Σχόλια
ΣΤΕΛΙΟΣ
17/9/2022

Για έναν άκοσμο αξιακό κόσμο ανεξαρτήτου τάξεως! "Όμοιος ομοίω αεί πελάζει" ή αλλιώς "κύλησε ο τέντζερης και βρήκε το καπάκι".

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
14/9/2022

Έξοχη η παρέμβασή σας. Συμπληρώσατε ιδανικά το μικρό μου κείμενο και δώσατε αυτήν την διαλεκτική διάσταση της εξέλιξης του σινεμά που δεν τόνισα επαρκώς. Βεβαίως η κριτική στάση είναι σημαντικότατη, στην εξέλιξη συμμετέχουν ισότιμα δημιουργοί και θεατές. Από τη μεριά μου οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν παίρνω θέση υπέρ των τραγικών ποιητών ή του Πλάτωνος, όπως δεν παίρνω θέση ας πούμε υπέρ της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ. Όλες αυτές οι θέσεις και αντιθέσεις συμβάλλουν στην εξέλιξη, όπως, σε άλλη ασφαλώς κλίμακα, συμβάλλει και ο διάλογος από αυτό το βήμα. Ευχαριστώ εσάς και την Δράση για την ευκαιρία.

Γιώργος Σκιάνης
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
12/9/2022

Κύριε Σκιάνη, σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό του σχολίου μου και με την αφορμή αυτή την έκθεση των σκέψεων σας τόσο για τον διδακτισμό της αρχαίας τραγωδίας, όσο και για τα διλήμματα που αυτή θέτει από την κυριαρχία των παθών. Τώρα, όσον αφορά για τον κορεσμό του κοινού κατά την εποχή του λαϊκού, εμπορικού κινηματογράφου που όλοι βιώσαμε με το happy end, την διαλεκτική υιοθέτηση από τον νεότερο των διλημμάτων της τραγωδίας το επακόλουθο μπέρδεμα των θεατών και την διαφαινόμενη κατ' εσάς μεταστροφή του σε έναν νέο διδακτισμό, ας ελπίσουμε ανώτερης ποιότητας, δεν θα διαφωνήσω. Θα είναι πάλι απαίτηση της διαλεκτικής πορείας του θεάματος, της τέχνης γενικότερα μέσα σε μια σύγρονη αγχώδη διαβίωση και την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για διλήμματα και σκέψη. Η ενδυνάμωση όμως του κριτικού πνεύματος από το πλατύ κοινό, θα παραμένει πάντα σαν το μεγάλο ζητούμενο.

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
12/9/2022

Δημήτρη συμφωνώ μαζί σου: Τέσσερα χρόνια πριν τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Λιγότερο σύνθετα, όχι τόσο πολύπλοκα, ούτε το ίδιο απαιτητικά. Επίσης, πράγματι, αυτή η διαπίστωση είναι δυσβάσταχτη και απογοητευτική. Αρκετοί το νιώθουμε. Παρακάτω...

Γιάννης Τσούτσιας
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
11/9/2022

Για να μπορέσει να υπάρξει ειλικρινής δημόσιος διάλογος για την Παιδεία προϋποθέτει τη συμμετοχή όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, ήτοι εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Οι τελευταίοι, που με τον ενθουσιασμό που τους χαρακτηρίζει θα μπορούσαν να ζωντανέψουν τη συζήτηση και να τη φέρουν στα πραγματικά προβλήματα που τους απασχολούν, απουσίαζαν. Οι δε γονείς (Σύλλογοι Γονέων ή απλά μέλη) για ακόμα μια φορά επιβεβαίωσαν με εκκωφαντικό θόρυβο την πλήρη αδιαφορία τους. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, παραιτημένοι, κουρασμένοι, εγκλωβισμένοι στην εσωστρέφειά τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, απόντες. Στο πάνελ 3 διευθυντές (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου, αλλά όχι λυκείου) που λίγο πολύ προσπάθησαν να παρουσιάσουν το θετικό τους έργο στο σχολείο τους, αλλά για την ταμπακιέρα, τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, σιωπή. Έκδηλη η αμηχανία στο ερώτημα γονέα «ποιον ρόλο του μαθητή θα έπρεπε το σχολείο να προάγει περισσότερο, του υπεύθυνου πολίτη, οικογενειάρχη ή επαγγελματία;», κανένα ίχνος αυτοκριτικής από πλευράς εκπαιδευτικών (δε φέρουν εκείνοι ευθύνες;), η γνωστή εύκολη και επαναλαμβανόμενη -πλην όμως δίκαιη- κριτική απέναντι στους γονείς που δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους και τα αφήνουν ώρες στα κινητά και τα τάμπλετ. Χλιαρή συζήτηση σε ένα ακροατήριο 20 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας τα 60! Ε, δε θα το έλεγες και εποικοδομητική κουβέντα όλο αυτό για «το σχολείο των ονείρων μας»… Στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, σε μια πραγματικά ενδιαφέρουσα προεκλογική ομιλία της ΔΡΑΣΗΣ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι των Βριλησσίων, ήταν προσκεκλημένοι και μίλησαν ένας φοιτητής και δύο μαθήτριες εκπρόσωποι των 15μελών των σχολείων τους. Ο φρέσκος – και ουχί ξύλινος- λόγος τους με εντυπωσίασε και ένιωσα για πρώτη φορά μετά από χρόνια αισιοδοξία πως υπάρχει ελπίδα και μέλλον για την κοινωνία, όταν δίνεται βήμα στους νέους. Μετά από 4 χρόνια, και με την απόσταση που μας χωρίζει από εκείνη τη μέρα, έχω καταλήξει πως δυστυχώς επρόκειτο για ένα πυροτέχνημα, που ενδεχομένως να ξαναδούμε του χρόνου ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών. Παραφράζοντας το γνωστό ρητό, πλέον «δεν ελπίζω τίποτα, φοβάμαι για τα χειρότερα, είμαι συμβιβασμένος»

Δημήτρης Καλαμπούκας

"Χώρο στις Τέχνες"

Επιτυχημένο το "πείραμα" του Cine - Δράση

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019 στην αίθουσα του ΤΥΠΕΤ, η συνάντηση μαθητών με θέμα «Χώρο στις Τέχνες» που διοργάνωσε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση με την υποστήριξη της πρωτοβουλίας «Πρώτα.12». Στη συνάντηση αγόρια και κορίτσια, όλα μαθητές Γυμνασίου που μένουν στην περιοχή των Βριλησσίων αλλά φοιτούν σε διαφορετικά σχολεία, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια διαφορετική εμπειρία, ένα «μάθημα» διαφορετικό από αυτά που παρακολουθούν στα σχολικά θρανία. Ένα «μάθημα» που τους επιτρέπει όχι μόνον να παρακολουθήσουν αλλά να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν τα ίδια ένα εργαστήριο που τα βάζει στο πνεύμα της δημοκρατικής διαδικασίας και ό,τι αυτή περιλαμβάνει: τη θαρραλέα έκφραση προσωπικής άποψης, την διεξοδική συζήτηση, το σεβασμό της γνώμης των άλλων, τη λήψη συλλογικών αποφάσεων που έχουν διπλή απεύθυνση. Αφενός εμπεριέχουν την δέσμευση ότι αυτοί που συμμετείχαν στη λήψη τους θα εργαστούν και για την υλοποίηση τους και αφετέρου με την μορφή αιτημάτων ζητούν από τους ενήλικες και τα θεσμοθετημένα όργανα τους, τη δημοτική αρχή, τη σχολική κοινότητα, το Cine Δράση να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες, αυτές που αναλογούν στον καθένα ώστε αυτές οι αποφάσεις να υλοποιηθούν. Η συζήτηση ήταν οργανωμένη με τέτοιο τρόπο που αρχικά έδωσε στη δυνατότητα στα παιδιά μέσα από παιχνίδια γνωριμίας, να γνωριστούν και να εκφράσουν τα ενδιαφέροντα τους. Στη συνέχεια με βάση αυτά τα ενδιαφέροντα χωρίστηκαν σε ομάδες όπου η καθεμιά είχε την υποχρέωση να επεξεργαστεί γύρω από ένα τραπέζι μια ιδιαίτερη θεματική ενότητα. Οι μαθητές αρχικά συζήτησαν και αντάλλαξαν γνώμες για το τι θα ήθελαν να γίνει στην περιοχή μας ώστε από καλύτερες συνθήκες να μπορούν να δημιουργούν, να εκφράζονται καλλιτεχνικά και να απολαμβάνουν καλλιτεχνικές δράσεις. Στη συνέχεια άλλαξαν ομάδες, ξανασυζήτησαν, κατέληξαν σε αποφάσεις τις οποίες αφού κατέγραψαν, ανέλαβε ένας υπεύθυνος από κάθε ομάδα να παρουσιάσει και να υποστηρίξει στην ολομέλεια. Στην ολομέλεια παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν 8 προτάσεις που ανέδειξαν την μεγάλη γκάμα ενδιαφερόντων των παιδιών. Από αυτές ψηφίστηκαν ως αποφάσεις οι εξής: -Να διοργανωθούν στην περιοχή καλλιτεχνικοί διαγωνισμοί για παιδιά και εφήβους. Για παράδειγμα, μπορεί να γίνει διαγωνισμός φωτογραφίας με ένα θέμα, οι φωτογραφίες που να εκτεθούν σε κάποιο χώρο και στους νικητές να δοθεί μια φωτογραφική μηχανή. Έκθεση ζωγραφικής με έργα μαθητών με βράβευση των καλύτερων έργων. Δημιουργία ταινιών μικρού μήκους από ομάδες με έπαθλο για αυτήν που θα ψηφιστεί ως καλύτερη. -Να δημιουργηθεί ένα στέκι για παιδιά που κάνουν ποδήλατο, όπου θα μπορούν να βρίσκονται τακτικά, να κάνουν διαγωνισμούς, επιδείξεις και άλλες ομαδικές εκδηλώσεις. -Στα σχολεία όπου υπάρχει χορωδία, να δίνεται δυνατότητα να τραγουδούν τα παιδιά και ξένα τραγούδια της επιλογής τους. Ολοκληρώνοντας την δραστηριότητα τους οι νεαροί συμμετέχοντες εξέφρασαν την ελπίδα οι προτάσεις τους να ακουστούν και να υλοποιηθούν. Όσοι από το Cine Δράση βρεθήκαμε το Σάββατο στη συνάντηση, ακούσαμε προσεκτικά τις απόψεις των μαθητών και καταγράψαμε τις προτάσεις και τις αποφάσεις τους προκειμένου να βοηθήσουμε σε ό,τι μας αναλογεί για την υλοποίηση τους. Ήταν μια βαθιά αισιόδοξη εμπειρία και επιβεβαίωση ότι πρωτοβουλίες όπως αυτή, όσο και αν επιφανειακά δείχνουν να εμπεριέχουν μεγάλο ρίσκο ως προς την αποτελεσματικότητά τους, στην πραγματικότητα είναι απόλυτα αναγκαίες και επιβάλλονται ώστε να εξασφαλίζεται βήμα έκφρασης στους μαθητές και παράλληλα να μεταφέρεται στους ενήλικες η ζωογόνα δημιουργικότητά τους και τα ουσιαστικά αιτήματα τους. Πιστοί στην αρχή ότι σε μια υγιή και δημοκρατική κοινωνία οι ενήλικοι πρέπει να υπολογίζουν τα παιδιά, να τα ακούν, να τα φροντίζουν και να λειτουργούν ως θετικά παραδείγματα για αυτά, θα συνεχίσουμε με ανάλογες πρωτοβουλίες. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση *Για τη δημοσίευση των φωτογραφιών έχει ζητηθεί η άδεια των παιδιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Ο χρόνος διαλύεται μέσα στη στιγμή το ελάχιστο γίνεται ο μέγιστος τύραννος. Βασανίζει ανθισμένες πληγές γεμάτες χαμόγελα και υποσχέσεις για κάτι άλλο, αυτό το άλλο είναι που ζούμε κάθε στιγμή νομίζοντας ότι ζούμε το άλλο. Όμως το άλλο δεν υπάρχει. Είμαστε εμείς η Μοίρα μας που μας λοξοκοιτάζει. Σφίγγα που ξέχασε το αίνιγμα δεν έχουμε τίποτα να λύσουμε. Δεν υπάρχει αίνιγμα δεν υπάρχει διαφυγή από τον πύρινο κύκλο του Ήλιου και του Θανάτου.

Ο χρόνος διαλύεται – Μίκης Θεοδωράκης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter