Σχόλια
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
2/12/2020

Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα πάντα εύστοχα σχόλιά σου.

admin
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
30/11/2020

Τίθεται πράγματι θέμα κατεπείγοντος χαρακτήρα; (παρακάτω η διατύπωση στη σχετική Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ). Μετά από 7(;) μήνες που το ΔΣ αποφάσισε τη σύσταση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής για τις διαδικασίες Διαβούλευσης; Που είναι ο περιβόητος δημόσιος διάλογος και για ποια συμμετοχή ενεργών μελών της κοινωνίας μιλάμε; Ποια είναι η στάση των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων; Γιατί να μη γίνει τηλεδιάσκεψη; Γιατί όλα να γίνονται εν κρυπτώ και παραβύστω; Κύριοι και κυρίες όλων των δημοτικών παρατάξεων, αποδείξτε έμπρακτα ότι πιστεύετε στην αρχή της συμμετοχικότητας.-------- --- Αριθμός Εγκυκλίου: 40, Α.Π.: 20930/31-03-2020… Συνεδρίαση δια περιφοράς Η δια περιφοράς συνεδρίαση, ερείδεται στις διατάξεις του άρθρου 67, παρ. 5 του ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις αντίστοιχες του άρθρου 184, παρ.1, του ν. 4635/2019…. Σύμφωνα με αυτές «εφόσον ανακύπτουν θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, για τα οποία είναι αναγκαία η άμεση λήψη απόφασης και βάσιμα πιθανολογείται κίνδυνος εκ της αναβολής, είναι δυνατόν, ύστερα από απόφαση του Προέδρου, οι σχετικές διαδικασίες να λαμβάνουν χώρα διά περιφοράς, με τη συμμετοχή τουλάχιστον των δύο τρίτων των μελών δημοτικού συμβουλίου.

Δημήτρης Καλαμπούκας
Ανακύκλωση: Τώρα μας φταίει (μόνον) ο κ. Πατούλης;
29/11/2020

Το άρθρο τούτο δημοσιευμένο έντυπα και σε μια φιλόξενη εφημερίδα («Αμαρυσία» της 26ης -11-2020) που έφθασε στα χέρια μου, μου έδωσε την ευκαιρία να το διαβάσω με περισσότερη ηρεμία, μαζί με τις παραπομπές του. Απαντά, υπενθυμίζει και εξηγεί την διαχρονική και αυξανόμενη ανάγκη μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, τουλάχιστον των πράσινων απορριμμάτων (κλαδεμάτων) στην κηπούπολη μας για: 1) Την σημαντική μείωση του κόστους αποκομιδής των σκουπιδιών για όλους μας. 2) Πιθανώς νέες , δικαιολογημένες, και σταθερές στον ορατό ορίζοντα θέσεις εργασίας. 3) Περιβαλλοντολογική εκπαίδευση και επακόλουθη συνείδηση στην πράξη. 4) Παραγωγή μάλλον φθηνότερου δικού μας λιπάσματος για την φροντίδα από μια γλάστρας μέχρι και μιας συστηματικής οικολογικής καλλιέργειας. 5) Ευπρεπισμό του αστικού μας περίγυρου. Ανάγκη-αίτημα για το οποίο η κίνηση μας πρωτοπόρησε και επιμένει. Στην ίδια εφημερίδα και εφαπτόμενα, διάβασα και ένα άλλο αρθράκι αυτή την φορά του Δήμου Βριλησσίων, να μας καλεί για μια διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή τους με ατομική ευθύνη και αυτοεκπαίδευση παίζοντας, μάλιστα και με μπόνους! Με στοιχειώδη γνώση της πραγματικότητας, εισέπραξα την έκκληση αυτή σαν ευχή! Καλή ευχή, μόνο που έχω την αίσθηση πως θα παραμείνει ευχή με μηδενική ανταπόκριση… Αλλά η «Δράση για μια Άλλη Πόλη» μιλάει για κάτι άλλο. Την πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής για συγκρότηση μιας επιτροπής από στελέχη και υπαλλήλους του Δήμου αλλά και άλλων με έμμισθη απασχόληση, να εργασθούν για την πραγμάτωση μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, αρχίζοντας από τα άφθονα διαθέσιμα κλαδέματα στους κήπους, τις πρασιές, στους δρόμους και τους άλλους δημόσιους χώρους της πόλης μας Όσον αφορά την περιβαλλοντική παιδεία μας, εξακολουθώ να επιμένω πως είναι θέμα συστηματικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο με έμμεση ταυτόχρονη ενημέρωση και ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους ενήλικες, από όλα τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Δημοτική Επιτροπή Ισότητας: Ακόμη μια επιτροπή χωρίς αντίκρισμα;
21/11/2020

Καταρχάς να ομολογήσω πως διάβασα τις Αρμοδιότητες της Επιτροπής και δεν κατάλαβα τίποτα! Μια ακόμα ακαδημαϊκή πραγματεία για την πολιτική της ταυτότητας (id politics) σκέφτηκα, το πνεύμα των καιρών, που πασχίζει να χωρέσει την πραγματικότητα στα κουτάκια του πολιτικώς ορθού. Αμ το άλλο, «Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού γυναικείου/φεμινιστικού συλλόγου»; Έχει φεμινιστικό σύλλογο στα Βριλήσσια; Παρόλα αυτά, έχοντας λίγο χρόνο να σκοτώσω (τα καλά της καραντίνας), το έψαξα λίγο παραπάνω. Από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο των Φύλων αντιγράφω: «Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων είναι μια μοναδική μέθοδος μέτρησης που παρουσιάζει την πολυπλοκότητα της ισότητας των φύλων. Αναπτύχθηκε με βάση το πλαίσιο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνδράμει τους αρμόδιους φορείς στη διαχρονική παρακολούθηση της προόδου στον τομέα της ισότητας των φύλων σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων αποτελείται από έξι βασικούς τομείς (εργασία, χρήματα, γνώση, χρόνος, εξουσία και υγεία)…» Πλοηγώντας στο διαδίκτυο ενημερώθηκα πως η Ελλάδα για πάνω από μια δεκαετία βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων. Η δε εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει «…με τις διατάξεις του αρ.70Α του ν.3852/2010, όπως αυτό προστέθηκε με τις διατάξεις του αρ.6 του ν.4604/2019 (με την αριθμ.1/30.1.2020 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4604/2019), προβλέφθηκε η σύσταση σε κάθε Δήμο Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, ως συμβουλευτικό όργανο προς το Δημοτικό Συμβούλιο, και παράλληλα, όπως προκύπτει από την Αιτιολογική Εκθεση του ν.4604/2019, ως συνδετικός κρίκος της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων με την Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή πολιτικών ισότητας, με αποκλειστικές αρμοδιότητες απαριθμούμενες περιοριστικά.» Στο τέλος, ξαναδιάβασα την τελευταία παράγραφο του άρθρου της Δράσης. Συμφωνώ και προσθέτω: Να’ χαμε να λέγαμε και τρίγωνο καρτέρι…

Δημήτρης Καλαμπούκας
Η Βασιλική, η Ολυμπία, η Ευαγγελία, η Άρτεμις, η Κατερίνα, η Μαλαματή, η Ευφροσύνη, η Ανθή, η Χρυσούλα και η Πηνελόπη.
19/11/2020

Κάπως έτσι ανάβουν οι λαϊκές πυρκαγιές και άντε να τις σβήσουν!...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Καλή πατρίδα, σύντροφε Λευτέρη!

Πέθανε ο σκηνοθέτης και ποιητής Λευτέρης Ξανθόπουλος. Τα Βριλήσσια χάνουν έναν σπουδαίο δημότη. Και η ΔΡΑΣΗ έναν καλό φίλο.

Τον Λευτέρη Ξανθόπουλο τον γνώρισα από τον Σάμη Γαβριηλίδη. Σήμερα δεν υπάρχει κανένας από τους δύο. Τι θλίψη! Μετοίκησαν σε άλλους ουρανούς και σίγουρα, αν υπάρχει μετά θάνατον ζωή, αυτή την ώρα κάνουν σχέδια για ποιήματα, ταινίες και εκδόσεις. Ο Λευτέρης Ξανθόπουλος θα μείνει στην ιστορία της ελληνικής τέχνης, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης για το Παρασκήνιο, τις ταινίες, τα ντοκιμαντέρ, τα ποιήματα του. Εμείς θα τον θυμόμαστε για την ζεστασιά, την τρυφερότητα και τη φιλία που μας χάρισε. Για όλα όσα έκανε για εμάς και μαζί μας. Ο Λευτέρης συμμετείχε στις εκδηλώσεις μας. Ήταν Βριλησσιώτης εξάλλου! Τον Ιούλιο του 2010 συμμετείχε σε εκδήλωση της ΔΡΑΣΗΣ στο ΤΥΠΕΤ που είχε θέμα «Κρίση και διανόηση»*. «Η δουλειά μου είναι να αφηγούμαι ιστορίες», μας αυτοσυστήθηκε. «Αυτό γνωρίζω, αυτό μου αρέσει και αυτό προσπαθώ να κάνω, όσο καλύτερα μπορώ. Είτε γράφω ένα ποίημα είτε σκηνοθετώ μια ταινία, η ιστορία είναι που με ενδιαφέρει, το στόρι όπως λέμε στην διάλεκτο της συντεχνίας μας. Προσπαθώ, αυτό που θα αφηγηθώ να έχει αρχή μέση και τέλος και να είναι, όσο πιο συναρπαστικό γίνεται, ίσως γιατί πρώτα-πρώτα σε μένα τον ίδιο αρέσει να ακούω, να διαβάζω ή να βλέπω στον κινηματογράφο ιστορίες που με γοητεύουν και με συγκινούν». Το 2016** ήρθε πάλι στο Cine Δράση, στις 25 Γενάρη, την επέτειο του Ολοκαυτώματος, για να κουβεντιάσουμε πάνω στο ντοκιμαντέρ του Αλέν Ρενέ «Νύχτα και Καταχνιά», την πρώτη κινηματογραφική μαρτυρία για τα ναζιστικά στρατόπεδα εξόντωσης. Είχε μόλις κυκλοφορήσει το βιβλίο «Μπλόκ 25: Μαρτυρία ομηρίας» της Καρολίνας Ναχμούλη – Γαβριηλίδου, μιας από τις ελάχιστες γυναίκες που επέζησαν των στρατοπέδων Άουσβιτς-Μπιρκενάου και Μπέργκεν-Μπέλζεν. Τα υλικά για το βιβλίο προέκυψαν από τη συνέντευξη που παραχώρησε η Καρολίνα, στις 10 Μαρτίου 1998 στο Ίδρυμα Οπτικής Ιστορίας του Ολοκαυτώματος (Shoah Visual History Foundation) του Στήβεν Σπίλμπεργκ και χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία της ταινίας «Λίστα του Σίντλερ». Ο γιος της, εκδότης, Σάμης Γαβριηλίδης έφερε στο φως τις μαρτυρίες μέσα από το συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο ολοκληρώθηκε με την εξαιρετική έρευνα, επιμέλεια και επίμετρο του Λευτέρη. 35΄λεπτά κράτησε το ντοκιμαντέρ, 2 ώρες η συζήτηση. Άμεσος, αυθεντικός ειλικρινής, χείμαρρος ο Λευτέρης, ούτε αυτός σταματούσε, ούτε οι θεατές έφευγαν. Πάντα μας βοηθούσε με ιδέες για προβολές, εκδηλώσεις, δραστηριότητες. Δική του πρόταση ήταν να καλέσουμε τον Ροβήρο Μανθούλη, από τα δικά του αρχεία πήραμε την ταινία «Μπλουζ με σφιγμένα δόντια», αλλά και πολλά άλλα σπάνια φιλμ του πρωτοποριακού ελληνικού κινηματογράφου των τελευταίων δεκαετιών του 20ου αιώνα. Τα σεμινάρια για τον κινηματογράφο, που έφτασαν στην φετινή Κινηματογραφική Γεωγραφία, ήταν μια δική του πρόταση. Θα ήθελε να συμμετέχει, αλλά είχε μόλις αναλάβει την υποχρέωση να σκηνοθετήσει μια σειρά ντοκιμαντέρ με τον γενικό τίτλο «Αυτοί που τόλμησαν» για λογαριασμό της Cosmote TV. Ξέρω πως πριν μπει στο νοσοκομείο για εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς είχε αναλάβει υποχρεώσεις σε μια σειρά εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του ποιητή Μίλτου Σαχτούρη, έναν ποιητή που αγαπούσε να διαβάζει και είχε γυρίσει δύο ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του. Τελευταία φορά που τον είδα ήταν στο αγαπημένο Poems and Crimes των εκδόσεων Γαβριηλίδης στις αρχές του χρόνου. Είχε κόψει την αντισυμβατική αλογοουρά του, αλλά είχε πάντα το ίδιο αντισυμβατικό και τρυφερό ύφος. Είπαμε να τα ξαναπούμε αλλά μας πρόλαβε η πανδημία και τώρα ο θάνατος. Αλλά τι με αυτό; Ο Λευτέρης θα είναι πάντα εδώ με το έργο του και πολύ περισσότερο με το παράδειγμα του: Όταν αγαπάς αυτό που κάνεις πάντα δίνεσαι ολόψυχα και πάντα αποδίδεις τα καλύτερα. Για τη ΔΡΑΣΗ και το Cine - Δράση Μαρίνα Παπαχριστοδούλου Μικρό βιογραφικό του Λευτέρη Ξανθόπουλου Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε Νομικά χωρίς να δώσει πτυχιακές εξετάσεις. Στην Αγγλία σπούδασε κινηματογράφο, στη σχολή The London Film School. Έζησε για περισσότερο από δέκα χρόνια σε χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Σκηνοθέτησε ένα μεγάλο αριθμό ταινιών ντοκιμαντέρ (Ελληνική κοινότητα Χαϊδελβέργης, Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα, Στα Τουρκοβούνια, Επί Κολωνώ, Η μεγάλη πομπή, Παύλος Ζάννας, Ποιός είναι ο τρελός λαγός, Σκοτεινός συνωμότης, κ.ά). Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Καλή πατρίδα, σύντροφε (Beloiannisz), γυρίστηκε το 1985 στην Ουγγαρία και βραβεύτηκε στο 39ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λοκάρνο ενώ η επόμενη Ο Δραπέτης (1991) συμμετείχε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο 44ο Φεστιβάλ των Καννών. Τον Ιανουάριο του 1967, ποιήματά του βραβεύονται στον Γ’ πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό του περιοδικού Πανσπουδαστική. Το 1972 εκδίδεται η πρώτη του ποιητική συλλογή Αντίψυχα (β’ έκδοση 1992). Ακολουθούν: Περιπέτειες πλανόδιου σωματοφύλακα ονείρων, Το κόκκινο δωμάτιο, Σήκωσε το κεφάλι σου πατέρα, Η ορμή του νερού και των υδάτων, Άγγελος των πρώτων ημερών (πεζό), Γιατί οι γυναίκες δεν αγαπούν τη βροχή, Η έβδομη βροχή και Γάτες αλλού (μικρές ιστορίες). Ανάμεσα στις πρόσφατες δουλειές του στο ντοκιμαντέρ περιλαμβάνονται οι τίτλοι: Η εποχή των Κενταύρων – Ο μουσουργός Αλέκος Ξένος (2009), Γεώργιος Ν. Παπανικολάου – Παπ τεστ (2008), Σπίτι δίπλα στη θάλασσα – Η. Χ. Παπαδημητρακόπουλος (2007), Ένας υπέροχος άνθρωπος – Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή (2006), Ο κήπος με τ’ αμέτρητα παράθυρα – Νίκος Εγγονόπουλος (2005), Κληρονόμος πουλιών – Μίλτος Σαχτούρης (2004) και πολλά άλλα. (Τα βιογραφικά στοιχεία είναι από το περιοδικό «Ο Αναγνώστης») * Ιούλιος 2010: Ο σκηνοθέτης και ποιητής Λευτέρης Ξανθόπουλος στην εκδήλωση της ΔΡΑΣΗΣ: https://www.drasivrilissia.gr/Articles/Article/1786 ** Ιανουάριος 2016: Ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος, προβολή του εμβληματικού ντοκιμαντέρ του Αλαίν Ρενέ και συζήτηση με τον σκηνοθέτη - ποιητή Λευτέρη Ξανθόπουλο: https://www.drasivrilissia.gr/Articles/Article/2781

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε, είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα και επιτέλους σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσαμε, στο εξής θα παίζουμε σ’ αυτό το θίασο μόνο ως φαντάσματα.

Κώστας Τριπολίτης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter