «απόσταγμα» της τοπικής κοινωνίας, ούτε επενδύονται σ’ αυτήν, εισάγονται «από τα πάνω», με τρόπο που τελικά κανείς δεν ξέρει εάν ένα έργο ήταν πράγματι απαραίτητο…). Με τον τρόπο αυτό επιπλέον, στους Έλληνες επιχειρηματίες απομένει ο ρόλος του μεσάζοντα, αφού τα κονδύλια δεν επενδύονται στην εγχώρια παραγωγή, (δημιουργώντας θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία), αλλά επανεξάγονται στις ισχυρές οικονομίες της Ευρώπης. Δεν υπάρχει συνεπώς αμφιβολία για την υπέρμετρη, καθοριστική και απροκάλυπτη εμπλοκή του υπερεθνικού επιχειρηματικού τομέα στη διαχείριση και «αξιοποίηση» των κονδυλίων της αυτοδιοίκησης. Μιλώντας για «εμπλοκή», εννοούμε την κατανομή των διαθέσιμων κονδυλίων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας βάσει σχεδιασμών που υλοποιούνται μέσω των δήμων - πελατών, αφού προετοιμαστεί κατάλληλα το κλίμα. Έτσι π.χ., παρακολουθούμε την επέκταση της δαπανηρής εφαρμογή των βυθιζόμενων κάδων απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να έχουν αξιολογηθεί άλλες επιλογές, (π.χ. η αποκομιδή των απορριμμάτων σε προσδιορισμένη ώρα από τα εμπορικά σημεία) ή το κόστος συντήρησης του έργου ή παρακολουθούμε την παρέλαση συμβούλων που προπαγανδίζουν ψηφιακές εφαρμογές αμφίβολης χρησιμότητας*, με αποτέλεσμα, η μεν δημοκρατία να νοείται ως πρόγραμμα συλλογής πόντων, συνδεδεμένο με εκπτώσεις από την τοπική αγορά, η δε ανακύκλωση, ως κάτι ανταποδοτικό που στέκεται «στον αέρα», αφού ο δήμος δεν διαθέτει χώρους που θα δώσουν πραγματική υπόσταση –όχι μόνο ψηφιακή- στις πρακτικές ανακύκλωσης. Μέρος του «παιχνιδιού» εξάλλου είναι η συγκρότηση επάλληλων μηχανισμών διαμόρφωσης της κοινής γνώμης και η συντήρηση των κάθε είδους τοπικών πελατειακών δικτύων. Βριλήσσια: Το ζήτημα της απορρόφησης Αναφερθήκαμε ακροθιγώς στο γενικό ζήτημα της απορρόφησης των κονδυλίων, όμως αυτό για τον Δήμο Βριλησσίων, του οποίου οι ρυθμοί «κίνησης» είναι εξαιρετικά αργοί, εξελίσσεται σε κομβικό θέμα. Ενδεικτικά, ένα πρόσφατο και σχετικά μικρό έργο, προϋπολογισμού 319.800 €, («ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΣΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ»), δημοπρατήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2014, η σύμβαση με την ανάδοχο επιχείρηση υπογράφηκε στις 21 Απριλίου 2015 , η προθεσμία περαίωσης του έργου ορίστηκε στις 21 Ιουνίου 2016, αλλά τελικά χρειάστηκαν 8 παρατάσεις και 4 χρόνια για να παραδοθεί στις 31-07-2018! Επίσης, ακόμη και το περίφημο «πολιτιστικό λεύκωμα» της διοίκησης Μανιατογιάννη, αξίας 41.458€, (η εταιρεία που το ανέλαβε έχει αναλάβει δεκάδες ανάλογα έργα σε όλη τη χώρα), έχει ήδη συμπληρώσει δύο παρατάσεις, εξαντλώντας τον νόμιμο χρόνο παράτασης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αρχικό χρόνο του έργου! (6 μήνες ο χρόνος παράδοσης, 6 μήνες ήδη οι παρατάσεις!). Αναρωτιέται κανείς εάν με αυτά τα δεδομένα, μπορούν να προχωρήσουν στα Βριλήσσια έργα εκατομμυρίων ευρώ με γοργούς ρυθμούς χωρίς να βαλτώσουν... Καταλαβαίνει επίσης κανείς, ότι με τους ρυθμούς της αυτοδιοίκησης, από τη χρηματοδότηση της μελέτης για την ανάπλαση της Ναυτικής Βάσης (κυρίως) και την αναβάθμιση των αθλητικών χώρων, μέχρι την υλοποίησή της, θα χρειαστούν πολλά χρόνια και πολλές θητείες ακόμη... Βριλήσσια: Επείγει μια «θεωρία των πάντων» Υπάρχει όμως κάτι ακόμη πιο σημαντικό, που μας αφορά όλους και με κάθε αφορμή, (βλ. Ναυτική Βάση), το θέτουμε στο δημοτικό συμβούλιο: Ο Δήμος Βριλησσίων, πρέπει να διατυπώσει και να σχεδιάσει μια «θεωρία των πάντων», δηλαδή έναν προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, για το ποιες είναι οι προτεραιότητες (τι θέλουμε) και τι μπορεί να γίνει. Θα γίνει ο χώρος της Μητροπούλου Κέντρο Διοίκησης, όπως προβλέπεται από το ισχύον Γ.Π.Σ.; Θα δημιουργηθεί δεύτερο κλειστό στη Ναυτική Βάση, στο πρώην τένις κλαμπ ή στον χώρο του γηπέδου του ποδοσφαίρου; Προέχει η μελέτη ανάπλασης της Ναυτικής Βάσης ή του οικοπέδου στην είσοδο των Άνω Βριλησσίων, χαρακτηρισμένου ως χώρου υπόγειου αμαξοστάσιου; Ή μήπως του πρώην τένις κλαμπ; Επείγει η ανανέωση του γερασμένου στόλου των δημοτικών απορριμματοφόρων, (ορισμένα των οποίων έχουν συμπληρώσει 30 χρόνια λειτουργίας) ή η δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Προέχει η προμήθεια πλατφόρμας για την προβολή της τοπικής επιχειρηματικής δραστηριότητας προϋπολογισμού 372.000€ ή η χρηματοδότηση της δημοτικής βιβλιοθήκης, μετά από δυο τετραετίας απαξίωσης; Και πώς, με ποιο τρόπο και μέσα από ποια διαδικασία αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν; Συμπέρασμα Είναι γενικό χαρακτηριστικό της περιόδου, που ισχύει ακόμη πιο έντονα στα Βριλήσσια, να λαμβάνονται αποφάσεις ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ, εν αγνοία όλων, στο πλαίσιο μιας επταμελούς Οικονομικής Επιτροπής, επειδή σ’ αυτήν, η διοίκηση διαθέτει πλειοψηφία. Με παροπλισμένο το δημοτικό συμβούλιο, συχνά με αντίθετη και την μείζονα αντιπολίτευση, με αποκλεισμένες τις 3 από τις 6 παρατάξεις του δήμου και με δημοτικούς συμβούλους που λαμβάνουν τις εισηγήσεις λίγο πριν την έναρξη των συνεδριάσεων, το αυτοδιοικητικό «σύστημα» παράγει αποφάσεις… ανάλογης με αυτή τη διαδικασία, ποιότητας… Ούτε βέβαια οι δημότες γνωρίζουν οτιδήποτε. Εκτός της ΔΡΑΣΗΣ, κανείς δεν αναφέρεται στα σημαντικά, οι διοικούντες αρέσκονται να ομιλούν μόνο σε εκδηλώσεις, βραβεύσεις και επετείους. Αυτή η μετάλλαξη της φιλελεύθερης δημοκρατίας σε δημοκρατία τύπου Ζιμπάμπουε, σαγηνεύει βέβαια πολλές κυβερνήσεις, όπως του κ. Μητσοτάκη, αλλά και πολλές τοπικές αρχές, όπως αυτή των Βριλησσίων, όπου ο κ. Μανιατογιάννης, από διαπρύσιος υποστηρικτής της απλής αναλογικής, κατέληξε να διοικεί εν κλειστώ με τους αντιδημάρχους του. Εύλογα καθίσταται κεντρικό το αίτημα μιας «άλλης» πολιτικής, που θα θέτει στο επίκεντρό της την ενεργοποίηση της τοπικής κοινωνίας, προσανατολισμένης σ’ ένα σχέδιο διεξόδου, στόχος απαιτητικός, και υπό της παρούσες συνθήκες, τόσο δύσκολος, που υπερβαίνει κάθε επιμέρους δυνατότητα και προσφορά. Όμως ακριβώς γι’ αυτό, οφείλει να τεθεί επιτέλους το ζήτημα της συμβολής εκάστου απέναντι στα αναγκαία, ώστε ανάμεσα στις ρωγμές που αφήνει το τείχος που υψώνεται γύρω μας, να μπορέσει να λειτουργήσει η κοινότητα, η αυτοδιοίκηση και η Πόλη, μ’ έναν τρόπο πιο δίκαιο, πιο ανοιχτό, πιο δημοκρατικό. Και τότε όλα θα αλλάξουν. Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη *«Τα κονδύλια είναι τεράστια για τα μέχρι πρότινος δεδομένα του κλάδου της πληροφορικής. Μόνο για την ψηφιοποίηση των αρχείων του Δημοσίου έχουν ήδη προϋπολογιστεί περί τα 565 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ποσό που αναμένεται να κατευθυνθεί προς τη ψηφιακή μετάβαση της χώρας μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται και ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος προσεγγίζει το γιγάντιο νούμερο των 6 δισ. Ευρώ». («Τεράστια κονδύλια χτυπούν την πόρτα της πληροφορικής», Απ. Μάνθος, 5.5.2021, www.mikrometoxos.gr)

ΣΧΕΤΙΚΑ: Δημοτικό Συμβούλιο
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο μας με το πολύτιμο φορτίο Το τραίνο μιας άλλης ώρας Μιας άλλης χώρας που σύνορα δεν έχει. Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο που δεν μπορεί μια και ξεκίνησε να σταματήσει Τώρα σε σήραγγα μπορεί να βρίσκεται Μπορεί να βρίσκεται σε δύσκολο βουνό Ίσως σε κάμπο με πλημμύρα Σε τόπο που νά’ ναι μεσημέρι Ή σ’ άλλον που νά’ ναι βράδυ Μα θα περάσει.

[Θα Περιμένουμε] Του Ανδρέα Εμπειρίκου
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter