Σχόλια
Η αισθητική ως ζητούμενο στις παρεμβάσεις του Δήμου Βριλησσίων
20/1/2022

…Δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να κοπούν οι ευκάλυπτοι. Κάθε άλλο, Αλλά, επιτρέψτε μου, θα περίμενα από τους βριλησσιώτες να επιδεικνύουν την ίδια, αν και περισσότερη ευαισθησία για την «αισθητική» κοιτώντας χαμηλά. Κοιτώντας την αισθητική των πεζοδρομίων της πολης που κατοικούν. Πεζοδρόμια που κατειλημμένα από ευκάλυπτους, πεύκα, στύλους ΟΤΕ, ΔΕΗ, κλπ, τους αναγκάζουν και κινδυνεύοντας, να περπατούν στον δρόμο — ας μη μιλήσουμε για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα και όραση είτε για τους τους υπέργηρους, τα παιδικά καροτσάκια, κλπ. Ας μου επιτρέψετε, για μια ακόμη φορά, να συστήσω να δοθεί προτεραιότητα στην πολιτική πίεση ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ «κοιτώντας χαμηλά». Και όταν τα «χαμηλά» βελτιωθούν για την ασφάλεια και την κινητικότητα των πολιτών, τότε, θα έλθει και η σειρά για τα «υψηλά» — αν και, η αισθητική και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ βελτίωση των «χαμηλών» εμπεριέχει, αυτονόητα και την αισθητική των «υψηλών. …Σκεφτείτε το ΥΓ. Θα ήθελα να ξέρω σε τι διάσταση πεζοδρομιου είναι αυτοί οι 2 ευκάλυπτοι, και, εάν εξασφαλίζεται η ομαλή χρήση του πεζοδρομιου από τους πολίτες.

Σωτήρης Παπαδόπουλος
Η αισθητική ως ζητούμενο στις παρεμβάσεις του Δήμου Βριλησσίων
20/1/2022

Τη Δευτέρα το απόγευμα,κατά τις 4μ.μ. ,περπατούσα στην ''Ε. Αντιστάσεως'' .Ξαφνικά αντίκρυσα τη ''σοκαριστική'' εικόνα ενός κομμένου ευκαλύπτου!!! ΘΛΙΨΗ, ΘΥΜΌΣ, ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ, ΟΡΓΗ! Ευτυχώς, σκέφτηκα, που δεν κόψανε και το διπλανό ευκάλυπτο! Που νάξερα τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα! Πολύ καλά κάνει η ''Δράση'', που, ''συν τοις άλλοις'' αναδεικνύει και προβάλλει τέτοια και τόσο σοβαρά θέματα! Είναι καιρός, επιτέλους, ο δήμος να σχεδιάζει τις παρεμβάσεις του στο φυσικό περιβάλλον και να μη λειτουργεί σπασμωδικά, προκειμένου να ''εξυπηρετήσει'' κάποια παράλογη απαίτηση του όποιου δημότη! Στόχος του δήμου πρέπει να είναι , διαχρονικά, η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των δημοτών με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση! ΟΙ πολίτες να ενεργοποιηθούν και να συμβάλλουν σε μια κοινή προσπάθεια!!!

Τάκης Μάτσας [Η αισθητική ως ζητούμενο ...]
Με τους εργαζόμενους, τους κατοίκους, για τα παιδιά!
13/1/2022

Μια απεργία σε ένα Νοσοκομείο Παίδων δεν γίνεται για ψύλλου πήδημα.!Δεν το συνηθίζουν. Η κήρυξή της σημαίνει ότι οι λειτουργοί της υγείας, με τις γνωστές σε όλους μας απαράδεκτες ελλείψεις σε έμψυχη στελέχωση και υλικό, έχουν φτάσει στο απροχώρητο! Τόσο οι δημοτικές αρχές των όμορων δήμων όσο και όλοι οι πολίτες τους, οφείλουν να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο. Η υγεία και κυρίως των παιδιών μας, του υποσχόμενου "αύριο", πάν' απ' όλα!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Το Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο
13/1/2022

Αγαπητέ κύριε Θωμάκο, Έχετε δίκιο ως προς την παρότρυνση σας σχετικά με την ενδοσκόπηση. Όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, απαιτείται η καλλιέργεια ενός πνεύματος ισορροπίας μέσω της κοινωνικότητας, της εξωστρέφειας, της καλλιτεχνικής έκφρασης, της διασκέδασης ώστε να είναι η εξωστρέφεια γόνιμη και αποδοτική για τη ζωή του ανθρώπου και όχι αυτοκαταστροφική. Επίσης στη θεραπευτικη διαδικασία παροτρύνουμε τον άνθρωπο να ενδοσκοπεί υποστηριζόμενος από ένα συνεκτικό και συνάμα συμπονετικό επιστημονικό πλαίσιο, ώστε να λαμβάνει ωφέλεια, εμπιστοσυνη και ασφάλεια. Μια τελευταία μου σκέψη να βλέπουμε τη διασκέδαση σαν μια αυθόρμητη, πηγαία ανθρώπινη ανάγκη και όχι προκάλυμμα για να διασκορπίζουμε τον βαθύτερο εαυτό μας (διά + σκεδάννυμι) ώστε να αποφεύγουμε να μάθουμε και να εξελιχθούμε μέσα από τις ωδίνες και τα προσωπικά μας αδιέξοδα.

Μαριάννα Χρυσικακου
Για την μερική εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ
2/1/2022

[2/2]…Προσωπικά, θα ήθελα να εξεταστεί η περίπτωση του Δήμου Χαϊδαρίου, όπου εδώ και μερικούς μήνες έχει υλοποιήσει, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, το πιλοτικό πρόγραμμα smart bus, στο οποίο οι κάτοικοι κάνουν κράτηση θέσης σε άμεσο χρόνο, μέσω της εφαρμογής από κινητό τηλέφωνο. -www.cnn.gr/ellada/story/284390/oasa-xiliades-online-kratiseis-theseon-se-leoforeia-meso-toy-smartbus

Δημήτρης Καλαμπούκας

Σινεμά και Ιστορία: Οι Επαναστάσεις

Σεμινάριο Κινηματογραφική Γεωγραφία: Ξεκινάει ο 7ος Κύκλος!

Ξεκινά και πάλι την Τρίτη 5 Οκτωβρίου -και κάθε Τρίτη στις 8:00μμ- το Σεμινάριο Κινηματογραφικής Γεωγραφίας (7ος κύκλος) που διοργανώνει το Cine - Δράση. Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Αντικείμενο, η σχέση Σινεμά και Ιστορίας: Οι Επαναστάσεις. Και επειδή βρισκόμαστε στον Οκτώβρη, ξεκινάμε με την Οκτωβριανή Επανάσταση και αναλύουμε τρεις ταινίες που πραγματεύονται το θέμα από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες. - Θωρηκτό Ποτέμκιν Σοβιετική ταινία του 1925 σε σκηνοθεσία Σεργκέι Αϊζενστάιν που αναφέρεται στην εξέγερση των ναυτών του Θωρηκτού Ποτέμκιν το 1905. Μια από τις πλέον επιδραστικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου, που επηρέασε γενιές σκηνοθετών λόγω της αισθητικής του αρτιότητας, της αφηγηματικής του δύναμης και του ιδιοφυούς μοντάζ. Με αφορμή το «Ποτέμκιν» ο Αϊζενστάιν ανέπτυξε μια ιδιαίτερη τεχνική, το «διαλεκτικό» μοντάζ, σύλληψη που ήταν αποτέλεσμα της θεωρητικής προσέγγισης του μεγάλου δημιουργού και η συμβολή του στην εξέλιξη της κινηματογραφικής αφήγησης. Τα γυρίσματα ξεκίνησαν από την Αγία Πετρούπολη (τότε Λένιγκραντ) το Μάρτιο του 1925 αλλά καθώς ο καιρός δε βοηθούσε, συνεχίστηκαν στο Μπακού και την Οδησσό στη Μαύρη Θάλασσα, όπου γυρίστηκε η ανταρσία και η διασημότερη σεκάνς του παγκόσμιου κινηματογράφου, αυτή στα μαρμάρινα σκαλοπάτια με τη μάνα και το παιδί στο καρότσι την ώρα που οι Κοζάκοι ανοίγουν πυρ εναντίον του εξεγερμένου λαού. Η ταινία αποτελείται από 1346 πλάνα, χωρίζεται σε 5 κεφάλαια και έχει διάρκεια 86 λεπτά, σε ταχύτητα βωβού κινηματογράφου και υπερέχει από οτιδήποτε είχε γυριστεί μέχρι τότε. Η σύνθεση κάθε πλάνου είναι ζυγισμένη και παραπέμπει σε κάδρα σπουδαίων ζωγράφων. Η ταινία πήρε θρυλικές διαστάσεις καθώς πολλές κυβερνήσεις Ευρωπαϊκών χωρών απαγόρευσαν την προβολή της. Όταν προβλήθηκε στο Βερολίνο ο σκηνοθέτης του θεάτρου Μαξ Ράινχαρτ δήλωσε ότι «Ομολογώ ότι ήρθε η ώρα το θέατρο να παραχωρήσει τη θέση του στον κινηματογράφο». - Οι Κόκκινοι Αμερικάνικη ταινία, σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτιμε τους Ντόναλντ Σάδερλαντ, Γουόρεν Μπίτι, Νταϊάν Κίτον, Τζακ Νίκολσον, Τζιν Χάκμαν, Μορίν Στέιπλτον. Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Β' Γυναικείου Ρόλου, Φωτογραφίας για τον Βιτόριο Στοράρο και εννιά ακόμη υποψηφιότητες για μια από τις πιο μεγαλειώδεις δημιουργίες του μοντέρνου σινεμά. Παράτολμο όραμα ενός ανθρώπου, ο οποίος το έγραψε, το σκηνοθέτησε, έκανε την παραγωγή και ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, οι «Κόκκινοι» του Γουόρεν Μπίτι επέστρεψαν το αμερικανικό σινεμά πίσω στην ένδοξη εποχή των μεγαλεπήβολων επών και των εντυπωσιακών ταινιών εποχής. Φιλελεύθερων πεποιθήσεων και θρασύς, ο Μπίτι κατόρθωσε, κάτι απίστευτο: στις ψυχροπολεμικές μέρες της διακυβέρνησης του Ρόναλντ Ρέιγκαν έπεισε το Χόλιγουντ να χρηματοδοτήσει ένα γνήσια μαρξιστικό και αξέχαστο έπος για τον έρωτα και την εξέγερση. Δεν θα μπορούσε να συμβεί αλλιώς, αφού οι «Κόκκινοι» διηγούνται την αληθινή ιστορία του Τζον Ριντ, ιδεαλιστή δημοσιογράφου και μετέπειτα ιδρυτή του κομουνιστικού κόμματος της Αμερικής, ο οποίος ενεπλάκη στη δίνη της Οκτωβριανής Επανάστασης και μιας θυελλώδους αγάπης. - Δόκτωρ Ζιβάγκο Αγγλική ταινία του 1967 σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Λιν με τους Ομάρ Σαρίφ, Τζούλι Κρίστι, Τζέραλντιν Τσάπλιν Άλεκ Γκίνες, Ροντ Στάιγκερ. Ιστορικό δραματικό έπος του Ντέιβιντ Λιν, πανόραμα της ταραχώδους ρωσικής ιστορίας του μεσοπολέμου, που έχει πάρει μυθικές διαστάσεις. Στο δύσκολο ιστορικό πλαίσιο της επανάστασης των μπολσεβίκων λίγο πριν την εκπνοή της δεύτερης δεκαετίας του 20ου αιώνα, ο γιατρός και ποιητής Δρ Ζιβάγκο, ταλαντεύεται ανάμεσα στην πιστότητα και το πάθος, τον ατομισμό και το κολεκτιβιστικό πνεύμα. Την ιστορία του διηγείται ο αδερφός του με αφορμή την συνάντησή του με μια γυναίκα που πιστεύει ότι είναι η ανιψιά του. Η ιστορία βασίζεται στο ομώνυμο και εν μέρει αυτοβιογραφικό βιβλίο του Μπαρίς Πάστερνακ. Η εξαιρετική σκηνοθεσία, η πολύπλευρη ανάπτυξη, η τολμηρή αφήγηση και οι προσεγμένες ερμηνείες, με προεξέχουσα αυτή του Ομάρ Σαρίφ έχουν καταστήσει την ταινία κλασσική στο είδος της. Η ταινία, όταν πρωτοπροβλήθηκε θεωρήθηκε από τους κριτικούς κινηματογράφου ως μια πολυτελή και πανάκριβη σαπουνόπερα, εκτίμηση που πλήγωσε βαθιά τον σκηνοθέτη της. Το κοινό όμως, λάτρεψε την ταινία. Ταυτίστηκε με τους ήρωες, γοητεύτηκε από τα ρωσικά τοπία και την Αγγλίδα με το απελπισμένο βλέμμα, συγκλονίστηκε από την επανάσταση. Παρακολούθηση Σεμιναρίου Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μπορεί να είναι είτε ζωντανή στο Στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) είτε διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας zoom: Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/85422347324?pwd=RkVFaWpEQjVqUXlPY3hMMG52YXZaZz09 Meeting ID: 854 2234 7324 Passcode: 947205 Αφίσα για το Cine-Δράση: Γιάννης Τσόλκας Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Βαδίζοντας προς το μέλλον επιστρέφουμε στο παρελθόν. Έτσι σιγά σιγά - ανυποψίαστα - Ανταμωνόμαστε.

ΧΡΉΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΎΣΙΟΣ
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter