Σχόλια
Η αισθητική ως ζητούμενο στις παρεμβάσεις του Δήμου Βριλησσίων
20/1/2022

…Δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να κοπούν οι ευκάλυπτοι. Κάθε άλλο, Αλλά, επιτρέψτε μου, θα περίμενα από τους βριλησσιώτες να επιδεικνύουν την ίδια, αν και περισσότερη ευαισθησία για την «αισθητική» κοιτώντας χαμηλά. Κοιτώντας την αισθητική των πεζοδρομίων της πολης που κατοικούν. Πεζοδρόμια που κατειλημμένα από ευκάλυπτους, πεύκα, στύλους ΟΤΕ, ΔΕΗ, κλπ, τους αναγκάζουν και κινδυνεύοντας, να περπατούν στον δρόμο — ας μη μιλήσουμε για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα και όραση είτε για τους τους υπέργηρους, τα παιδικά καροτσάκια, κλπ. Ας μου επιτρέψετε, για μια ακόμη φορά, να συστήσω να δοθεί προτεραιότητα στην πολιτική πίεση ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ «κοιτώντας χαμηλά». Και όταν τα «χαμηλά» βελτιωθούν για την ασφάλεια και την κινητικότητα των πολιτών, τότε, θα έλθει και η σειρά για τα «υψηλά» — αν και, η αισθητική και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ βελτίωση των «χαμηλών» εμπεριέχει, αυτονόητα και την αισθητική των «υψηλών. …Σκεφτείτε το ΥΓ. Θα ήθελα να ξέρω σε τι διάσταση πεζοδρομιου είναι αυτοί οι 2 ευκάλυπτοι, και, εάν εξασφαλίζεται η ομαλή χρήση του πεζοδρομιου από τους πολίτες.

Σωτήρης Παπαδόπουλος
Η αισθητική ως ζητούμενο στις παρεμβάσεις του Δήμου Βριλησσίων
20/1/2022

Τη Δευτέρα το απόγευμα,κατά τις 4μ.μ. ,περπατούσα στην ''Ε. Αντιστάσεως'' .Ξαφνικά αντίκρυσα τη ''σοκαριστική'' εικόνα ενός κομμένου ευκαλύπτου!!! ΘΛΙΨΗ, ΘΥΜΌΣ, ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ, ΟΡΓΗ! Ευτυχώς, σκέφτηκα, που δεν κόψανε και το διπλανό ευκάλυπτο! Που νάξερα τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα! Πολύ καλά κάνει η ''Δράση'', που, ''συν τοις άλλοις'' αναδεικνύει και προβάλλει τέτοια και τόσο σοβαρά θέματα! Είναι καιρός, επιτέλους, ο δήμος να σχεδιάζει τις παρεμβάσεις του στο φυσικό περιβάλλον και να μη λειτουργεί σπασμωδικά, προκειμένου να ''εξυπηρετήσει'' κάποια παράλογη απαίτηση του όποιου δημότη! Στόχος του δήμου πρέπει να είναι , διαχρονικά, η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των δημοτών με ενημέρωση και ευαισθητοποίηση! ΟΙ πολίτες να ενεργοποιηθούν και να συμβάλλουν σε μια κοινή προσπάθεια!!!

Τάκης Μάτσας [Η αισθητική ως ζητούμενο ...]
Με τους εργαζόμενους, τους κατοίκους, για τα παιδιά!
13/1/2022

Μια απεργία σε ένα Νοσοκομείο Παίδων δεν γίνεται για ψύλλου πήδημα.!Δεν το συνηθίζουν. Η κήρυξή της σημαίνει ότι οι λειτουργοί της υγείας, με τις γνωστές σε όλους μας απαράδεκτες ελλείψεις σε έμψυχη στελέχωση και υλικό, έχουν φτάσει στο απροχώρητο! Τόσο οι δημοτικές αρχές των όμορων δήμων όσο και όλοι οι πολίτες τους, οφείλουν να συμπαρασταθούν με κάθε τρόπο. Η υγεία και κυρίως των παιδιών μας, του υποσχόμενου "αύριο", πάν' απ' όλα!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Το Νέο Κοινωνικό Συμβόλαιο
13/1/2022

Αγαπητέ κύριε Θωμάκο, Έχετε δίκιο ως προς την παρότρυνση σας σχετικά με την ενδοσκόπηση. Όπως σε όλα τα πράγματα στη ζωή, απαιτείται η καλλιέργεια ενός πνεύματος ισορροπίας μέσω της κοινωνικότητας, της εξωστρέφειας, της καλλιτεχνικής έκφρασης, της διασκέδασης ώστε να είναι η εξωστρέφεια γόνιμη και αποδοτική για τη ζωή του ανθρώπου και όχι αυτοκαταστροφική. Επίσης στη θεραπευτικη διαδικασία παροτρύνουμε τον άνθρωπο να ενδοσκοπεί υποστηριζόμενος από ένα συνεκτικό και συνάμα συμπονετικό επιστημονικό πλαίσιο, ώστε να λαμβάνει ωφέλεια, εμπιστοσυνη και ασφάλεια. Μια τελευταία μου σκέψη να βλέπουμε τη διασκέδαση σαν μια αυθόρμητη, πηγαία ανθρώπινη ανάγκη και όχι προκάλυμμα για να διασκορπίζουμε τον βαθύτερο εαυτό μας (διά + σκεδάννυμι) ώστε να αποφεύγουμε να μάθουμε και να εξελιχθούμε μέσα από τις ωδίνες και τα προσωπικά μας αδιέξοδα.

Μαριάννα Χρυσικακου
Για την μερική εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ
2/1/2022

[2/2]…Προσωπικά, θα ήθελα να εξεταστεί η περίπτωση του Δήμου Χαϊδαρίου, όπου εδώ και μερικούς μήνες έχει υλοποιήσει, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, το πιλοτικό πρόγραμμα smart bus, στο οποίο οι κάτοικοι κάνουν κράτηση θέσης σε άμεσο χρόνο, μέσω της εφαρμογής από κινητό τηλέφωνο. -www.cnn.gr/ellada/story/284390/oasa-xiliades-online-kratiseis-theseon-se-leoforeia-meso-toy-smartbus

Δημήτρης Καλαμπούκας

Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Η Ελληνική Επανάσταση του 1821.

14η Συνάντηση Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022, 7:00μμ

14η Συνάντηση Τετάρτη 19 Ιανουαρίου, 7:00μμ Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 (διαδικτυακά και ζωντανά) Στην 14η συνάντηση του σεμιναρίου «Σινεμά και Ιστορία» που διοργανώνει το Cine Δράση ξεκινάμε τη συζήτηση για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 παρακολουθώντας και σχολιάζοντας τις ταινίες «Βαβυλωνία» του Γιώργου Διζικιρίκη και «,b>Η Δίκη των Δικαστών» του Πάνου Γλυκοφρύδη. - Βαβυλωνία Ελλάδα, Σάτιρα, 1970. Διάρκεια: 88’. Σενάριο- Σκηνοθεσία: Γιώργος Διζικιρίκης. Διεύθυνση φωτογραφίας: Τάκης Βενετσανάκος. Μουσική: Λίνος Κόκκοτος. Πρωταγωνιστούν: Ηλίας Λογοθέτης, Ρία Δελούτση, Θανάσης Παπαδόπουλος, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Δημήτρης Κατσούλης. Κινηματογραφική μεταφορά του πασίγνωστου θεατρικού έργου του Δημητρίου Βυζαντίου που αναφέρεται στις παρεξηγήσεις που δημιουργούνται στους θαμώνες μιας ταβέρνας, εξαιτίας των διαφορετικών γλωσσικών ιδιωμάτων τους. Από τα λίγα επί της οθόνης δείγματα του γεννημένου στην Γένοβα σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργου Διζικιρίκη ο οποίος στο διάστημα 1959-1970 γύρισε 6 ταινίες. Στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, το Ναύπλιο, μια παρέα ανδρών από διάφορα μέρη της χώρας διασκεδάζει σε μια ταβέρνα. Ανάμεσά τους βρίσκονται ένας Χιώτης, ένας Αρβανίτης, ένας λόγιος, ένας Μωραΐτης και ένας Κρητικός, ο Μανωλιός, ερωτευμένος με την όμορφη Γαρουφαλλιά. Οι γλωσσικές διαφορές τους αποδεικνύονται αξεπέραστες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια γλωσσική Βαβυλωνία. Όταν, πάνω στο γλέντι ξεσπά καβγάς για τα μάτια της Γαρουφαλλιάς, ο Αρβανίτης λαβώνει τον Μανωλιό στο χέρι. Ο επτανήσιος αστυνόμος Νιόνιος Φάντες προσπαθεί να διαλευκάνει αν το όλο επεισόδιο ήταν ατύχημα ή έγινε εκ προμελέτης. Επειδή δεν καταλαβαίνει τίποτα από όσα λέγονται, διατάζει να συλληφθούν όλοι και να οδηγηθούν στη φυλακή, απ’ όπου και απελευθερώνονται μόλις γίνεται κατανοητή η αιτία του επεισοδίου. Ο Δ.Κ. Βυζάντιος έγραψε τη Βαβυλωνία το 1836. Χαρακτήρισε το έργο του ως «...μεν αστείον, αλλά και λυπηρόν εξ΄ εναντίας να βλέπη τις εις μίαν συναναστροφήν διαφόρων Ελλήνων, οίον Χίον, Κρητών, Αλβανών, Βυζαντίων, Ανατολιτών, Επτανησίων και λοιπών [...] να μη δύνανται να εννοώσιν ο είς τον άλλον χωρίς της ανάγκης μεταφράσεως». Εμφανώς, ο συγγραφέας δεν αναφερόταν μόνον στην γλωσσική ακατανοησία μεταξύ των Ελλήνων, αλλά στο γεγονός ότι το έθνος διχάστηκε επανειλημμένα, εξ αιτίας προσωπικών επιλογών των πολιτών ή των πολιτικών, θρησκευτικών και άλλων πεποιθήσεων τους και όχι σπάνια λόγω διαφορετικών γλωσσικών ιδιωμάτων. Ο ίδιος ο συγγραφέας βίωσε προσωπικά αυτές τις έριδες. Προερχόμενος από ένα ευκατάστατο οικογενειακό περιβάλλον, εγκατέλειψε την δουλειά του στην Κωνσταντινούπολη προκειμένου να πολεμήσει στον Αγώνα κατά της Τουρκοκρατίας. Ωστόσο, σταδιακά περιθωριοποιήθηκε και τελικά πέθανε έχοντας χάσει όλη του την περιουσία. - Η δίκη των δικαστών Ελλάδα, Ιστορική, 1974. Διάρκεια 90’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Πάνος Γλυκοφρύδης. Διεύθυνση φωτογραφίας: Άρης Σταύρου. Μουσική: Χρήστος Λεοντής. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Κούρκουλος, Νικηφόρος Νανέρης, Μάνος Κατράκης, Σπύρος Καλογήρου, Χρήστος Τσάγκας, Δημήτρης Μυράτ, Μάκης Ρευματάς, Δέσποινα Τομαζάνη. Μια ιστορική ταινία που αφορά τη δίκη των Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και Γεώργιου Πλαπούτα. Περιλαμβάνει ένα από τα μεγαλύτερα καστ ηθοποιών, με τις ξεχωριστές παρουσίες του Μάνου Κατράκη στο ρόλο του Κολοκοτρώνη και του Δημήτρη Μυράτ του Καποδίστρια. Ο Σταύρος Κελεσίδης απέσπασε τιμητική διάκριση στο 15ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1974) για το μακιγιάζ της ταινίας. Ιδιαίτερο ντεκόρ και μοναδικά κοστούμια δημιουργήθηκαν από τον σπουδαίο Διονύση Φωτόπουλο, που μπόρεσε να αναπαραστήσει μια ολόκληρη εποχή με τα λιγότερα δυνατά μέσα. Λίγα χρόνια μετά την επανάσταση του 1821, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος, υπό τη βασιλεία του Βαυαρού Όθωνα, προσήγαγε σε δίκη τους μεγάλους οπλαρχηγούς του αγώνα Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και Γεώργιο Πλαπούτα, με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Η περιβόητη δίκη συγκλόνισε το έθνος και έγινε σε ένα τζαμί του Ναυπλίου, πρωτεύουσα τότε της Ελλάδας. Το τζαμί προτιμήθηκε από τους Βαυαρούς καθώς εξασφάλιζε την παρακολούθηση της δίκης από αριθμητικά μεγαλύτερο κοινό καθώς επεδίωκαν να καταδικάσουν τους δύο ήρωες- εκφραστές της λαϊκής θέλησης και να τους εκτελέσουν μπροστά στα μάτια του ελληνικού λαού, για παραδειγματισμό. Ο Αθανάσιος Πολυζωϊδης, πρόεδρος του δικαστηρίου και ο δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης αρνήθηκαν όμως να υπογράψουν την απόφαση για καταδίκη των κατηγορουμένων σε θάνατο. Το παλάτι διέταξε τότε τον Υπουργό Δικαιοσύνης να επέμβει και αυτός απήγγειλε κατηγορία εναντίον τους, με αποτέλεσμα να φυλακιστούν και να δικαστούν για παράβαση καθήκοντος και εσχάτη προδοσία. Στη δίκη που ακολούθησε αθωώθηκαν πανηγυρικά. Διδασκαλία: Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Παρακολούθηση Σεμιναρίου Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μπορεί να είναι είτε ζωντανή στο Στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) είτε διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας zoom εδώ: https://us02web.zoom.us/j/85422347324?pwd=RkVFaWpEQjVqUXlPY3hMMG52YXZaZz09 Meeting ID: 854 2234 7324 Passcode: 947205

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Βαδίζοντας προς το μέλλον επιστρέφουμε στο παρελθόν. Έτσι σιγά σιγά - ανυποψίαστα - Ανταμωνόμαστε.

ΧΡΉΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΎΣΙΟΣ
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter