Συμβαίνουν στην πόλη μας
Ο Δήμαρχος ανέλαβε ευθύνες και μίλησε για «πόλεμο εκ των έσω»
Είναι γνωστό ότι ο Δήμαρχος Βριλησσίων κ. Μανιατογιάννης κατέρχεται ως υποψήφιος βουλευτής βορείου τομέα Αθηνών στις προσεχείς εκλογές με το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ. Και επομένως, ότι επίκειται η αποχώρησή του από τον Δήμο. Προφανώς, αυτή είναι η αιτία που αυτή τη φορά οι απαντήσεις του σε ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου δεν ήταν διεκπεραιωτικός, ως συνήθως, αλλά απέκτησαν έναν απολογιστικό χαρακτήρα, προσφέροντας χρήσιμο υλικό. Στο επίκεντρο της συζήτησης, ερώτηση του επικεφαλής της ΔΡΑΣΗΣ για την κατάσταση των δημοτικών οχημάτων. Όπως θα διαπιστώσετε από το – απομαγνητοφωνημένο - σχετικό απόσπασμα, (χωρίς, για λόγους συντομίας, τις τοποθετήσεις των αντιδημάρχων κ.κ. Βαφειάδη και Μαυραγάνη), το θέμα πράγματι είχε ενδιαφέρον! * Τσούτσιας: Ήθελα να ρωτήσω, με αφορμή τα τραγικά γεγονότα που έχουν συμβεί στα Τέμπη... επειδή καμιά φορά κοιτάμε πολύ μακριά και δεν κοιτάμε δίπλα μας... ήθελα να σας ρωτήσω για την κατάσταση των δημοτικών οχημάτων. Για το αν γίνονται επισκευές, συντηρήσεις, για το αν τα οχήματα του Δήμου είναι ασφαλή. Και το λέω αυτό, διότι από την ενημέρωση που έχουμε από τους εργαζόμενους, τα 2/3 του δημοτικού στόλου είναι στα συνεργεία. Και αυτό είχε ειπωθεί και δημόσια, όταν ως παράταξη είχαμε επισκεφθεί τις υπηρεσίες καθαριότητας πριν λίγους μήνες, δεν πρόκειται για κάτι μυστικό. Δηλαδή τα 2/3 των δημοτικών οχημάτων δεν κυκλοφορούν. Μάλιστα σήμερα κυκλοφορούσε ένα μόνο απορριμματοφόρο στον Δήμο. Φαίνεται λοιπόν ότι χρωστάμε στα συνεργεία και αυτό δημιουργεί καθυστερήσεις στην επιστροφή των οχημάτων που έχουν βλάβη. Και δεν βλέπω ούτε στη σημερινή αναμόρφωση του προϋπολογισμού κάποιο σχετικό ποσό. Τέλος, κάτι τελευταίο, έχουμε πάρει και κάποια αυτοκίνητα από την Περιφέρεια, αυτά κυκλοφορούν; Δήμαρχος: Θέλω να σταθώ συνολικά στην ερώτηση του κ. Τσούτσια, που έβαλε ένα σημαντικό θέμα, για την κατάσταση των οχημάτων και για τα οχήματα του Δήμου γενικότερα. Θα σας πω κάποια πράγματα… και επειδή και κ. Τσούτσια πιθανόν το επόμενο δημοτικό συμβούλιο να είναι το τελευταίο στο οποίο θα παρίσταμαι, θα σας τα φέρω και εγγράφως για να τα έχετε, μια περίληψη των όσων κι εγώ έχω ζήσει αυτά τα χρόνια γι’ αυτή την κατάσταση. Ό,τι σας πω δηλαδή, θα τα φέρω και εγγράφως, τα νούμερα που θα αναφέρω είναι πραγματικά, με μια απόκλιση συν - πλην του 10%. Όταν αναλάβαμε το 2014, ο Δήμος πλήρωνε περίπου 580 χιλ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση των αυτοκινήτων του. Ουσιαστικά κοβόταν ένα τιμολόγιο στο τέλος του χρόνου και μετά αυτό πήγαινε και πληρωνόταν 1/1 ή 31/12. Όταν λοιπόν αναλάβαμε, το πρώτο πράγμα που ζήτησα ήταν να πάνε όλα τα αυτοκίνητα μια φορά στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, (επειδή δεν πήγαιναν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία τα τελευταία χρόνια πριν αναλάβω), για να δούμε σε ποια κατάσταση βρίσκονταν, να έχουμε μια εικόνα. Αυτό π.χ. θα έκανα εγώ και για το αυτοκίνητό μου, μια πρώτη φορά θα το πήγαινα σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο και μετά θα έβλεπα... Το δεύτερο βασικότερο το οποίο ζήτησα και προσπάθησα, και τελικά το καταφέραμε, έστω και με μια αργή διαδικασία, ήταν να γίνει όλο αυτό μέσα από έναν μεγάλο διαγωνισμό, που θα είχε «ομάδες», ξεχωριστή ομάδα οι υπερκατασκευές, τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τα μικρά οχήματα κτλ. Με τα πολλά, ο μεγάλος διαγωνισμός για τη συντήρηση των οχημάτων, ο «διαγωνισμός – πλαίσιο», όπως λέμε, έγινε μετά από τρία χρόνια. Γιατί υπήρχε μια μάχη, κάποιοι δεν ήθελαν να γίνει ο διαγωνισμός... Όπως σας τα λέω. Χρηστάκης: Κάποιοι εντός Δήμου; Δήμαρχος: Εντός Δήμου, εντός Υπηρεσίας Περιβάλλοντος. Ξεκάθαρα! Έγινε λοιπόν αυτό, προχωρήσαμε σ’ αυτό, κάποια τμήματα του διαγωνισμού τότε, αλλά, κρατήστε το αυτό και για τη συνέχεια, κηρύχτηκαν άγονα και εκεί υπήρξε η διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης και των απευθείας αναθέσεων, σε κάποια προβλεπόμενα ποσά για διαγωνισμούς οι οποίοι έχουν κηρυχθεί άγονοι. Βεβαίως, πάντα θα μπαίνει στο πρόβλημα η παράμετρος ότι είναι ένας στόλος γερασμένος… – και εκεί γίνεται κριτική στη διοίκηση και τον Δήμαρχο ότι δεν έκανε ανανέωση του στόλου, την δέχομαι την κριτική και θα σας απαντήσω σε ένα κομμάτι πάνω σ’ αυτό… Ο στόλος αυξήθηκε εκείνη την χρονική στιγμή με εισηγήσεις των Υπηρεσιών και των τεχνικών των Υπηρεσιών, να υπάρχουν και κάποια από τα αυτοκίνητα της παραχώρησης που έγινε τότε από την ΕΥΔΑΠ… δεν πήγα εγώ ένα πρωί και είπα θέλω εκείνο κι εκείνο, πήγαμε όλοι μαζί και επελέγησαν κάποια αυτοκίνητα για τις ανάγκες του Δήμου, μάλιστα μας είπε η ΕΥΔΑΠ αν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μην μας τα επιστρέψετε…, ο Δήμος λοιπόν έφθασε τα τελευταία τρία – τέσσερα χρόνια να πληρώνει για τις ανάγκες συντήρησης των αυτοκινήτων του περίπου 200 - 240 χιλιάδες ευρώ, από τις 580 χιλιάδες που πλήρωνε το 2013 – 2014. Αυτά είναι κάποια πρώτα οικονομικά δεδομένα. ** Θέλω να σας πω επίσης, ότι κάποιες φορές πράγματι υπάρχουν καθυστερήσεις στη συνεργασία με τα συνεργεία, που κάποιες φορές αυτές οφείλονται σε εμάς, κάποιες φορές στους ίδιους, με την έννοια των φορολογικών ή ασφαλιστικών τους υποχρεώσεων. Υπήρχαν περιπτώσεις κ. Τσούτσια, που τους λέγαμε ελάτε να πληρωθείτε, αλλά δεν είχαν ασφαλιστική ενημερότητα, υπήρξε καθυστέρηση. Στις περισσότερες των περιπτώσεων όμως φταίει το Δημόσιο, ο Δήμος, έχουμε διαδικασίες οι οποίες σταματάνε, διαδικασίες προϋπολογισμού, διαδικασίες που εκπίπτουν και πρέπει να επαναληφθούν κτλ. Σήμερα πάλι, βρισκόμαστε σε διαδικασία ενός μεγάλου διαγωνισμού, όπου για κάποιες από τις ομάδες έχουν βρεθεί ανάδοχοι, για κάποιες άλλες ο διαγωνισμός έχει καταστεί άγονος και βρίσκεται στη διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης. Είναι λοιπόν μια χρονική στιγμή, όπου μετά και την αναμόρφωση και το σταμάτημα πληρωμών λόγω του τέλους του χρόνου, πλην κάποιων περιπτώσεων, από αύριο προχωρούν οι πληρωμές προς τα συνεργεία που είναι τιμολογημένες… Θα σας πει και ο κ. Βαφειάδης και ο κ. Μαυραγάνης για τις διαδικασίες της απευθείας διαπραγμάτευσης, ώστε να συνεχίσει να υπάρχει ροή σε ότι αφορά τις επιδιορθώσεις των αυτοκινήτων. Θα πληρωθούν από αύριο, γιατί υπάρχει προτεραιότητα να πληρωθούν πρώτα τα συνεργεία, ώστε να μπορούμε να «βάζουμε» βλάβες που προκύπτουν και να μην έχουμε μεγάλα χρονικά κενά που χρωστάμε, ώσπου να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες. Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η εικόνα. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, μου λέτε ότι σήμερα τα 2/3 των αυτοκινήτων μας είναι στα συνεργεία, μπορεί, εγώ δεν σας λέω ότι δεν είναι, μπορεί να είναι έτσι, υπάρχουν περίοδοι που στα συνεργεία είναι το 1/3 των οχημάτων, τα 2/3 ή τα μισά, δεν σας το λέω ειρωνικά, το λέω πραγματικά. Πρόκειται για παλιά αυτοκίνητα, βλάβες δημιουργούνται… Βλάβες που οφείλονται σε δολιοφθορές… ξεκάθαρα σας το λέω και νομίζω ότι το έχω ξαναπεί στο δημοτικό συμβούλιο, πρόσφατα κιόλας… ότι το πλυντήριο που επισκευάστηκε, μια από τις πολλές φορές που έχει φτιαχτεί, μια από αυτές, ήταν κομμένα τα σωληνάκια του. Γιατί ενοχλούσε, κούραζε ή για οποιονδήποτε λόγο, τέτοιο λόγο. Εγώ δεν είμαι ειδικός, τοπογράφος είμαι, το ξέρετε, αλλά δεν γίνεται να είναι κομμένα τα σωληνάκια σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπως μου εξηγούσαν οι συνάδελφοί μας… Έχουμε επίσης περιπτώσεις που έγιναν κλοπές. Κλοπές που δεν μπορούν να συμβούν χωρίς κάποιος να γνωρίζει αυτό που πάει να κλέψει... π.χ. από ένα φορτηγό. Διαδικασίες, αστυνομία, ασφάλειες κλπ σε ένα χώρο που φυλάσσεται. Η Ναυτική Βάση μέχρι νεότερου σχεδιασμού, φυλάσσεται με τρείς βάρδιες. Και η κλοπή έγινε σε μικρό χρονικό διάστημα, μισής ώρας. Μια στοχευμένη κλοπή. Και δεν ήταν από μένα και από σας κ. Τσούτσια που περνάγαμε απ’ έξω. Δεν μπορώ να αποδείξω κάτι περισσότερο, το λέω, το καταθέτω, η αστυνομία δεν βρήκε στοιχεία, η ασφάλεια δεν βρήκε κοκ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, φαντάζομαι ότι ο σκοπός της ερώτησης που κάνατε, είναι να έχουμε συντηρημένα και ασφαλή αυτοκίνητα, και με αφορμή αυτό που αναφέρατε. Ναι, κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από το συνεργείο, μπορεί να καθυστερούν, αλλά βγαίνει με ασφάλεια, με ταχογράφους, με λάστιχα, όποτε χρειάζεται κάνουμε καινούργιες συμβάσεις κτλ. Είναι μια δύσκολη και συνεχής προσπάθεια η συντήρηση των αυτοκινήτων, υπάρχουν χρονικές περίοδοι που μπορεί να έχεις παραπάνω αδυναμίες, ενδεχομένως από αντικειμενικούς λόγους, ενδεχομένως από δικές μας αδυναμίες, (παίρνω πάντα το μερίδιο της ευθύνης που μου αναλογεί), σε κάθε περίπτωση όμως είναι μια μάχη που δίνεται συνέχεια, ώστε από τη μια πλευρά, και οικονομικά να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας, και – το κυριότερο- να γίνεται η δουλειά μας με ασφάλεια, το πρώτο που θέλουμε να διασφαλίσουμε για τους ανθρώπους που κυκλοφορούν με αυτά, είναι η ασφάλειά τους. Για τα αυτοκίνητα από την Περιφέρεια θα σας πει ο κ. Μαυραγάνης, νομίζω ότι τα είδα να κινούνται, αλλά είναι και δυο ακόμη αυτοκίνητα, παραχωρήθηκαν στον Δήμο το ένα από την εταιρεία «Βασιλόπουλος», το άλλο από τον ΟΔΥ, είναι δυο Fiat τύπου Doblo, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες, οι πινακίδες για να μπορούν να κυκλοφορήσουν. Αυτή σε γενικές γραμμές είναι η κατάσταση σήμερα. Σας «χρωστάω» όμως κ. Τσούτσια, αυτά να σας τα δώσω και εγγράφως για να μην υπάρχουν προβληματισμοί και απορίες πάνω σ’ αυτό το θέμα. Το τελευταίο που θέλω να συμπληρώσω σ’ αυτό το θέμα είναι ότι μέσα από το πρόγραμμα «Τρίτσης» είχε αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο να προχωρήσουμε σε μια αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ύψους ενάμισι εκατομμυρίου ευρώ, κάτι το οποίο είναι έτοιμο να εγκριθεί, μας ζητήθηκε πριν λίγο καιρό να θέσουμε τις προτεραιότητές μας, όπου σ’ αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνεται η αγορά άλλων έντεκα αυτοκινήτων για τις ανάγκες του Δήμου. * Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος του θέματος είναι το σχετικό άρθρο της «Αμαρυσίας» , με τίτλο: Ξ. Μανιατογιάννης: «Δολιοφθορές στον δημοτικό στόλο» ** Με στοιχεία που εμείς διαθέτουμε, διατηρούμε επιφυλάξεις για την εκτίμηση του Δημάρχου, ότι επί της θητείας του μειώθηκαν περίπου στο μισό οι δαπάνες συντήρησης των δημοτικών οχημάτων. Εμείς αντιθέτως υπολογίζουμε ότι επί της θητείας του αυξήθηκαν οι δαπάνες συντήρησης, αφού κατά την τριετία 2014-2016, δεν ξεπερνούσαν τις 150 χιλ. ευρώ ετησίως. Επομένως θα περιμένουμε τα στοιχεία που ο ίδιος ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα προσκομίσει στο επόμενο Δ.Σ..
ΣΧΟΛΙΑ