Σχόλια
S.O.S. για το ρέμα Βριλησσού!
25/9/2023

Θα ξεκινήσω με την τελευταία παράγραφο, ο κάτοικος της περιοχής κρατάει την ανωνυμία του για να μην μπλέξει στα προεκλογικά κουτσομπολιά των τοπικών διαχειριστών της εξουσίας. Κατανοητό και σεβαστό. Τι τον κάνει όμως να πιστεύει πως μια καλογραμμένη επιστολή διαμαρτυρίας θα τύχει της ανάλογης ανταπόκρισης από το απερχόμενο ή το επόμενο ΔΣ; Θα πρότεινα, εφόσον δεν τίθεται θέμα περισυλλογής υπογραφών, όπως πρόσφατα ξεκίνησε επώνυμα ένας συν-δημότης μας για άλλη υπόθεση, ο ίδιος, αλλά και όποιος άλλος θέλει να διαμαρτυρηθεί ανώνυμα -τώρα που γυρίζει μέσα στο προεκλογικό πανηγυράκι-, να διαβάσει τις προγραμματικές προτάσεις των παρατάξεων, όπως υπάρχουν στα ιλουστρασιόν φυλλάδια τους, στην Ενότητα «Καθαριότητα, Πράσινη Ανάπτυξη, Έξυπνες πόλεις, κλπ) και να επισκεφτεί τα περίπτερά τους, επισημαίνοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα, αλλά και να ζητήσει εξηγήσεις θέτοντας ερωτήματα, π.χ. «τι εννοείτε όταν λέτε ανάπλαση της παραρεματίου ζώνης του Βριλησσού»;

Δημήτρης Καλαμπούκας
Αντιδρόμηση οδού Κρήτης: Δεν είμαστε ελέφαντες!
21/9/2023

Ναι, η ΔΡΑΣΗ τα λέει εδώ και χρόνια, έχω διαβάσει όλες τις προηγούμενες αναρτήσεις σας επί του θέματος (βρίσκονται στην ετικέτα «Δημοτικό Συμβούλιο). Αν μη τι άλλο, σας χαρακτηρίζει η συνέπεια στην πολιτική σας παρουσία όλα αυτά τα χρόνια. Μπράβο στον δημότη που πήρε την πρωτοβουλία για την συλλογή των υπογραφών, τέτοιες ενέργειες πρέπει να ενθαρρύνονται στα πλαίσια της αμοιβαίας αλληλεγγύης. Σήμερα εσύ, αύριο εγώ. Μην ξεχνάμε πως, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου (Αριθμός Απόφασης 118/ 2014) «Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ' αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη.»

Δημήτρης Καλαμπούκας
24ωρη απεργία ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης
21/9/2023

Επίσης, το νομοσχέδιο αυτό δίνει το πράσινο φως στις επιχειρήσεις να έχουν εργαζόμενους με ελαστικό ωράριο εργασίας ,ανάλογα με τις ανάγκες του εργοδότη. Τέτοιες πρακτικές πρωτοεφάρμοσε η κινεζική Cosco και στη συνέχεια άρχισαν να υιοθετούν και ευρωπαϊκές εταιρείες , με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση να δώσει το πράσινο φως ώστε αντιλαϊκές κυβερνήσεις ,όπως η ελληνική, να κατεβάζουν αυτές τις διευκολύνσεις προς την εργοδοσία μέσω νομοσχεδίων- εκτρωμάτων όπως αυτό. Μιλώ, δυστυχώς, εκ πείρας διότι η μικρή μου κόρη ( 30 χρονών) έχει την ατυχία να δουλεύει σε μια τέτοια εταιρία ( start up και με νέους σε ηλικία εργοδότες.....) ,που την προσέλαβαν πριν τρία χρόνια βαζοντάς την να υπογράψει μια σύμβαση εργασίας, παρόμοια με αυτές που θα επιτρέπει πλέον και με νόμο το ελληνικό κράτος!!!! Οι συνθήκες εργασίας ,που διαμορφώνονται για τα νέα παιδιά με τέτοια νομοσχέδια, θα τις χαρακτήριζε κανείς συνθήκες "γαλέρας" , γιατί -πάλι μιλώντας απο το παράδειγμα των εργασιακών συνθηκών της κόρης μου- η εταιρία νόμιμα προσλαμβάνει συνεχώς νέα παιδιά για την ίδια θέση εργασίας μειώνοντας τις ώρες παρεχόμενης εργασίας στους ...παλαιότερους, φτάνοντας στο σημείο κάποιους μήνες να προσφέρει ...0 ώρες εργασίας ( λόγω αναδουλιάς), και να κρατά εγκλωβισμένα τα εργαζόμενα παιδιά ,τα οποία με τις παραπανω τακτικές δε μπορούν να συμπληρώσουν ούτε τα απαραίτητα ένσημα για να μπούν στο ταμείο ανεργίας...... Και μόνο γι αυτό το λόγο, συμπαραστεκόμενη στη νέα γενιά ,ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός, θα κατέβω στη σημερινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα στις 11:00, όπου με καλεί ευτυχώς το σωματείο μου ( Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών). Γιατί το σύνθημα "Στους δρόμους,στους δρόμους γεννιούνται συνειδήσεις " δυστυχώς είναι πάντα επίκαιρο και αληθινό......

Τασία Μάρη
Για ακόμη καλύτερες μέρες!
14/9/2023

Γι αυτο παλευουμε απο το 2006! Ως Κίνηση Ενεργών πολιτών για μια ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ! ( με μια άλλη φιλοσοφία και πραγματικό γνοιάξιμο για το δημότη!) Ο κόσμος, ανεξάρτητα με το αν τελικά μας δίνει την ψήφο του, αυτό μας το αναγνωρίζει και είναι προς τιμή μας Γιάννη!

Τασια Μαρη
«Με αξιοπρέπεια»: Και πρώτη προβολή και παρουσία του σκηνοθέτη
26/8/2023

ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΑΛΑΦΑΚΗΣ

Κινηματογράφος και Λογοτεχνία: Το Φιλμ Νουάρ

2η Συνάντηση Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022, 9:00 μμ

Στη 2η συνάντηση του σεμιναρίου «Κινηματογράφος και Λογοτεχνία» που θα γίνει την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου στις 9:00μμ, ζωντανά και διαδικτυακά, συνεχίζουμε τη συζήτηση για το φιλμ νουάρ. Διαβάζουμε τα βιβλία «Ποιος Σκότωσε τη Λάουρα» της Βέρα Κασπάρι και «Ξένοι στο Τρένο» της Πατρίτσια Χάισμιθ. Βλέπουμε και σχολιάζουμε τις ταινίες «Λάουρα» και «Ο Άγνωστος του Εξπρές» που βασίστηκαν σε αυτά και σκηνοθετήθηκαν η μεν πρώτη από τον Όττο Πρέμινγκερ, η δε δεύτερη από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ. Το Βιβλίο Ποιος Σκότωσε τη Λάουρα της Βέρα Κασπάρι (εκδόσεις Ροές, 1969, μετάφραση Παπαζιάν Χάρης) Ο σκληρός, επιφανειακά κυνικός και συναισθηματικά ανώριμος ντετέκτιβ Μαρκ ΜακΦέρσον, ήρωας έπειτα από μια συμπλοκή με γκάνγκστερ, με μια υφέρπουσα απέχθεια για τις ιδιοτροπίες της υψηλής κοινωνίας και καθόλου πίστη στους ανθρώπους, αναλαμβάνει να ερευνήσει τη δολοφονία της Λάουρα Χαντ, μιας πανέμορφης, χαριτωμένης και αγαπητής νεαρής διαφημίστριας με ευγενική ψυχή και λαϊκή καταγωγή που έκανε τους πάντες να την ερωτεύονται. Ο ντετέκτιβ ξεκινά, ανυποψίαστος, μια έρευνα που καταλήγει σε δολοφονικό παιχνίδι. Ανακρίνει τους βασικούς υπόπτους, όλους δυνάμει δολοφόνους, που όμως κανένας τους δεν διαθέτει σοβαρό και επαρκές κίνητρο να διαπράξει το φόνο. Πρόκειται για τον αρραβωνιαστικό της Λάουρα, τον Σέλμπι Κάρπεντερ, ξεπεσμένο αριστοκράτη, τεμπέλη και άφραγκο, αμφιβόλου ηθικής που επιβιώνει εμπορευόμενος το όμορφο παρουσιαστικό του. Τον μεσήλικα εκκεντρικό και αδίστακτο κοσμικογράφο Γουάλντο Λίντεκερ, αριστοκράτη, με αντιφατική προσωπικότητα και βρετανικό φλέγμα, που υπήρξε μέντοράς της Λάουρα, την έβαλε στους κοσμικούς κύκλους της Νέας Υόρκης, την θεωρεί δημιούργημα του και την αντιμετωπίζει ως ατομική του ιδιοκτησία. Την πλούσια, ερωτευμένη με το Σέλμπι, θεία της, μια γυναίκα κάποιας ηλικίας, με ύποπτες προθέσεις και την πιστή, με ελαφρά τάση προς την υστερία οικονόμο της. Η ταινία Λάουρα ΗΠΑ 1944. Διάρκεια: 88΄. Σκηνοθεσία: Otto Preminger. Σενάριο: Vera Caspary (μυθιστόρημα) Jay Dratler, Samuel Hoffenstein , Elizabeth Reinhardt (σενάριο). Πρωταγωνιστούν: Gene Tierney, Dana Andrews, Clifton Webb, Vincent Price, Judith Anderson. Η «Λάουρα», είναι ένα σαγηνευτικό, κλασικό φιλμ νουάρ, από τα γοητευτικότερα της κινηματογραφικής ιστορίας, αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο από τον μεγάλο δημιουργό Otto Preminger. Μια ταινία για ασταθές της ανθρώπινης φύσης, τις φαντασιώσεις και τα πάθη των ανθρώπων, τη ζήλια, τον έρωτα, την απέχθεια, την ενοχή, την παράνοια, την αποξένωση. Δράμα, καταστροφικό πάθος συναρπαστικό μυστήριο, ρομαντισμός, μία ή τρεις τραγικές και καθόλου απλές ιστορίες έρωτα και αμαρτίας, ερωτική ψύχωση και σκοτεινά μυστικά συναντώνται σε ένα ανεπανάληπτο αριστούργημα που φλερτάρει με το σινεμά του φανταστικού και έμεινε στην ιστορία για το μυστήριό του, τις ασυνήθιστες εκπλήξεις και ανεπανάληπτες ανατροπές στο σενάριό του. Μέσα από τις αντικρουόμενες μαρτυρίες των κοντινών της ατόμων ο Μακ Φέρσον διαμορφώνει άποψη για τον χαρακτήρα της νεκρής. Βλέποντας το κρεμασμένο στο σαλόνι πορτρέτο της, μαγεύεται από τη σπάνια ομορφιά της και επηρεάζεται τόσο, που σύντομα βρίσκεται και αυτός, όπως και οι υπόλοιποι άντρες της ιστορίας, ερωτευμένος και δέσμιος της ακαταμάχητης γοητείας της. Βυθίζεται στο πάθος του και ζει μια σειρά αγχωμένες φαντασιώσεις. Στο μέσον περίπου των ερευνών, ένα βράδυ ένα απρόσμενο και ανατρεπτικό συμβάν τον υποχρεώνει να αναθεωρήσει όλα όσα έχει μάθει και σκεφτεί για την υπόθεση. Γιατί, όπως σε όλα τα φιλμ νουάρ έτσι και σε αυτό τίποτα δεν είναι όπως αρχικά φαίνονταν. Πίσω από το αριστοκρατικό περιβάλλον και τα φωτεινά ντεκόρ, κρύβονται πάθη και ύπουλα μυστικά καθώς και η διφορούμενη, υποκριτική, ψυχολογικά ασταθής και διεστραμμένη φύση των πρωταγωνιστικών χαρακτήρων. Η Λάουρα δεν είναι τόσο αθώα και άψογη και ο ΜακΦέρσον είναι ένας σκληρός, ζηλόφθονος, σχεδόν σαδιστής ντετέκτιβ που δεν χάνει την ευκαιρία να δείξει το μίσος του για τους διανοουμένους που αυτή συναναστρεφόταν. Και εδώ η πραγματική «αλήθεια» κρύβεται πίσω από τα ίχνη και τις ενδείξεις, η αποκάλυψή της συνδέεται με τον ξεχωριστό τρόπο που ο κάθε θεατής προσλαμβάνει τα στοιχεία που του παρέχονται. Εν ολίγοις ο καθένας μας βλέπει την αλήθεια που επιθυμεί ή είναι προετοιμασμένος να δει. Ο Preminger χρησιμοποιεί την πλοκή ως αφορμή για να πλάσει αξέχαστους χαρακτήρες, να δημιουργήσει σκηνές που στοιχειώνουν με το στιλ και την υποβλητική τους ατμόσφαιρα, (η μουσική συμβάλλει καταλυτικά στη δημιουργία έντασης και σασπένς) και παραδίδει στο κοινό μια ταινία–αποπλάνηση, από αυτές που παρακολουθούνται με αγωνία ώσπου να αποκαλυφθεί η ταυτότητα του δολοφόνου και απαντηθούν τα δεκάδες ερωτήματα που γεννιούνται από την αστυνομική έρευνα. Η εκπληκτικής ομορφιάς Gene Tierney ερμηνεύει τη μοιραία γυναίκα με ευαισθησία και απόλυτη επάρκεια. Ο Dana Andrews άψογος ως Μακφέρσον, με μόνο ατού το πρόσωπο του δείχνει τον τρόμο που τον καταλαμβάνει όταν αντιλαμβάνεται ότι ερωτεύεται μια νεκρή και ένα πορτραίτο. Το Βιβλίο Ξένοι στο Τρένο της Πατρίτσια Χάισμιθ (εκδόσεις Ροές, Μάης 2002, μετάφραση Μιλιλή Λένα) Οι «Ξένοι στο τρένο» είναι το πρώτο μυθιστόρημα της Χάισμιθ. Ήταν μόλις 29 ετών (1950), όταν έγραψε αυτό το έργο και αμέσως ανέβηκε στο βάθρο των ελίτ της αστυνομικής λογοτεχνίας. Δύο ξένοι κάθονται σε αντικριστές θέσεις στο βαγόνι της τραπεζαρίας ενός τρένου. Ο Γκάι, συντηρητικός και εσωστρεφής, είναι διάσημος τενίστας, με σχέδια να κατέβει στην πολιτική. Ο Μπρούνο, εκκεντρικός κι ομιλητικός στα όρια της παρενόχλησης, συστήνεται ως «αργόσχολος», με μοναδική φιλοδοξία την οικογενειακή κληρονομιά. Κι αν το μόνο που στέκεται εμπόδιο στα σχέδια του είναι ο αντιπαθής, επικριτικός του πατέρας, ο Μπρούνο γνωρίζει καλά ότι την πολιτική καριέρα του Γκάι εμποδίζει η σύζυγος του, Μίριαμ, που, ενώ περιμένει το παιδί του εραστή της, δεν του δίνει διαζύγιο, ώστε να ξαναφτιάξει τη ζωή του με την Αν, κόρη ισχυρού γερουσιαστή. Θα ήταν πολύ βολικό να τους έβγαζαν από τη μέση. Όμως, οι άμεσοι συγγενείς είναι οι πρώτοι ύποπτοι, με ευανάγνωστο κίνητρο. «Μπορώ όμως να κάνω εγώ το δικό σου φόνο και εσύ τον δικό μου» προτείνει, δήθεν αστειευόμενος, ο Μπρούνο στον εμβρόντητο Γκάι, ο οποίος όμως δεν κάνει και πολλά για να απορρίψει την δολοφονική πρόταση. Όταν μετά από λίγο η Μίριαμ βρίσκεται στραγγαλισμένη, ο Γκάι πανικοβάλλεται. Δικαίως. Ο ψυχωτικός Μπρούνο τον ακολουθεί παντού, απειλεί να τον ενοχοποιήσει και τον εκβιάζει ώστε να υλοποιήσει το δικό του μέρος της συμφωνίας. Η ταινία O Αγνωστος του Εξπρές ΗΠΑ, Φιλμ Νουάρ, 1951. Διάρκεια: 101’. Σκηνοθεσία: Αλφρεντ Χίτσκοκ. Σενάριο: Γουίτφιλντ Κουκ, Ζένζι Oρμοντ, Ρέιμοντ Τσάντλερ. Μουσική: Ντιμίτρι Τιόμκιν. Πρωταγωνιστούν: Φάρλεϊ Γκρέιντζερ, Ρουθ Ρόμαν, Ρόμπερτ Γουόκερ. Ακαταμάχητο θρίλερ ατμόσφαιρας και σασπένς και ταυτόχρονα μία ψυχαναλυτική κινηματογραφική μελέτη. Ο Χίτσκοκ βασίζεται ελαφρά στο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ, αλλά δεν το μεταφέρει αυτούσιο στην μεγάλη οθόνη. Όπως και τελικά απορρίπτει τη διασκευή που του έγραψε ο Ρέιμοντ Τσάντλερ. Κι ενώ το όνομα του Τσάντλερ παρέμεινε στους τίτλους, λόγω συμβολαίου, η άγνωστη τότε Τζένζι Ορμόντ και η γυναίκα του Χίτσκοκ, Άλμα, σκάρωσαν τη βερσιόν που επικράτησε. Το πρόβλημα ήταν ότι ο Χίτσκοκ προτιμούσε να σταθεί στην ψυχαναλυτική διάσταση της ίδιας της ενοχής και να παρασύρει το κοινό στο σασπένς του κυνηγητού. Στην πάλη του καλού και του κακού, του φωτός και του σκότους, της τάξης και του χάους. Στη σημειωτική του Χίτσκοκ, το μοτίβο των δυάδων είναι ένα ισχυρό σύμβολο: δύο αγώνες τένις, δύο σκηνές στο καρουσέλ του Λούνα Πάρκ, δύο κοπέλες με γυαλιά που μοιάζουν, δύο ηλικιωμένες κουτσομπόλες, δύο ντετέκτιβ - ακόμα και η σεκάνς της αρχής μοντάρει δύο ζευγάρια πόδια που τρέχουν να προλάβουν το τρένο. Εμφανής και ο συμβολισμός των κύκλων που υποδηλώνει το κάρμα που επιστρέφει. Εδώ όμως έχουμε και κάτι ακόμα: τις μοίρες που διασταυρώνονται. Τη «χιαστί» ανταλλαγή των φόνων. Η πυκνή, ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα της ταινίας οφείλεται στον εξαιρετικό διευθυντή φωτογραφίας Ρόμπερτ Μπερκς. Από τον τρόπο που έπαιξε με το φως και τις σκιές, μέχρι την κινηματογράφηση των αριστουργηματικών σκηνών στο καρουσέλ - η τεχνική και καλλιτεχνική του δεξιοτεχνία ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Αριστοτεχνικό μοντάζ από τον Γουίλιαμς Ζίγκλερ - το βασικό εργαλείο για να χτίσει ο Χίτσκοκ το σασπένς και τους ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς του. Ειδικά η σεκάνς του αγώνα τένις είναι αριστούργημα. Ο Φάρλεϊ Γκρέιντζερ ως Γκάι είναι απλά αποδεκτός, αλλά ο Ρόμπερτ Γουόκερ στο ρόλο του Μπρούνο κλέβει την παράσταση, ερμηνεύοντας την ψύχωση και την (κρυφοερωτική) εμμονή του σχιζοφρενούς χαρακτήρα του με έναν τρόπο που ισορροπεί ανάμεσα στο εγκεφαλικά σατανικό και το γλοιώδες - κάτι που επηρέασε μία ολόκληρη σχολή μεταγενέστερων πρωταγωνιστών (όπως τον Κέβιν Σπέισι). Join Zoom Meeting Κινηματογράφος και λογοτεχνία: Film Noir Meeting ID: 826 3104 5253 Passcode: 161882 Πληροφορίες για το κόστος συμμετοχής: 2111165797, στέκι της ΔΡΑΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Είναι πάντα φρονιμότερο να σηκώνουμε εμείς τις κουρτίνες πριν τις σηκώσουν οι άνεμοι.

Οι κουρτίνες – Κώστας Μόντης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Η Ρέα Γαλανάκη στα Βριλήσσια για το Cine - Δράση.

Newsletter