Σχόλια
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθ

Μαρία Κυρίτση
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Έχετε δίκιο κα Μαργαρίτη. Κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε. Ως διοργανωτές, απολογούμαστε...

admin
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
11/10/2024

Και τη στιγμή που θα έλεγε ο Φοίβος ένα τραγούδι που θα συγκλοόνιζε τους πάντες...οι φίλοι του συλλόγου μάλωναν με όσους ήρθαμε να παρακολουθησουμε τη συναυλία κ ψήφιζαν γιατί δεν μπορούσαν να αντιληφ

Μαργαρίτη Σοφία

Ο Δημήτρης Μπίρμπας (ΣΥΝ) για τον Καλλικράτη

Άρθρο στην εφημερίδα "Αυγή"

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΡΜΠΑ* Η απάντηση στην αναγκαία διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας με αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση, δίνεται και πάλι από κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, δυστυχώς με έναν αναντίστοιχο ως προς τις ανάγκες τρόπο. Είναι απορίας άξιον γιατί, ενώ υπάρχουν σχεδόν ομόφωνες αποφάσεις, πλην εκλογικού νόμου, από τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ, η κυβέρνηση, 100 μέρες μετά, καταθέτει μια έκθεση ιδεών όπου, στις περισσότερες φορές που συγκεκριμενοποιείται, απαντά με τρόπο αντίθετο ως προς τις δηλωμένες προθέσεις. Δεν διαφωνεί η ανανεωτική και ριζοσπαστική αριστερά ούτε με την ανάγκη επιτελικού κράτους ούτε με ισχυρές αιρετές περιφέρειες ούτε με ισχυρούς δήμους. Οι καινοτομίες (ηλεκτρονική κάρτα, διοικητική βοήθεια στο σπίτι, e-ΚΕΠ, συμβούλια διαβούλευσης, Συνήγορος Δημότη κ.λπ.) είναι μεν σε θετική κατεύθυνση, μένει όμως να κριθούν οι προϋποθέσεις και η εφαρμογή τους στην πράξη. Η αριστερά δεν μπορεί επίσης να συναινέσει στην ασάφεια όσον αφορά τη δυνατότητα άσκησης υπεραρμοδιοτήτων και ασφυκτικού ελέγχου στην τοπική αυτοδιοίκηση από τις επτά νέες κρατικές υπερ-περιφέρειες, όταν υπάρχει μάλιστα διαχρονικά κρατικός πρότερος ανέντιμος βίος. Δεν μπορεί να συναινέσει στη μεταφορά του αρχηγικού πρωθυπουργοκεντρικού μοντέλου στο σύνολο των πολιτικο-διοικητικών δομών της χώρας. Δηλαδή: πρωθυπουργός έμμεσα δημοκρατικής νομιμοποίησης στο σύνολο της επικράτειας - βουλευτές νομιμοποίησης μόνο από τις εκλογικές περιφέρειές τους - Υπουργικό Συμβούλιο κεντρικό όργανο σχεδιασμού, ορισμένο αποκλειστικά από τον πρωθυπουργό - Βουλή και επιτροπές τελικό αποφασιστικό (επικύρωσης) και ελεγκτικό ρόλο. Είναι για πρώτη φορά που τα αυτοδιοικητικά όργανα θα έχουν ομοσπονδιακό χαρακτήρα και απαγορεύεται η ψήφιση υποψηφίων από άλλο περιφερειακό και δημαρχιακό διαμέρισμα. Θυμίζω ότι και σήμερα στην υπερνομαρχία υπάρχει η δυνατότητα ψήφισης νομαρχιακών συμβούλων Πειραιά και αντίστοιχα, για Αθηναίους και Πειραιώτες, ανεξάρτητα ποσοστού κατανομής, εξασφαλίζοντας έτσι το ενιαίο της εκλογής. Ενώ στον "Καλλικράτη" οι μόνοι που θα έχουν καθολική δημοκρατική νομιμοποίηση θα είναι οι υποψήφιοι περιφερειάρχες ή δήμαρχοι και με ερώτημα βέβαια για το αν μεταφερθούν τα τραγελαφικά της εκλογής Κατσίκη με την εκλογή όχι του υποψηφίου δημάρχου μειοψηφίας αλλά άλλου δημοτικού συμβούλου από κάποια περιοχή. Μέχρι σήμερα οι περιφερειακές και δημαρχιακές επιτροπές ήταν, έστω και τυπικά, τα διαπαραταξιακά όργανα σχεδιασμού και κατάρτισης του επιχειρησιακού προγράμματος, του τεχνικού προγράμματος, του προϋπολογισμού. Όλα αυτά τώρα μεταφέρονται στο μίνι «Υπουργικό Συμβούλιο», την εκτελεστική επιτροπή, των ορισμένων από τον περιφερειάρχη ή τον δήμαρχο αντιπεριφερειαρχών και αντιδημάρχων. Τα διαπαραταξιακά όργανα απλώς έχουν ελεγκτικό χαρακτήρα. Η διατήρηση του πλειοψηφικού με το 50% + 1 του δεύτερου γύρου όπου αυτοδίκαια κερδίζονται τα 3/5 των εδρών του δημοτικού συμβουλίου ανεξαρτήτως ποσοστού πρώτου γύρου, επαναφέρει τον εκλογικό νόμο στην προτέρα κακή, αντιδημοκρατική κατάσταση, αναιρώντας απλώς τη χειρότερη του 42% της Ν.Δ. Προσιδιάζει δηλαδή στις οιονεί επιλογές των πολιτών της χώρας, του κακού έναντι του χειρότερου! Η απλή αναλογική ως εργαλείο συμμετοχής, σύνθεσης και δημοκρατικού ελέγχου στο περιφερειακό και τοπικό επίπεδο εξοβελίζεται ακόμη και από το επίπεδο των γνωμοδοτικών και με ελάχιστες αποφασιστικές αρμοδιότητες, τοπικών και διαμερισματικών συμβουλίων, όπου το υποτιθέμενα ενωτικό ενιαίο ψηφοδέλτιο σε συνδυασμό και με την υπόδειξη υποψηφίων από τις παρατάξεις το καθιστά ακραία πλειοψηφικό. Ως προς τα οικονομικά... Ως προς τα οικονομικά δε και τους πόρους, το μόνο σαφές είναι ότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα υποστήριξης «ΕΛΛΑΔΑ», ύψους 4 δισ. ευρώ σε πενταετία, θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από την αυτοδιοίκηση, μια που θα είναι όμοιο του ΘΗΣΕΑ (75% συμμετοχή αυτοδιοίκησης - 25% κράτος). Και αυτά λέγονται όταν, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των δήμων και της υστέρησης εσόδων λόγω της κρίσης, τα τελευταία δύο χρόνια αναστέλλεται η παρακράτηση από ΚΑΠ, περίπου του 50% του ποσού που μοιράζει ο ΘΗΣΕΑΣ. Απαιτούμε μια ευρωπαϊκή αυτοδιοίκηση μένοντας στη διάθεση του 1/3 του ποσοστού του διατιθέμενου ΑΕΠ (3,5% στην Ελλάδα, 11,5% στην Ευρώπη των 15). Χωρίς αναφορά στα παρακρατηθέντα από ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. τουλάχιστον 5 δισ.ευρώ, ούτε καν στο νομοθετημένο υπόλοιπο του 1,5 δισ. ευρώ, χωρίς επιπλέον χρηματοδότηση πλην μιας θολής αναφοράς χωρίς ποσοστά και προβλέψεις, σε μέρος του ΦΠΑ και του ΦΑΠ. Αναφορά που, σε συνδυασμό με τη γενικόλογη ρήση περί ανάγκης «αύξησης των τοπικών εσόδων», όταν δεν συμπληρώνεται με κατάθεση ριζικής δημοκρατικής φορολογικής μεταρρύθμισης με αποκέντρωση πόρων, τουλάχιστον δικαιολογεί, αν δεν επιβεβαιώνει, την άποψη ότι θα αποτελέσει αιτιολογική βάση γενικευμένης αύξησης ΦΠΑ και ΦΑΠ. Παρ' ότι δεν θέλουμε ως ΣΥΝ να γίνουμε Τειρεσίες, μετά τη δικαίωση των αρνητικών προβλέψεών μας από τον κακό σχεδιασμό του «Καποδίστρια» -που επιβεβαιώνεται και στην αποτίμησή του από την έκθεση ιδεών «Καλλικράτης»-, πολύ φοβούμαστε ότι η ασάφεια αρμοδιοτήτων και πόρων καθώς και το νεοσυγκεντρωτικό αρχηγικό μοντέλο που εμπεδώνεται σε όλα τα επίπεδα διοίκησης θα υπονομεύσουν την όποια μεταρρυθμιστική πνοή του σχεδίου. Πολύ δε περισσότερο όταν η ασάφεια του χωροταξικού, συνδέεται με τις πολλαπλές υπόγειες παρεμβάσεις του κομματικού κατεστημένου και την τύχη του κεντρικού εκλογικού νόμου. Δυστυχώς για μια ακόμη φορά και με μεγάλη καθυστέρηση κάνουμε, ως χώρα, ένα δειλό μετέωρο βήμα προς τα μπρος, αλλάζοντας απλώς πόδι μετεωρισμού. * Ο Δημήτρης Μπίρμπας είναι μέλος της ΚΠΕ του ΣΥΝ (Τομέας Αυτοδιοίκησης)

ΣΧΕΤΙΚΑ:
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.

Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter