Σχόλια
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
23/6/2022

Οι παρατηρήσεις για τη Ρωσία και το Αιγαίο, είναι ενδιαφέρουσες. Καταδίκασε όμως ποτέ η Ρωσία το casus belli για τα 12 μίλια; Αναγνωρίζει ελληνικό εναέριο χώρο πέρα από τα 6 μίλια από τις ακτές μας; Αν σε αυτά τα δύο κρίσιμα σημεία συντάσσεται ΚΑΙ η Ρωσία με την Τουρκία και με τη Δύση, μήπως αξίζει να ξαναδούμε τι συμφέρει πραγματικά τη χώρα μας και τι όχι; Η Ρωσία όντως δεν θέλει (κι άλλο) πόλεμο, που θα έκλεινε το Αιγαίο και τα Στενά. Τη συμφέρει όμως να μένουν ανοικτά όλα τα ελληνοτουρκικά, ώστε να μην υπάρξει ποτέ ούτε μερική επέκταση χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, που θα περιόριζε τα σημερινά διεθνή ύδατα προς όφελος της χώρας μας. Επιπλέον, φαίνεται να θεωρεί ότι τα ανοικτά θέματα των δύο χωρών αποδυναμώνουν το ΝΑΤΟ και ενισχύουν την ίδια.

Γιάννης Παρασκευόπουλος
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
19/6/2022

Σκέφτομαι τους αιγαιοπελαγίτες και αιγαιοπελαγίτισσες. Τους πιο παλιά πλασμένους Έλληνες στον τόπο τους!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αγιά Μαρίνα
12/6/2022

Πάλι καλά που βρέθηκε σε κάτι να χρησιμεύουν οι φυλλάδες!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Lyubov
18/5/2022

Ο καλλιεργημένος ανθρωπισμός δίνει τις εξετάσεις του την στιγμή του αβάστακτου πόνου! Και ας θυμόμαστε: Η κάρτα της δωρεάς οργάνων να συντροφεύει πάντα την αστυνομική μας ταυτότητα στην ίδια θήκη...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Συλλυπητήρια στον Αργύρη Ντινόπουλο
3/5/2022

Συλληπητήρια στην οικογένεια του Αργύρη Ντινόπουλου. Η μητέρα του σφράγισε με την αξιοπρέπεια της μια ολόκληρη γενιά μαθητών και μαθητριών στα Βριλήσσια. Να ζήσουν να θυμούνται πάντα το παλικάρι τους με αγάπη.

Μαριάννα Χρυσικάκου

Με το θρυλικό «Chinatown» ξεκινά τις καλοκαιρινές του προβολές το Cine-Δράση

Πέμπτη 16 Ιουνίου, Β Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης), 9:00μ.μ.

Με το θρυλικό, κλασικό «Chinatown» ξεκινά το Cine-Δράση τις καλοκαιρινές προβολές του στο Β΄ Γυμνάσιο Βριλησσίων την Πέμπτη 16 Ιουνίου στις 9:00μμ. Μία από τις κορυφαίες δημιουργίες του παγκόσμιου σινεμά, τελευταίο σκηνοθετικό εγχείρημα του ταλαντούχου Ρομάν Πολάνσκι στις ΗΠΑ, φιλοξενεί ένα μοναδικό καστ από τους Φέι Νταναγουέι – Τζακ Νίκολσον πλαισιωμένους από τον σκηνοθέτη Τζον Χιούστον, τον Πέρι Λόπεζ και τον ίδιο τον Πολάνσκι σε ένα μικρό, χαρακτηριστικό ρόλο. Ταινία ανέγγιχτη από το χρόνο στην οποία μια προσωπική ιστορία ένοχων μυστικών, απληστίας και εγκλήματος μετατρέπεται σε ένα άρτιο και απολαυστικό θρίλερ, σύνθετο και πολυεπίπεδο, που πραγματεύεται την απόλυτη επικράτηση του κακού και της διαφθοράς στην κοινωνία. 1937, Λος Άντζελες. Η πόλη συνταράσσεται από τις αντιπαραθέσεις για τη διαχείριση του νερού. Ο Τζέικ Γκίτις είναι ο καλύτερος ιδιωτικός ντετέκτιβ της περιοχής. Ακριβός, καλοντυμένος, γοητευτικός, αυστηρός με τους συνεργάτες του μάγκας, τεμπέλης και κυνικός, διατηρεί ένα πολυτελές γραφείο στην καρδιά της πόλης το οποίο ειδικεύεται σε υποθέσεις μοιχείας. Κάποια στιγμή επισκέπτεται το γραφείο του μια γυναίκα, συστήνεται ως κ. Μάρλεϊ και του ζητά να βρει αποδείξεις για τη μοιχεία του συζύγου της Χόλι. Ο Τζέικ αναλαμβάνει την υπόθεση και η αποστολή του στέφεται με επιτυχία. Ο μοιχός συλλαμβάνεται με μια νεαρή κοπέλα και η περίπτωση του εκτίθεται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Αλλά μαζί με τη δημοσιότητα έρχονται ανατροπές και αποκαλύψεις. Η υπόθεση δεν είναι για απλή περίπτωση μοιχείας. Η εν λόγω κυρία δεν είναι η κυρία Μάρλεϊ, αλλά απατεώνας, πληρωμένη για να αμαυρώσει την υπόληψη του. Ο Χόλι, δεν είναι κάποιος τυχαίος, αλλά ο επικεφαλής μηχανικός της Εταιρίας Ύδρευσης της πόλης, ο οποίος και αρνείται να υπογράψει για την κατασκευή ενός σαθρού φράγματος, έργο που συνδέεται με πολλά οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα. Και σαν επιστέγασμα ο Χόλι Μάρλεϊ βρίσκεται δολοφονημένος στους τσιμεντένιους σωλήνες του φράγματος. Η πραγματική κυρία Μάρλεϊ, μοιραία, ευάλωτη, απελπισμένη εμφανίζεται τώρα στο γραφείο και τη ζωή του Τζέικ και τον προσλαμβάνει προκαλώντας τον να ανακαλύψει ποια πραγματικά είναι και τι έχει συμβεί στη ζωή της. Τα πράγματα παίρνουν το δρόμο τους. Ο ήρωας μας, παγιδευμένος σε έναν θανατηφόρο ιστό συνωμοσίας, ακολουθεί τα σημάδια του μυστηρίου και ανακαλύπτει εκτός από την ιστορία απάτης και διαφθοράς που διαβρώνει τα θεμέλια ολόκληρης της πόλης του Λος Αντζελες, που χτίστηκε και πλούτισε πάνω στο ψέμα και ένα προσωπικό δράμα. Το κακό, πολιτικό, οικονομικό, οικογενειακό αποδεικνύεται πανίσχυρο, διεφθαρμένο, παντοδύναμο και πάντα διαφεύγει κάθε τιμωρίας. Αυτό ακριβώς αφηγείται το βραβευμένο με Όσκαρ, σενάριο του Ρόμπερτ Τάουνι. Σενάριο που θεωρείται κλασικό και από αρκετούς μελετητές το τελειότερο στην ιστορία του σινεμά, γιατί συνδέει μοναδικά τον κατασκευασμένο μύθο με τη διεφθαρμένη πραγματικότητα της πόλης, την ίντριγκα με την ανθρώπινη τραγωδία και τη διεισδυτική πολιτικοκοινωνική κριτική, αποτυπώνοντας το έλλειμμα πίστης της αμερικανικής κοινωνίας στους θεσμούς. Ανεξάρτητα όμως από το σενάριο, η ταινία είναι αριστούργημα εξαιτίας της σκηνοθετικής ευφυΐας του Ρομάν Πολάνσκι. Χρησιμοποιώντας δύο σημεία αναφοράς την συνοικία Chinatown (ο μοιραίος χώρος όπου ξεδιπλώνεται το δράμα) και το νερό, (η κινητήρια δύναμη όλων των δρώμενων), παραδίδει ένα άρτιο, ακριβές, απολαυστικό αμερικανικό θρίλερ, στο οποίο προσθέτει στοιχεία του ευρωπαϊκού σινεμά μετατρέποντας το σε κάτι σύνθετο και υπαρξιακό. Δεν υπάρχει κάτι τυχαίο εδώ. Κάθε τι είναι μελετημένο στη λεπτομέρεια του. Από το υπέροχα θλιμμένο τζαζ σαξόφωνο του Τζον Γκόλντσμιθ έως τη φωτογραφία του Τζον Α. Αλόνζο. Και βέβαια τις ερμηνείες. H Φέι Ντάναγουεϊ είναι λαμπερή ως εύθραυστη μοιραία γυναίκα που βασανίζεται από ένα βαθύ και πονεμένο μυστικό. Ο Τζακ Νίκολσον εκτυφλωτικά γοητευτικός, ακόμα κα σε εκείνες σκηνές που κυκλοφορεί με στραπατσαρισμένο πρόσωπο, είναι εκείνος που ο θεατής, σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, παρακολουθεί συγκλονισμένος. Απολαυστικός ως αντιήρωας που παίζει το παιχνίδι της καλής κοινωνίας των πελατών του, τους οποίους απεχθάνεται. Βγάζει λεφτά από την δυστυχία των ανθρώπων, αλλά βαθιά μέσα του διατηρεί ένα στοιχείο ηθικής, που κάποτε διαταράχτηκε, αλλά εξακολουθεί να επιβιώνει. Οι δυο τους Νίκολσον-Νταναγουέι μοιάζουν βγαλμένοι από τις καλύτερες εποχές του Χόλυγουντ και συνθέτουν το αξέχαστο, πορτρέτο δύο μοναχικών ψυχών. Και ο σκηνοθέτης Τζον Χιούστον δίνει μία αναπάντεχα αξέχαστη ερμηνεία. Η ταινία- σταθμός που ανανέωσε το είδος του φιλμ νουάρ προτάθηκε για 11 Όσκαρ και 4 για Χρυσές Σφαίρες. Σήμερα έχει καταταγεί 2η από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες μυστηρίου όλων των εποχών. ΗΠΑ, Θρίλερ Μυστηρίου, 1974. Διάρκεια: 130’. Σκηνοθεσία: Roman Polanski. Σενάριο: Robert Towne, Roman Polanski. Πρωταγωνιστούν: Jack Nicholson, Faye Dunaway, John Huston, Perry Lopez, John Hillerman, Darrell Zwerling, Diane Ladd, Roy Jenson, Roman Polanski, Richard Bakalyan, Joe Mantell, Bruce Glover, Nandu Hinds. Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης). Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Μπροστά στη ράχη της Σέριφος, όταν ανεβαίνει ο ήλιος, τα πυροβόλα όλων των μεγάλων κοσμοθεωριών παθαίνουν αφλογιστία. Ο νους ξεπερνιέται από μερικά κύματα και λίγες πέτρες - κάτι παράλογο ίσως, παρ' όλα αυτά ικανό να φέρνει τον άνθρωπο στις πραγματικές του διαστάσεις. Επειδή, τι άλλο θα του ήτανε πιο χρήσιμο για να ζήσει; Αν του αρέσει να ξεκινά λάθος, είναι γιατί δεν θέλει ν' ακούσει. Ερήμην του το Αιγαίο λέει και ξαναλέει, εδώ και χιλιάδες χρόνια, με το στόμα του φλοίσβου, σ' ένα μήκος ακτών απέραντο: αυτός είσαι!

Οδυσσέας Ελύτης, Εν Λευκώ
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter