Σχόλια
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ
26/2/2025

Πολύ ωραίο άθρο κατά την ταπεινή μου γνώμη. Η διαλεκτική μέθοδος σκέψης στην υπηρεσία ΟΛΩΝ!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθ

Μαρία Κυρίτση
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Έχετε δίκιο κα Μαργαρίτη. Κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε. Ως διοργανωτές, απολογούμαστε...

admin

Έχετε γεια βρυσούλες...

Η ΔΡΑΣΗ για το νέο νομοσχέδιο για το νερό και για το δημοτικό δίκτυο των Βριλησσίων

Την ώρα που ολόκληρη η χώρα θρηνεί και ξεσηκώνεται για το έγκλημα των Τεμπών και η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων έχει μπει στο στόχαστρο, η κυβέρνηση της Ν. Δημοκρατίας εισηγείται ένα νομοσχέδιο-τέρας με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του Πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης και Επείγουσες Ενεργειακές και Πολεοδομικές Ρυθμίσεις» (263 άρθρα και 357 σελίδες), το οποίο αναθεωρεί τη διαχείριση των υδάτινων πόρων με στόχο να παρακαμφθούν τα εμπόδια και οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που τρείς φορές προηγουμένως έχουν κρίνει αντισυνταγματικά τα κυβερνητικά νομοσχέδια για το νερό. Το νομοσχέδιο μετατρέπει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε φορέα διαχείρισης των υδάτων. Και θέτει υπό την εποπτεία του την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, οι οποίες είχαν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ από την περίοδο του Μνημονίου, παρότι και αυτή η μεταβίβαση κρίθηκε παράνομη από το ΣτΕ. Θεσπίζεται μια νέα Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), η οποία θα λειτουργεί ως «ομπρέλα» που υποκαθιστά και σχετικοποιεί την κρατική αρμοδιότητα στη διαχείριση του νερού. Στον Δήμο Βριλησσίων υπάρχει μια πρόσθετη κρίσιμη ιδιαιτερότητα: Ο Δήμος μας είναι από τους λίγους που διαθέτουν δημοτικό δίκτυο ύδρευσης. Ένα δίκτυο 80 χιλιομέτρων που συντηρείται και εκσυγχρονίζεται με δαπάνες των δημοτών. Και τέσσερεις υδατοδεξαμενές για την αποθήκευση του ποσίμου νερού που προμηθεύεται από το δίκτυο ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ. Και 13 εργαζόμενους επιφορτισμένους για τη συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία του. Αυτό το δημοτικό δίκτυο, σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, ο Δήμος Βριλησσίων καλείται να το παραδώσει στην ΕΥΔΑΠ!!Και θα δείτε στη συνέχεια με ποιον τρόπο!(Παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου στο τέλος του άρθρου). Μελετώντας το σχέδιο νόμου διαμορφώσαμε ορισμένες παρατηρήσεις. Η πρώτη αφορά το γεγονός ότι νομοθετεί το Υπουργείο Ενέργειας και όχι το Υπουργείο Εσωτερικών, καθ΄ ύλην αρμόδιο για τους ΟΤΑ. Αυτή η επιλογή μπορεί κάλλιστα να σηματοδοτεί το γεγονός ότι το νερό δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως δημόσιο αγαθό, αλλά ως εμπορεύσιμο είδος ενέργειας. Από εδώ πηγάζει και η πρώτη αντίρρηση ως προς το νομοσχέδιο, που αφορά την αντισυνταγματικότητά του, η οποία εντοπίζεται σε δύο επίπεδα. Αφενός στη μετατροπή του νερού από δημόσιο αγαθό, όπως ορίζει το σύνταγμα, σε εμπόρευμα, αφετέρου, επειδή μέσω αυτών των ρυθμίσεων, καταργείται η συνταγματικά προστατευμένη αυτοτέλεια και ανεξαρτησία των ΟΤΑ, όπως και η ισονομία τους. Ενδεικτικά για το τελευταίο, Δήμοι που διαθέτουν Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) αντιμετωπίζονται ευμενέστερα από αυτούς που διαθέτουν μόνον Δημοτικές Υπηρεσίες Ύδρευσης. Στην πρώτη περίπτωση το νομοσχέδιο ορίζει την οικειοθελή απορρόφηση των υπηρεσιών, στη δεύτερη αυτή είναι υποχρεωτική. Ταυτόχρονα, αυτά γίνονται χωρίς πρόβλεψη αντισταθμιστικού οφέλους για τους ΟΤΑ, οι οποίοι έχουν δαπανήσει σημαντικούς ίδιους πόρους για τη δημιουργία και λειτουργία των δικτύων ύδρευσης και έχουν διοχετεύσει στην κατεύθυνση αυτή σημαντικά κονδύλια από επιχορηγήσεις, πιθανόν σε βάρος άλλων αναγκαίων τοπικών έργων. Επομένως, η δεδομένη υποτίμηση του Συντάγματος, οδηγεί και σε απαξίωση των ΟΤΑ, που εμποδίζονται ακόμα περισσότερο να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, καθώς τους αφαιρούνται οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες, περιορίζεται το ανθρώπινο δυναμικό τους, ενώ υποκλέπτονται και περιουσιακά τους στοιχεία. Μια δεύτερη παρατήρηση αφορά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο για μία ακόμα φορά, δόθηκε στη διαβούλευση με απίστευτη βιασύνη και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Καμία ουσιαστική διαβούλευση δεν μπορεί να γίνει υπό αυτούς τους όρους. Κανείς δεν μπορεί να μελετήσει ένα ν/σ και να διαμορφώσει θέσεις σε τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα. Συνεπώς η όποια δημοκρατική διαδικασία διαβούλευσης ακυρώνεται και μετατρέπεται σε πρόσχημα άνευ περιεχομένου. Δεν επιμένουμε τυχαία σε αυτό το σημείο. Η Δημοκρατία δεν είναι τυπικό ζήτημα. Εξασφαλίζει ενημέρωση, περισσότερες γνώμες, καλύτερες αποφάσεις. Ο περιορισμένος χρόνος, αφαιρεί από τις δημοτικές αρχές, τις παρατάξεις, τους συνδικαλιστικούς φορείς, τη δυνατότητα να μελετήσουν και να διαμορφώσουν θέσεις επί του σχεδίου νόμου. Κυρίως όμως δεν επιτρέπει την ενημέρωση των δημοτών για ένα ζήτημα που αφορά την καθημερινότητα τους. Οι οποίοι, εκτός των άλλων, έχουν ήδη πληρώσει, μέσω έμμεσων και άμεσων φόρων για την υλοποίηση έργων υποδομής. Οι αλλαγές που προτείνονται έχουν συνέπειες στη ζωή τους και πρέπει να γνωρίζουν ότι επιβάλλονται σε βάρος τους νέα μέτρα, νέοι μηχανισμοί ελέγχου, νέοι φόροι, νέα βάρη μέσω των αλλαγών στην τιμολογιακή πολιτική. Πρόκειται για αλλαγές που αντί να οδηγήσουν σε εξορθολογισμό του συστήματος ύδρευσης, θα αποτελέσουν την απαρχή μιας περεταίρω συγκέντρωσης στη διαχείριση του νερού και σε νέες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μοιάζει να βιάζεται να λύσει τις «εκκρεμότητες» της, πριν την πολιτική της κατάρρευση... Το νομοσχέδιο, εκτός του ότι δεν ικανοποιεί κοινωνικές ανάγκες, στερείται και τεχνοκρατικής και επιστημονικής τεκμηρίωσης. Είναι εντυπωσιακή η ασάφεια και η προχειρότητα των ρυθμίσεών του. Ενδεικτικά: Σύμφωνα με το ν/σ η αρμοδιότητα διαχείρισης του δικτύου ομβρίων υδάτων περιέρχεται στην ΕΥΔΑΠ, η οποία θεωρείται ότι διαθέτει κατάλληλο προσωπικό, αναγκαίες υποδομές και πόρους για να ασκήσει αυτό το καθήκον. Αλλά ο καθαρισμός των φρεατίων παραμένει ή περιέρχεται στην αρμοδιότητα των Δήμων (!) που θα πρέπει να δαπανήσουν πόρους για εργασίες καθαρισμού προσφεύγοντας σε εξωτερικά συνεργεία. Όσον αφορά την κυριότητα των δικτύων προτείνεται η τραγελαφική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, τα τμήματα ενός αγωγού που έχουν πληρωθεί από το οικείο Δήμο ανήκουν στην κυριότητα του, ενώ εκείνα που πληρώθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό ανήκουν στην ΕΥΔΑΠ! Ασάφεια χαρακτηρίζει και τη ρύθμιση του τρόπου μεταφοράς του προσωπικού των ΔΕΥΑ και των Δημοτικών Υπηρεσιών Ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ. Το σίγουρο είναι ότι οι ΟΤΑ θα στερηθούν υπαλλήλους οι οποίοι εκτελούν και άλλες εργασίες σε κρίσιμες υποδομές των Δήμων και οι οποίοι δεν προβλέπεται να αντικατασταθούν. Και αυτό, σε μια εποχή που οι περισσότεροι Δήμοι έχουν πολύ λιγότερο προσωπικό από αυτό που απαιτείται για να ανταποκριθούν στις αυξημένες αρμοδιότητες τους. Για να αναφέρουμε μερικά ακόμα παραδείγματα, αδιευκρίνιστα παραμένουν τα σημεία που αφορούν τον τρόπο που θα αντιμετωπισθούν οι δανειακές υποχρεώσεις των Δήμων για υποδομές ύδρευσης, το πώς θα επηρεαστούν οι οικονομικές καταστάσεις τους μετά την αφαίρεση παγίων που μπορεί και να έχουν αποκτηθεί με ίδιους πόρους, το πώς θα λειτουργήσει το μοντέλο που προτείνεται για το δίκτυο ομβρίων ή τον τρόπο που θα επηρεαστεί η τιμολόγηση, τα κοινωνικά τιμολόγια και οι παρεχόμενες υπηρεσίες μετά τη μεταβίβαση. - Ένα σοβαρό ερώτημα αφορά την αναβάθμιση του ρόλου της ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων) που όπως αναφέρεται, θα ελέγχει τη ποιότητα των υπηρεσιών και θα αποφασίζει για τη διαχειριστική επάρκεια των παρόχων. Αλλά η Ρυθμιστική Αρχή, αποδεδειγμένα, στερείται εμπειρίας στους τομείς στους οποίους καλείται να διαχειριστεί, ενώ δεν διαθέτει στελέχη εξειδικευμένα σε θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης. Τίθεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα, τι εξυπηρετεί τη δεδομένη στιγμή ο αναβαθμισμένος ρόλος της ΡΑΑΕΥ, αν όχι την ομαλή μετάβαση σε καθεστώς αγοράς και αυξήσεων των τιμολογίων; - Η ΕΥΔΑΠ διαμορφώνεται σε μία εταιρεία που θα διοικείται από ακριβοπληρωμένους άεργους πολιτευτές στις θέσεις Γενικών Διευθυντών και εντεταλμένους συμβούλους από τη μία πλευρά, και χαμηλόμισθους εργαζόμενους όπως και υπηρεσιακά στελέχη με μισθολόγια πολλών ταχυτήτων. Τι άλλο μπορεί να σημαίνει, πέρα από «βόλεμα» κάποιων ημέτερων, το ότι στο ΔΣ θα μετέχουν εκπρόσωποι Δήμων χωρίς δικαίωμα λόγου, αλλά με αμοιβή 1000 ευρώ ανά μήνα; Ταυτόχρονα, συνδικαλιστικές οργανώσεις της ΕΥΔΑΠ αναφέρουν ότι ούτε αυτή έχει την τεχνογνωσία, τους πόρους και το αρμόδιο προσωπικό να εξυπηρετήσει αυτές τις αρμοδιότητες! ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Με βάση τα προηγούμενα, ως «Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη» καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό και πρέπει να αποσυρθεί. Ευτυχώς αυτό διαμορφώθηκε και ως κοινή εκτίμηση των παρατάξεων. Οι Δημοτικές Υπηρεσίες Ύδρευσης πρέπει να λειτουργούν ως αυτοδιοικητικοί οργανισμοί ή υπηρεσίες που έχουν σκοπό την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου και την προστασία του φυσικού πόρου χωρίς να δημιουργούνται υπόνοιες εισχώρησης στο χώρο της αυτοδιοίκησης επιχειρηματικών ομίλων ή επιχειρηματικών εταιρειών, ακόμα και όσων είναι στο χρηματιστήριο και έχουν κρατικό μετοχολόγιο. Επιμέρους θετικά σημεία του ν/σ δεν αναιρούν αυτή την εκτίμηση. Η αδιαμφισβήτητη προβληματικότητα του νέου νομοσχεδίου, ιδίως για τον Δήμο Βριλησσίων που, όπως είδαμε, διαθέτει το δικό του δίκτυο ύδρευσης, οδήγησαν τον Δήμαρχο Βριλησσίων και την διοικούσα παράταξη να αντιδράσουν. Η δημοτική αρχή, πιεζόμενη από τις προθεσμίες της δημόσιας διαβούλευσης, εισηγήθηκε, εν μέσω διαδηλώσεων, στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης 5 Μαρτίου μακροσκελές και αναλυτικό ψήφισμα , ώστε ο Δήμος να καταγράψει δημόσια την αντίθεσή του στο κυβερνητικό νομοσχέδιο. Όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος δήλωσε «... Η διαδικασία αναγκαστικής απορρόφησης της υπηρεσίας ύδρευσης από την ΕΥΔΑΠ, χωρίς μάλιστα κανένα αντισταθμιστικό όφελος για τον Δήμο μας, είναι εξαιρετικά προβληματική... Για τον λόγο αυτό ζητάμε την επί της αρχής απόσυρση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου. Σε κάθε περίπτωση ζητάμε α) η μεταφορά της αρμοδιότητας να είναι μόνο οικειοθελής για όσους Ο.Τ.Α. το επιθυμούν και όπως αυτό θα προκύπτει από απόφαση του Δημοτικού τους Συμβουλίου και β) τη συμπερίληψη του Δήμου Βριλησσίων στους Ο.Τ.Α. για τους οποίους παρέχεται ορθά και σύννομα το δικαίωμα της εξαίρεσης με απόφαση των Δημοτικών τους Συμβουλίων...». (Γιάννης Πισιμίσης σε μέσο δικτύωσης). Η ΔΡΑΣΗ έκρινε πως το προτεινόμενο ψήφισμα από τη Δημοτική Αρχή κινούνταν σε θετική κατεύθυνση και το υπερψήφισε. Η έγκριση του υπήρξε ομόφωνη από το Δημοτικό Συμβούλιο. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ * Οι βασικές ρυθμίσεις του για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ενέργειας με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του Πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης και Επείγουσες Ενεργειακές και Πολεοδομικές Ρυθμίσεις». Το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ έχει με τρεις βασικούς άξονες: Την οικειοθελή συγχώνευση μικρών ΔΕΥΑ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης, Αποχέτευσης, Σήμερα, στην Ελλάδα λειτουργούν 126 ΔΕΥΑ με σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς τη βιωσιμότητά τους. Το 40% αυτών παρουσιάζει οικονομική δυσχέρεια, ενώ πολλές αδυνατούν να επενδύσουν σε έργα εκσυγχρονισμού των δικτύων τους). Την ενίσχυση του ρόλου της ΡΑΑΕΥ στη ρύθμιση και πιστοποίηση των παροχών και την και την απορρόφηση σημαντικού μέρους της διαχείρισης ύδρευσης από τις δύο μεγάλες εταιρείες, ΕΥΔΑΠ στην Αθήνα και ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία των δύο μεγάλων παρόχων ύδατος της χώρας. Στην ουσία ιδρύεται μια ΔΕΥΑ ανά περιφερειακή ενότητα, στην οποία θα συγχωνευθούν οι υπάρχουσες ΔΕΥΑ, οι υπηρεσίες ύδρευσης – αποχέτευσης των δήμων και οι σύνδεσμοι ύδρευσης. Οι νέες ΔΕΥΑ θα είναι νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και το διοικητικό τους συμβούλιο θα αποτελείται από εκπροσώπους των δήμων, ανάλογα με τον πληθυσμό τους. - Κάθε ΟΤΑ α’ βαθμού στην περιοχή των οποίων οι αρμοδιότητες ύδρευσης και αποχέτευσης ασκούνται από την ΕΥΔΑΠ ΑΕ, ορίζει έναν (1) εντεταλμένο σύμβουλο που καλείται και συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ και ο οποίος θα λαμβάνει μηνιαία αποζημίωση από την ΕΥΔΑΠ Α.Ε ίση με χίλια (1.000) ευρώ. Επίσης προβλέπονται Γενικοί Διευθυντές από τον ιδιωτικό τομέα με πλήρη απελευθέρωση των αμοιβών τους (μεγαλύτεροι μισθοί από του Γεν. Γραμματέα Υπουργείων παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α176)) και μεταφέρονται στην ΕΥΔΑΠ υπάλληλοι των ΔΕΥΑ που διατηρούν το μισθολογικό του καθεστώς (ενιαίο μισθολόγιο). - Το νομοσχέδιο συνοδεύεται από σαφές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, θέτοντας προθεσμίες για την υλοποίηση των αλλαγών. Οι ΔΕΥΑ που βρίσκονται εντός των περιοχών αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ θα απορροφηθούν αυτοδικαίως μετά την παρέλευση ενός έτους από την έναρξη ισχύος του νομοσχεδίου. Αν υπάρξουν καθυστερήσεις, προβλέπεται δυνατότητα παράτασης για έξι μήνες με σχετική απόφαση του αρμόδιου υπουργείου, ωστόσο η ένταξή τους θεωρείται δεδομένη. Μετά το πέρας της προθεσμίας, η απορρόφηση θα επιβεβαιώνεται με πράξη του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι Δημοτικές υπηρεσίες ύδρευσης θα συγχωνευθούν σε δύο έτη. - Η ΕΥΔΑΠ αναλαμβάνει την αρμοδιότητα της παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και άρδευσης της Περιφέρειας Αττικής, των νησιών του Αργοσαρωνικού και τμημάτων της Εύβοιας, τη συντήρηση και την επισκευή του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης, στις περιοχές όπου επεκτείνεται γεωγραφικά η αρμοδιότητά της. Επίσης, η αρμοδιότητα διαχείρισης του δικτύου ομβρίων υδάτων περιέρχεται στην ΕΥΔΑΠ με σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που συνάπτει με το Ελληνικό Δημόσιο. Ταυτόχρονα αποκτά τη δυνατότητα επέκτασης της γεωγραφικής της αρμοδιότητας πέραν της Αττικής, κάτι που ενδέχεται να οδηγήσει στη διαχείριση υδάτινων υποδομών σε περισσότερες περιοχές. Η ρύθμιση αυτή ανοίγει τον δρόμο για ενίσχυση της παρουσίας των μεγάλων παρόχων ύδρευσης και αλλαγή του χάρτη διαχείρισης του νερού σε εθνικό επίπεδο. - Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για τη συγχώνευση των υφιστάμενων ΔΕΥΑ. Συγκεκριμένα, επιδοτείται το 70% των οφειλών των Δ.Ε.Υ.Α. που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως την 31η Οκτωβρίου 2024 προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, από τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης. Για όσες αποφασίσουν να διατηρήσουν την αυτονομία τους, η πρόσβαση σε αυτούς τους πόρους δεν θα είναι δεδομένη. Παράλληλα, οι ΔΕΥΑ θα πρέπει εντός του 2025 να έχουν συντάξει σχέδιο ασφάλειας τροφοδοσίας νερού, το οποίο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση διαχειριστικής πιστοποίησης. Ένα ακόμη κρίσιμο σημείο που εισάγει το νομοσχέδιο είναι η ρύθμιση των οικονομικών εκκρεμοτήτων των ΔΕΥΑ που εντάσσονται στα νέα σχήματα. Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις των υπό ένταξη επιχειρήσεων δεν μεταφέρονται αυτούσιες στην ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, αλλά μετά την αφαίρεση της επιδότησης που προβλέπεται για τα ενεργειακά χρέη. Παράλληλα, τα οικονομικά διαθέσιμα που θα προκύψουν από αυτή τη ρύθμιση θα μπορούν να αξιοποιηθούν αποκλειστικά για έργα ύδρευσης και αποχέτευσης στην περιοχή κάθε επιχείρησης. Επιπλέον, θεσπίζεται η μεταφορά των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων τρίτων προς τις ΔΕΥΑ στους νέους φορείς που θα αναλάβουν τη διαχείριση. Οι πάροχοι που θα ενσωματώσουν τα χρέη αυτά θα έχουν συγκεκριμένο πλαίσιο διαχείρισης, το οποίο αφορά τη διαδικασία είσπραξης, τον υπολογισμό αμοιβών και τη στελέχωση των οικονομικών υπηρεσιών τους. - Επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο και καλύπτεται το νομοθετικό κενό αναφορικά με όλους τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος, με τη θέσπιση κοινών κανόνων, αλλά και με τη ρητή πρόβλεψη υποχρεώσεων που οφείλουν να τηρούν όλοι οι πάροχοι (λ.χ. τιμολογιακή πολιτική, ακατάσχετο υποδομών, κανονισμός λειτουργίας δικτύου, θέματα απαλλοτριώσεων, υποχρέωση σύνταξης σχεδίου ασφάλειας τροφοδοσίας νερού, κ.ά.). - Ενισχύεται ο ρόλος της ΡΑΑΕΥ, (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων), καθώς αναλαμβάνει την αρμοδιότητα να πιστοποιεί τη διαχειριστική επάρκεια των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, ώστε να θεωρηθούν επαρκείς ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, εκδίδοντας αντίστοιχο πιστοποιητικό διαχειριστικής επάρκειας. Η διαχειριστική επάρκεια περιλαμβάνει τέσσερις τύπους που αφορούν: α. οικονομική βιωσιμότητα, καθημερινή διαχείριση του δικτύου, υλοποίηση έργων συντήρησης των υποδομών και επιδιόρθωσης βλαβών με ίδιους πόρους, β. είσπραξη των τρεχουσών και ληξιπρόθεσμων οφειλών, γ. μελέτη και κατασκευή των συγχρηματοδούμενων υποδομών της περιοχής αρμοδιότητας του παρόχου υπηρεσιών ύδατος, δ. παροχή υπηρεσιών και λειτουργία ύδρευσης, αποχέτευσης και όμβριων υδάτων άλλων παρόχων υπηρεσιών ύδατος, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης και κατασκευής των απαιτούμενων υποδομών. - Τέλος, προβλέπεται η υποχρέωση, εντός του 2025, σύνταξης σχεδίου ασφάλειας τροφοδοσίας νερού από τους παρόχους υπηρεσιών ύδρευσης, γεγονός που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση της διαχειριστικής επάρκειας από την ΡΑΑΕΥ. - Διευκολύνεται η διαδικασία ανάθεσης έργων αντιμετώπισης της λειψυδρίας από την ΕΥΔΑΠ ΑΕ ή την ΕΥΑΘ ΑΕ, στην περίπτωση κήρυξης κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας. Το νομοσχέδιο εισάγει, επίσης, νέα μέτρα για την αντιμετώπιση λειψυδρίας, περιλαμβάνοντας υποχρεωτικούς μηχανισμούς ελέγχου της κατανάλωσης νερού, καθώς και διοικητικές κυρώσεις για παρόχους ύδρευσης που δεν συμμορφώνονται με τις νέες απαιτήσεις λειτουργίας. - Επιλύονται επιμέρους λειτουργικά ζητήματα ή ερμηνευτικές αμφισημίες των υφισταμένων νόμων, που αφορούν στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ, την ΕΥΑΘ ΑΕ και την Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ Μεταξύ αυτών είναι: η δικαιοδοσία των Διοικητικών Δικαστηρίων σε διαφορές δημοσίων συμβάσεων, ο τρόπος ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος Πρωτευούσης, η επιτάχυνση της διαδικασίας κάλυψης θέσεων ευθύνης, κ.ά. - Η ΕΥΔΑΠ ιδρύει μια νέα θυγατρική, την ΕΥΔΑΠ Υποστήριξης Α.Ε. Η εταιρεία αυτή μπορεί να αναλαμβάνει (επ’ αμοιβή) την είσπραξη οφειλών προς τις ΔΕΥΑ είτε έπειτα από αίτημα της ΔΕΥΑ είτε υποχρεωτικά, αν μετά δύο χρόνια η ρυθμιστική αρχή (ΡΑΑΕΥ) διαπιστώσει ότι οι ρυθμοί είσπραξης των οφειλών είναι χαμηλοί. Έτσι η πολιτεία θα πιέσει τους δήμους να εισπράξουν οφειλές που μπορεί για (μικρο)πολιτικούς λόγους να παρέμεναν ανείσπρακτες. Η ΕΥΔΑΠ Υποστήριξης μπορεί επίσης να συνδράμει τις ΔΕΥΑ στον σχεδιασμό πολιτικών, να παρέχει τεχνική υποστήριξη. Τέλος, αναλαμβάνει τη μελέτη και εκτέλεση έργων ύδρευσης και αποχέτευσης που χρηματοδοτούνται από το ΥΠΕΝ. - Το ν/σ προβλέπει πώς θα διευθετηθούν περιουσία και χρέη των ΔΕΥΑ, πώς θα γίνεται η οικονομική εποπτεία και ο έλεγχός τους. Και αυτό με προχειρότητα, χωρίς να συγκεκριμενοποιούνται πολλά θέματα. -Τέλος, εισάγονται αλλαγές στη δομή των τιμολογίων ύδρευσης, προβλέποντας νέα τέλη και προσαρμογές στις χρεώσεις των καταναλωτών. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης θα καταβάλλουν τέλος χρήσης υπονόμου και τέλος ύδρευσης, τα οποία θα ενσωματώνονται στους λογαριασμούς κατανάλωσης νερού. Παράλληλα, θεσπίζεται το ειδικό τέλος έργων ύδρευσης και αποχέτευσης, το οποίο μπορεί να επιβληθεί από τις ΔΕΥΑ με απόφαση του Διοικητικού τους Συμβουλίου και υπό την έγκριση της ΡΑΑΕΥ, με στόχο τη χρηματοδότηση νέων έργων και υποδομών. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα καθορισμού ειδικών τιμολογίων ύδρευσης για χρήστες που εξυπηρετούνται από ανεξάρτητα δίκτυα και δεν συνδέονται άμεσα με τη ΔΕΥΑ, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο τιμολόγησης ανάλογα με τις ανάγκες και τις παροχές των δικτύων. Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη

ΣΧΕΤΙΚΑ: Δημοτικό Συμβούλιο
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.

Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Βασίλης Καραποστόλης. Όταν η γνώση είναι ζωή. Για την Παιδεία, την οικογένεια, τους νέους. Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βριλησσίων, Κισσάβου 11.

Newsletter