Σχόλια
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
2/12/2020

Ευχαριστούμε Δημήτρη για τα πάντα εύστοχα σχόλιά σου.

admin
Πανδημία: μια δικαιολογία για όλα;
30/11/2020

Τίθεται πράγματι θέμα κατεπείγοντος χαρακτήρα; (παρακάτω η διατύπωση στη σχετική Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ). Μετά από 7(;) μήνες που το ΔΣ αποφάσισε τη σύσταση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής για τις διαδικασίες Διαβούλευσης; Που είναι ο περιβόητος δημόσιος διάλογος και για ποια συμμετοχή ενεργών μελών της κοινωνίας μιλάμε; Ποια είναι η στάση των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων; Γιατί να μη γίνει τηλεδιάσκεψη; Γιατί όλα να γίνονται εν κρυπτώ και παραβύστω; Κύριοι και κυρίες όλων των δημοτικών παρατάξεων, αποδείξτε έμπρακτα ότι πιστεύετε στην αρχή της συμμετοχικότητας.-------- --- Αριθμός Εγκυκλίου: 40, Α.Π.: 20930/31-03-2020… Συνεδρίαση δια περιφοράς Η δια περιφοράς συνεδρίαση, ερείδεται στις διατάξεις του άρθρου 67, παρ. 5 του ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκαν με τις αντίστοιχες του άρθρου 184, παρ.1, του ν. 4635/2019…. Σύμφωνα με αυτές «εφόσον ανακύπτουν θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, για τα οποία είναι αναγκαία η άμεση λήψη απόφασης και βάσιμα πιθανολογείται κίνδυνος εκ της αναβολής, είναι δυνατόν, ύστερα από απόφαση του Προέδρου, οι σχετικές διαδικασίες να λαμβάνουν χώρα διά περιφοράς, με τη συμμετοχή τουλάχιστον των δύο τρίτων των μελών δημοτικού συμβουλίου.

Δημήτρης Καλαμπούκας
Ανακύκλωση: Τώρα μας φταίει (μόνον) ο κ. Πατούλης;
29/11/2020

Το άρθρο τούτο δημοσιευμένο έντυπα και σε μια φιλόξενη εφημερίδα («Αμαρυσία» της 26ης -11-2020) που έφθασε στα χέρια μου, μου έδωσε την ευκαιρία να το διαβάσω με περισσότερη ηρεμία, μαζί με τις παραπομπές του. Απαντά, υπενθυμίζει και εξηγεί την διαχρονική και αυξανόμενη ανάγκη μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, τουλάχιστον των πράσινων απορριμμάτων (κλαδεμάτων) στην κηπούπολη μας για: 1) Την σημαντική μείωση του κόστους αποκομιδής των σκουπιδιών για όλους μας. 2) Πιθανώς νέες , δικαιολογημένες, και σταθερές στον ορατό ορίζοντα θέσεις εργασίας. 3) Περιβαλλοντολογική εκπαίδευση και επακόλουθη συνείδηση στην πράξη. 4) Παραγωγή μάλλον φθηνότερου δικού μας λιπάσματος για την φροντίδα από μια γλάστρας μέχρι και μιας συστηματικής οικολογικής καλλιέργειας. 5) Ευπρεπισμό του αστικού μας περίγυρου. Ανάγκη-αίτημα για το οποίο η κίνηση μας πρωτοπόρησε και επιμένει. Στην ίδια εφημερίδα και εφαπτόμενα, διάβασα και ένα άλλο αρθράκι αυτή την φορά του Δήμου Βριλησσίων, να μας καλεί για μια διαλογή των απορριμμάτων στην πηγή τους με ατομική ευθύνη και αυτοεκπαίδευση παίζοντας, μάλιστα και με μπόνους! Με στοιχειώδη γνώση της πραγματικότητας, εισέπραξα την έκκληση αυτή σαν ευχή! Καλή ευχή, μόνο που έχω την αίσθηση πως θα παραμείνει ευχή με μηδενική ανταπόκριση… Αλλά η «Δράση για μια Άλλη Πόλη» μιλάει για κάτι άλλο. Την πρωτοβουλία της Δημοτικής αρχής για συγκρότηση μιας επιτροπής από στελέχη και υπαλλήλους του Δήμου αλλά και άλλων με έμμισθη απασχόληση, να εργασθούν για την πραγμάτωση μιας συνοικιακής κομποστοποίησης, αρχίζοντας από τα άφθονα διαθέσιμα κλαδέματα στους κήπους, τις πρασιές, στους δρόμους και τους άλλους δημόσιους χώρους της πόλης μας Όσον αφορά την περιβαλλοντική παιδεία μας, εξακολουθώ να επιμένω πως είναι θέμα συστηματικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο με έμμεση ταυτόχρονη ενημέρωση και ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους ενήλικες, από όλα τα διαθέσιμα εποπτικά μέσα.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Δημοτική Επιτροπή Ισότητας: Ακόμη μια επιτροπή χωρίς αντίκρισμα;
21/11/2020

Καταρχάς να ομολογήσω πως διάβασα τις Αρμοδιότητες της Επιτροπής και δεν κατάλαβα τίποτα! Μια ακόμα ακαδημαϊκή πραγματεία για την πολιτική της ταυτότητας (id politics) σκέφτηκα, το πνεύμα των καιρών, που πασχίζει να χωρέσει την πραγματικότητα στα κουτάκια του πολιτικώς ορθού. Αμ το άλλο, «Έναν (1) εκπρόσωπο τοπικού γυναικείου/φεμινιστικού συλλόγου»; Έχει φεμινιστικό σύλλογο στα Βριλήσσια; Παρόλα αυτά, έχοντας λίγο χρόνο να σκοτώσω (τα καλά της καραντίνας), το έψαξα λίγο παραπάνω. Από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο των Φύλων αντιγράφω: «Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων είναι μια μοναδική μέθοδος μέτρησης που παρουσιάζει την πολυπλοκότητα της ισότητας των φύλων. Αναπτύχθηκε με βάση το πλαίσιο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συνδράμει τους αρμόδιους φορείς στη διαχρονική παρακολούθηση της προόδου στον τομέα της ισότητας των φύλων σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο Δείκτης Ισότητας των Φύλων αποτελείται από έξι βασικούς τομείς (εργασία, χρήματα, γνώση, χρόνος, εξουσία και υγεία)…» Πλοηγώντας στο διαδίκτυο ενημερώθηκα πως η Ελλάδα για πάνω από μια δεκαετία βρίσκεται στην τελευταία θέση στην ΕΕ σε ό,τι αφορά στην ισότητα των φύλων. Η δε εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει «…με τις διατάξεις του αρ.70Α του ν.3852/2010, όπως αυτό προστέθηκε με τις διατάξεις του αρ.6 του ν.4604/2019 (με την αριθμ.1/30.1.2020 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4604/2019), προβλέφθηκε η σύσταση σε κάθε Δήμο Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, ως συμβουλευτικό όργανο προς το Δημοτικό Συμβούλιο, και παράλληλα, όπως προκύπτει από την Αιτιολογική Εκθεση του ν.4604/2019, ως συνδετικός κρίκος της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων με την Αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή πολιτικών ισότητας, με αποκλειστικές αρμοδιότητες απαριθμούμενες περιοριστικά.» Στο τέλος, ξαναδιάβασα την τελευταία παράγραφο του άρθρου της Δράσης. Συμφωνώ και προσθέτω: Να’ χαμε να λέγαμε και τρίγωνο καρτέρι…

Δημήτρης Καλαμπούκας
Η Βασιλική, η Ολυμπία, η Ευαγγελία, η Άρτεμις, η Κατερίνα, η Μαλαματή, η Ευφροσύνη, η Ανθή, η Χρυσούλα και η Πηνελόπη.
19/11/2020

Κάπως έτσι ανάβουν οι λαϊκές πυρκαγιές και άντε να τις σβήσουν!...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Ξεκινά τις προβολές του το Cine - Δράση !

Από την Πέμπτη 25 Ιουνίου και κάθε Πέμπτη 9:00μμ, στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Η Τσέχικη πικρή κωμωδία "Παιχνίδια διχασμού και εγκυμοσύνης" η πρώτη ταινία της περιόδου Τσεχία, 2000. Διάρκεια: 117'. Σενάριο: Jan Hrebejk, Petr Jarchovsky (βιβλίο). Σκηνοθεσία: Jan Hrebejk. Πρωταγωνιστούν: Bolek Polivka, Csonger Kassai, Anna Siskova, Boleslav Polivka, Jaroslav Dusek. Διασκεδαστική κωμωδία που αποκαλύπτει, με απλό και ειλικρινή τρόπο, τον παραλογισμό της ζωής και των ανθρώπινων πράξεων, αλλά και το πόσο έτοιμοι είναι συνηθισμένοι άνθρωποι να κάνουν ασυνήθιστα πράγματα σε δύσκολους καιρούς και αντίξοες συνθήκες. Ταινία απλή που όμως περιλαμβάνει τον πλούτο, την πολυμορφία και την πολυπλοκότητα της ζωής. Βρισκόμαστε στην κατεχόμενη Τσεχία, λίγο πριν το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Γιόζεφ και η Μαρία, ένα άτεκνο ζευγάρι αναγκάζεται, σχεδόν άθελά του, να κρύψει στο σπίτι του τον Ντέιβιντ, έναν νεαρό Εβραίο, το μόνο επιζών του Ολοκαυτώματος μέλος της εβραϊκής οικογένειας των πρώην εργοδοτών τους. Ο Γιόζεφ είναι ένας συνηθισμένος, λίγο καταθλιπτικός, λίγο οκνηρός και καθόλου ηρωικός άνθρωπος. Αυτή η πράξη ακούσιας γενναιότητας παγιδεύει την οικογένεια του και όλους γύρω της σε μια σειρά από παράδοξα κωμικά και τρομακτικά πράγματα. Αρχικά αποφασίζει, για να διασκεδάσει τυχόν υποψίες σε βάρος τους, να δουλέψει για τους κατακτητές κατάσχοντας τις περιουσίες των εξοντωμένων Εβραίων. Τη δουλειά του την έχει εξασφαλίσει ο οικογενειακός φίλος Χορστ, ένας δωσίλογος με ναζιστικό σήμα στο πέτο και μουστάκι αλά Χίτλερ, που έχει βάλει στο μάτι τη Μαρία και για αυτό το σκοπό πηγαινοέρχεται στο σπίτι τους με καφέδες, κρέατα και άλλα σπάνια για τον υπόλοιπο πληθυσμό αγαθά. Αυτές οι συχνές επισκέψεις του δωσίλογου υποχρεώνουν τον Γιόζεφ και τη Μαρία να αναζητήσουν και άλλες τρελές, λύσεις. Η έσχατη είναι να προφασιστούν ότι η Μαρία είναι έγκυος. Αλλά ο Γιόζεφ δεν μπορεί να κάνει παιδιά και αυτό είναι γνωστό στη γειτονιά. Καθώς λοιπόν έχουν επείγουσα ανάγκη από μια πραγματική εγκυμοσύνη θα ζητήσουν τη βοήθεια του δραπέτη. Όσο οι Γερμανοί χάνουν έδαφος στον πόλεμο, η συμπεριφορά του Χορστ αρχίζει να αλλάζει. Με βάση τις προηγούμενες υποψίες του ότι κάποιος άλλος ζει με τον Γιόζεφ και τη Μαρία, διώχνει τις κατοχικές αρχές όταν οι τελευταίοι ψάχνουν αντιστασιακούς από σπίτι σε σπίτι. Και όταν στο τέλος οι Γερμανοί χάνουν, ο Γιόζεφ αρχικά θα θεωρηθεί από τις νέες αρχές συνεργάτης, στη συνέχεια με τη βοήθεια του δραπέτη θα κριθεί ως αντιστασιακός και επιπλέον θα βγάλει λάδι τον δωσίλογο. Οι ταινίες που γυρίζονται με θέμα τις ναζιστικές θηριωδίες είναι πάρα πολλές. Λίγες όμως είναι εκείνες που αντιμετωπίζουν το θέμα τους από χιουμοριστική πλευρά. Η πιο γνωστή από όλες «Η ζωή είναι ωραία» του Roberto Benini, έχει προκαλέσει σοβαρές ενστάσεις αφενός για την απόδοση της ιστορικής πραγματικότητας (πχ στο Άουσβιτς δεν μπήκαν πρώτα τα αμερικανικά στρατεύματα) και αφετέρου για το είδος του χιούμορ που χρησιμοποίησε το οποίο δημιουργεί την εντύπωση ότι απαλύνει τη φρίκη των ναζιστικών θηριωδιών. Σε αντίθεση με αυτό, το χιούμορ του "Παιχνίδια Διχασμού και Εγκυμοσύνης" δεν υποτιμά, αλλά προσπαθεί να εξηγήσει το τερατώδες του ναζισμού. Γιατί και ο 33χρονος Τσέχος σκηνοθέτης Jan Hrebejk (στο Cine Δράση είδαμε την τελευταία του ταινία «Η δασκάλα») επέλεξε το χιούμορ και τη φάρσα για να αφηγηθεί την ιστορία του. Με τέσσερα όλα κι όλα πρόσωπα συνθέτει την κοινωνική γεωγραφία της Τσεχίας, αλλά θα μπορούσε να είναι της Ελλάδας. Αντιμετωπίζει τις αδυναμίες των χαρακτήρων του με συμπάθεια, χωρίς απόλυτους διαχωρισμούς. Ξεκαθαρίζει ότι οι συνθήκες μπορούν να οδηγήσουν κάποιο δειλό άνθρωπο σε μια ηρωική πράξη που πάντα συνοδεύεται από φόβο, δισταγμούς και υπαναχωρήσεις. Οι φυσιολογικές αδυναμίες του Γιόζεφ η νωθρότητα του, η γκρίνια του, ο σαρκασμός του - είναι δύσκολο να διακριθούν από τις αρετές του. Είναι, με το δικό του μελαγχολικό του τρόπο, ένας αξιοπρεπής και ανεκτικός άνθρωπος που όταν εμφανίζεται ο δραπέτης, θα του δώσει καταφύγιο, κάνοντας το σωστό, όχι γιατί έχει την αίσθηση του καθήκοντος, αλλά επειδή δεν μπορεί να σκεφτεί κάτι άλλο. Βέβαια ο χαρακτήρας του είναι από αυτούς που «έχουν τα μέσα» σε όλες τις καταστάσεις. Από τη μια ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του στο δωσίλογο και από την άλλη κρύβει το νεαρό Εβραίο. Ο δωσίλογος τού εξασφαλίζει τον κατοχικό επιούσιο. Ο Εβραίος θα του εξασφαλίσει την μεταπολιτευτική επιβίωση και την αναγνώριση του ως αντιστασιακού. Κερδισμένος και στις δύο περιπτώσεις. Μέσα σε όλα. Τα «Παιχνίδια Διχασμού και Εγκυμοσύνης» ήταν υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας. Τιμήθηκαν με 15 Βραβεία σε 18 συνολικά υποψηφιότητες. Οι ερμηνευτές του Jaroslav Dusek (Χόρστ), Anna Siskova (Μαρία), Boleslav Polivka (Γιόζεφ), είναι όλοι εξαιρετικοί στους ρόλους τους. * Οι καλοκαιρινές κινηματογραφικές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη στο δροσερό προαύλιο χώρο του φιλόξενου B' Γυμνασίου Βριλησσίων, Ταϋγέτου και Ξάνθης, Βριλήσσια, στις 9.00 το βράδυ. Λόγω άπλετου διαθέσιμου -υπαίθριου- χώρου, οι προβλεπόμενες προδιαγραφές για μια υγειονομικά ασφαλή παρακολούθηση, υπερκαλύπτονται!

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε, είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα και επιτέλους σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσαμε, στο εξής θα παίζουμε σ’ αυτό το θίασο μόνο ως φαντάσματα.

Κώστας Τριπολίτης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter