Σχόλια
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ
19/11/2022

...με ρίζες βαθιές και ασύνορες ελπίδες...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
14/9/2022

Έξοχη η παρέμβασή σας. Συμπληρώσατε ιδανικά το μικρό μου κείμενο και δώσατε αυτήν την διαλεκτική διάσταση της εξέλιξης του σινεμά που δεν τόνισα επαρκώς. Βεβαίως η κριτική στάση είναι σημαντικότατη, στην εξέλιξη συμμετέχουν ισότιμα δημιουργοί και θεατές. Από τη μεριά μου οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν παίρνω θέση υπέρ των τραγικών ποιητών ή του Πλάτωνος, όπως δεν παίρνω θέση ας πούμε υπέρ της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ. Όλες αυτές οι θέσεις και αντιθέσεις συμβάλλουν στην εξέλιξη, όπως, σε άλλη ασφαλώς κλίμακα, συμβάλλει και ο διάλογος από αυτό το βήμα. Ευχαριστώ εσάς και την Δράση για την ευκαιρία.

Γιώργος Σκιάνης
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση
12/9/2022

Κύριε Σκιάνη, σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό του σχολίου μου και με την αφορμή αυτή την έκθεση των σκέψεων σας τόσο για τον διδακτισμό της αρχαίας τραγωδίας, όσο και για τα διλήμματα που αυτή θέτει από την κυριαρχία των παθών. Τώρα, όσον αφορά για τον κορεσμό του κοινού κατά την εποχή του λαϊκού, εμπορικού κινηματογράφου που όλοι βιώσαμε με το happy end, την διαλεκτική υιοθέτηση από τον νεότερο των διλημμάτων της τραγωδίας το επακόλουθο μπέρδεμα των θεατών και την διαφαινόμενη κατ' εσάς μεταστροφή του σε έναν νέο διδακτισμό, ας ελπίσουμε ανώτερης ποιότητας, δεν θα διαφωνήσω. Θα είναι πάλι απαίτηση της διαλεκτικής πορείας του θεάματος, της τέχνης γενικότερα μέσα σε μια σύγρονη αγχώδη διαβίωση και την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για διλήμματα και σκέψη. Η ενδυνάμωση όμως του κριτικού πνεύματος από το πλατύ κοινό, θα παραμένει πάντα σαν το μεγάλο ζητούμενο.

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
12/9/2022

Δημήτρη συμφωνώ μαζί σου: Τέσσερα χρόνια πριν τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Λιγότερο σύνθετα, όχι τόσο πολύπλοκα, ούτε το ίδιο απαιτητικά. Επίσης, πράγματι, αυτή η διαπίστωση είναι δυσβάσταχτη και απογοητευτική. Αρκετοί το νιώθουμε. Παρακάτω...

Γιάννης Τσούτσιας
«Παιδεία 2022»: Η τελευταία καλοκαιρινή προβολή αφιερωμένη στα σχολεία μας.
11/9/2022

Για να μπορέσει να υπάρξει ειλικρινής δημόσιος διάλογος για την Παιδεία προϋποθέτει τη συμμετοχή όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, ήτοι εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Οι τελευταίοι, που με τον ενθουσιασμό που τους χαρακτηρίζει θα μπορούσαν να ζωντανέψουν τη συζήτηση και να τη φέρουν στα πραγματικά προβλήματα που τους απασχολούν, απουσίαζαν. Οι δε γονείς (Σύλλογοι Γονέων ή απλά μέλη) για ακόμα μια φορά επιβεβαίωσαν με εκκωφαντικό θόρυβο την πλήρη αδιαφορία τους. Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, παραιτημένοι, κουρασμένοι, εγκλωβισμένοι στην εσωστρέφειά τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά, απόντες. Στο πάνελ 3 διευθυντές (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου, αλλά όχι λυκείου) που λίγο πολύ προσπάθησαν να παρουσιάσουν το θετικό τους έργο στο σχολείο τους, αλλά για την ταμπακιέρα, τις χρόνιες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος, σιωπή. Έκδηλη η αμηχανία στο ερώτημα γονέα «ποιον ρόλο του μαθητή θα έπρεπε το σχολείο να προάγει περισσότερο, του υπεύθυνου πολίτη, οικογενειάρχη ή επαγγελματία;», κανένα ίχνος αυτοκριτικής από πλευράς εκπαιδευτικών (δε φέρουν εκείνοι ευθύνες;), η γνωστή εύκολη και επαναλαμβανόμενη -πλην όμως δίκαιη- κριτική απέναντι στους γονείς που δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους και τα αφήνουν ώρες στα κινητά και τα τάμπλετ. Χλιαρή συζήτηση σε ένα ακροατήριο 20 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας τα 60! Ε, δε θα το έλεγες και εποικοδομητική κουβέντα όλο αυτό για «το σχολείο των ονείρων μας»… Στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, σε μια πραγματικά ενδιαφέρουσα προεκλογική ομιλία της ΔΡΑΣΗΣ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι των Βριλησσίων, ήταν προσκεκλημένοι και μίλησαν ένας φοιτητής και δύο μαθήτριες εκπρόσωποι των 15μελών των σχολείων τους. Ο φρέσκος – και ουχί ξύλινος- λόγος τους με εντυπωσίασε και ένιωσα για πρώτη φορά μετά από χρόνια αισιοδοξία πως υπάρχει ελπίδα και μέλλον για την κοινωνία, όταν δίνεται βήμα στους νέους. Μετά από 4 χρόνια, και με την απόσταση που μας χωρίζει από εκείνη τη μέρα, έχω καταλήξει πως δυστυχώς επρόκειτο για ένα πυροτέχνημα, που ενδεχομένως να ξαναδούμε του χρόνου ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών. Παραφράζοντας το γνωστό ρητό, πλέον «δεν ελπίζω τίποτα, φοβάμαι για τα χειρότερα, είμαι συμβιβασμένος»

Δημήτρης Καλαμπούκας

Παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής της Ξανθίππης Λευθεριώτου

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 7:00μμ, (ΤΥΠΕΤ)

Η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine Δράση σας προσκαλεί στην παρουσίαση της ποιητικής συλλογής της Ξανθίππης Λευθεριώτου: ΚΟΡΗ ΔΙΕΣΤΑΛΜΕΝΗ (εκδόσεις Cinnabar) ,την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 7:00μμ, Αίθουσα Νίκος Εγγονόπουλος, πάρκο Μίκης Θεοδωράκης, (πρώην ΤΥΠΕΤ) Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια. Για το βιβλίο θα μιλήσουν: Σταύρος Καρτσωνάκης Διδάκτωρ Π.ΤΔ.Ε , Δάσκαλος Κωνσταντίνος Λουκόπουλος ποιητής Στρατής Φάβρος ποιητής Ποιήματα θα διαβάσει η Έφη Γεωργάκη, ηθοποιός σκηνοθέτης Την παρουσίαση θα πλαισιώσουν μέλη του μουσικού συγκροτήματος ALCEDO folk band, με μουσικές και τραγούδια από "πατρίδες χωρίς σύνορα" (μουσικές του κόσμου). Έκτακτη και φιλική συμμετοχή Γκελέσος Λίγα λόγια για το βιβλίο και τη συγγραφέα Η Κόρη Διεσταλμένη, είναι η δεύτερη ποιητική συλλογή της Ξανθίππης Λευθεριώτου, στην οποία έχουν συμπεριληφθεί 70 ποιήματα. Το βιβλίο το έχει επιμεληθεί εικαστικά η ίδια η ποιήτρια και κοσμείται με μια σειρά σχεδίων τα οποία συνομιλούν αρμονικά με τα ποιήματα. Σε κάθε σελίδα της η Λευθεριώτου αδράχνει τη στιγμή, τα κλάσματα του χρόνου. Με λόγο κοφτό και ενίοτε σαρκαστικό, με ύφος χαριτωμένο και παιγνιώδες βουτάει στα βαθιά νερά της ανθρώπινης ύπαρξης. Άλλοτε σκιτσάρει με αδρές γραμμές κι άλλοτε αφήνεται στην αυτόματη γραφή και στο σουρεαλιστικό τρόπο. Αποτυπώνει με δύναμη τον έρωτα και τις ποικίλες ψυχικές καταστάσεις και διατηρεί στα ποιήματά της το χαρακτήρα του απρόβλεπτου και του αναπάντεχου. Η Ξανθίππη Λευθεριώτου γεννήθηκε στον Πειραιά με καταγωγή από Κέρκυρα και Μυτιλήνη. Σπούδασε Θεολογία, και Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επί σειρά ετών υπηρέτησε ως καθηγήτρια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη ζωγραφική με δασκάλους τους Δημήτρη Σκλείδη, Νίκο Χριστοφοράκη, Κώστα Παππά και Κωνσταντίνο Έσσλιν. Έχει στο ενεργητικό της μια ατομική και πολλές ομαδικές εκθέσεις. Η ενασχόλησή της με το γράψιμο εκφράστηκε από το 1991 με το “Κατά πρόσωπο” ποιήματα- αυτοέκδοση για τους φίλους – με σχέδια του Γ. Κόρδη. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η ALCEDO folk band Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία η Αλκυόνη, η Alcedo, ήταν η όμορφη κόρη του βασιλιά Αίολου και ο Δίας τη μεταμόρφωσε σε χρωματιστό μικρόσωμο πουλί όταν έχασε τον αγαπημένο της. Η Alcedo Folk Band γεννήθηκε στο τέλος του 2018. Με νέο ήχο και τολμηρές προτάσεις σε γνώριμα και άγνωστα τραγούδια που προέρχονται από τις λαϊκές μουσικές του κόσμου, οι έξι πεπειραμένοι και ήδη καταξιωμένοι μουσικοί επιδιώκουν δυναμική παρουσία στην ελληνική αλλά και τη διεθνή σκηνή της world music. Με μουσικά χρώματα σαν τα φτερά της Αλκυόνης και διαδρομές από τον Βασίλη Τσιτσάνη μέχρι τον Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, με πτήσεις χαμηλές από τη Θράκη μέχρι την Ιρλανδία και από το Ισραήλ μέχρι τα Βαλκάνια, ακόμα κι εκεί που η οθωμανική λόνγκα συναντά τις καντάτες του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, οι Alcedo θα είναι εκεί για να μας πουν ότι οι μουσικές έχουν πατρίδα αλλά δεν έχουν σύνορα. Την Alcedo Folk Band συνοδεύει ο Γκελέσος, εξαίρετος τσαμπουνιέρης από τη Σάμο. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

«Οι ευθύνες αρχίζουν από τα όνειρα...»

«Δοκιμές», Γιώργος Σεφέρης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter