Σχόλια
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
1/4/2024

Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θ

Χαρά Ροβίθη
Γεράσιμος Κακλαμάνης (1940 – 2003): Διαφωτιστικές αχτίδες φωτός στο προπαγανδιστικό σκότος
3/3/2024

Εξαιρετικό...

Εύα Χατζάκη
Αναφορά στο έργο του Γεράσιμου Κακλαμάνη (1940 – 2003)
2/1/2024

Σίγουρα έχουμε υποχρέωση να προωθούμε κείμενα ικανά να αφυπνίζουν τίς συνειδήσεις ατόμων μίας κοινωνίας, η οποία ζεί μέσα στό ψέμμα. Εάν μπορώ να βοηθήσω σε μία τέτοια προσπάθεια, θα το κάνω μετά χαρ

Ζέρβας Δημήτρης

Κινηματογράφος & Λογοτεχνία - 15η Συνάντηση

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023, 9:00 μμ

Στην 15η συνάντηση του σεμιναρίου «Κινηματογράφος και Λογοτεχνία» που θα γίνει την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου στις 9:00μμ, συνεχίζουμε τη συζήτησή για το φιλμ νουάρ βλέποντας και σχολιάζοντας τις ταινίες «Λος Άντζελες Εμπιστευτικό» (1997) του Κέρτις Χάντσον το οποίο βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Τζέιμς Ελρόι και «Μεμέντο» (2000) του Κρίστοφερ Νόλαν βασισμένο στο διήγημα «Memento Mori» του αδελφού του Τζόναθαν Νόλαν. Λος Άντζελες Εμπιστευτικό / L.A. Confidential ΗΠΑ, Αστυνομική, 1997. Διάρκεια: 138'. Σκηνοθεσία: Κέρτις Χάνσον. Πρωταγωνιστούν: Κέβιν Σπέισι, Ντάνι ντεΒίτο, Κιμ Μπάσινγκερ, Ράσελ Κρόου, Γκάι Πιρς. Το «Λος Άντζελες Εμπιστευτικό» του Κέρτις Χάνσον είναι ένα νέο-νουάρ φιλμ με όλα τα στοιχεία του είδους: έγκλημα, ναρκωτικά, διεφθαρμένη αστυνομία, φαμ φατάλ κλπ. Στο Λος Άντζελες τη δεκαετία του ’50, πίσω από τη νέα βιομηχανία του Χόλιγουντ, κάτω από τον καυτό ήλιο και μέσα στις υπερπολυτελείς βίλες υπάρχει ένας κόσμος διαφθοράς, δολοπλοκίας και φόνου τον οποίο η τοπική αστυνομία έχει αναλάβει να εξαρθρώσει. Τρεις αστυνομικοί με διαφορετική νοοτροπία και μέθοδο δουλειάς διερευνούν μια σκοτεινή ιστορία φόνων, πορνείας και αστυνομικής διαφθοράς. Ο Κέβιν Σπέισι, είναι ο δημοφιλέστερος μπάτσος της περιοχής και με τον κίτρινο δημοσιογράφο Ντάνι Ντε Βίτο, στήνουν μαζικές συλλήψεις, για να προβληθούν οι ικανότητές του LAPD. Οι Γκάι Πιρς και Ράσελ Κρόου, δουλεύουν στο Σώμα και ενώ ο πρώτος είναι διατεθειμένος να πουλήσει τις αρχές του για να γίνει το «χρυσό αγόρι» του τμήματος, ο δεύτερος αντιμετωπίζει τις υποθέσεις με ακεραιότητα και ωμή βία. Η Κιμ Μπέισινγκερ είναι πόρνη πολυτελείας και χαρακτήρας-κλειδί για την υπόθεση, αφού συνδέεται ερωτικά με 2 από τους παραπάνω. Εξαιρετική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Τζέιμς Ελρόι (Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου), με ωραιότατη ατμόσφαιρα εποχής, κυνικό και αμοραλιστικό χιούμορ, πολιτικοκοινωνικές νύξεις, δυνατό καστ (Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για την Κιμ Μπέισινγκερ). Ο Χάνσον κρατά τα προσχήματα της ανασκεύασης της ατμόσφαιρας των noir του ’50, την αναπλάθει με επιμονή και πειθαρχία και έπειτα την απωθεί στο φόντο για να φέρει μπροστά στους χαρακτήρες του, μια και στην ουσία, πέρα από τη διαλεύκανση του εγκλήματος και την αναπαράσταση μιας εποχής, το «Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό», είναι μια ταινία χαρακτήρων. Όλοι οι ήρωες της ανεξαιρέτως, είναι διττοί, γεμάτοι ελαττώματα, στα όρια της αντιπάθειας και παλεύουν ή να ανασύρουν το καλό τους πρόσωπο ή να το πετάξουν στα σκουπίδια. Ο καταπιεσμένος Εντ Έξλεϊ, ο φιλόδοξος Τζκ Βινσέν, ο ζωώδης Μπαντ Γουάιτ, ο λιγδερός Σιντ Χάτζονς, η πόρνη Λιν Μπράκεν υποχρεώνονται να κερδίσουν το στοίχημα με τη συμπάθεια των θεατών και τα καταφέρνουν πολύ γρήγορα, χωρίς να αλλοιώσουν την σκληρότητα και τον ωφελιμισμό τους. Και όσο το ψηφιδωτό της ιστορίας και των χαρακτήρων σχηματίζεται κι αρχίζει να κλείνει ασφυκτικά, τόσο ο Χάνσον του δίνει ανάσες χιούμορ και τρυφερότητας. Μεμέντο ΗΠΑ, Θρίλερ, 2000. Διάρκεια: 113’. Σκηνοθεσία: Kρίστοφερ Nόλαν. Σενάριο: Kρίστοφερ Nόλαν. Πρωταγωνιστούν: Γκάι Πιρς, Kάρι Aν Mος, Tζο Παντολιάνο. Σύμφωνα με το σενάριο, ο Λέναρντ Σέλμπι, εμπειρογνώμονας μιας ασφαλιστικής εταιρείας, αναζητεί με επιμονή τον βιαστή και δολοφόνο της γυναίκας του. H δυσκολία και η σεναριακή πρωτοτυπία της ταινίας βρίσκεται στο γεγονός ότι ο Λέναρντ μετά από την επίθεση που δέχτηκε η γυναίκα του, πάσχει από μια σπάνια και ιδιάζουσα ανίατη απώλεια μνήμης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να θυμηθεί τα γεγονότα που συνέβησαν πριν από 15 λεπτά. Για να θυμάται πράγματα κάνει σημειώσεις σε χαρτάκια, τραβά φωτογραφίες πολαρόιντ, και αποτυπώνει χάρτες και σχεδιαγράμματα με τατουάζ σε όλο του το σώμα. Όλα τα παραπάνω του υπενθυμίζουν τα βασικά στοιχεία της έρευνας του και τους στόχους του. Ενδιάμεσα ο Λέναρντ ανατρέχει σε μια παρόμοια περίπτωση αμνησίας ενός παλιού πελάτη του, που έχασε τη μάχη με την ασθένεια, αλλά πιστεύει ότι ο ίδιος θα τα καταφέρει γιατί διαθέτει πειθαρχία, οργανωτικότητα και πάθος για εκδίκηση. Μια πανέξυπνη, εγκεφαλική ταινία, με εξαίρετη σκηνοθεσία και μοντάζ, η οποία κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή με την εντυπωσιακή της κινηματογράφηση και την αγωνιώδη πλοκή της. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο θεατής αισθάνεται συνεχώς μπερδεμένος καθώς ο σκηνοθέτης του παρέχει μεν στοιχεία, αλλά τόσα που δεν του επιτρέπουν να υποψιαστεί το φινάλε. Έτσι μένει να παρακολουθεί προσηλωμένος καθώς αντιλαμβάνεται ότι ακόμα και η στιγμιαία απώλεια της προσοχής του θα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί πλέον να αντιληφθεί την εξέλιξη της ιστορίας. Αυτό συμβαίνει γιατί και ο ίδιος ο ήρωας οδεύει στα τυφλά, καθώς τα μοναδικά στοιχεία που σώζονται και για αυτόν, είναι εκείνα που συλλέγει, αξιολογεί και επαναξιολογεί ο ίδιος και στη συνέχεια που αποτυπώνει με τατουάζ, φωτογραφίζει ή κρατάει σε χαρτάκια. Οι διαλείψεις μνήμης του Λέναρντ παρουσιάζονται μέσα από μια αποδομημένη αφήγηση και σκηνές σε αντίστροφη φορά, από το τέλος προς την αρχή, με συνεχείς ενδιάμεσες επανεκκινήσεις της δράσης. Εκείνος που βλέπει και θυμάται και μπορεί να επανασυγκολλά τα αντεστραμμένα αφηγηματικά στοιχεία σε μια λογική σειρά, είναι ο θεατής που συμμετέχει στο παιχνίδι και το συμπληρώνει. Η καινοτομία να γυριστεί η ταινία από το τέλος στην αρχή και το γεγονός ότι ο πρωταγωνιστής έχει ως μόνα του όπλα μια Polaroid και τα τατουάζ του, απογειώνουν το όλο εγχείρημα. To σεμινάριο πραγματοποιείται ζωντανά στο στέκι της Δράσης για μια Άλλη Πόλη (Πάρνηθος 21) και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom: Κινηματογράφος και λογοτεχνία: Film Noir Meeting ID: 826 3104 5253 Passcode: 161882 Πληροφορίες για το κόστος συμμετοχής: 2111165797, στέκι της ΔΡΑΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;

Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter