Σχόλια
Θέσεις
27/10/2020

Κοσμικός ξομολόγος.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Μια διετία γεμάτη μαγεία, συντροφικότητα και πολλές δράσεις!
26/10/2020

Αν και δεν είμαι δημότης Βριλησσίων,στο σινε δράση αισθάνομαι όπως στη γειτονιά μου και κάθε προβολή είναι μια ξεχωριστή εμπειρία!

Γεωργία Τσορου
«Η θέση του Βαγγέλη και του κάθε Βαγγέλη είναι στο σχολείο του»
26/10/2020

Καλημέρα, Έχουμε κάποια ενημέρωση, τι έγινε με τη δίκη του μαθητή;

Γιάννης Παρασκευόπουλος
Η Νέα πυρηνική ομπρέλα του Ιράν
26/10/2020

Το κείμενο φωτίζει σημαντικές πτυχές, που ελάχιστα συζητιούνται στη χώρα μας. Ισραήλ, Σαουδική Αραβία και Εμιράτα, θεωρούνται εδώ "φίλοι" μας, καθώς τάχθηκαν έμπρακτα εναντίον του Ερντογάν στην πρόσφατη καλοκαιρινή ένταση στη Μεσόγειο. Αυτό που δεν αναφέρεται στο άρθρο, είναι η διάσταση των αμερικανικών εκλογών, όπου οι Δημοκρατικοί είχαν αμφισβητήσει την επιλογή Τραμπ να καταγγείλει τις συμφωνίες με το Ιράν για το πυρηνικό του πρόγραμμα και να επιδιώξει την εκμηδένιση του καθεστώτος. Αν λοιπόν μια κυβέρνηση Μπάιντεν επιλέξει αύριο την επαναπροσέγγιση με το Ιραν, τι θα γίνει με τους αντιπάλους του τελευταίου στη Μέση Ανατολή και πόσο ανθεκτικές θα είναι οι συμμαχίες όπου έχουμε ποντάρει;

Γιάννης Παρασκευόπουλος
446.400 ψευδαισθήσεις...
18/10/2020

Η δημοτική Αρχή και η αντιπολίτευσή της λειτουργούν σαν μυωπικοί διαχειριστές της κρίσης των δημοτών. Δεν προβληματίζονται που οι κοινόχρηστοι χώροι και λειτουργίες φτωχαίνουν, κακοσυντηρούνται και βανδαλίζονται, για τις αιτίες της οικονομικής και κοινωνικής ερήμωσης, για το αίσθημα αποξένωσης των δημοτών από την ίδια την καθημερινότητά τους ή για τη δυσκολία συμφιλίωσης των νέων με τούτη την απόκοσμη συνθήκη. Ούτε βέβαια διερευνούν για τοπικές πολιτικές για την αναστροφή της. Απλά ζητούν και συζητούν να μειώσουν την ανασφάλεια που η συνθήκη αυτή γεννά στους δημότες εστιάζοντας στην κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών ασφαλείας. Οποία σοφία! Και με διαβατήριο αυτή τη σοφία προσβλέπουν να στελεχώσουν αργότερα Περιφέρειες, Βουλή, υπουργεία... Πότε οι δημότες θα καταλάβουμε πως η κρίση-μας μας ανήκει; Και πως χρειαζόμαστε μόνο λίγο θάρρος και τιμιότητα για να την αναλάβουμε;

Χαραλ. Λαζάνης

Ας σιωπήσουμε!

Για τις καταλήψεις στα Βριλήσσια

Όπως σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, έτσι και στα Βριλήσσια άνοιξε η συζήτηση για τις καταλήψεις. Στο επίκεντρο τα δύο Λύκεια, που παραμένουν κλειστά. Το θέμα έφτασε και στο δημοτικό συμβούλιο, όπου αναμασήθηκαν τα αναμενόμενα και τα υποκριτικά. Να δείξουμε ότι έχουμε γνώση και ενδιαφέρον... Η αλήθεια όμως είναι μπροστά μας. Δύσπεπτη. Εν μέσω ενός γενικευμένου αλαλούμ, τα σχολεία είναι μια ανοιχτή πυριτιδαποθήκη. Οι μαθητές ένα δυναμικό αμφισβήτησης. Η νεολαία εκρήγνυται μέσα σε ένα ασαφές καταπιεστικό πλαίσιο, που δεν έχεις από πού να το πιάσεις, πώς να το αντιμετωπίσεις, να το χειριστείς. Ασαφές, αλλά υπαρκτό και απειλητικό. Που αφορά στο μέλλον, στις κλειστές προοπτικές, στην πανδημία, στους φόβους, την αστάθεια των καιρών, την αβεβαιότητα, σε όλα. Οι μαθητές δεν είναι τα χαϊδεμένα παιδάκια. Είναι πιεσμένοι. Αποξενωμένοι από το σχολείο, τους γονείς, την κοινότητα, την πολιτική, από την ανεκδιήγητη υπουργό που τους ανοίγει μέτωπο και τους απειλεί ότι θα ακυρώσει τις σχολικές εκδρομές, θα αποκλείσει τους καταληψίες από την τηλε-εκπαίδευση, θα προσθέσει «ποινή» στη διαγωγή τους. Δεν είναι ούτε η «πλάκα», ούτε η τάση για κοπάνα που τους οδηγεί σε καταλήψεις. Ούτε η στάση τους είναι, με τη στενή έννοια, αντικυβερνητική. Είναι κάτι βαθύτερο. Η κοροϊδία με τις μάσκες - αλεξίπτωτα, τους μέσους όρους και τα διαγράμματα των σοφών που ήθελαν να πείσουν ότι είναι ίδιος ο συγχρωτισμός σε μια τάξη με 15 και με 25 μαθητές, δεν περνάει. Εμείς τα ακούμε αυτά στην τηλεόραση, τα ανεχόμαστε, τα παιδιά όμως όχι. Στα Βριλήσσια υπάρχουν τάξεις με 28 μαθητές. Το προσωπικό καθαριότητας παραμένει το ίδιο με πέρσι. Το αίτημα για ίδρυση του 3ου Λυκείου εκκρεμεί από δεκαετίας. Για ποιες έκτακτες παρεμβάσεις μιλάμε; Την ώρα λοιπόν που ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας εθελοτυφλεί, πως όλα στη χώρα πάνε όσο καλύτερα γίνεται, καλά με τη διαχείριση της πανδημίας, καλά με τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, με την εξωτερική πολιτική -μόνον η Κύπρος και το Καστελόριζο είναι μακριά- αυτή την ώρα οι μαθητές χαλάνε την επίπλαστη ηρεμία των πραγμάτων. Τσαλακώνουν την εικόνα του πρωθυπουργού που έχει απήχηση, υψηλά ποσοστά δημοτικότητας και όλα τα καταφέρνει. Γι’ αυτό κόπτονται τα κανάλια. Αυτό είναι το άμεσο για την κυβέρνηση. Να μην διαταραχθεί η διαμορφωμένη εικόνα της. Γι’ αυτό η υπουργός σκληραίνει. Oι μαθητές αντιδρούν. Στέκονται απέναντι. Με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Με τον δικό τους τρόπο. Όχι με τον τρόπο του Τσίπρα. Απέναντι σε μια συντηρητική προσέγγιση, η οποία εν έτει 2020, τους στέλνει απειλητικά και κατασταλτικά μηνύματα. Η κατάσταση θέλει προσοχή. Με τον μηχανισμό να έχει ενεργοποιηθεί, με τους φίλα προσκείμενους στην κυβέρνηση διευθυντές των σχολείων να υπόσχονται ότι θα ελέγξουν τις καταλήψεις, με τους αγανακτισμένους γονείς, τις αστυνομίες, τις ομάδες κοινωνικού τραμπουκισμού συγκεκριμένου πολιτικού φάσματος, δεν θέλει και πολύ το πράγμα. Ναι, θα πουν οι ορθολογιστές, αλλά οι κινητοποιήσεις των μαθητών δεν έχουν στόχους. Δεν έχουν αιτήματα. Δεν έχουν περιεχόμενο. Δεν οδηγούν πουθενά. Πήραν λάθος μορφή. Αλλά ποιος από όσους κουνούν το δάχτυλο έχει στόχους; Ποια πολιτική έχει σήμερα περιεχόμενο; Ποια πρόταση διεξόδου έχει κατατεθεί; Πώς γίνεται όλοι όσοι δεν ξέρουν τι τους γίνεται, να ζητούν από τους μαθητές να έχουν και οδικό χάρτη; Ας μην είμαστε άδικοι. Ένας αγώνας μπορεί να είναι ασαφής και εκτεθειμένος στον προσεταιρισμό των διαφόρων που επιδιώκουν να τον πάνε εκεί που εκείνοι θέλουν, παραμένει όμως αγώνας. Και μια μάχη με ασαφή αιτήματα δεν είναι εκ προοιμίου αδιέξοδη, μια στάση εγερτική μέσα σ’ ένα κλίμα μεταμοντέρνας αδράνειας έχει την αξία της. Το ζητούμενο είναι τώρα να κρατηθεί όρθια, εν μέσω κορωνοϊού, η Παιδεία. Να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά. Αλλά το αίτημα αυτό καλείται να το υλοποιήσει το μαθητικό κίνημα με τον δικό του τρόπο. Όπως και με την Υγεία, έτσι και με την Παιδεία, (βλ. και πανεπιστήμια), ό,τι τελικά διασωθεί, θα οφείλεται στο ότι εν μέσω των δυσκολιών, η ανάγκη αυτή έγινε μέλημα του λαϊκού παράγοντα. Κανενός άλλου. Γι’ αυτό, ας κατανοήσουμε τη διάθεση και τη στάση των μαθητών. Δημοτική αρχή, δημοτικό συμβούλιο, παρατάξεις, κόμματα, δημότες, γονείς, όλοι. Και ας κάτσουμε λίγο παράμερα. Να δώσουμε πρώτα ό,τι μπορούμε στα σχολεία μας. Να δώσουμε χώρο στους μαθητές μας. Και μετά να σιωπήσουμε. Από σεβασμό. Διότι δεν έχουμε τίποτε ουσιαστικό να τους πούμε. Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη φωτογραφία: vrilissianews.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ: Δημοτικό Συμβούλιο
ΣΧΟΛΙΑ
  1. Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
    29 Σεπτεμβρίου 2020, 20:38

    Η χαμένη εγγύτητα της αυτοδιοίκησης!

Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Είχα πάει ολομόναχος στο Σούνιο· ήλιος καφτός, είχε μπει το καλοκαίρι, τα πληγωμένα πεύκα έχυναν το ρετσίνι τους κι ο αγέρας μοσχοβολούσε· ένα τζιτζίκι ήρθε και κάθισε στον ώμο μου και κάμποση ώρα οδοιπορούσαμε μαζί· μύριζα όλος σαν πεύκο, είχα γίνει πεύκο, κι άξαφνα, ως ξεπρόβαινα από τον πευκώνα, είδα τις άσπρες κολόνες του ναού του Ποσειδώνα, κι ανάμεσά τους, στραφταλιστή, σκούρα γαλάζια, την άγια θάλασσα. Τα γόνατά μου κόπηκαν, στάθηκα· ετούτη είναι η Ομορφιά, συλλογίστηκα, ετούτη είναι η αφτέρουγη Νίκη, η κορφή της χαράς, πιο απάνω δεν μπορεί να φτάσει ό άνθρωπος. Ετούτη είναι η Ελλάδα.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ. Αναφορά στον Γκρέκο.
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter