Σχόλια
Εκδρομή στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ με το Cine - Δράση
17/9/2021

Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά η Μακρόνησος υπήρξε επίσης τόπος καραντίνας για τους πρόσφυγες από τον Πόντο το 1922. Εκεί πέθαναν από τύφο και άλλες κακουχίες πάρα πολλοί βασανισμένοι άνθρωποι! Ήταν τόσοι, που πολλοί έχουν ταφεί σε ομαδικούς τάφους χωρίς κανένα διακριτικό, κι άλλους τους πέταγαν στη θάλασσα. Κόκαλα εκείνων των αθώων έβρισκαν τυχαία μετά από δυόμισι δεκαετίες οι εκτοπισμένοι αριστεροί, χωρίς καν να έχουν ιδέα πως ήταν κόκαλα προσφύγων! Νομίζω πως επιβάλλεται να αναφερθείτε και σε αυτό, άλλωστε ήδη ετοιμάζεται μια σειρά σχετικών εκδηλώσεων από τον Σύλλογο Ποντίων "ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ-ΚΟΜΝΗΝΟΙ", ένα μνημείο, ενώ έχουν γίνει αναφορές σε διάφορα βιβλία, κυκλοφορούν φωτογραφίες- ντοκουμέντα και ετοιμάζεται για πρώτη φορά ένα ολόοκληρο βιβλίο για το θέμα. Αν χρειάζεστε στοιχεία, επικοινωνείστε μαζί μου. Αν πάλι θέλετε να είναι η επίσκεψη αποκλειστικά για τους εκτοπισμένους, είναι σεβαστό.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Ένας χρόνος χωρίς τον Ρήγα
10/9/2021

Πάλι "ζωγράφισαν" τα "τοιχο-διωκτικά" με τον υπερρεαλιστή και πρωτοπόρο Εμπειρίκο! [Μέρες πούναι...!]

Τάκης Μάτσας
Χρηστικά
28/8/2021

Ο αξιακός πλούτος και η αληθινή χαρά, δεν πουλιούνται σε κανένα σούπερ μάρκετ αλλά απαιτούν βαθύ σκάψιμο και θυσίες.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αμαχητί σε όλα
9/8/2021

Πιστεύω πως η πιο πολλά υποσχόμενη επίκαιρη και ουσιαστική πολιτική αλληλεγγύης (την οποία απεχθάνεται η κρατική φιλανθρωπία) εστιάζεται στην επιδίωξη άμεσης επιστροφής των ανθρώπων στα σπίτια τους, τα χωριά τους και στην επανέναρξη των οικονομικών δραστηριοτήτων τους, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΙΟΛΑΣ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ: Με την βοήθειά μας, να παραμείνουν όσοι δυνατόν περισσότεροι στην καμμένη γη ώστε να είναι ενεργοί και παρόντες όταν θα ξανανθίσει. Να τους ενθαρρύνουμε, με τις πρωτοβουλίες, την εργασία κ' συνεργασία τους να θεραπεύσουν όλες τις πληγές της γης τους και να την κάνουν ξανά κατοικήσιμη. Με το χρόνο θα επιστρέφουν και οι περισσότερο ευάλωτοι. Θα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε αλληλέγγυο για "διακοπές στα καμμένα" για τη θεραπεία του ανθρώπινου πόνου, του φυσικού και κοινωνικού ανθρώπινου περίγυρου. Για μην πάνε τα θύματα σε "ανθρωπιστικά στρατόπεδα" που συνιστά πράξη συγκαλυμμένης κρατικής μισανθρωπίας, με οριστική κλοπή και ερήμωση της γης τους; το φαινόμενο αυτό χρειάζεται να αναστραφεί και η αντίστροφη κίνηση χρειάζεται να αρχίσει ΤΩΡΑ πάνω στα αποκαΐδια της εμπόλεμης "ειρήνης" που προωθούν οι κυβερνώντες και λοιποί παγκοσμιοποιητές.

Χαράλαμπος Λαζάνης
Έλα, Απόψε, Τυχαία
22/7/2021

Τρυφερο. Νοσταλγηκο.

Βυθουλκας νικος

«Ιστορία Γάμου» από το Cine Δράση

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου, 9:00μμ , στο Β΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Με την «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπάουμπακ ένα ζωντανό, ειλικρινές και συναισθηματικά αφοπλιστικό οικογενειακό δράμα συνεχίζει τις ζωντανές προβολές του το Cine Δράση την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου στις 9:00μμ, στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης) H ταινία είχε προγραμματιστεί να προβληθεί στις 2/9 ημέρα θανάτου του Μίκη Θεοδωράκη. Ως ελάχιστη τιμή στο μεγάλο εκλιπόντα αλλάξαμε το πρόγραμμα μας και προβάλαμε το φιλμ "Ζ" του Κώστα Γαβρά του οποίου την μουσική έχει γράψει ο Μίκης. Ιστορία Γάμου/ Marriage Story ΗΠΑ, Κοινωνική, 2019. Διάρκεια:136’. Σκηνοθεσία- Σενάριο: Noah Baumbach. Πρωταγωνιστούν: Merritt Wever, Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Wallace Shawn, Ray Liotta, Alan Alda, Julie Hagerty, Mary Hollis Inboden, Mark O'Brien Ο κινηματογράφος ασχολείται συχνά με το ζήτημα της διάλυσης της οικογένειας, τον πόνο και τη συντριβή που συνοδεύουν το τέλος του έρωτα, το αίσθημα ήττας και απώλειας που συνοδεύουν κάθε διαζύγιο. Το θέμα του χωρισμού παραμένει πάντα ζωντανό, επίκαιρο και ενδιαφέρον, κυρίως επειδή πρόκειται για διαδικασία ψυχικά επώδυνη που αποκαλύπτει τις πιο κρυφές πτυχές της προσωπικότητας όλων των εμπλεκομένων. Αλλά η «Ιστορία Γάμου» είναι κάτι πιο ζωντανό, ειλικρινές και έντονο από όσα κινηματογραφικά διαζύγια έχουμε δει, ένα συναισθηματικά αφοπλιστικό οικογενειακό δράμα αψεγάδιαστο, στην κάθε του κινηματογραφική πτυχή. Εξαιρετικό σενάριο, σωστός σκηνοθετικός ρυθμός, ερμηνείες, διάλογοι, μοντάζ όλα σε αρμονική σχέση έμπνευσης και εκτέλεσης. Στην εισαγωγή της ταινίας, μια αυτοσχεδιαστική κάμερα καταγράφει στιγμές της καθημερινότητάς του Τσάρλι και της Νικόλ, ενός ζευγαριού τριαντάρηδων καλλιτεχνών. Εκείνοι περιγράφουν τι αγαπούν ο ένας στον άλλο. Και δεν είναι λίγα. Αλλά είναι όλα απατηλά, καθώς αυτό που βλέπουμε δεν είναι παρά μια άσκηση που ένας σύμβουλος γάμου έχει αναθέσει στο ζευγάρι. Γιατί η κατάρρευση του γάμου τους είναι γεγονός, ο Τσάρλι και η Νικόλ έχουν αποφασίσει μετά από δέκα χρόνια κοινής ζωής να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους. Εκείνος είναι αυτοδημιούργητος θεατρικός σκηνοθέτης. Εκείνη είναι ηθοποιός και κορυφαία του θιάσου του. Για χάρη του άφησε πίσω στο Χόλυγουντ, μια αμφίβολης ποιότητας καριέρα πρωταγωνίστριας ανάλαφρων νεανικών κομεντί και αφοσιώθηκε στις πειραματικές παραστάσεις του συζύγου της. Εκείνος βρήκε στο πρόσωπό της τη μούσα του. Πιστεύει ότι την ανέδειξε στον ποιοτικό θεατρικό κόσμο της Νέας Υόρκης, στην πραγματικότητα την εξέλιξε στο σανίδι και μαζί καπέλωσε την καριέρα της αναλαμβάνοντας μόνιμος σκηνοθέτης της. Την κρίση έφερε πιο κοντά η πρόταση για μια τηλεοπτική παραγωγή στο μακρινό Λος Άντζελες που η Νικόλ δέχεται. Είναι δυο άνθρωποι που κάποτε αγαπήθηκαν πολύ, αλλά τώρα φέρονται σαν εχθροί. Αυτή που κάποτε θεωρούσε τον Τσάρλι ως εξαιρετικά ταλαντούχο και δημιουργικό, τώρα τον περιγράφει ως εγωκεντρικό και ανταγωνιστικό, θεωρεί ότι θυσίασε μεγάλο μέρος της ζωής της για να αφοσιωθεί στο εγωκεντρικό όραμά του και θέλει πλέον να κυνηγήσει τα δικά της οράματα. Αυτός που έβρισκε τη Νικόλ δοτική, αφοσιωμένη, που ακούει υπομονετικά ακόμα και τα πιο ντροπιαστικά πράγματα, τώρα πιστεύει ότι είναι ανοικοκύρευτη, μεροληπτική υπέρ των συγγενών της και την κατηγορεί ότι πρώτη έπαψε να τον αγαπάει και με τη στάση της τον οδήγησε στη μοιχεία. Αλλά κάπου στη μέση υπάρχει ένα παιδί που πρέπει να μεγαλώσει σε ένα σπιτικό με μητέρα και πατέρα, οικογένεια, συγγενείς, φίλους. Και οι δύο θα συμφωνήσουν ότι η καλύτερη λύση είναι το διαζύγιο κοινή συναινέσει, μια διαδικασία φιλική χωρίς δράματα και διαμάχες στις δικαστικές αίθουσες για να προφυλάξουν το γιο τους από έναν ψυχοφθόρο χωρισμό. Οι καλές προθέσεις τους τελικά αντικαθίστανται από μια ολομέτωπη σύγκρουση, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο οδυνηρή από τον ίδιο το χωρισμό, από τη στιγμή που ακολουθούν την απαιτούμενη νομική διαδικασία. Γιατί, καθώς η σχέση τους φιλτράρεται από τους δικηγόρους τους, που έχουν τις δικές τους εμπειρίες ζωής και φιλοδοξίες να υπηρετήσουν, η εξέλιξη γίνεται ασφυκτικά αγχωτική και κωμικοτραγική και οι ήρωες μας βγάζουν τον χειρότερο εαυτό τους. «Πάντοτε έβλεπα τη ζωή σαν υλικό για μια ταινία», είχε πει κάποτε ο Νόα Μπάουμπακ. Και εδώ σκηνοθετεί την καλύτερη ταινία της καριέρας του, βασισμένη σε δικό του σενάριο. Ανατέμνει τη διάλυση του γάμου, εστιάζοντας στα πρόσωπα των ηρώων του. Καταγράφει όλο το φάσμα των αντικρουόμενων συναισθημάτων τους, παρακολουθεί τις κινήσεις τους και τη γλώσσα του σώματός τους, όταν είναι χώρια και μαζί, παρατηρεί τη συμπεριφορά τους και τις αλλαγές της σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους και, κυρίως, τους απογυμνώνει μέσα από άμεσους, όμορφους διαλόγους, σπάνιας για το αμερικανικό σινεμά οξυδέρκειας. Σκιαγραφεί τις διαφορές στη νοοτροπία μεταξύ της ανατολικής και της δυτικής ακτής των ΗΠΑ και περιγράφει το ανταγωνιστικό δικαιικό σύστημα, τη δαπανηρή, ψυχικά και οικονομικά, διαδικασία της έκδοσης ενός αρχικά συναινετικού διαζυγίου, που με ευθύνη των δικηγόρων που απομυζούν χρήματα από τους πελάτες τους, μετατρέπεται σε μια άνευ λόγου αντιδικία. Ισορροπώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ, την οργή και την πίκρα, κόβει την ανάσα του θεατή. Δίνει την ευκαιρία στους δύο πρωταγωνιστές να δώσουν ίσως τις καλύτερες ερμηνείες τους. Τόσο η Σκάρλετ Τζοχάνσον, με κοντό μαλλί και άβαφη στη μεγαλύτερη διάρκεια, γήινη, προσιτή και ανθρώπινη, όσο και ο Άνταμ Ντράιβερ με την εύθραυστη αρρενωπότητα του υποδύονται ιδανικά δύο χαρακτήρες ζωντανούς και ανθρώπινους, αντιφατικούς, ανασφαλείς και μετέωρους, σε μια άβολη φάση της ζωής τους, όπου πρέπει, αφενός, να επαναπροσδιορίσουν τις χωριστές πορείες τους και αφετέρου να θέσουν σε νέες βάσεις τη σχέση τους, αφού πάντα θα υπάρχει ένα παιδί να τους ενώνει. Αλλά είναι η Λόρα Ντερν στον ρόλο της δικηγόρου της Νικόλ που εκτελεί χρέη ψυχολόγου και για τους δύο χωρισμένους, ενώ ο λόγος της για την άμεμπτη συμπεριφορά που αξιώνει από τη γυναίκα η δικαιοσύνη κατά τη διαδικασία έκδοσης ενός διαζυγίου είναι κάτι που δύσκολα θα ξεχάσουν οι θεατές γυναικείου φύλλου. Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης). Τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο μας με το πολύτιμο φορτίο Το τραίνο μιας άλλης ώρας Μιας άλλης χώρας που σύνορα δεν έχει. Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο που δεν μπορεί μια και ξεκίνησε να σταματήσει Τώρα σε σήραγγα μπορεί να βρίσκεται Μπορεί να βρίσκεται σε δύσκολο βουνό Ίσως σε κάμπο με πλημμύρα Σε τόπο που νά’ ναι μεσημέρι Ή σ’ άλλον που νά’ ναι βράδυ Μα θα περάσει.

[Θα Περιμένουμε] Του Ανδρέα Εμπειρίκου
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter