Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

Σινεμά και Ιστορία: Οι Επαναστάσεις

Σεμινάριο Κινηματογραφική Γεωγραφία: Ξεκινάει ο 7ος Κύκλος!

Ξεκινά και πάλι την Τρίτη 5 Οκτωβρίου -και κάθε Τρίτη στις 8:00μμ- το Σεμινάριο Κινηματογραφικής Γεωγραφίας (7ος κύκλος) που διοργανώνει το Cine - Δράση. Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Αντικείμενο, η σχέση Σινεμά και Ιστορίας: Οι Επαναστάσεις. Και επειδή βρισκόμαστε στον Οκτώβρη, ξεκινάμε με την Οκτωβριανή Επανάσταση και αναλύουμε τρεις ταινίες που πραγματεύονται το θέμα από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες. - Θωρηκτό Ποτέμκιν Σοβιετική ταινία του 1925 σε σκηνοθεσία Σεργκέι Αϊζενστάιν που αναφέρεται στην εξέγερση των ναυτών του Θωρηκτού Ποτέμκιν το 1905. Μια από τις πλέον επιδραστικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου, που επηρέασε γενιές σκηνοθετών λόγω της αισθητικής του αρτιότητας, της αφηγηματικής του δύναμης και του ιδιοφυούς μοντάζ. Με αφορμή το «Ποτέμκιν» ο Αϊζενστάιν ανέπτυξε μια ιδιαίτερη τεχνική, το «διαλεκτικό» μοντάζ, σύλληψη που ήταν αποτέλεσμα της θεωρητικής προσέγγισης του μεγάλου δημιουργού και η συμβολή του στην εξέλιξη της κινηματογραφικής αφήγησης. Τα γυρίσματα ξεκίνησαν από την Αγία Πετρούπολη (τότε Λένιγκραντ) το Μάρτιο του 1925 αλλά καθώς ο καιρός δε βοηθούσε, συνεχίστηκαν στο Μπακού και την Οδησσό στη Μαύρη Θάλασσα, όπου γυρίστηκε η ανταρσία και η διασημότερη σεκάνς του παγκόσμιου κινηματογράφου, αυτή στα μαρμάρινα σκαλοπάτια με τη μάνα και το παιδί στο καρότσι την ώρα που οι Κοζάκοι ανοίγουν πυρ εναντίον του εξεγερμένου λαού. Η ταινία αποτελείται από 1346 πλάνα, χωρίζεται σε 5 κεφάλαια και έχει διάρκεια 86 λεπτά, σε ταχύτητα βωβού κινηματογράφου και υπερέχει από οτιδήποτε είχε γυριστεί μέχρι τότε. Η σύνθεση κάθε πλάνου είναι ζυγισμένη και παραπέμπει σε κάδρα σπουδαίων ζωγράφων. Η ταινία πήρε θρυλικές διαστάσεις καθώς πολλές κυβερνήσεις Ευρωπαϊκών χωρών απαγόρευσαν την προβολή της. Όταν προβλήθηκε στο Βερολίνο ο σκηνοθέτης του θεάτρου Μαξ Ράινχαρτ δήλωσε ότι «Ομολογώ ότι ήρθε η ώρα το θέατρο να παραχωρήσει τη θέση του στον κινηματογράφο». - Οι Κόκκινοι Αμερικάνικη ταινία, σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτιμε τους Ντόναλντ Σάδερλαντ, Γουόρεν Μπίτι, Νταϊάν Κίτον, Τζακ Νίκολσον, Τζιν Χάκμαν, Μορίν Στέιπλτον. Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Β' Γυναικείου Ρόλου, Φωτογραφίας για τον Βιτόριο Στοράρο και εννιά ακόμη υποψηφιότητες για μια από τις πιο μεγαλειώδεις δημιουργίες του μοντέρνου σινεμά. Παράτολμο όραμα ενός ανθρώπου, ο οποίος το έγραψε, το σκηνοθέτησε, έκανε την παραγωγή και ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, οι «Κόκκινοι» του Γουόρεν Μπίτι επέστρεψαν το αμερικανικό σινεμά πίσω στην ένδοξη εποχή των μεγαλεπήβολων επών και των εντυπωσιακών ταινιών εποχής. Φιλελεύθερων πεποιθήσεων και θρασύς, ο Μπίτι κατόρθωσε, κάτι απίστευτο: στις ψυχροπολεμικές μέρες της διακυβέρνησης του Ρόναλντ Ρέιγκαν έπεισε το Χόλιγουντ να χρηματοδοτήσει ένα γνήσια μαρξιστικό και αξέχαστο έπος για τον έρωτα και την εξέγερση. Δεν θα μπορούσε να συμβεί αλλιώς, αφού οι «Κόκκινοι» διηγούνται την αληθινή ιστορία του Τζον Ριντ, ιδεαλιστή δημοσιογράφου και μετέπειτα ιδρυτή του κομουνιστικού κόμματος της Αμερικής, ο οποίος ενεπλάκη στη δίνη της Οκτωβριανής Επανάστασης και μιας θυελλώδους αγάπης. - Δόκτωρ Ζιβάγκο Αγγλική ταινία του 1967 σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιν με τους Ομάρ Σαρίφ, Τζούλι Κρίστι, Τζέραλντιν Τσάπλιν Άλεκ Γκίνες, Ροντ Στάιγκερ. Ιστορικό δραματικό έπος του Ντέιβιντ Λιν, πανόραμα της ταραχώδους ρωσικής ιστορίας του μεσοπολέμου, που έχει πάρει μυθικές διαστάσεις. Στο δύσκολο ιστορικό πλαίσιο της επανάστασης των μπολσεβίκων λίγο πριν την εκπνοή της δεύτερης δεκαετίας του 20ου αιώνα, ο γιατρός και ποιητής Δρ Ζιβάγκο, ταλαντεύεται ανάμεσα στην πιστότητα και το πάθος, τον ατομισμό και το κολεκτιβιστικό πνεύμα. Την ιστορία του διηγείται ο αδερφός του με αφορμή την συνάντησή του με μια γυναίκα που πιστεύει ότι είναι η ανιψιά του. Η ιστορία βασίζεται στο ομώνυμο και εν μέρει αυτοβιογραφικό βιβλίο του Μπαρίς Πάστερνακ. Η εξαιρετική σκηνοθεσία, η πολύπλευρη ανάπτυξη, η τολμηρή αφήγηση και οι προσεγμένες ερμηνείες, με προεξέχουσα αυτή του Ομάρ Σαρίφ έχουν καταστήσει την ταινία κλασσική στο είδος της. Η ταινία, όταν πρωτοπροβλήθηκε θεωρήθηκε από τους κριτικούς κινηματογράφου ως μια πολυτελή και πανάκριβη σαπουνόπερα, εκτίμηση που πλήγωσε βαθιά τον σκηνοθέτη της. Το κοινό όμως, λάτρεψε την ταινία. Ταυτίστηκε με τους ήρωες, γοητεύτηκε από τα ρωσικά τοπία και την Αγγλίδα με το απελπισμένο βλέμμα, συγκλονίστηκε από την επανάσταση. Παρακολούθηση Σεμιναρίου Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μπορεί να είναι είτε ζωντανή στο Στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) είτε διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας zoom: Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/85422347324?pwd=RkVFaWpEQjVqUXlPY3hMMG52YXZaZz09 Meeting ID: 854 2234 7324 Passcode: 947205 Αφίσα για το Cine-Δράση: Γιάννης Τσόλκας Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter