Σχόλια
Κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη λειτουργία του «Vrilissia Tennis Academy»
11/7/2020

Επώδυνος συμβιβασμός, θανατερό προσκύνημα!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Ausencia
29/6/2020

Όπου και ο μεγάλος πόνος είναι, φαίνεται και λέγεται βουβός!

Μπάμπης Δαμουλιάνος ΕυαγγελάτοςΌ
Για τα Καλλι-τεχνικά στα Σχολεία
24/6/2020

Μακάρι λέω κι' εγώ αλλά μην απελπίζεστε! Και αν σας εμποδίσουν, τα παιδάκια θα συνεχίζουν να ζωγραφίζουν και να πλάθουν όνειρα έστω και δύσκολα όπου σταθούν κι' όπου βρεθούν, όπως έκαναν εδώ και χιλιάδες χρόνια σ' αυτό το σταυροδρόμι των πολιτισμών που έφτιαξαν μια γλώσσα λειτουργική που αύξησε τον πλούτο τον υλικό και τον ξεπέρασε μαζί με τον εαυτό της, αναβαθμίστηκε σε εννοιολογική με τον ελεύθερο χρόνο, απλώθηκε παντού και ανέβηκε στους ουρανούς για να την αγκαλιάσουν όλοι! Τότε σμιλεύτηκαν και οι πτυχές στους χιτώνες των Καρυάτιδων υπογράφοντας την αθανασία της χώρας που έχουμε την τύχη να ζούμε! Οι εμποδιστές θα ξεχαστούν, θα σβήσουν σαν όνειρο κακό και θλιβερή παρένθεση...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όλοι θα βολτάρουμε ανέμελοι!
22/6/2020

Κάθε μεγαλόπνευστης σκέψης, προηγείται αυτή που μας γεννά το πρώτο σκόνταμμα των αισθήσεων έξω από την πόρτα μας!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα πλούτια
29/5/2020

Συμβαίνει συχνά αλλά αυτό είναι ο άνθρωπος: Ελεύθερος και απρόβλεπτος!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

"Περίπτωση συνείδησης" από το Cine - Δράση

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2019, 8:15΄μμ., ΤΥΠΕΤ

Ιράν 2017. Διάρκεια: 104΄. Σκηνοθεσία: Vahid Jalilvand. Σενάριο: Vahid Jalilvand, Ali Zarnegar. Πρωταγωνιστούν: Amir Aghaee, Zakieh Behbahani, Saeed Dakh, Navid Mohammadzadeh, Alireza Ostadi, Hediyeh Tehrani. Ο Ιρανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός με μεγάλη θητεία στο θέατρο, Vahid Jalilvand, κερδίζει τις εντυπώσεις εντός και εκτός της χώρας του με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του «Περίπτωση συνείδησης», ένα ακόμα δείγμα καλού ιρανικού ρεαλιστικού κινηματογράφου. Το φιλμ έκανε την πρεμιέρα του στο τμήμα Orizzonti του Φεστιβάλ Βενετίας (2017), όπου και απέσπασε τα Βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας. Την ίδια χρονιά στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών. Ήταν η επίσημη πρόταση του Ιράν για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Είχε συνολικά 29 υποψηφιότητες και απέσπασε 14 Βραβεία σε Διεθνείς διοργανώσεις. Είναι κοινωνικό δράμα με στοιχεία θρίλερ και ενδιαφέρον σχόλιο για τις συγκρούσεις που προκαλούν οι ταξικές διαφοροποιήσεις στους κόλπους της κοινωνίας του Ιράν όπως και κάθε άλλης τριτοκοσμικής ή δυτικής κοινωνίας. Ο βασικός του πυρήνας του φιλμ κινείται γύρω από ζητήματα που συνδέονται με τη δικαιοσύνη, την εμπλοκή του πολίτη με τις δικαστικές αρχές και τους νόμους, την αίσθηση του καθήκοντος, τις ενοχές και τα ηθικά διλήμματα που συνδέονται με αυτές και κυριεύουν κάθε ανθρώπινη ύπαρξη. Ένα βράδυ στην πολύβουη Τεχεράνη των δεκατεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων ο ευυπόληπτος και άτεγκτος ιατροδικαστής Nariman εμπλέκεται σε τροχαίο ατύχημα. Το αυτοκίνητο που οδηγεί συγκρούεται με ένα μηχανάκι στο οποίο επιβαίνει ολόκληρη οικογένεια: μητέρα, πατέρας και το οχτάχρονο αγοράκι τους. Το παιδί τραυματίζεται, όπως φαίνεται, ελαφρά. Ο Nariman προσπαθεί να βοηθήσει, προσφέρει χρήματα, προτείνει να πάει ο ίδιος το παιδί στο νοσοκομείο, αλλά ο πατέρας αρνείται κατηγορηματικά. Υποχωρεί, προτρέπει όμως να το πάει η οικογένεια στο νοσοκομείο για να διαπιστώσει στη συνέχεια ότι ούτε αυτό θα γίνει. Λίγες ώρες αργότερα, το παιδί μεταφέρεται νεκρό στο νοσοκομείο που ο Nariman εργάζεται. Το προσωπικό του ιδρύματος καλείται να ενώσει το παζλ των γεγονότων για να ανακαλύψει τα αίτια θανάτου. Γίνεται νεκροψία και όλως περιέργως το πόρισμα της αναφέρει ως επίσημη αιτία την τροφική δηλητηρίαση, αλλά ο ιατροδικαστής αν και αρχικά κρατάει απόσταση από την οικογένεια στη συνέχεια θα αλλάξει στάση και θα κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να βρει την αλήθεια πίσω από τον θάνατο του αγοριού. Γιατρός και πατέρας εμπλέκονται σε γεγονότα που τους ξεπερνούν, δοκιμάζουν τη σχέση τους με τους άλλους και τους φέρνουν αντιμέτωπους με τον ίδιο τους τον εαυτό. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες κυριαρχεί διαρκής και πολύπλευρη αντίθεση. Από τη μια στέκεται ο διακεκριμένος επιστήμονας με προοδευτικές, για τα μέτρα της χώρας του, ιδέες, με καλή δουλειά στην οποία μάλιστα περιστοιχίζεται από γυναίκες. Από την άλλη ένας άνδρας με περιστασιακή δουλειά, μέλος μιας φτωχής εργατικής οικογένειας με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, πιο κοντά στις παραδόσεις του Ισλάμ, με πιο πρωτόγονο τρόπο ζωής και κυρίως, χωρίς τους αναγκαίους πόρους για να επιβιώνει αξιοπρεπώς. Οι δύο αυτοί διαφορετικοί κόσμοι έρχονται σε επαφή μέσω του ατυχήματος. Η ανατροπή που επιφέρει στο κρισιμότερο σημείο της αφήγησης, η απρόσμενη γνωμάτευση του νοσοκομείου εντείνει τις διαφορές και τις συγκρούσεις και οδηγεί τους δύο άντρες στην ατομική συντριβή. Αλλά όσο εξελίσσεται η ιστορία προκύπτουν νέα δεδομένα που μεταφέρουν τις ευθύνες από το ατομικό στο συλλογικό επίπεδο καθώς αποκαλύπτεται ένας κύκλος ανομίας και μη απόδοσης δικαιοσύνης που οδηγεί σε ολική κατάλυση κάθε έννοιας προσωπικής ηθικής και υποκινεί την κοινωνική εξαθλίωση. Ο Vahid Jalilvand συνεχίζει την παράδοση των ιδιαίτερα αγαπητών στο ελληνικό κοινό Ιρανών σκηνοθετών όπως οι Asghar Farhadi και Abbas Kiarostami. Σε αυτό το βραδείας καύσεως κοινωνικό θρίλερ σκιαγραφεί την σημερινή αστική Τεχεράνη, τις κοινωνικές και ταξικές αντιθέσεις που βαραίνουν τους κατοίκους της, τα πάθη και τα λάθη που τους υποκινούν. Ξετυλίγει χαμηλόφωνα το μυστήριο της υπόθεσης του γύρω από ένα συμβάν τυχαίο και επιφανειακά ασήμαντο που μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε ανά πάσα στιγμή. Γιατρός και πατέρας εμπλέκονται μετά το συμβάν σε ένα κουβάρι μικρών πράξεων με μεγάλες συνέπειες που ανατρέπουν τη ζωή τους, δοκιμάζουν τις σχέσεις τους με τους άλλους και τους φέρνουν αντιμέτωπους με τον ίδιο τους τον εαυτό. Η σκηνοθεσία του είναι καθηλωτική, οι χαρακτήρες βγαλμένοι από αρχαία τραγωδία, τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί με τα οποία βομβαρδίζει το θεατή αμείλικτα και πανανθρώπινα. Εξαιρετική η ερμηνεία του κεντρικού πρωταγωνιστή Navid Mohammadzadeh ο οποίος για τον ρόλο του πατέρα βραβεύτηκε στη Βενετία. Στιβαρή είναι και η παρουσία του Amir Aghaee στον ρόλο του γιατρού, του ανθρώπου που δεν προσπαθεί να τη σκαπουλάρει λόγω της κοινωνικής του θέσης αλλά σκεπτόμενος την ευθύνη του ρόλου του και, όντας βουτηγμένος μέσα σε ανομολόγητες τύψεις, σχεδόν αναζητά την ενοχή του. *Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Σ’ αυτές τες σκοτεινές κάμαρες, που περνώ / μέρες βαρυές, επάνω κάτω τριγυρνώ / για νά ‘βρω τα παράθυρα. Όταν ανοίξει / ένα παράθυρο θά ‘ναι παρηγορία. / Μα τα παράθυρα δεν βρίσκονται, ή δεν μπορώ / να τά ‘βρω. Και καλλίτερα ίσως να μην τα βρω. Ίσως το φως θά ‘ναι μια νέα τυραννία. Ποιος ξέρει τι καινούρια πράγματα θα δείξει.

Κωνσταντίνος Καβάφης, Τα Παράθυρα
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter