Σχόλια
Γιάννης Τσούτσιας στην εκδήλωση της ΔΡΑΣΗΣ: «Παρόλα αυτά, πάμε!»
13/2/2023

Η αλήθεια ΟΛΗ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Εξ Αίματος
9/2/2023

Μετα-Δημοκρατία!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Περί βιβλιοθηκών ο λόγος...
7/2/2023

Ή μπορούμε εμείς οι δημότες να εκμεταλλευτούμε το Άρθρο 6 του Κανονισμού Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου. Ξεκινήστε αυτή την Κυριακή στο ΤΥΠΕΤ τη συλλογή υπογραφών, θα είμαι εκεί να υπογράψω.

Δημήτρης Καλαμπούκας
Για ένα αναγνωστήριο!
7/2/2023

Κε Μπάμπη, όμορφα λόγια, όπως και εκείνα στο πρόσφατο άρθρο της κας Μάρη («Περί βιβλιοθηκών ο λόγος»). Τα είπε και ο κος Κρητικός στη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου τον Δεκέμβριο του 2021 (το θυμάται κανείς;). Λόγια, λόγια, λόγια… Η μόνη λύση είναι να εκμεταλλευτούμε το Άρθρο 6 του Κανονισμού Λειτουργίας Δημοτικού Συμβουλίου. Ξεκινήστε αυτή την Κυριακή στο ΤΥΠΕΤ τη συλλογή υπογραφών, θα είμαι εκεί να υπογράψω. ----Άρθρο 6 "Δημοσιότητα των συνεδριάσεων. Αναφορές - Προτάσεις - Πληροφόρηση Πολιτών " : Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ' αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη.---

Δημήτρης Καλαμπούκας
Μακριά
26/1/2023

...Και με τα μάτια κλειστά ή ανοιχτά και το φως σβηστό η αναμμένο στα πέρατα του νου!

Μπάμπης Δαμουλιάνος ευαγγελάτος

"Χώρο στις Τέχνες"

Επιτυχημένο το "πείραμα" του Cine - Δράση

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 στην αίθουσα του ΤΥΠΕΤ, η συνάντηση μαθητών με θέμα «Χώρο στις Τέχνες» που διοργάνωσε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση με την υποστήριξη της πρωτοβουλίας «Πρώτα.12». Στη συνάντηση αγόρια και κορίτσια, όλα μαθητές Γυμνασίου που μένουν στην περιοχή των Βριλησσίων αλλά φοιτούν σε διαφορετικά σχολεία, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια διαφορετική εμπειρία, ένα «μάθημα» διαφορετικό από αυτά που παρακολουθούν στα σχολικά θρανία. Ένα «μάθημα» που τους επιτρέπει όχι μόνον να παρακολουθήσουν αλλά να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν τα ίδια ένα εργαστήριο που τα βάζει στο πνεύμα της δημοκρατικής διαδικασίας και ό,τι αυτή περιλαμβάνει: τη θαρραλέα έκφραση προσωπικής άποψης, την διεξοδική συζήτηση, το σεβασμό της γνώμης των άλλων, τη λήψη συλλογικών αποφάσεων που έχουν διπλή απεύθυνση. Αφενός εμπεριέχουν την δέσμευση ότι αυτοί που συμμετείχαν στη λήψη τους θα εργαστούν και για την υλοποίηση τους και αφετέρου με την μορφή αιτημάτων ζητούν από τους ενήλικες και τα θεσμοθετημένα όργανα τους, τη δημοτική αρχή, τη σχολική κοινότητα, το Cine Δράση να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες, αυτές που αναλογούν στον καθένα ώστε αυτές οι αποφάσεις να υλοποιηθούν. Η συζήτηση ήταν οργανωμένη με τέτοιο τρόπο που αρχικά έδωσε στη δυνατότητα στα παιδιά μέσα από παιχνίδια γνωριμίας, να γνωριστούν και να εκφράσουν τα ενδιαφέροντα τους. Στη συνέχεια με βάση αυτά τα ενδιαφέροντα χωρίστηκαν σε ομάδες όπου η καθεμιά είχε την υποχρέωση να επεξεργαστεί γύρω από ένα τραπέζι μια ιδιαίτερη θεματική ενότητα. Οι μαθητές αρχικά συζήτησαν και αντάλλαξαν γνώμες για το τι θα ήθελαν να γίνει στην περιοχή μας ώστε από καλύτερες συνθήκες να μπορούν να δημιουργούν, να εκφράζονται καλλιτεχνικά και να απολαμβάνουν καλλιτεχνικές δράσεις. Στη συνέχεια άλλαξαν ομάδες, ξανασυζήτησαν, κατέληξαν σε αποφάσεις τις οποίες αφού κατέγραψαν, ανέλαβε ένας υπεύθυνος από κάθε ομάδα να παρουσιάσει και να υποστηρίξει στην ολομέλεια. Στην ολομέλεια παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν 8 προτάσεις που ανέδειξαν την μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων των παιδιών. Από αυτές ψηφίστηκαν ως αποφάσεις οι εξής: -Να διοργανωθούν στην περιοχή καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί για παιδιά και εφήβους. Για παράδειγμα, μπορεί να γίνει διαγωνισμός φωτογραφίας με ένα θέμα, οι φωτογραφίες που να εκτεθούν σε κάποιο χώρο και στους νικητές να δοθεί μια φωτογραφική μηχανή. Έκθεση ζωγραφικής με έργα μαθητών με βράβευση των καλύτερων έργων. Δημιουργία ταινιών μικρού μήκους από ομάδες με έπαθλο για αυτήν που θα ψηφιστεί ως καλύτερη. -Να δημιουργηθεί ένα στέκι για παιδιά που κάνουν ποδήλατο, όπου θα μπορούν να βρίσκονται τακτικά, να κάνουν διαγωνισμούς, επιδείξεις και άλλες ομαδικές εκδηλώσεις. -Στα σχολεία όπου υπάρχει χορωδία, να δίνεται δυνατότητα να τραγουδούν τα παιδιά και ξένα τραγούδια της επιλογής τους. Ολοκληρώνοντας την δραστηριότητα τους οι νεαροί συμμετέχοντες εξέφρασαν την ελπίδα οι προτάσεις τους να ακουστούν και να υλοποιηθούν. Όσοι από το Cine Δράση βρεθήκαμε το Σάββατο στη συνάντηση, ακούσαμε προσεκτικά τις απόψεις των μαθητών και καταγράψαμε τις προτάσεις και τις αποφάσεις τους προκειμένου να βοηθήσουμε σε ό,τι μας αναλογεί για την υλοποίηση τους. Ήταν μια βαθιά αισιόδοξη εμπειρία και επιβεβαίωση ότι πρωτοβουλίες όπως αυτή, όσο και αν επιφανειακά δείχνουν να εμπεριέχουν μεγάλο ρίσκο ως προς την αποτελεσματικότητά τους, στην πραγματικότητα είναι απόλυτα αναγκαίες και επιβάλλονται ώστε να εξασφαλίζεται βήμα έκφρασης στους μαθητές και παράλληλα να μεταφέρεται στους ενήλικες η ζωογόνα δημιουργικότητά τους και τα ουσιαστικά αιτήματα τους. Πιστοί στην αρχή ότι σε μια υγιή και δημοκρατική κοινωνία οι ενήλικοι πρέπει να υπολογίζουν τα παιδιά, να τα ακούν, να τα φροντίζουν και να λειτουργούν ως θετικά παραδείγματα για αυτά, θα συνεχίσουμε με ανάλογες πρωτοβουλίες. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση *Για τη δημοσίευση των φωτογραφιών έχει ζητηθεί η άδεια των παιδιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Τὸ χάραμα ἐπῆρα / τοῦ Ἥλιου το δρόμο, κρεμῶντας τὴ λύρα / τὴ δίκαιη στὸν ὦμο,— κι ἀπ’ ὅπου χαράζει / ὼς ὅπου βυθά, τὰ μάτια μου δὲν εἶδαν τόπον ἐνδοξότερον ἀπὸ τοῦτο τὸ ἁλωνάκι.

Απόσπασμα από τους «Ελευθέρους Πολιορκημένους» του Διονύσιου Σολωμού
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter