Σχόλια
S.O.S. για το ρέμα Βριλησσού!
25/9/2023

Θα ξεκινήσω με την τελευταία παράγραφο, ο κάτοικος της περιοχής κρατάει την ανωνυμία του για να μην μπλέξει στα προεκλογικά κουτσομπολιά των τοπικών διαχειριστών της εξουσίας. Κατανοητό και σεβαστό. Τι τον κάνει όμως να πιστεύει πως μια καλογραμμένη επιστολή διαμαρτυρίας θα τύχει της ανάλογης ανταπόκρισης από το απερχόμενο ή το επόμενο ΔΣ; Θα πρότεινα, εφόσον δεν τίθεται θέμα περισυλλογής υπογραφών, όπως πρόσφατα ξεκίνησε επώνυμα ένας συν-δημότης μας για άλλη υπόθεση, ο ίδιος, αλλά και όποιος άλλος θέλει να διαμαρτυρηθεί ανώνυμα -τώρα που γυρίζει μέσα στο προεκλογικό πανηγυράκι-, να διαβάσει τις προγραμματικές προτάσεις των παρατάξεων, όπως υπάρχουν στα ιλουστρασιόν φυλλάδια τους, στην Ενότητα «Καθαριότητα, Πράσινη Ανάπτυξη, Έξυπνες πόλεις, κλπ) και να επισκεφτεί τα περίπτερά τους, επισημαίνοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα, αλλά και να ζητήσει εξηγήσεις θέτοντας ερωτήματα, π.χ. «τι εννοείτε όταν λέτε ανάπλαση της παραρεματίου ζώνης του Βριλησσού»;

Δημήτρης Καλαμπούκας
Αντιδρόμηση οδού Κρήτης: Δεν είμαστε ελέφαντες!
21/9/2023

Ναι, η ΔΡΑΣΗ τα λέει εδώ και χρόνια, έχω διαβάσει όλες τις προηγούμενες αναρτήσεις σας επί του θέματος (βρίσκονται στην ετικέτα «Δημοτικό Συμβούλιο). Αν μη τι άλλο, σας χαρακτηρίζει η συνέπεια στην πολιτική σας παρουσία όλα αυτά τα χρόνια. Μπράβο στον δημότη που πήρε την πρωτοβουλία για την συλλογή των υπογραφών, τέτοιες ενέργειες πρέπει να ενθαρρύνονται στα πλαίσια της αμοιβαίας αλληλεγγύης. Σήμερα εσύ, αύριο εγώ. Μην ξεχνάμε πως, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου (Αριθμός Απόφασης 118/ 2014) «Το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά υποχρεωτικά προτάσεις που κατατίθενται σ' αυτό από τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) άτομα για την επίλυση ζητημάτων αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο Δήμαρχος ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους για τη σχετική απόφαση που ελήφθη.»

Δημήτρης Καλαμπούκας
24ωρη απεργία ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης
21/9/2023

Επίσης, το νομοσχέδιο αυτό δίνει το πράσινο φως στις επιχειρήσεις να έχουν εργαζόμενους με ελαστικό ωράριο εργασίας ,ανάλογα με τις ανάγκες του εργοδότη. Τέτοιες πρακτικές πρωτοεφάρμοσε η κινεζική Cosco και στη συνέχεια άρχισαν να υιοθετούν και ευρωπαϊκές εταιρείες , με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση να δώσει το πράσινο φως ώστε αντιλαϊκές κυβερνήσεις ,όπως η ελληνική, να κατεβάζουν αυτές τις διευκολύνσεις προς την εργοδοσία μέσω νομοσχεδίων- εκτρωμάτων όπως αυτό. Μιλώ, δυστυχώς, εκ πείρας διότι η μικρή μου κόρη ( 30 χρονών) έχει την ατυχία να δουλεύει σε μια τέτοια εταιρία ( start up και με νέους σε ηλικία εργοδότες.....) ,που την προσέλαβαν πριν τρία χρόνια βαζοντάς την να υπογράψει μια σύμβαση εργασίας, παρόμοια με αυτές που θα επιτρέπει πλέον και με νόμο το ελληνικό κράτος!!!! Οι συνθήκες εργασίας ,που διαμορφώνονται για τα νέα παιδιά με τέτοια νομοσχέδια, θα τις χαρακτήριζε κανείς συνθήκες "γαλέρας" , γιατί -πάλι μιλώντας απο το παράδειγμα των εργασιακών συνθηκών της κόρης μου- η εταιρία νόμιμα προσλαμβάνει συνεχώς νέα παιδιά για την ίδια θέση εργασίας μειώνοντας τις ώρες παρεχόμενης εργασίας στους ...παλαιότερους, φτάνοντας στο σημείο κάποιους μήνες να προσφέρει ...0 ώρες εργασίας ( λόγω αναδουλιάς), και να κρατά εγκλωβισμένα τα εργαζόμενα παιδιά ,τα οποία με τις παραπανω τακτικές δε μπορούν να συμπληρώσουν ούτε τα απαραίτητα ένσημα για να μπούν στο ταμείο ανεργίας...... Και μόνο γι αυτό το λόγο, συμπαραστεκόμενη στη νέα γενιά ,ως συνταξιούχος εκπαιδευτικός, θα κατέβω στη σημερινή συγκέντρωση στο Σύνταγμα στις 11:00, όπου με καλεί ευτυχώς το σωματείο μου ( Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών). Γιατί το σύνθημα "Στους δρόμους,στους δρόμους γεννιούνται συνειδήσεις " δυστυχώς είναι πάντα επίκαιρο και αληθινό......

Τασία Μάρη
Για ακόμη καλύτερες μέρες!
14/9/2023

Γι αυτο παλευουμε απο το 2006! Ως Κίνηση Ενεργών πολιτών για μια ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ! ( με μια άλλη φιλοσοφία και πραγματικό γνοιάξιμο για το δημότη!) Ο κόσμος, ανεξάρτητα με το αν τελικά μας δίνει την ψήφο του, αυτό μας το αναγνωρίζει και είναι προς τιμή μας Γιάννη!

Τασια Μαρη
«Με αξιοπρέπεια»: Και πρώτη προβολή και παρουσία του σκηνοθέτη
26/8/2023

ΥΠΕΡΟΧΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΑΛΑΦΑΚΗΣ

Σεμινάριο Κινηματογράφος και Λογοτεχνία: Το Φιλμ Νουάρ

6η Συνάντηση Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, 9:00 μ.μ.

Στην συνάντηση του σεμιναρίου «Κινηματογράφος και Λογοτεχνία» που θα γίνει την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου στις 9:00μμ, συνεχίζουμε τη συζήτηση για το φιλμ νουάρ. Βλέπουμε και σχολιάζουμε τις ταινίες «Γυμνή Πόλη» του Ζιλ Ντασέν (1948) βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Γκέραλντ Κερς και «Ο άρχοντας του σκότους» του ‘Ορσον Ουέλς (1958) που βασίστηκε στο μυθιστόρημα «Badge Of Evil» του Whit Masterson. Γυμνή Πόλη ΗΠΑ, Φιλμ Νουάρ, 1948. Διάρκεια: 96’. Σκηνοθεσία: Jules Dassin. Σενάριο: Albert Maltz, Malvin Wald. Πρωταγωνιστούν: Adelaide Klein, Anne Sargent, Barry Fitzgerald, Don Taylor, Dorothy Hart, Enid Markey, Frank Conroy, Grover Burgess, House Jameson, Howard Duff, Mark Hellinger, Ted de Corsia, Tom Pedi. Με βάση το ομότιτλο βιβλίο του Γκέραλντ Κερς και σενάριο του Τζο Έισινγκερ ("Gilda"), ο Ζιλ Ντασέν συνέθεσε τη δική του νουάρ σπουδή στην αυτοκαταστροφή. Ο θεατής παρακολουθεί την απόπειρα ενός μικροαπατεώνα να σπάσει το μονοπώλιο διοργάνωσης αγώνων πάλης που κατέχει ένας γκάνγκστερ και έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με την ατερμάτιστη κόλαση δύο βαθιά προβληματικών και εθισμένων στο ρίσκο αντρών. Αλλά το αστυνομικό μυστήριο και η επίλυσή του είναι απλά η δικαιολογία για να τριγυρίσουμε στους δρόμους της Νέας Υόρκης ανάμεσα σε εκατομμύρια ανθρώπους και εκατομμύρια διαφορετικές ιστορίες. Γιατί στην ουσία ο σκηνοθέτης κάνει μια καταγραφή της ζωής της πόλης αυτής. Γυρισμένη όχι σε στούντιο αλλά σε αληθινά διαμερίσματα, σε αληθινές τοποθεσίες και σε μεγάλο βαθμό σε εξωτερικούς χώρους με φυσικό φωτισμό δίνει έντονα την αίσθηση του ρεαλισμού. Ο Ζυλ Ντασέν γύριζε τη «Γυμνή πόλη» άνοιξε την κάμερά του σε όλη την πόλη. Το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ είναι γυρισμένο σε φυσικές τοποθεσίες για να χαρτογραφήσει την ποικιλόφυλη ανθρώπινη μάζα της Νέας Υόρκης. Η «εικονογράφησή» του ακολουθεί την ντοκιμαντερίστικη αντίληψη γύρω από το χτίσιμο της νουάρ μητρόπολης που δεν είναι ένας εικονογραφημένος ταξιδιωτικός οδηγός αλλά μια ανθρωποφάγος Βαβέλ και βιτρίνα ενός ξεχωριστού μικρόκοσμου από γκάνγκστερ, κομπιναδόρους, πόρνες, ντετέκτιβ, μπάτσους, άστεγους και άλλους που κατοικούν στις γκρίζες παρυφές ενός πολύχρωμου, φανταχτερού και εξωστρεφούς κόσμου. Ο Ντασέν έρχεται σε ρήξη με μια σειρά συμβάσεων του φιλμ νουάρ. Πχ. αντί για την εξιχνίαση ενός φόνου ή το στήσιμο μιας κομπίνας, στην ταινία παρακολουθούμε τη φρενίτιδα με την οποία ο κεντρικός χαρακτήρας επιχειρεί να εξαπατήσει κάθε άνθρωπο που συναναστρέφεται ώστε να πετύχει το σκοπό του. Πρόκειται για έναν εξόχως αντιπαθητικό πρωταγωνιστή, με ανύπαρκτα σημεία ταύτισης για το κοινό, μια παράτολμη για την εποχή προσέγγιση από τον σκηνοθέτη η οποία λειτουργεί άψογα στην ταινία. Καθώς η προσοχή και η αγωνία μεταφέρονται όχι στη λύση της υπόθεσης αλλά στο ποια θα είναι η κατάληξη του ήρωα, ο οποίος κυριολεκτικά τρέχει ασταμάτητα προσπαθώντας μάταια να ξεφύγει από το αναπόφευκτο τέλος του. Προοδευτικά φθείρει εξ ολοκλήρου κάθε πιθανότητα διαφυγής με την τραγικότητά του να κορυφώνεται όταν συνειδητοποιεί, πολύ αργά, τις ευκαιρίες που του δόθηκαν. Υποδειγματική είναι επίσης η παράλληλη ιστορία του αποσυρμένου ελληνικής καταγωγής παλαιστή Γκρεγκόριους, τον οποίο ενσαρκώνει ο επιβλητικός πραγματικός αθλητής Στάνισλας Σμπίσζκο. Σε έναν κόσμο όπου όλοι αγοράζονται και πουλιούνται, εκείνος είναι ο μόνος ο οποίος πεθαίνει για την τιμή του, σε μια σεκάνς - κομψοτέχνημα όπου αναδεικνύεται πικρά η ματαιότητα που διατρέχει την ταινία. Χάρη και στην εντυπωσιακή φωτογραφία του Ματζ Γκρίνμπαουμ, η αυτοκαταστροφή πότε δεν έχει φανεί πιο... γοητευτική. Touch of Evil (Ο Άρχοντας του Σκότους) ΗΠΑ, Φιλμ Νουάρ, 1958. Διάρκεια: 111’. Σκηνοθεσία: Orson Welles. Πρωταγωνιστούν: Charlton Heston, Janet Leigh, Orson Welles, Joseph Calleia, Akim Tamiroff, Joanna Moore, Ray Collins, Dennis Weaver, Valentin de Vargas, Mort Mills, Victor Millan, Harry Shannon και οι Marlene Dietrich και Zsa Zsa Gabor. Ο άρχων του κακού είναι από τις ταινίες εκείνες που αποδεικνύουν πως ένα μέτριο μυθιστόρημα και μια εταιρεία παραγωγής ταινιών β΄ κατηγορίας μπορούν να δώσουν ένα μοναδικό αριστούργημα, φτάνει να έχουν για σκηνοθέτη έναν ιδιοφυή δημιουργό όπως ο Όρσον Γουέλς (1915-1985). Αρχικά είχε ζητηθεί από τον Γουέλς να ερμηνεύσει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τη σκηνοθεσία της ανέλαβε τυχαία, όχι γιατί τον ήθελε ο παραγωγός της, βασιλιάς των b-movies Άλμπερτ Ζάγκσμιθ, αλλά γιατί ο πρωταγωνιστής Τσάρλτον Ίστον δέχτηκε να συμμετάσχει σε αυτήν πιστεύοντας ότι ο Γουέλς θα ήταν και σκηνοθέτης και ηθοποιός. Τελικά το πρώην παιδί θαύμα ανέλαβε να τη σκηνοθετήσει πετώντας το σενάριο που του έδωσαν, βασισμένο στο βιβλίο του Γουίτ Μάστερσον και χωρίς να διαβάσει το βιβλίο, το ξαναέγραψε από την αρχή δίνοντας στην ταινία το τίτλο Touch of evil (Το άγγιγμα του κακού). Η ιστορία εκτυλίσσεται στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού. Ένας πλούσιος Μεξικανός κτηματίας σκοτώνεται όταν το αυτοκίνητο του ανατινάζεται μόλις περνάει τα σύνορα μπαίνοντας στις ΗΠΑ. Την υπόθεση αναλαμβάνουν ο Μεξικανός αστυνομικός της δίωξης ναρκωτικών Μάικ Βάργκας (Ίστον) και ο αμερικανός αστυνομικός Χανκ Κουίνλαν (Γουέλς). Ο Κουίνλαν συλλαμβάνει αμέσως για ύποπτο το Μεξικανό Σάντσες, που έχει δεσμό με την κόρη του νεκρού, έχοντας ο ίδιος τοποθετήσει δυναμίτη στο διαμέρισμα του Σάντσεζ για να τον ενοχοποιήσει. Για να εμποδίσει μάλιστα τον Βάργκας από τις δικές του έρευνες, που κινδυνεύουν να αποκαλύψουν την όλη κατασκευή των στοιχείων, ο Κουίνλαν χρησιμοποιεί ανθρώπους του υποκόσμου για να ενοχοποιήσει τη γυναίκα του Βάργκας. Ένα από τα πιο εφιαλτικά θρίλερ που μας έδωσε ο κινηματογράφος και ένα από τα τελευταία παραδείγματα της κλασικής εποχής του φιλμ νουάρ. Ο άρχων του κακού ξεκινά με μια σκηνή που έχει πάρει θέση στην κινηματογραφική ιστορία και που μόλις πρόσφατα αποκαταστάθηκε σε όλη της τη δύναμη καθώς παλιότερα η εταιρεία είχε βάλει τους τίτλους αρχής πάνω στη σκηνή αποδυναμώνοντας την. Πρόκειται για μια σκηνή δοσμένη σε ένα μεγάλης διάρκειας μονόπλανο: ένα τράβελινγκ που ξεκινά από την πλευρά του Μεξικού, με την κάμερα να ακολουθεί το αυτοκίνητο και να δείχνει τη βόμβα κρυμμένη κάτω από τη μηχανή του, περνώντας μαζί με αυτό τα σύνορα των ΗΠΑ, για να στραφεί στη συνέχεια στο νιόπαντρο ζευγάρι Ίστον-Λι που βρίσκονται εκεί για μήνα του μέλιτος και να τελειώσει με την έκρηξη του αυτοκινήτου που το ζευγάρι βλέπει από μακριά. Εδώ ο Γουέλς ανιχνεύει τα δυσδιάκριτα όρια του καλού και του κακού αντιπαραβάλλοντας τις έννοιες του νόμου, της εξουσίας και της δικαιοσύνης. Περιγράφει έναν κόσμο που βρίσκεται σε ηθικό αδιέξοδο, έτοιμο να προδώσει τη φιλία για χάρη της δικαιοσύνης, έναν κόσμο διεφθαρμένο που έχει φθάσει στα όρια των δυνατοτήτων του. Για να δημιουργήσει την ατμόσφαιρα αυτή και να μετατρέψει τα τεχνικά και φυσικά ντεκόρ σε εφιαλτικά καφκικά τοπία ο Γουέλς χρησιμοποιεί εκτός από τα μεγάλα πλάνα σεκάνς, παραμορφωτικούς φακούς και ασυνήθιστες γωνίες λήψης. Σημαντικό ρόλο έχει η μουσική υπόκρουση του Χένρι Μαντσίνι και ο εξπρεσιονιστικός φωτισμός, η μαυρόασπρη δηλαδή φωτογραφία του Ράσελ Μέτι. Ο ίδιος ο Γουέλς ερμηνεύει με ξεχωριστή δύναμη και επιβλητικότητα τον παχύσαρκο Κουίνλαν, φτιάχνοντας το πορτρέτο ενός αξιοθρήνητου, διεφθαρμένου αστυνομικού που δρα με βάση το ένστικτό του και ακολουθώντας το απόφθεγμα ο «σκοπός αγιάζει τα μέσα» χαλκεύει τα γεγονότα για να φτάσει στον στόχο του. Γύρω του μια σειρά από εκκεντρικούς χαρακτήρες, η εξαιρετική Τζάνετ Λι που συνδυάζει με τελειότητα τη φιληδονία και την επιφανειακή αθωότητα και φυσικά η Μαρλέν Ντίτριχ στο ρόλο της Μεξικάνας τσιγγάνας που προλέγει στα χαρτιά το τραγικό τέλος του. (Κείμενο: Οι 100 καλύτερες ταινίες μου, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, Εκδόσεις Καστανιώτη, Απρίλιος 2001) To σεμινάριο πραγματοποιείται ζωντανά στο στέκι της Δράσης για μια Άλλη Πόλη (Πάρνηθος 21) και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Zoom: Join Zoom Meeting Κινηματογράφος και λογοτεχνία: Film Noir Meeting ID: 826 3104 5253 Passcode: 161882 Πληροφορίες για το κόστος συμμετοχής: 2111165797, στέκι της ΔΡΑΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Είναι πάντα φρονιμότερο να σηκώνουμε εμείς τις κουρτίνες πριν τις σηκώσουν οι άνεμοι.

Οι κουρτίνες – Κώστας Μόντης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Η Ρέα Γαλανάκη στα Βριλήσσια για το Cine - Δράση.

Newsletter