Σχόλια
Τα νησιά του Αιγαίου στο όριο της διάλυσης από την επέλαση της κτηματαγοράς και του μαζικού τουρισμού
8/8/2022

Τουλάχιστον να έκτιζαν τα τερατουργήματα τους με φθαρτά υλικά ανακυκλώσιμα (χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, σίδηρο, γυψοσανίδες)! Όπως φθαρτοί θα είναι αυτοί και οι ιδέες τους.

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Έλα να Παίξουμε
31/7/2022

Στο νέο δέντρο της ζωής, το μπόλι της λύπης δύσκολα πιάνει... Το πνίγουν οι χυμοί της!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
23/6/2022

Οι παρατηρήσεις για τη Ρωσία και το Αιγαίο, είναι ενδιαφέρουσες. Καταδίκασε όμως ποτέ η Ρωσία το casus belli για τα 12 μίλια; Αναγνωρίζει ελληνικό εναέριο χώρο πέρα από τα 6 μίλια από τις ακτές μας; Αν σε αυτά τα δύο κρίσιμα σημεία συντάσσεται ΚΑΙ η Ρωσία με την Τουρκία και με τη Δύση, μήπως αξίζει να ξαναδούμε τι συμφέρει πραγματικά τη χώρα μας και τι όχι; Η Ρωσία όντως δεν θέλει (κι άλλο) πόλεμο, που θα έκλεινε το Αιγαίο και τα Στενά. Τη συμφέρει όμως να μένουν ανοικτά όλα τα ελληνοτουρκικά, ώστε να μην υπάρξει ποτέ ούτε μερική επέκταση χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, που θα περιόριζε τα σημερινά διεθνή ύδατα προς όφελος της χώρας μας. Επιπλέον, φαίνεται να θεωρεί ότι τα ανοικτά θέματα των δύο χωρών αποδυναμώνουν το ΝΑΤΟ και ενισχύουν την ίδια.

Γιάννης Παρασκευόπουλος
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
19/6/2022

Σκέφτομαι τους αιγαιοπελαγίτες και αιγαιοπελαγίτισσες. Τους πιο παλιά πλασμένους Έλληνες στον τόπο τους!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αγιά Μαρίνα
12/6/2022

Πάλι καλά που βρέθηκε σε κάτι να χρησιμεύουν οι φυλλάδες!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Η Ελληνική Επανάσταση του 1821.

14η Συνάντηση Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022, 7:00μμ

14η Συνάντηση Τετάρτη 19 Ιανουαρίου, 7:00μμ Σεμινάριο Σινεμά και Ιστορία: Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 (διαδικτυακά και ζωντανά) Στην 14η συνάντηση του σεμιναρίου «Σινεμά και Ιστορία» που διοργανώνει το Cine Δράση ξεκινάμε τη συζήτηση για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 παρακολουθώντας και σχολιάζοντας τις ταινίες «Βαβυλωνία» του Γιώργου Διζικιρίκη και «,b>Η Δίκη των Δικαστών» του Πάνου Γλυκοφρύδη. - Βαβυλωνία Ελλάδα, Σάτιρα, 1970. Διάρκεια: 88’. Σενάριο- Σκηνοθεσία: Γιώργος Διζικιρίκης. Διεύθυνση φωτογραφίας: Τάκης Βενετσανάκος. Μουσική: Λίνος Κόκκοτος. Πρωταγωνιστούν: Ηλίας Λογοθέτης, Ρία Δελούτση, Θανάσης Παπαδόπουλος, Αθηνόδωρος Προύσαλης, Δημήτρης Κατσούλης. Κινηματογραφική μεταφορά του πασίγνωστου θεατρικού έργου του Δημητρίου Βυζαντίου που αναφέρεται στις παρεξηγήσεις που δημιουργούνται στους θαμώνες μιας ταβέρνας, εξαιτίας των διαφορετικών γλωσσικών ιδιωμάτων τους. Από τα λίγα επί της οθόνης δείγματα του γεννημένου στην Γένοβα σκηνοθέτη και συγγραφέα Γιώργου Διζικιρίκη ο οποίος στο διάστημα 1959-1970 γύρισε 6 ταινίες. Στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, το Ναύπλιο, μια παρέα ανδρών από διάφορα μέρη της χώρας διασκεδάζει σε μια ταβέρνα. Ανάμεσά τους βρίσκονται ένας Χιώτης, ένας Αρβανίτης, ένας λόγιος, ένας Μωραΐτης και ένας Κρητικός, ο Μανωλιός, ερωτευμένος με την όμορφη Γαρουφαλλιά. Οι γλωσσικές διαφορές τους αποδεικνύονται αξεπέραστες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια γλωσσική Βαβυλωνία. Όταν, πάνω στο γλέντι ξεσπά καβγάς για τα μάτια της Γαρουφαλλιάς, ο Αρβανίτης λαβώνει τον Μανωλιό στο χέρι. Ο επτανήσιος αστυνόμος Νιόνιος Φάντες προσπαθεί να διαλευκάνει αν το όλο επεισόδιο ήταν ατύχημα ή έγινε εκ προμελέτης. Επειδή δεν καταλαβαίνει τίποτα από όσα λέγονται, διατάζει να συλληφθούν όλοι και να οδηγηθούν στη φυλακή, απ’ όπου και απελευθερώνονται μόλις γίνεται κατανοητή η αιτία του επεισοδίου. Ο Δ.Κ. Βυζάντιος έγραψε τη Βαβυλωνία το 1836. Χαρακτήρισε το έργο του ως «...μεν αστείον, αλλά και λυπηρόν εξ΄ εναντίας να βλέπη τις εις μίαν συναναστροφήν διαφόρων Ελλήνων, οίον Χίον, Κρητών, Αλβανών, Βυζαντίων, Ανατολιτών, Επτανησίων και λοιπών [...] να μη δύνανται να εννοώσιν ο είς τον άλλον χωρίς της ανάγκης μεταφράσεως». Εμφανώς, ο συγγραφέας δεν αναφερόταν μόνον στην γλωσσική ακατανοησία μεταξύ των Ελλήνων, αλλά στο γεγονός ότι το έθνος διχάστηκε επανειλημμένα, εξ αιτίας προσωπικών επιλογών των πολιτών ή των πολιτικών, θρησκευτικών και άλλων πεποιθήσεων τους και όχι σπάνια λόγω διαφορετικών γλωσσικών ιδιωμάτων. Ο ίδιος ο συγγραφέας βίωσε προσωπικά αυτές τις έριδες. Προερχόμενος από ένα ευκατάστατο οικογενειακό περιβάλλον, εγκατέλειψε την δουλειά του στην Κωνσταντινούπολη προκειμένου να πολεμήσει στον Αγώνα κατά της Τουρκοκρατίας. Ωστόσο, σταδιακά περιθωριοποιήθηκε και τελικά πέθανε έχοντας χάσει όλη του την περιουσία. - Η δίκη των δικαστών Ελλάδα, Ιστορική, 1974. Διάρκεια 90’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Πάνος Γλυκοφρύδης. Διεύθυνση φωτογραφίας: Άρης Σταύρου. Μουσική: Χρήστος Λεοντής. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Κούρκουλος, Νικηφόρος Νανέρης, Μάνος Κατράκης, Σπύρος Καλογήρου, Χρήστος Τσάγκας, Δημήτρης Μυράτ, Μάκης Ρευματάς, Δέσποινα Τομαζάνη. Μια ιστορική ταινία που αφορά τη δίκη των Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και Γεώργιου Πλαπούτα. Περιλαμβάνει ένα από τα μεγαλύτερα καστ ηθοποιών, με τις ξεχωριστές παρουσίες του Μάνου Κατράκη στο ρόλο του Κολοκοτρώνη και του Δημήτρη Μυράτ του Καποδίστρια. Ο Σταύρος Κελεσίδης απέσπασε τιμητική διάκριση στο 15ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1974) για το μακιγιάζ της ταινίας. Ιδιαίτερο ντεκόρ και μοναδικά κοστούμια δημιουργήθηκαν από τον σπουδαίο Διονύση Φωτόπουλο, που μπόρεσε να αναπαραστήσει μια ολόκληρη εποχή με τα λιγότερα δυνατά μέσα. Λίγα χρόνια μετά την επανάσταση του 1821, το νεοσύστατο ελληνικό κράτος, υπό τη βασιλεία του Βαυαρού Όθωνα, προσήγαγε σε δίκη τους μεγάλους οπλαρχηγούς του αγώνα Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και Γεώργιο Πλαπούτα, με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Η περιβόητη δίκη συγκλόνισε το έθνος και έγινε σε ένα τζαμί του Ναυπλίου, πρωτεύουσα τότε της Ελλάδας. Το τζαμί προτιμήθηκε από τους Βαυαρούς καθώς εξασφάλιζε την παρακολούθηση της δίκης από αριθμητικά μεγαλύτερο κοινό καθώς επεδίωκαν να καταδικάσουν τους δύο ήρωες- εκφραστές της λαϊκής θέλησης και να τους εκτελέσουν μπροστά στα μάτια του ελληνικού λαού, για παραδειγματισμό. Ο Αθανάσιος Πολυζωϊδης, πρόεδρος του δικαστηρίου και ο δικαστής Γεώργιος Τερτσέτης αρνήθηκαν όμως να υπογράψουν την απόφαση για καταδίκη των κατηγορουμένων σε θάνατο. Το παλάτι διέταξε τότε τον Υπουργό Δικαιοσύνης να επέμβει και αυτός απήγγειλε κατηγορία εναντίον τους, με αποτέλεσμα να φυλακιστούν και να δικαστούν για παράβαση καθήκοντος και εσχάτη προδοσία. Στη δίκη που ακολούθησε αθωώθηκαν πανηγυρικά. Διδασκαλία: Παναγιώτης Δενδραμής, σκηνοθέτης και διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Κρήτης. Παρακολούθηση Σεμιναρίου Η παρακολούθηση του σεμιναρίου μπορεί να είναι είτε ζωντανή στο Στέκι της Δράσης (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) είτε διαδικτυακή μέσω της πλατφόρμας zoom εδώ: https://us02web.zoom.us/j/85422347324?pwd=RkVFaWpEQjVqUXlPY3hMMG52YXZaZz09 Meeting ID: 854 2234 7324 Passcode: 947205

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Όλα τα δώρα ο Αύγουστος τα έφερε. Το κόκκινο του έρωτα και της φωτιάς. Το μαύρο της προσφυγιάς και του θανάτου. Το γαλανό της Αμμοχώστου και της προδοσίας. Και το λευκό της αθωότητας και της απελπισίας. Όλα τα χρώματα από τον Αύγουστο τα πήρανε κι αφήσανε ασπρόμαυρα τα καλοκαίρια.

Αγγέλα Καϊμακλιώτη, Εκ του σύνεγγυς
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter