Σχόλια
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ
19/11/2022

...με ρίζες βαθιές και ασύνορες ελπίδες...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
14/9/2022

Έξοχη η παρέμβασή σας. Συμπληρώσατε ιδανικά το μικρό μου κείμενο και δώσατε αυτήν την διαλεκτική διάσταση της εξέλιξης του σινεμά που δεν τόνισα επαρκώς. Βεβαίως η κριτική στάση είναι σημαντικότατη, στην εξέλιξη συμμετέχουν ισότιμα δημιουργοί και θεατές. Από τη μεριά μου οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν παίρνω θέση υπέρ των τραγικών ποιητών ή του Πλάτωνος, όπως δεν παίρνω θέση ας πούμε υπέρ της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ. Όλες αυτές οι θέσεις και αντιθέσεις συμβάλλουν στην εξέλιξη, όπως, σε άλλη ασφαλώς κλίμακα, συμβάλλει και ο διάλογος από αυτό το βήμα. Ευχαριστώ εσάς και την Δράση για την ευκαιρία.

Γιώργος Σκιάνης
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
12/9/2022

Κύριε Σκιάνη, σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό του σχολίου μου και με την αφορμή αυτή την έκθεση των σκέψεων σας τόσο για τον διδακτισμό της αρχαίας τραγωδίας, όσο και για τα διλήμματα που αυτή θέτει από την κυριαρχία των παθών. Τώρα, όσον αφορά για τον κορεσμό του κοινού κατά την εποχή του λαϊκού, εμπορικού κινηματογράφου που όλοι βιώσαμε με το happy end, την διαλεκτική υιοθέτηση από τον νεότερο των διλημμάτων της τραγωδίας το επακόλουθο μπέρδεμα των θεατών και την διαφαινόμενη κατ' εσάς μεταστροφή του σε έναν νέο διδακτισμό, ας ελπίσουμε ανώτερης ποιότητας, δεν θα διαφωνήσω. Θα είναι πάλι απαίτηση της διαλεκτικής πορείας του θεάματος, της τέχνης γενικότερα μέσα σε μια σύγρονη αγχώδη διαβίωση και την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για διλήμματα και σκέψη. Η ενδυνάμωση όμως του κριτικού πνεύματος από το πλατύ κοινό, θα παραμένει πάντα σαν το μεγάλο ζητούμενο.

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
12/9/2022

Δημήτρη συμφωνώ μαζί σου: Τέσσερα χρόνια πριν τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Λιγότερο σύνθετα, όχι τόσο πολύπλοκα, ούτε το ίδιο απαιτητικά. Επίσης, πράγματι, αυτή η διαπίστωση είναι δυσβάσταχτη και απογοητευτική. Αρκετοί το νιώθουμε. Παρακάτω...

Γιάννης Τσούτσιας
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
11/9/2022

Για να μπορέσει να υπάρξει ειλικρινής δημόσιος διάλογος για την Παιδεία προϋποθέτει τη συμμετοχή όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, ήτοι εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Οι τελευταίοι, που με τον ενθουσιασμό που τους χαρακτηρίζει θα μπορούσαν να ζωντανέψουν τη συζήτηση και να τη φέρουν στα πραγματικά προβλήματα που τους απασχολούν, απουσίαζαν. Οι δε γονείς (Σύλλογοι Γονέων ή απλά μέλη) για ακόμα μια φορά επιβεβαίωσαν με εκκωφαντικό θόρυβο την πλήρη αδιαφορία τους. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, παραιτημένοι, κουρασμένοι, εγκλωβισμένοι στην εσωστρέφειά τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, απόντες. Στο πάνελ 3 διευθυντές (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου, αλλά όχι λυκείου) που λίγο πολύ προσπάθησαν να παρουσιάσουν το θετικό τους έργο στο σχολείο τους, αλλά για την ταμπακιέρα, τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, σιωπή. Έκδηλη η αμηχανία στο ερώτημα γονέα «ποιον ρόλο του μαθητή θα έπρεπε το σχολείο να προάγει περισσότερο, του υπεύθυνου πολίτη, οικογενειάρχη ή επαγγελματία;», κανένα ίχνος αυτοκριτικής από πλευράς εκπαιδευτικών (δε φέρουν εκείνοι ευθύνες;), η γνωστή εύκολη και επαναλαμβανόμενη -πλην όμως δίκαιη- κριτική απέναντι στους γονείς που δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους και τα αφήνουν ώρες στα κινητά και τα τάμπλετ. Χλιαρή συζήτηση σε ένα ακροατήριο 20 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας τα 60! Ε, δε θα το έλεγες και εποικοδομητική κουβέντα όλο αυτό για «το σχολείο των ονείρων μας»… Στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, σε μια πραγματικά ενδιαφέρουσα προεκλογική ομιλία της ΔΡΑΣΗΣ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι των Βριλησσίων, ήταν προσκεκλημένοι και μίλησαν ένας φοιτητής και δύο μαθήτριες εκπρόσωποι των 15μελών των σχολείων τους. Ο φρέσκος – και ουχί ξύλινος- λόγος τους με εντυπωσίασε και ένιωσα για πρώτη φορά μετά από χρόνια αισιοδοξία πως υπάρχει ελπίδα και μέλλον για την κοινωνία, όταν δίνεται βήμα στους νέους. Μετά από 4 χρόνια, και με την απόσταση που μας χωρίζει από εκείνη τη μέρα, έχω καταλήξει πως δυστυχώς επρόκειτο για ένα πυροτέχνημα, που ενδεχομένως να ξαναδούμε του χρόνου ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών. Παραφράζοντας το γνωστό ρητό, πλέον «δεν ελπίζω τίποτα, φοβάμαι για τα χειρότερα, είμαι συμβιβασμένος»

Δημήτρης Καλαμπούκας

Αιτήσεις για τα τμήματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Βριλησσίων 2022-2023

Πληροφορίες - δηλώσεις συμμετοχής στην Αντιδημαρχία Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης Δήμου Βριλησσίων

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ενημερώνουμε κάθε ενδιαφερόμενο/η ότι ο Δήμος Βριλησσίων, μέσω της Αντιδημαρχίας Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (διά της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας) και το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, συνεχίζουν επιτυχώς τη λειτουργία του Κ.Δ.Β.Μ. στο οποίο θα υλοποιηθούν προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου Έργου «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.)-Νέα Φάση» (ΟΠΣ 5002212). Στο Κ.Δ.Β.Μ. του Δήμου Βριλησσίων μπορούν να δημιουργηθούν τα παρακάτω τμήματα: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ • Καινοτομία-Επιχειρηματικότητα-Διοίκηση Επιχειρήσεων-Διάρκεια 25 ώρες • Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα-Διάρκεια 50 ώρες • Συμβουλευτική σταδιοδρομίας-Διάρκεια 25 ώρες • Επαγγελματική ενεργοποίηση ανέργων γυναικών-Διάρκεια 25 ώρες 2. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ • Δημιουργία Ιστοσελίδας-Διάρκεια 50 ώρες 4. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ • Διαχείριση εργασιακού άγχους/Εναρμόνιση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής-Διάρκεια 25 ώρες • Αποτελεσματική συνεργασία στον εργασιακό χώρο-Διάρκεια 25 ώρες • Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων-Διάρκεια 25 ώρες • Αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης στην καθημερινή ζωή-Διάρκεια 25 ώρες 5. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ • Ιστορία της Τέχνης-Διάρκεια 25 ώρες • Κινηματογράφος-Διάρκεια 25 ώρες 6. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ • Σύνδεση σχολείου – οικογένειας-Διάρκεια 50 ώρες • Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης-Διάρκεια 25 ώρες • Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα(σχολικός εκφοβισμός, διαδίκτυο, πρόληψη εξαρτήσεων, διατροφή κλπ.)-Διάρκεια 25 ώρες 7. ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ • Δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης-Διάρκεια 25 ώρες • Εξαρτήσεις και πρόληψη-Διάρκεια 15 ώρες • Βασικά Γερμανικά Α1-Διάρκεια 50 ώρες • Βασικά Γερμανικά Α2-Διάρκεια 50 ώρες • Βασικά Ισπανικά Α1(ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΙΟΥΛΙΟΣ 2022)-Διάρκεια 50 ώρες • Βασικά Ισπανικά Α2(ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΙΟΥΛΙΟΣ 2022)-Διάρκεια 50 ώρες • Βασικά Ιταλικά Α2-Διάρκεια 50 ώρες • Αγγλικά για το χώρο εργασίας (Α2-Β1)-Διάρκεια 25 ώρες Τα προσφερόμενα προγράμματα είναι δωρεάν και θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά για το έτος 2022-2023. Μπορούν να τα παρακολουθήσουν ενήλικες ανεξαρτήτως χώρας, καταγωγής, ηλικίας και μόρφωσης, καθώς και μέλη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Για την ένταξη των ενδιαφερομένων στα τμήματα, απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης με επίδειξη του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου του ενδιαφερόμενου, εφόσον η αίτηση γίνει στο Γραφείο Παιδείας του Δήμου, δια ζώσης. Υπάρχει και η δυνατότητα υποβολής της αίτησης ηλεκτρονικά, επισυνάπτοντας σκαναρισμένο το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας. ΑΙΤΗΣΗ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Αίτηση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Δήμου, στο Τμήμα Παιδείας (https://www.vrilissia.gr/) Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής απευθυνθείτε στην Αντιδημαρχία Παιδείας & Δια Βίου του Δήμου Βριλησσίων: Τηλ. :2132050563 & 2132050501/ Διεύθυνση: Δημ. Βερνάρδου 23 Βριλήσσια, Email: ant.paideias@vrilissia.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

«Οι ευθύνες αρχίζουν από τα όνειρα...»

«Δοκιμές», Γιώργος Σεφέρης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter