Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
27/4/2024

Δυστυχώς έτσι είναι η κατάσταση...

Πόπη Αυγερινού
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη

H κωμωδία στο βρετανικό σινεμά, «Ρίκι Ζερβέ»

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, 8:30μμ, ζωντανά και διαδικτυακά

Στην 20η συνάντηση του σεμιναρίου «Η Κωμωδία στο Σινεμά» που διοργανώνει το Cine Δράση και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, στις 8:30’μμ ζωντανά στο στέκι της Δράσης και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom, συνεχίζουμε τη συζήτηση για την βρετανική κωμωδία. Βλέπουμε αποσπάσματα και σχολιάζουμε τις ταινίες του Άγγλου κωμικού, ηθοποιού, μουσικου, παραγωγού και σκηνοθέτη Ρίκι Ζερβέ (Ricky Dene Gervais, 25 Ιουνίου 1961, Reading, Berkshire, Αγγλία). Ο δημιουργός της τηλεοπτικής σειράς «The Office» δεν διστάζει να χρησιμοποιεί την πιο ακραία γλώσσα για να σατιρίσει μια κατάσταση ή να επικαλεστεί μια χυδαιότητα για να στηρίξει ένα επιχείρημά του. Αμέτρητες φορές, αυτή του η ανάγκη να προκαλέσει υπερισχύει της αναμφισβήτητης κωμικής φλέβας του. Τα αστεία του έχουν ξεσηκώσει ολόκληρες κοινωνικές ομάδες., καθώς για αυτόν κωμωδία σημαίνει την ελευθερία να λέει όλα όσα δεν πρέπει. Το είδος που υπηρετεί είναι η μαύρη κωμωδία, η ανατριχιαστική-προσβλητική μουσική κωμωδία και σάτιρα. Πώς ο άνθρωπος που γεννήθηκε στο Ρέντινγκ, από γονείς προερχόμενους από την εργατική τάξη – ο πατέρας του εργαζόταν σε εργοτάξια και η μητέρα του έκανε διάφορες δουλειές, έγινε ο προβοκάτορας του «The Humanity» και του «Αρμαγεδδών»; Ήταν το οικογενειακό περιβάλλον που του το καλλιέργησε; Για παράδειγμα, όταν ο κατά πολύ νεότερος από τα τρία αδέρφια του, Ρίκι, ρώτησε τη μητέρα του γιατί υπήρχε αυτό το χρονικό χάσμα μεταξύ του ίδιου και των αδερφών του (είναι 17 χρόνια νεότερος από το μεγαλύτερο) εκείνη του απάντησε πως η σύλληψη και η γέννησή του ήταν ένα λάθος. Εκείνος γέλασε. Η μητέρα του τον έκανε να γελάει συχνά. Αυτό το χιούμορ κληρονόμησε και ψήγματα αυτής της οικογενειακής συμπεριφοράς, υπάρχουν στα σόου του. Αλλά αυτό είναι απλά το ζέσταμα για το σκληρό ροκ που ακολουθεί, τις ανισόρροπες αντιφάσεις και τους προβοκατόρικους παραλληλισμούς. Είναι ανάγκη του ίδιου να σοκάρει χρησιμοποιώντας πότε στερεοτυπικά σχήματα, πότε με έναν και μόνο σκοπό: Να φέρει το κοινό του στα άκρα. Δεν είναι κάτι που προκύπτει τυχαία, είναι σχολαστικά μελετημένο. Ο Ζερβέ έχει δουλέψει πολύ τον χαρακτήρα του επί σκηνής -αυτό άλλωστε υποστηρίζει, πως ο «Ρίκι Ζερβέ» στη σκηνή είναι ένας χαρακτήρας. Στα μαθητικά του χρόνια, ο ίδιος θυμάται τον εαυτό του τεμπέλη. Είχε ως πρότυπο τον Ντέιβιντ Μπάουι και τον Ντέιβιντ Σίλβιαν και κάπως έτσι, το 1982, έφτιαξε το γκρουπ Seona Dancing, ένα new wave ντουέτο, με τον καλύτερο φίλο του, Μπιλ Μακρέι. Στον τελευταίο χρόνο του στο University College του Λονδίνου, σπουδάζοντας Φιλοσοφία, υπέγραψαν το πρώτο τους συμβόλαιο. Τα δύο single που κυκλοφόρησαν απέτυχαν παταγωδώς και το συγκρότημα διαλύθηκε. Συνεργάστηκε για λίγο με τους Suede προτού εκείνοι κατακτήσουν τη δόξα και στη συνέχεια συμβιβάστηκε με τη ζωή του γραφείου, φτάνοντας μέχρι τη θέση του διευθυντή εκδηλώσεων στο University of London Union. Το μεγαλύτερο κέρδος του από εκείνη την εποχή ήταν οι σχολαστικές σημειώσεις που κρατούσε σχετικά με τις χαζές συζητήσεις, τις ενοχλητικές συνήθειες, τις μικροζήλειες, τους ανταγωνισμούς, τους εγωισμούς και τα ειδύλλια γραφείου. Για να φτάσει στον δρόμο που θα ακολουθούσε σε όλη του τη ζωή χρειάστηκε μια ακόμη αλλαγή επαγγελματικού περιβάλλοντος και μια γνωριμία. Με την πρόσληψή του ως «διευθυντή λόγου» στον ραδιοφωνικό σταθμό Xfm του Λονδίνου χρειάστηκε έναν βοηθό, τον Stephen Merchant, 13 χρόνια νεότερο του. Μαζί, ξεκίνησαν να οραματίζονται το «The Office», χρησιμοποιώντας το υλικό των σημειώσεων που έκανε ο Ζερβέ στην προηγούμενη δουλειά του. «Το The Office ήταν το πρώτο πράγμα στο οποίο προσπάθησα σκληρά, και αυτό ήταν επειδή σκέφτηκα, “Τι προνόμιο να μπορώ να έχω μια ακόμη ευκαιρία”. Αυτό είναι ένα μεγάλο μάθημα που έχω μάθει. Το να δουλεύεις πιο σκληρά πάνω σε κάτι συγκεκριμένο, σε κάνει καλύτερο σε αυτό». Χάρη στο The Office την επόμενη δεκαετία ο Ζερβέ έγινε πασίγνωστος και εκατομμυριούχος. Μπορεί να έπαιξε μόνο για δύο σεζόν στην Αγγλία, αλλά έγινε ένα από τα μεγαλύτερα hit στην αμερικανική τηλεόραση και συνολικά διασκευάστηκε σε δέκα χώρες. To «Derek», μια σειρά όπου υποδύεται έναν βοηθό φροντίδας σε έναν οίκο ευγηρίας όπου βλέπει μόνο τα θετικά χαρακτηριστικά των ιδιόρρυθμων συναδέλφων του, καθώς όλοι μαζί αγωνίζονται ενάντια στην προκατάληψη και τη συρρίκνωση του προϋπολογισμού για τη φροντίδα των ηλικιωμένων κατοίκων τους. Επτά χρόνια μετά, με τους επικριτές εξαιτίας των stand up παραστάσεων του να πληθαίνουν, δίνει στο κοινό του Netflix το «After Life», ένα υπαρξιακό δράμα με στοιχεία μαύρης κωμωδίας. Ο Ζερβέ υποδύεται έναν άντρα, πρόσφατα χήρο, που προσπαθεί να ξεπεράσει τον χαμό της αγαπημένης του συζύγου και τις αυτοκτονικές τάσεις που του έχει προκαλέσει. Μην αναρωτιέστε ποιος από τους δύο είναι ο πραγματικός Ρίκι Ζερβέ. Είναι και τα δύο. Ένας προβοκάτορας με ευαισθησίες, ένας ναρκισσιστής που αναζητά την επιβεβαίωση, ένας ιδιαίτερα οξυδερκής άνθρωπος που προκαλεί την τύχη του και το κοινό του. Ο ίδιος πιστεύει στην πρόκληση και δεν χάνει ευκαιρία να το διατυμπανίζει: «Πρέπει να προκαλείς! Είναι καλό πράγμα. Η μάθηση προκαλεί, η επιστήμη προκαλεί, η γνώμη προκαλεί. Η επίθεση προκαλεί»! Όμως αν και ακολούθησε την παγκόσμια επιτυχία του The Office με πιο ξεκαρδιστικές επιδρομές στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τον κινηματογράφο και το podcasting, το stand-up παρέμεινε στον πυρήνα της ερμηνευτικής του καριέρας. Το 2003 το σόου Animals σηματοδότησε την αρχή μιας σειράς επιτυχημένων περιοδειών στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο. Το Humanity, που ηχογραφήθηκε για ζωντανά ειδικά για το Netflix, έφερε μια θριαμβευτική επιστροφή στις περιοδείες το 2017 και το 2018. Το Super Nature έκανε ντεμπούτο στην ίδια πλατφόρμα το 2020. Ο Ζερβέ κέρδισε βραβεία ως ηθοποιός και σεναριογράφος, έπαιξε σε ταινίες του Χόλυγουντ και πλέον μπορούσε να επιλέγει τα επαγγελματικά του βήματα. Ανάμεσα στα βραβεία του περιλαμβάνονται 7 BAFTA, 5 βρετανικά βραβεία κωμωδίας, 2 Emmy, 4 Χρυσές Σφαίρες. Το 2003, το The Observer τον χαρακτήρισε ως έναν από τους 50 πιο αστείους ερμηνευτές στη βρετανική κωμωδία. Το 2007, τοποθετήθηκε στο Νο 11 ανάμεσα στους 100 καλύτερους Stand-Ups του Channel 4 και στο Νο 3 στη λίστα του 2010. Την ίδια χρονιά συμπεριλήφθηκε στη λίστα του Time με τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο. Ο Gervais έχει επίσης πρωταγωνιστήσει στις ταινίες του Χόλιγουντ «For Your Consideration» (2006), στην τριλογία της σειράς ταινιών «Night at the Museum» (2006–2014), «Ghost Town» (2008) και «Muppets Most Wanted» (2014). Έγραψε, σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στη ρομαντική κωμωδία του 2009 «The Invention of Liing» (2009) και την κωμωδία «Ειδικοί Ανταποκριτές» (Netflix, 2016). Παρουσίασε την απονομή των Βραβείων Χρυσής Σφαίρας 5 φορές, το 2010, το 2011, το 2012, το 2016 και το 2020. Διδασκαλία: Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης, διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Η συνάντηση θα γίνει ζωντανά στο στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) ή διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom: Meeting ID: 850 0197 3068 Passcode: 497276

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter