Σχόλια
Εκδρομή στη ΜΑΚΡΟΝΗΣΟ με το Cine - Δράση
17/9/2021

Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά η Μακρόνησος υπήρξε επίσης τόπος καραντίνας για τους πρόσφυγες από τον Πόντο το 1922. Εκεί πέθαναν από τύφο και άλλες κακουχίες πάρα πολλοί βασανισμένοι άνθρωποι! Ήταν τόσοι, που πολλοί έχουν ταφεί σε ομαδικούς τάφους χωρίς κανένα διακριτικό, κι άλλους τους πέταγαν στη θάλασσα. Κόκαλα εκείνων των αθώων έβρισκαν τυχαία μετά από δυόμισι δεκαετίες οι εκτοπισμένοι αριστεροί, χωρίς καν να έχουν ιδέα πως ήταν κόκαλα προσφύγων! Νομίζω πως επιβάλλεται να αναφερθείτε και σε αυτό, άλλωστε ήδη ετοιμάζεται μια σειρά σχετικών εκδηλώσεων από τον Σύλλογο Ποντίων "ΑΡΓΟΝΑΥΤΑΙ-ΚΟΜΝΗΝΟΙ", ένα μνημείο, ενώ έχουν γίνει αναφορές σε διάφορα βιβλία, κυκλοφορούν φωτογραφίες- ντοκουμέντα και ετοιμάζεται για πρώτη φορά ένα ολόοκληρο βιβλίο για το θέμα. Αν χρειάζεστε στοιχεία, επικοινωνείστε μαζί μου. Αν πάλι θέλετε να είναι η επίσκεψη αποκλειστικά για τους εκτοπισμένους, είναι σεβαστό.

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Ένας χρόνος χωρίς τον Ρήγα
10/9/2021

Πάλι "ζωγράφισαν" τα "τοιχο-διωκτικά" με τον υπερρεαλιστή και πρωτοπόρο Εμπειρίκο! [Μέρες πούναι...!]

Τάκης Μάτσας
Χρηστικά
28/8/2021

Ο αξιακός πλούτος και η αληθινή χαρά, δεν πουλιούνται σε κανένα σούπερ μάρκετ αλλά απαιτούν βαθύ σκάψιμο και θυσίες.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αμαχητί σε όλα
9/8/2021

Πιστεύω πως η πιο πολλά υποσχόμενη επίκαιρη και ουσιαστική πολιτική αλληλεγγύης (την οποία απεχθάνεται η κρατική φιλανθρωπία) εστιάζεται στην επιδίωξη άμεσης επιστροφής των ανθρώπων στα σπίτια τους, τα χωριά τους και στην επανέναρξη των οικονομικών δραστηριοτήτων τους, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΙΟΛΑΣ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗΣ: Με την βοήθειά μας, να παραμείνουν όσοι δυνατόν περισσότεροι στην καμμένη γη ώστε να είναι ενεργοί και παρόντες όταν θα ξανανθίσει. Να τους ενθαρρύνουμε, με τις πρωτοβουλίες, την εργασία κ' συνεργασία τους να θεραπεύσουν όλες τις πληγές της γης τους και να την κάνουν ξανά κατοικήσιμη. Με το χρόνο θα επιστρέφουν και οι περισσότερο ευάλωτοι. Θα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε αλληλέγγυο για "διακοπές στα καμμένα" για τη θεραπεία του ανθρώπινου πόνου, του φυσικού και κοινωνικού ανθρώπινου περίγυρου. Για μην πάνε τα θύματα σε "ανθρωπιστικά στρατόπεδα" που συνιστά πράξη συγκαλυμμένης κρατικής μισανθρωπίας, με οριστική κλοπή και ερήμωση της γης τους; το φαινόμενο αυτό χρειάζεται να αναστραφεί και η αντίστροφη κίνηση χρειάζεται να αρχίσει ΤΩΡΑ πάνω στα αποκαΐδια της εμπόλεμης "ειρήνης" που προωθούν οι κυβερνώντες και λοιποί παγκοσμιοποιητές.

Χαράλαμπος Λαζάνης
Έλα, Απόψε, Τυχαία
22/7/2021

Τρυφερο. Νοσταλγηκο.

Βυθουλκας νικος

H «Διπλή Αποζημίωση» από το Cine Δράση της Πέμπτης

Πέμπτη 29 Ιουλίου, 9:00μμ στο Β΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης)

Με την ταινία «Διπλή Αποζημίωση» του Μπίλι Γουάιλντερ το απολαυστικό, ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες φιλμ νουάρ της κλασικής χολιγουντιανής περιόδου, συνεχίζει το Cine Δράση τις θερινές, ζωντανές προβολές του στο Β΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης) την Πέμπτη 29 Ιουλίου στις 9:00μμ. Διπλή Αποζημίωση (ή Διπλή Ταυτότητα ή Κολασμένη Αγάπη) / Double Indemnity: ΗΠΑ, Φιλμ νουάρ, 1944. Διάρκεια: 107’. Σκηνοθεσία: Billy Wilder. Σενάριο: Billy Wilder, Raymond Chandler με βάση το βιβλίο του James M. Cain. Πρωταγωνιστούν: Fred MacMurray, Barbara Stanwyck, Edward G. Robinson, Porter Hall, Jean Heather, Tom Powers. H «Διπλή Αποζημίωση» του Μπίλι Γουάιλντερ είναι ένα ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες, απαισιόδοξο, απολαυστικό και σοφιστικέ φιλμ που ακόμα και σήμερα, επτά δεκαετίες μετά τη δημιουργία του, παραμένει ανέγγιχτο από το χρόνο. Ο σκηνοθέτης κινηματογραφεί την ιστορία μιας ανεξέλεγκτης έλξης ανάμεσα σε δύο ανθρώπους ως αφορμή για σπουδή στην απάτη, την έλλειψη εμπιστοσύνης, την ενοχή και την παρακμή της αμερικανικής κοινωνίας, πολύ πριν η ίδια αναγνωρίσει το γεγονός ότι χάνει και τα τελευταία ψήγματα ηθικής. Η ιστορία αφορά μια μοιραία γυναίκα, μια μεγάλη ασφάλεια ζωής, ένα φονικό σχέδιο και ένα τραγικό παιχνίδι της μοίρας. Ο άντρας, πιεσμένος από ερωτική επιθυμία, ενδίδει άνευ όρων, στο σχέδιο της γυναίκας που θέλει οπωσδήποτε να αποδράσει από έναν ανιαρό γάμο που την κρατάει δέσμια. Το «όνειρο» της μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο όταν καμφθούν όλες οι αναστολές μπροστά στο έγκλημα. Σύμφωνα με το ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζέιμς Κέιν («Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές») στο οποίο βασίστηκε το σενάριο που υπογράφουν ο Ρέιμοντ Τσάντλερ και ο Μπίλι Γουάιλντερ, στα 1938, ο Γουόλτερ Νεφ ένας έμπειρος ασφαλιστής δημιουργεί ερωτική σχέση με τη Φίλις Ντίτριχσον σύζυγο ενός πελάτη του. Η Φίλις του προτείνει να τη βοηθήσει να σκοτώσει το σύζυγό της, κάνοντας το φόνο να φανεί ως ατύχημα προκειμένου να ξεγελάσουν τις αρχές και την ασφαλιστική εταιρία, ώστε να εισπράξει την ασφάλεια ζωής του συζύγου της. Ο Γουόλτερ σκαρφίζεται ένα ακόμα πιο ριψοκίνδυνο και επικερδές σχέδιο σύμφωνα με το οποίο η γυναίκα, βασισμένη σε μια δικλείδα του συμβολαίου θα μπορέσει να διεκδικήσει διπλή αποζημίωση. Όταν τελικά, ο κύριος Ντίτριχσον βρίσκεται νεκρός στις ράγες του τρένου, η αστυνομία και η ασφαλιστική εταιρία, αρχικά δέχονται ότι ο θάνατος προκλήθηκε από ατύχημα. Αλλά ο εμπειρογνώμονας Μπάρτον Κις, φίλος και συνεργάτης του Νεφ στην ασφαλιστική εταιρία, έχει άλλη άποψη καθώς υποπτεύεται ότι η Φίλις σκότωσε το σύζυγό της με τη βοήθεια ενός άλλου άνδρα. Κι έτσι κάπως αποδεικνύεται ότι ούτε αυτό το έγκλημα είναι τέλειο. Το «Double Indemnity» δεν είναι απλώς μια κλασική ταινία. Θεωρείται αρχέτυπο, πρώτο φιλμ νουάρ της κλασικής χολιγουντιανής περιόδου, καθώς είχε τεράστια επιρροή στη διαμόρφωση του είδους αυτού κατά τα μέσα της δεκαετίας του ’40 και διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά του: Διάχυτο πεσιμισμό, πρωτόγνωρο για την εποχή ρεαλισμό, μια «μοιραία γυναίκα». Μια φαμ φατάλ, διπρόσωπη, δόλια και αδύναμη που βασίζεται για τα σχέδια της σε έναν άντρα δυναμικό που όμως λυγίζει από την ενσάρκωση της φαντασίωσης του. Ο θεατής από την πρώτη σκηνή γνωρίζει το τέλος καθώς ο σκηνοθέτης αφηγείται την ιστορία του με φλας μπακ, ξεκινώντας με τα γεγονότα τετελεσμένα, τη στιγμή που ο ήρωας ψάχνει στο παρελθόν του να βρει πως κατέληξε πιόνι ενός προσχεδιασμένου παιχνιδιού και πως μια συνηθισμένη ιστορία που ξεκίνησε ανέφελα κατέληξε ασυνήθιστη, αλλά προδιαγεγραμμένη τραγωδία. Με ένα μυθικό «voice-over» επιστρέφει πάλι και πάλι στο χρόνο και χτίζει το σασπένς του. Οι κλειστές φόρμες και οι χαμηλοί φωτισμοί δημιουργούν κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, τονίζουν τους σκοτεινούς δεσμούς που ενώνουν τον έρωτα με το θάνατο, οι ατάκες είναι δολοφονικές, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ενώ υπάρχουν πάμπολλα εθιστικά μοτίβα, από το τσιγάρο που αργοσβήνει ως το βραχιολάκι στον γυμνό αστράγαλο της μοιραίας γυναίκας. Όσο για το καστ ο υπέροχος Φρεντ Μακ Μάρεϊ με απολαυστικές συναισθηματικές ανατροπές γίνεται ο αρχετυπικός ήρωας ενός σχεδίου που θα υπηρετήσει, ανήμπορος να το σταματήσει ακόμη και όταν είναι πολύ αργά. Η Μπάρμπαρα Στάνγουικ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους σπουδαιότερους γυναικείους ρόλους που γράφτηκαν ποτέ στην ιστορία του σινεμά. Η Φίλις της Στάνγουικ είναι η πεμπτουσία της ταινίας, διαθέτει την εύθραυστη μεγαλοπρέπεια μιας γυναίκας που έχει μάθει μόνο να κερδίζει, αλλά είναι επίσης έτοιμη να χάσει τα πάντα. Στην επιτυχία του φιλμ συμβάλει η μουσική του Μίκλος Ρότσα και η φωτογραφία του Τζον Ζάιτς, που φώτισε το φιλμ με έντονα κοντράστ. Αν και είναι μια από τις πρώτες ταινίες του Μπίλι Γουάιλντερ προτάθηκε για 7 Βραβεία Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το 1998 κατατάχθηκε στην 38η θέση στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, το 2007 πέρασε στην 29η θέση. Το 1992 η ταινία επελέγη από τη Βιβλιοθήκη του Αμερικάνικου Κογκρέσου ως τμήμα του Εθνικού Μητρώου Κινηματογράφου για την πολιτιστική, ιστορική και αισθητική της αξία.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο μας με το πολύτιμο φορτίο Το τραίνο μιας άλλης ώρας Μιας άλλης χώρας που σύνορα δεν έχει. Θα περιμένουμε μην τυχόν περάσει Το τραίνο που δεν μπορεί μια και ξεκίνησε να σταματήσει Τώρα σε σήραγγα μπορεί να βρίσκεται Μπορεί να βρίσκεται σε δύσκολο βουνό Ίσως σε κάμπο με πλημμύρα Σε τόπο που νά’ ναι μεσημέρι Ή σ’ άλλον που νά’ ναι βράδυ Μα θα περάσει.

[Θα Περιμένουμε] Του Ανδρέα Εμπειρίκου
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter