Σχόλια
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
2/12/2020

Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα πάντα εύστοχα σχόλιά σου.

admin
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
30/11/2020

Τίθεται πράγματι θέμα κατεπείγοντος χαρακτήρα; (παρακάτω η διατύπωση στη σχετική Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ). Μετά από 7(;) μήνες που το ΔΣ αποφάσισε τη σύσταση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής για τις διαδικασίες Διαβούλευσης; Που είναι ο περιβόητος δημόσιος διάλογος και για ποια συμμετοχή ενεργών μελών της κοινωνίας μιλάμε; Ποια είναι η στάση των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων; Γιατί να μη γίνει τηλεδιάσκεψη; Γιατί όλα να γίνονται εν κρυπτώ και παραβύστω; Κύριοι και κυρίες όλων των δημοτικών παρατάξεων, αποδείξτε έμπρακτα ότι πιστεύετε στην αρχή της συμμετοχικότητας.-------- --- Αριθμός Εγκυκλίου: 40, Α.Π.: 20930/31-03-2020… Συνεδρίαση δια περιφοράς Η δια περιφοράς συνεδρίαση, ερείδεται στις διατάξεις του άρθρου 67, παρ. 5 του ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις αντίστοιχες του άρθρου 184, παρ.1, του ν. 4635/2019…. Σύμφωνα με αυτές «εφόσον ανακύπτουν θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, για τα οποία είναι αναγκαία η άμεση λήψη απόφασης και βάσιμα πιθανολογείται κίνδυνος εκ της αναβολής, είναι δυνατόν, ύστερα από απόφαση του Προέδρου, οι σχετικές διαδικασίες να λαμβάνουν χώρα διά περιφοράς, με τη συμμετοχή τουλάχιστον των δύο τρίτων των μελών δημοτικού συμβουλίου.

Δημήτρης Καλαμπούκας
Ανακύκλωση: Τώρα μας φταίει (μόνον) ο κ. Πατούλης;
29/11/2020

Το άρθρο τούτο δημοσιευμένο έντυπα και σε μια φιλόξενη εφημερίδα («Αμαρυσία» της 26ης -11-2020) που έφθασε στα χέρια μου, μου έδωσε την ευκαιρία να το διαβάσω με περισσότερη ηρεμία, μαζί με τις παραπομπές του. Απαντά, υπενθυμίζει και εξηγεί την διαχρονική και αυξανόμενη ανάγκη μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, τουλάχιστον των πράσινων απορριμμάτων (κλαδεμάτων) στην κηπούπολη μας για: 1) Την σημαντική μείωση του κόστους αποκομιδής των σκουπιδιών για όλους μας. 2) Πιθανώς νέες , δικαιολογημένες, και σταθερές στον ορατό ορίζοντα θέσεις εργασίας. 3) Περιβαλλοντολογική εκπαίδευση και επακόλουθη συνείδηση στην πράξη. 4) Παραγωγή μάλλον φθηνότερου δικού μας λιπάσματος για την φροντίδα από μια γλάστρας μέχρι και μιας συστηματικής οικολογικής καλλιέργειας. 5) Ευπρεπισμό του αστικού μας περίγυρου. Ανάγκη-αίτημα για το οποίο η κίνηση μας πρωτοπόρησε και επιμένει. Στην ίδια εφημερίδα και εφαπτόμενα, διάβασα και ένα άλλο αρθράκι αυτή την φορά του Δήμου Βριλησσίων, να μας καλεί για μια διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή τους με ατομική ευθύνη και αυτοεκπαίδευση παίζοντας, μάλιστα και με μπόνους! Με στοιχειώδη γνώση της πραγματικότητας, εισέπραξα την έκκληση αυτή σαν ευχή! Καλή ευχή, μόνο που έχω την αίσθηση πως θα παραμείνει ευχή με μηδενική ανταπόκριση… Αλλά η «Δράση για μια Άλλη Πόλη» μιλάει για κάτι άλλο. Την πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής για συγκρότηση μιας επιτροπής από στελέχη και υπαλλήλους του Δήμου αλλά και άλλων με έμμισθη απασχόληση, να εργασθούν για την πραγμάτωση μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, αρχίζοντας από τα άφθονα διαθέσιμα κλαδέματα στους κήπους, τις πρασιές, στους δρόμους και τους άλλους δημόσιους χώρους της πόλης μας Όσον αφορά την περιβαλλοντική παιδεία μας, εξακολουθώ να επιμένω πως είναι θέμα συστηματικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο με έμμεση ταυτόχρονη ενημέρωση και ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους ενήλικες, από όλα τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Δημοτική Επιτροπή Ισότητας: Ακόμη μια επιτροπή χωρίς αντίκρισμα;
21/11/2020

Καταρχάς να ομολογήσω πως διάβασα τις Αρμοδιότητες της Επιτροπής και δεν κατάλαβα τίποτα! Μια ακόμα ακαδημαϊκή πραγματεία για την πολιτική της ταυτότητας (id politics) σκέφτηκα, το πνεύμα των καιρών, που πασχίζει να χωρέσει την πραγματικότητα στα κουτάκια του πολιτικώς ορθού. Αμ το άλλο, «Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού γυναικείου/φεμινιστικού συλλόγου»; Έχει φεμινιστικό σύλλογο στα Βριλήσσια; Παρόλα αυτά, έχοντας λίγο χρόνο να σκοτώσω (τα καλά της καραντίνας), το έψαξα λίγο παραπάνω. Από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο των Φύλων αντιγράφω: «Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων είναι μια μοναδική μέθοδος μέτρησης που παρουσιάζει την πολυπλοκότητα της ισότητας των φύλων. Αναπτύχθηκε με βάση το πλαίσιο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνδράμει τους αρμόδιους φορείς στη διαχρονική παρακολούθηση της προόδου στον τομέα της ισότητας των φύλων σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων αποτελείται από έξι βασικούς τομείς (εργασία, χρήματα, γνώση, χρόνος, εξουσία και υγεία)…» Πλοηγώντας στο διαδίκτυο ενημερώθηκα πως η Ελλάδα για πάνω από μια δεκαετία βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων. Η δε εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει «…με τις διατάξεις του αρ.70Α του ν.3852/2010, όπως αυτό προστέθηκε με τις διατάξεις του αρ.6 του ν.4604/2019 (με την αριθμ.1/30.1.2020 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4604/2019), προβλέφθηκε η σύσταση σε κάθε Δήμο Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, ως συμβουλευτικό όργανο προς το Δημοτικό Συμβούλιο, και παράλληλα, όπως προκύπτει από την Αιτιολογική Εκθεση του ν.4604/2019, ως συνδετικός κρίκος της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων με την Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή πολιτικών ισότητας, με αποκλειστικές αρμοδιότητες απαριθμούμενες περιοριστικά.» Στο τέλος, ξαναδιάβασα την τελευταία παράγραφο του άρθρου της Δράσης. Συμφωνώ και προσθέτω: Να’ χαμε να λέγαμε και τρίγωνο καρτέρι…

Δημήτρης Καλαμπούκας
Η Βασιλική, η Ολυμπία, η Ευαγγελία, η Άρτεμις, η Κατερίνα, η Μαλαματή, η Ευφροσύνη, η Ανθή, η Χρυσούλα και η Πηνελόπη.
19/11/2020

Κάπως έτσι ανάβουν οι λαϊκές πυρκαγιές και άντε να τις σβήσουν!...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Κινηματογραφική Γεωγραφία 19η Συνάντηση

Ο κινηματογράφος της Ν. Κορέας. Δευτέρα 22 Ιουνίου, 8:30μ.μ.

Δευτέρα 22 Ιουνίου, 8:30 μ.μ., στο στέκι της ΔΡΑΣΗΣ, Πάρνηθος 21 Ο κινηματογράφος της Νότιας Κορέας Και αφού συναντηθήκαμε χωρίς απόντεςστην μετά κορωναϊό εποχή τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα και ολοκληρώσαμε τα περί του κινηματογράφου της Ιαπωνίας, βάλαμε πλώρη να συζητήσουμε την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιουνίου με το Κορεάτικο σινεμά. Ο κορεάτικος κινηματογράφος θεωρείται από τους κορυφαίους στον κόσμο και ανήκει στο φαινόμενο της πολιτισμικής έκρηξης K – Wave (κορεάτικο κύμα) που εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και συνεχίζει να τροφοδοτεί την παγκόσμια σκηνή με κορυφαίες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές και ποπ μουσική. Από την πρώτη προβολή κινηματογραφικής ταινίας, τον Οκτώβριο του 1898, στην Κορέα μέχρι τη σύσταση της εταιρίας Mirovision, μιας από τις πιο νεωτεριστικές sales companies ολόκληρης της Άπω Ανατολής, η ιστορία της κορεάτικης κινηματογραφίας συνυφαίνεται με την ιστορική πορεία ενός ολόκληρου λαού. Αν κάποτε το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο έκανε κοπιαστική την ενασχόληση με το σινεμά, η μεταβολή του κρατικού πλαισίου και η αλλαγή στη νοοτροπία της βιομηχανίας έδωσαν νέα πνοή στους Κορεάτες κινηματογραφιστές. Θεματική ποικιλία, τεχνική δεξιότητα, αναπτυσσόμενη παραγωγή και παρουσία σε διεθνή φεστιβάλ είναι μερικά από τα διαφαινόμενα χαρακτηριστικά μιας κινηματογραφίας που επάξια και δυναμικά διεκδικεί την προσοχή και την εκτίμηση των απανταχού κινηματογραφόφιλων. Η κινηματογραφική βιομηχανία της Νότιας Κορέας ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για να παράγει ταινίες - αριστουργήματα. Μοιάζουν με ταινίες του Hollywood; Μάλλον όχι, αλλά έχουν κάτι το ιδιαίτερο που σε κρατάει καθηλωμένο στην οθόνη σου θαυμάζοντας το ταλέντο των ηθοποιών και του σκηνοθέτη. Εδώ περιλαμβάνονται ταινίες που ταξίδεψαν εκτός συνόρων, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, ταινίες που αποτέλεσαν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες, που χρησιμοποιήθηκαν από την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία ως πηγή έμπνευσης με τη μορφή των ριμέικ, ταινίες που διακρίνονται για τη φρεσκάδα, την ξεχωριστή ματιά των δημιουργών τους, την αισθητική αναζήτηση συνδυασμένη πάντα με υψηλά στάνταρ παραγωγής. Αναφέρουμε μερικές από αυτές. Την εντυπωσιακή περιπέτεια εποχής «Το Legend of Gingko», το «Champion» που βασίζεται στην απίστευτη ιστορία ενός πρωταθλητή της πυγμαχίας που ανήκει στους θρύλους του αθλήματος. Το πολυβραβευμένο «Shiri», περιπέτεια καταιγιστικής δράσης, ξεπέρασε σε εισπράξεις τον «Τιτανικό» και άλλαξε τα δεδομένα για τον κορεατικό κινηματογράφο. Το «Il Mare» μια αισθηματική ταινία μυστηρίου, ριμέικ της οποίας γυρίστηκε στις Η.Π.Α. Τις επιλεγμένες ταινίες τρόμου και μυστηρίου «A tale of two sisters» ένα πολυεπίπεδο φιλμ που ξεφεύγει από τα στενά όρια των ταινιών τρόμου, το ψυχολογικό θρίλερ «Memento Mori», το ατμοσφαιρικό «Phone, το «Ghost in love», μια πρωτότυπη ταινία με εντυπωσιακά εφέ, την ασιατική απάντηση στο «Seven» «Tell me something», το σκοτεινό «Sorum». Το αισθηματικό δράμα «Interview», την πρώτη ασιατική ταινία που εντάσσεται στο περίφημο «Δόγμα ‘95». Οι ταινίες του εξαιρετικού Κιμ Κι Ντουκ: «Κροκόδειλος», «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και πάλι Άνοιξη» η ταινία που του χάρισε την παγκόσμια αναγνώριση, το «Νησί», η σημαντικότερη, κατά πολλούς, ταινία της πλούσιας φιλμογραφίας του, το «Bad Guy» μια από τις πιο τολμηρές δημιουργίες του σκηνοθέτη, το «Coast Guard», μια σκληρή ταινία για τις συνέπειες του πολέμου, το αντιαυταρχικό «Το Δίχτυ». Ο αυτοδίδακτος Κιμ Κι Ντουκ, από τους πλέον επιφανείς δημιουργούς του σύγχρονου σινεμά, και παρά την ολοένα αυξανόμενη αναγνώριση παραμένει πεισματικά ανεξάρτητος, κατασκευάζει ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού και υψηλών συγκινήσεων, δράματα που εκτυλίσσονται σε ειδυλλιακά τοπία με τους «τραυματισμένους» ήρωες του να εκφράζονται μέσα από μια βίαιη, εκκωφαντική σιωπή. Εντυπωσιακές ταινίες δράσης, από τις καλύτερες της παγκόσμιας παραγωγής όπως το «Restless», ταινία-ορόσημο για την ένταξη της Κορέας σε ταινίες με σκηνές δράσης από ψηφιακούς ηθοποιούς! Το μεγαλειώδες έπος «Musa, the warrior). Τις ταινίες του Τσαν-Γουκ Παρκ όπως το «Joint Security Area», το «OLD BOY», το «Brotherhood of war», πολεμική περιπέτεια, από τις πιο σημαντικές ταινίες για τον εμφύλιο της Κορέας, το «Untold Scandal», μια εντυπωσιακή υπερπαραγωγή βασισμένη στις «Επικίνδυνες σχέσεις» του Λακλό και τέλος, το αυστηρώς ακατάλληλο «Lies», απαγορευμένο αρχικά από την λογοκρισία καθώς θεωρήθηκε πορνογραφικό. Ταινίες όπως τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο και οι άλλες δικές του: «Μνήμες Φόνων», «Μητέρα» «Σκύλος που Γαβγίζει». Το «Burning» του Chang-dong Lee και άλλες. Διδασκαλία: Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Δηλώσεις συμμετοχής: στο τηλέφωνο 2111165797 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: cinedrasi2011@gmail.com

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε, είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα και επιτέλους σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσαμε, στο εξής θα παίζουμε σ’ αυτό το θίασο μόνο ως φαντάσματα.

Κώστας Τριπολίτης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter