Σχόλια
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
2/12/2020

Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα πάντα εύστοχα σχόλιά σου.

admin
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
30/11/2020

Τίθεται πράγματι θέμα κατεπείγοντος χαρακτήρα; (παρακάτω η διατύπωση στη σχετική Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ). Μετά από 7(;) μήνες που το ΔΣ αποφάσισε τη σύσταση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής για τις διαδικασίες Διαβούλευσης; Που είναι ο περιβόητος δημόσιος διάλογος και για ποια συμμετοχή ενεργών μελών της κοινωνίας μιλάμε; Ποια είναι η στάση των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων; Γιατί να μη γίνει τηλεδιάσκεψη; Γιατί όλα να γίνονται εν κρυπτώ και παραβύστω; Κύριοι και κυρίες όλων των δημοτικών παρατάξεων, αποδείξτε έμπρακτα ότι πιστεύετε στην αρχή της συμμετοχικότητας.-------- --- Αριθμός Εγκυκλίου: 40, Α.Π.: 20930/31-03-2020… Συνεδρίαση δια περιφοράς Η δια περιφοράς συνεδρίαση, ερείδεται στις διατάξεις του άρθρου 67, παρ. 5 του ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις αντίστοιχες του άρθρου 184, παρ.1, του ν. 4635/2019…. Σύμφωνα με αυτές «εφόσον ανακύπτουν θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, για τα οποία είναι αναγκαία η άμεση λήψη απόφασης και βάσιμα πιθανολογείται κίνδυνος εκ της αναβολής, είναι δυνατόν, ύστερα από απόφαση του Προέδρου, οι σχετικές διαδικασίες να λαμβάνουν χώρα διά περιφοράς, με τη συμμετοχή τουλάχιστον των δύο τρίτων των μελών δημοτικού συμβουλίου.

Δημήτρης Καλαμπούκας
Ανακύκλωση: Τώρα μας φταίει (μόνον) ο κ. Πατούλης;
29/11/2020

Το άρθρο τούτο δημοσιευμένο έντυπα και σε μια φιλόξενη εφημερίδα («Αμαρυσία» της 26ης -11-2020) που έφθασε στα χέρια μου, μου έδωσε την ευκαιρία να το διαβάσω με περισσότερη ηρεμία, μαζί με τις παραπομπές του. Απαντά, υπενθυμίζει και εξηγεί την διαχρονική και αυξανόμενη ανάγκη μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, τουλάχιστον των πράσινων απορριμμάτων (κλαδεμάτων) στην κηπούπολη μας για: 1) Την σημαντική μείωση του κόστους αποκομιδής των σκουπιδιών για όλους μας. 2) Πιθανώς νέες , δικαιολογημένες, και σταθερές στον ορατό ορίζοντα θέσεις εργασίας. 3) Περιβαλλοντολογική εκπαίδευση και επακόλουθη συνείδηση στην πράξη. 4) Παραγωγή μάλλον φθηνότερου δικού μας λιπάσματος για την φροντίδα από μια γλάστρας μέχρι και μιας συστηματικής οικολογικής καλλιέργειας. 5) Ευπρεπισμό του αστικού μας περίγυρου. Ανάγκη-αίτημα για το οποίο η κίνηση μας πρωτοπόρησε και επιμένει. Στην ίδια εφημερίδα και εφαπτόμενα, διάβασα και ένα άλλο αρθράκι αυτή την φορά του Δήμου Βριλησσίων, να μας καλεί για μια διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή τους με ατομική ευθύνη και αυτοεκπαίδευση παίζοντας, μάλιστα και με μπόνους! Με στοιχειώδη γνώση της πραγματικότητας, εισέπραξα την έκκληση αυτή σαν ευχή! Καλή ευχή, μόνο που έχω την αίσθηση πως θα παραμείνει ευχή με μηδενική ανταπόκριση… Αλλά η «Δράση για μια Άλλη Πόλη» μιλάει για κάτι άλλο. Την πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής για συγκρότηση μιας επιτροπής από στελέχη και υπαλλήλους του Δήμου αλλά και άλλων με έμμισθη απασχόληση, να εργασθούν για την πραγμάτωση μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, αρχίζοντας από τα άφθονα διαθέσιμα κλαδέματα στους κήπους, τις πρασιές, στους δρόμους και τους άλλους δημόσιους χώρους της πόλης μας Όσον αφορά την περιβαλλοντική παιδεία μας, εξακολουθώ να επιμένω πως είναι θέμα συστηματικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο με έμμεση ταυτόχρονη ενημέρωση και ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους ενήλικες, από όλα τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Δημοτική Επιτροπή Ισότητας: Ακόμη μια επιτροπή χωρίς αντίκρισμα;
21/11/2020

Καταρχάς να ομολογήσω πως διάβασα τις Αρμοδιότητες της Επιτροπής και δεν κατάλαβα τίποτα! Μια ακόμα ακαδημαϊκή πραγματεία για την πολιτική της ταυτότητας (id politics) σκέφτηκα, το πνεύμα των καιρών, που πασχίζει να χωρέσει την πραγματικότητα στα κουτάκια του πολιτικώς ορθού. Αμ το άλλο, «Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού γυναικείου/φεμινιστικού συλλόγου»; Έχει φεμινιστικό σύλλογο στα Βριλήσσια; Παρόλα αυτά, έχοντας λίγο χρόνο να σκοτώσω (τα καλά της καραντίνας), το έψαξα λίγο παραπάνω. Από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο των Φύλων αντιγράφω: «Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων είναι μια μοναδική μέθοδος μέτρησης που παρουσιάζει την πολυπλοκότητα της ισότητας των φύλων. Αναπτύχθηκε με βάση το πλαίσιο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνδράμει τους αρμόδιους φορείς στη διαχρονική παρακολούθηση της προόδου στον τομέα της ισότητας των φύλων σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων αποτελείται από έξι βασικούς τομείς (εργασία, χρήματα, γνώση, χρόνος, εξουσία και υγεία)…» Πλοηγώντας στο διαδίκτυο ενημερώθηκα πως η Ελλάδα για πάνω από μια δεκαετία βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων. Η δε εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει «…με τις διατάξεις του αρ.70Α του ν.3852/2010, όπως αυτό προστέθηκε με τις διατάξεις του αρ.6 του ν.4604/2019 (με την αριθμ.1/30.1.2020 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4604/2019), προβλέφθηκε η σύσταση σε κάθε Δήμο Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, ως συμβουλευτικό όργανο προς το Δημοτικό Συμβούλιο, και παράλληλα, όπως προκύπτει από την Αιτιολογική Εκθεση του ν.4604/2019, ως συνδετικός κρίκος της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων με την Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή πολιτικών ισότητας, με αποκλειστικές αρμοδιότητες απαριθμούμενες περιοριστικά.» Στο τέλος, ξαναδιάβασα την τελευταία παράγραφο του άρθρου της Δράσης. Συμφωνώ και προσθέτω: Να’ χαμε να λέγαμε και τρίγωνο καρτέρι…

Δημήτρης Καλαμπούκας
Η Βασιλική, η Ολυμπία, η Ευαγγελία, η Άρτεμις, η Κατερίνα, η Μαλαματή, η Ευφροσύνη, η Ανθή, η Χρυσούλα και η Πηνελόπη.
19/11/2020

Κάπως έτσι ανάβουν οι λαϊκές πυρκαγιές και άντε να τις σβήσουν!...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

"Μαζί ή τίποτα" από το Cine Δράση

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου, 20.15 στο ΤΥΠΕΤ

Γερμανία-Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 106'. Σκηνοθεσία: Fatih Akın. Σενάριο: Fatih Akın, Hark Bohm. Πρωταγωνιστούν: Diane Kruger, Denis Moschitto, Numan Acar, Johannes Krisch, Ulrich Brandhoff, Urlich Tukur, Hanna Hilsdorf, Γιάννης Οικονομίδης, Γιούλα Μπούνταλη. Το φιλμ «Μαζί ή Τίποτα» του Γερμανού τούρκικης καταγωγής σκηνοθέτη Fatih Akın, είναι ένα δικαστικό, ψυχολογικό, βαθιά συγκινητικό δράμα με έντονες πολιτικές διαστάσεις. Αναδεικνύει την πολυμέτωπη άνοδο των εθνικιστικών και νεοναζιστικών κινημάτων στη σύγχρονη Ευρώπη της κρίσης, εκπέμπει ένα δριμύ κατηγορώ για την ποινικοποίηση της καθημερινότητας, την μη απόδοση δικαιοσύνης και την πολλαπλασιαζόμενη αδικία που μετατρέπει τη θλίψη της απώλειας σε ασυγκράτητη επιθυμία για εκδίκηση. Θέμα πολύ επίκαιρο και για τη χώρα μας όπου η Δικαιοσύνη με τις παλινωδίες της έχει κλονίσει ανεπιστρεπτί την εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι της. Άλλωστε ένα μεγάλο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στην Αττική (Μαραθώνας, Σούνιο, Βαρυμπόμπη) και ένας σημαντικός αριθμός Ελλήνων συντελεστών δούλεψαν για την ολοκλήρωση της, ανάμεσά τους ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης και η Γιούλα Μπούνταλη. Ο Akın εμπνεύστηκε το σενάριο, το οποίο συνέγραψε με τον ηθοποιό, δικηγόρο και σεναριογράφο Hark Bohm, από αληθινή ιστορία: Από το 2000 ως το 2007, Γερμανοί νεοναζί μέλη της Εθνικοσοσιαλιστικής Παρανομίας (Nationalsozialistischer Untergrund-NSU) δρώντας σε όλη τη Γερμανία δολοφόνησαν οκτώ Τούρκους, έναν Έλληνα μετανάστη και μια Γερμανίδα αστυνομικό. Η αστυνομία επικέντρωσε την έρευνά της γύρω από τα θύματα και προσπάθησε να βρει το κίνητρο στα ναρκωτικά ή τον τζόγο, γεγονός που θεωρήθηκε μεγάλο σκάνδαλο. Η πίεση της ήταν τέτοια, που ακόμη και ο Τύπος και οι ίδιες οι κοινότητες των μεταναστών άρχισαν να έχουν παρόμοιες υποψίες. Στην πορεία κάποιοι ύποπτοι συνελήφθησαν αλλά στην δίκη που ακολούθησε- μια από τις μεγαλύτερες στη μεταπολεμική Γερμανία- δεν αποδόθηκε δικαιοσύνη. Η πλοκή του φιλμ αναπτύσσεται γύρω από την ιστορία της Κάτια, μιας Γερμανίδας, λευκής και Άριας που, παρά τις αντιρρήσεις των δικών της, παντρεύεται τον κουρδικής καταγωγής και φυλακισμένο για διακίνηση ναρκωτικών Νούρι. Λίγα χρόνια αργότερα ο Νούρι ελευθερώνεται και το ζευγάρι μαζί με το Ρόκο, το μικρό γιο τους, προσπαθούν να φτιάξουν μια φυσιολογική ζωή, μακριά από την παρανομία. Μάλιστα η επιχείρηση που έχουν στήσει είναι έκφραση κοινωνικής μεταμέλειας και αλλαγής του τρόπου ζωής του άνδρα. Μέχρι που αυτός και ο Ρόκο βρίσκουν φρικτό θάνατο σε μια ρατσιστική βομβιστική επίθεση. Απότομα και σκληρά η ζωή της Κάτια μετατρέπεται σε μια δίχως νόημα τραγωδία. Χωρίς βοήθεια από τη μητέρα της, και αρνούμενη να συναινέσει στη μεταφορά των θυμάτων για ταφή στην Τουρκία, η νεαρή γυναίκα θα έχει μόνο τη συμπαράσταση κάποιων φίλων όσο προσπαθεί να αντέξει το σοκ και να σταθεί στα πόδια της. Αλλά η αναζήτηση των ενόχων, η προσπάθεια για την διαλεύκανση των κινήτρων, η επαμφοτερίζουσα αν όχι φιλική στάση της αστυνομίας προς τους δράστες περιπλέκουν το πένθος της Κάτια και κρατούν ανοιχτές τις πληγές της. Οι Αρχές ερευνώντας το παρελθόν του Νούρι υποψιάζονται ξεκαθάρισμα λογαριασμών: ισλαμιστές τρομοκράτες, συμμορίες, ακόμη και Αλβανούς. Τους πάντες, εκτός από τους προφανείς δράστες. Τους ρατσιστές. Ο Ντανίλο, δικηγόρος και φίλος του Νούρι, την εκπροσωπεί στη δίκη ενάντια στους βασικούς υπόπτους, ένα νεαρό ζευγάρι νεοναζί. Αν και τους ενοχοποιεί πληθώρα στοιχείων, πολλές λεπτομέρειες παραμένουν θολές και η κατάθεση ενός Έλληνα ξενοδόχου, μέλους της Χρυσής Αυγής, τους δίνει αμφισβητούμενο άλλοθι. Η απόφαση του δικαστηρίου και οι επιεικείς ποινές φέρνει την Κάτια στα άκρα. Για αυτήν δεν υπάρχει άλλη λύση από την απόδοση δικαιοσύνης. Και αφού η πολιτεία δεν μπορεί να την εξασφαλίσει εκείνη χωρίς καμιά ελπίδα και γεμάτη απόγνωση θα ψάξει να βρει τρόπους, νόμιμους ή μη, να τιμωρήσει τους ανθρώπους που ευθύνονται για τη δυστυχία της. Θύμα ανήμπορο παγιδευμένο σε έναν κύκλο βίας, κυνηγά τη λύτρωση έξω από τα σύνορα της πατρίδας της στην μακρινή Ελλάδα, καταδικασμένη να ανατροφοδοτήσει τον κύκλο αίματος ως θύτης. Συγκινητική, αιχμηρή, και επίκαιρη η ταινία του πολυβραβευμένου Fatih Akın (στο Cine-Δράση έχουμε δει τις ταινίες του «Η Άκρη του Ουρανού», «Soul kitchen», «Ο Παράδεισος δεν είναι εδώ»), αφηγείται το θέμα του με γρήγορο ρυθμό και ύφος καθηλωτικό. Η σύνδεση μιας ιστορίας απώλειας με την ξενοφοβία και την τυπολατρική στάση δικαιοσύνης και αστυνομίας απέναντι στην γκρίζα κοινωνική πραγματικότητα και κυρίως η επιλογή του να βάλει την ηρωίδα του σε ρόλο εκδικητή αφενός καθηλώνει το θεατή αφετέρου προκαλεί πολλούς προβληματισμούς για το τι μέλλει γενέσθαι αν ο μόνος τρόπος απόδοσης δικαιοσύνης είναι η αυτοδικία. Στο φιλμ πρωταγωνιστεί η Diane Kruger η οποία με μία συγκλονιστική ερμηνεία αποδίδει το ρόλο της γυναίκας που χάνει την οικογένειά της και ξεκινά ένα σκοτεινό ταξίδι. Η Kruger κυριαρχεί σε κάθε πλάνο του φιλμ και μεταδίδει την θλίψη, την οργή και τη δίψα της για δικαιοσύνη χωρίς μελοδραματισμό, σκληρά και ορμητικά, σαν μια λογική γυναίκα που δεν θέλει να καταβληθεί από μια ανεξήγητη αδικία. Εξαιρετικός ο Johannes Krisch στο ρόλο του δικηγόρου υπεράσπισης των κατηγορουμένων και απολαυστικός, ρεαλιστικός και άκρως φοβιστικός ο σκηνοθέτης Γιάννης ΟικονομίδηςΣπιρτόκουτο», «Μικρό Ψάρι»)στο ρόλο του Έλληνα χρυσαυγίτη ξενοδόχου. Η ταινία είχε συνολικά 40 υποψηφιότητες και κέρδισε 16 Διεθνή Βραβεία ανάμεσά τους την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για την Diane Kruger στο 70ο Φεστιβάλ Καννών (2017). Συμπεριλήφθηκε επίσης στην τελική λίστα των 9 ταινιών υποψήφιων για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας (2018). *Οι χειμερινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη, 8.15 το βράδυ στην αίθουσα "Ν. Εγγονόπουλος" του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε, είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα και επιτέλους σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσαμε, στο εξής θα παίζουμε σ’ αυτό το θίασο μόνο ως φαντάσματα.

Κώστας Τριπολίτης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter