Σχόλια
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ
20/11/2021

''Και να αδελφέ μου, που μάθαμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα, ήσυχα κι απλά. Καταλαβαινόμαστε τώρα. δε χρειάζονται περσότερα! Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ,αδελφέ μου, απ' τον κόσμο. Εμείς τραγουδάμε για να ΣΜΙΞΟΥΜΕ τον κόσμο,! [Γ. ΡΙΤΣΟΣ ]

Τάκης Μάτσας [Το Πολυτεχνείο ζει]
Κυριακή 24 Νοεμβρίου, ο Γιώργος Κοντογιώργης στα Βριλήσσια
7/11/2021

Δύο χρόνια μετά την ομιλία του κ. Κοντογιώργη, την οποία παρακολούθησα δια ζώσης, είδα ξανά το βίντεο, τα ερωτήματα παραμένουν: Δημοκρατία ή εκλόγιμη μοναρχία; Γενικό συμφέρον ή το συμφέρον της κοινωνίας; Πολιτική ως φαινόμενο ή ως θέσμιση; Ποιο είναι σήμερα το αξιακό σύστημα της κοινωνίας; Πως αντιλαμβανόμαστε το ρόλο της κοινωνίας, ως ιδιώτη ή ως εταίρο της κοινωνίας; Τι είναι ο Δημοσκοπικός Δήμος, και γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε επίπεδο δήμου ή γειτονιάς; Τι ακριβώς σημαίνει μεταβολή της Πολιτείας; Γιατί δεν υπάρχει συμμετοχή των πολιτών, τη στιγμή που συντελείται ένας βίαιος κοινωνικός μετασχηματισμός; Είναι στραβός ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε; Πριν αρχίσουμε να αναζητούμε τις Απαντήσεις, δεν αρκεί μόνο να προβάλουμε τις Αρνήσεις, μα και να συστηματοποιήσουμε τις καίριες Ερωτήσεις, οι οποίες, όταν δεν είναι ξεκάθαρες, τότε ίσως θα πρέπει να αναζητούνται στις αντιρρήσεις των άλλων. Αυτό είναι μια διαρκής διαδικασία που προϋποθέτει τη διαλογική συζήτηση των εμπλεκόμενων υποκειμένων, όπου πρέπει να μιλήσεις αλλά και να ακούσεις. Όχι την αντιπαράθεση/διαλογικό μονόλογο, όπου ο καθένας λέει αυτό που πιστεύει αλλά απορρίπτει τον άλλον, χωρίς καν να τον ακούει. Δυστυχώς, δεν υπάρχει δημόσιος διάλογος σε κανένα επίπεδο.

Δημήτρης Καλαμπούκας
ΤΟ ΔΩΡΟ
31/10/2021

Πολύ δυνατή γραφή, στίχος ''κοφτερό μαχαίρι''! Λήδα σ' ευχαριστούμε! Νάσαι πάντα καλά! Έχεις πολλά να μας δώσεις ακόμα! Το ''δώρο'' σου ΔΩΡΟ για μας!!!

Τάκης Μάτσας
28η Οκτωβρίου
28/10/2021

Και τα πατήματα και τη νύχτα ατέλειωτη μια ζωή θυμάμαι...

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Ω, Κόσμε
14/10/2021

Η διαλεκτική της ύπαρξης.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

7η Συνάντηση Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 7:00μμ

7η Συνάντηση Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 7:00μμ Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος Στην 7η συνάντηση του σεμιναρίου «Σινεμά και Ιστορία» που οργανώνει το Cine Δράση συνεχίζουμε την συζήτηση για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βλέπουμε και σχολιάζουμε το ντοκιμαντέρ «SHOAH» του Κλοντ Λανζμάν και το φιλμ «Έλα να δεις» του Ελέμ Κλίμοφ. SHOAH/ΣΟΑ Γαλλία, ντοκιμαντέρ, 1985. Διάρκεια 9 ώρες και 26 λεπτά. Σκηνοθεσία: Κλοντ Λανζμάν. Δημοσιογράφος, σύντροφος της Σιμόν Ντε Μποβουάρ ως το 1959, διευθυντής από το 1986 του εμβληματικού περιοδικού του Ζαν Πολ Σαρτρ «Σύγχρονοι Καιροί», ο Κλοντ Λανζμάν ολοκλήρωσε το «Shoah» του το 1985. Για το επικό αυτό έργο ταξίδεψε σε 14 χώρες από το 1974 ως το 1981 και στη συνέχεια δούλεψε τέσσερα χρόνια για να μοντάρει 350 ώρες γυρισμάτων. Το έργο συνέβαλε τα μέγιστα στην αποτύπωση του Ολοκαυτώματος στην παγκόσμια συλλογική συνείδηση. Αποτελείται από τέσσερα σκέλη: την εκστρατεία εξόντωσης των φορτηγών αερίων στο Σελμνό, το στρατόπεδο θανάτου της Τρεμπλίνκα, εκείνο του Άουσβιτς – Μπιρκενάου, και τη διαδικασία εξόντωσης του γκέτο της Βαρσοβίας. Σύμφωνα με τα λόγια του σκηνοθέτη, η ταινία δεν έχει θέμα την επιβίωση, αλλά είναι «μια μαρτυρία για το θάνατο». Συγκλονιστικό από κινηματογραφική, κοινωνική, πολιτική, ιδεολογική σκοπιά το φιλμ παρουσιάζει τις δηλώσεις και μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν άμεσα την εθνικοσοσιαλιστική εξόντωση των Ευρωπαίων Εβραίων και την επιβεβαίωσαν, συχνά για πρώτη φορά, ύστερα από 30 χρόνια και πλέον. Ο Λανζμάν παροτρύνει τους μάρτυρες όχι απλά να ανακαλέσουν στη μνήμη τα βιώματά τους, αλλά -μέσω της τεχνικής του- να ζήσουν πάλι όσα συνέβησαν τότε. Οι ερωτήσεις του περιστρέφονται γύρω από τα γεγονότα στους τόπους δολοφονίας των Εβραίων και θίγουν το μηχανισμό της γραφειοκρατίας της εξόντωσης που ξεκίνησε στα γκέτο και εφαρμόστηκε πλήρως στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης. Ο σκηνοθέτης αρνιόταν πεισματικά να κατατάξει το «SHOAH» στην κατηγορία «ντοκιμαντέρ», καθώς στην ταινία δεν υπάρχουν εικόνες αρχείου. Το βασικό υλικό της αποτελείται από μαρτυρίες των επιζήσαντων των στρατοπέδων θανάτου, των υπεύθυνων ναζί (μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις οι μαρτυρίες τους έχουν καταγραφεί με κρυφή κάμερα), καθώς και άλλων προσώπων, π.χ. γειτόνων ή μαρτύρων της τραγωδίας του εβραϊκού πληθυσμού. Οι λήψεις δείχνουν τους τόπους της δολοφονίας όπως ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και τις αρχές της δεκαετίας του ’80. «Πήγα στα μέρη αυτά, μόνος, και κατάλαβα ότι πρέπει να συνδυάσει κανείς τα πράγματα. Πρέπει να γνωρίζεις και να δεις, να δεις και να γνωρίζεις. Γι’ αυτό και το ζήτημα των τόπων είναι τόσο ουσιώδες. Πρόκειται για ένα φιλμ άμεσα συνυφασμένο με τον τόπο, ένα τοπογραφικό, ένα γεωγραφικό φιλμ». Έλα να Δεις ΕΣΣΔ, Πολεμική, 1985. Διάρκεια: 142'. Σκηνοθεσία: Έλεμ Κλιμόφ. Πρωταγωνιστούν: Αλεξέι Κραβτσένκο, Όλγα Μιρόνοβα, Λιουμπομίρας Λαουσιαβίσιους. Ο σκηνοθέτης Ελεμ Κλίμοφ γεννήθηκε στο Στάλινγκραντ το 1933 και πέθανε το 2003. Το 1957 αποφοίτησε από την Ανώτατη Σχολή Αεροπορίας. Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και στη συνέχεια φοίτησε στο VGIK, την περίφημη ανώτατη Κρατική Σχολή Κινηματογράφου, από όπου αποφοίτησε το 1964. Δούλεψε ως κινηματογραφιστής κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες του σοβιετικού κράτους, μια περίοδο μεταίχμιο, που ο κινηματογράφος στρεφόταν από τον κοινωνικό ρεαλισμό προς πεδία προσωπικών δραμάτων ανιχνεύοντας το άτομο και το ρόλο του σε μια κοινωνία σε τροχιά αλλαγής. Ο σκηνοθέτης γύρισε συνολικά πέντε μεγάλου μήκους ταινίες σε όλη την καριέρα του. Το κύκνειο άσμα του «Έλα να δεις» ήταν αφιερωμένο στην 40στή επέτειο της Αντιφασιστικής Νίκης και αποτελεί μια από τις πιο συγκλονιστικές, αντιπολεμικές ταινίες παγκοσμίως. Βραβεύτηκε με τη διάκριση Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο FIPRESCI στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Μόσχας του 1985. Το φιλμ αποτελεί έπος των φρικαλεοτήτων των ναζί και συνιστά απόλυτη καταδίκη του πολέμου. Η ιδέα, σε ό,τι αφορά το οπτικό αποτέλεσμα ήταν εξαρχής να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με ντοκιμαντέρ. Η εικόνα έπρεπε να εκπέμπει α-χρωματική αίσθηση, η κάμερα - συχνά στον ώμο - έπρεπε να δημιουργεί την εντύπωση της υποκειμενικότητας στην παρατήρηση και τα ειδικά εφέ να μη μοιάζουν κίβδηλα. Τα πάντα βρίσκονταν σε αυστηρή αρμονία. Τα κοστούμια σε αποχρώσεις σκούρες, ώστε να μην ξεχωρίζουν τα χρώματα. Ακόμα και οι εκρήξεις είναι αυθεντικές στις σκηνές με τους ναζί. Στα γυρίσματα δημιουργήθηκε μια τέτοια ατμόσφαιρα που οι ηθοποιοί ένιωθαν πραγματικό τρόμο. Πολλά απ' αυτά πραγματοποιούνταν για πρώτη φορά στην ιστορία του σινεμά. Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται ο 12χρονος Φλόρια που ξεθάβει ένα χαμένο όπλο και κατατάσσεται στον Κόκκινο Στρατό ανυπομονώντας να ζήσει σαν παρτιζάνος. Η φαντασίωσή του όμως διαλύεται όταν έρχεται αντιμέτωπος με την πραγματικότητα. Οι συμπολεμιστές του, τον αφήνουν πίσω για να τον προστατεύσουν και εκείνος απομένει μόνος. Συναντά την έφηβη Γκλάσα που κι αυτή έμεινε μόνη της. Μαζί επιστρέφουν στο χωριό του Φλόρια, όπου ανακαλύπτουν ότι όλοι οι κάτοικοι, μαζί και η οικογένειά του, έχουν σφαγιαστεί. Ο Φλόρια συνεχίζει την περιπλάνηση και ξεκινά μια νέα αποστολή: να βρει τροφή για τους αβοήθητους κατοίκους του γειτονικού χωριού. Στο δρόμο, βλέπει τους Ναζί να στοιβάζουν τους ανήμπορους άμαχους σε μια αποθήκη και να βάζουν φωτιά, αφανίζοντας μαζί και την αθωότητα του Φλόρια, που εμφανώς αρχίζει να γερνά. Αντιμέτωπος με την κτηνωδία, τα μαλλιά του ασπρίζουν και το πρόσωπό του γεμίζει ρυτίδες. Παρακολούθηση Σεμιναρίου Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μπορεί να είναι είτε ζωντανή στο Στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) είτε διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας zoom εδώ: Join Zoom Meeting https://us02web.zoom.us/j/85422347324... Meeting ID: 854 2234 7324 Passcode: 947205

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Υπάρχουν στους ανθρώπους περισσότερα πράγματα να θαυμάσουμε, παρά να περιφρονήσουμε.

Αλμπέρ Καμύ
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter