Σχόλια
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο
15/5/2024

Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον

Γιώργος Θωμάκος
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν
7/5/2024

Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαί

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
27/4/2024

Δυστυχώς έτσι είναι η κατάσταση...

Πόπη Αυγερινού
Εξαώροφα: Νέα δεδομένα απαιτούν επανεκτίμηση της κατάστασης
17/4/2024

Η "ΝΕΑ" δημοτική αρχή να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον με περισσότερο ζήλο και μαχητικότητα από εκείνη του ιδιώτη, προς όφελος των συντριπτικά περισσότερων ψηφοφόρων που την ψήφισαν!

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!
4/4/2024

Εύστοχο σχόλιο!

admin

«Χάρι, o Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου» από το Cine Δράση

Πέμπτη 16 Μαΐου 2024, 9:00μμ, ΤΥΠΕΤ

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 16 Μαΐου, στις 9:00μμ, στο ΤΥΠΕΤ με την μαύρη κωμωδία «Χάρι o Καλύτερος Φίλος του Ανθρώπου» του Dominick Moll. Ένα παράξενο, αστείο φιλμ, έξυπνο και πολυεπίπεδο, δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί, καθώς ο σκηνοθέτης αναμειγνύει πολλά κινηματογραφικά είδη για να διηγηθεί την ιστορία του. Αυτό που αρχικά είναι κοντά στην κωμωδία, καταλήγει σε δράμα και θρίλερ, ενώ οι απότομες αλλαγές τόνου διαδέχονται η μία την άλλη με μια διαβολική λογική. Ο Moll ξέρει πώς να χρησιμοποιεί εκπλήξεις, αποκαλύψεις, ανατροπές και μαύρο χιούμορ δίνοντας στο έργο του μια εκκεντρική διάσταση. Το φιλμ συμμετείχε επίσημα στο Φεστιβάλ Καννών όπου σαγήνευσε κοινό και κριτικούς, αποτέλεσε τεράστια εισπρακτική επιτυχία στη Γαλλία, ξεπερνώντας το 1,5 εκατ. εισιτήρια στις πρώτες έξι εβδομάδες προβολής του. Κέρδισε 4 Βραβεία Σεζάρ, συμπεριλαμβανομένου αυτό του Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Sergi Lopez. Ο Μισέλ, η Κλερ ζουν το χειρότερο καλοκαίρι της ζωής τους. Με τις τρεις θορυβώδεις κόρες τους, οι οποίες απομυζούν και από τους δυο κάθε απόθεμα ενέργειας ταξιδεύουν προς το εξοχικό τους σπίτι, το οποίο προσπαθούν να επισκευάσουν ανεπιτυχώς εδώ και πέντε χρόνια. Η φυγή τους μοιάζει ανώφελη. Αλλά ξαφνικά κάποιος εισβάλει στο «ειρηνικό» τους σύμπαν. Είναι ο Χάρι και ανατρέπει τα πάντα. Καθώς ο Μισέλ χρησιμοποιεί την τουαλέτα ενός καφέ στον αυτοκινητόδρομο ένας άντρας απευθύνεται σε αυτόν, του χαμογελάει πλατιά, στέκεται πολύ κοντά του. Σταματά απότομα την συνομιλία του, σαν να περιμένει ο Μισέλ να πει κάτι. Ο Μισέλ δεν ξέρει τι να πει. Ο άγνωστος συστήνεται ως ο Χάρι, ένας παλιός φίλος από το σχολείο. Ο Μισέλ δεν τον θυμάται, αλλά η μνήμη του Χάρι είναι τέλεια. Θυμάται τα πάντα για τον παλιό του συμμαθητή από το κορίτσι που κάποτε έβγαιναν και οι δύο μέχρι και κάθε λέξη από ένα ποίημα που έγραψε ο Μισέλ για το σχολικό περιοδικό. Όταν οι άνθρωποι κάνουν μια τόσο προσεκτική μελέτη για εμάς, πιο προσεκτική από ό,τι εμείς οι ίδιοι, ανησυχούμε, απορούμε. Αλλά ο Χάρι έχει ευχάριστους τρόπους και καταφέρνει να αποσπάσει μια πρόσκληση για δείπνο. Και έτσι η οικογένεια αποκτά σπουδαία συνοδεία. Μαζί τους θα είναι στο εξής ο Χάρι και η Πλουμ, η κοπέλα του. Γιατί ο Χάρι είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου! Είναι αυτό ή ένα ενοχλητικό παράσιτο; Εξαρτάται πώς το βλέπει κάποιος. Δεν μας αρέσει αυτός ο Χάρι. Κολλάει σαν βδέλλα. Είναι όλο υπονοούμενα και κάνει προσφορές επιμένοντας σε αυτές. Δεν κρατάει αποστάσεις. Δεν είναι ότι δεν σέβεται, απλά δεν θεωρεί τον εαυτό του ξένο. Όλο του το στυλ είναι παράβαση και παραβίαση του χώρου των άλλων. Ενοχλεί, αλλά δεν μπορεί κάποιος να συγκεκριμενοποιήσει την προέλευση της ενόχλησης. Ξεκινά συζητήσεις που ο Μισέλ δεν θέλει να έχει. «Σου αρέσει η Πλουμ;» ρωτάει. «Δεν είναι έξυπνη σαν την Κλερ, αλλά έχει ζωώδη νοημοσύνη που μου αρέσει. Ξέρεις τι εννοώ;». Ο Μισέλ δεν θέλει να ξέρει τι εννοεί. Ωστόσο, ο Χάρι είναι ομολογουμένως χρήσιμος: Το αυτοκίνητο της οικογένειας είναι παλιό, δεν έχει κλιματισμό. Ο Χάρι τους χαρίζει ένα ολοκαίνουργιο κατακόκκινο SUV. Όχι για να τους υποχρεώσει, δεν έχει αυτή την πρόθεση. Αλλά επειδή το θέλει, άλλωστε για τι είναι οι φίλοι; Εν τω μεταξύ, οι καθημερινοί τρόμοι αυξάνουν την ένταση. Το προς επισκευή εξοχικό είναι κακόγουστο και ημιτελές, σχεδόν παράγκα. Χρειάζεται πολλή δουλειά. Στον επάνω όροφο υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο μπάνιο με σοκαριστικό ροζ πλακάκι. Η λάθος ιδέα σε μια ρουστίκ κατοικία. Είναι το δώρο-έκπληξη των γονιών του Μισέλ, αλλά ταυτόχρονα είναι προϊόν αναισθησίας, κίνηση καλυμμένης εχθρότητας. Ένα SUV είναι τουλάχιστον κάτι που χρειάζονται. Τι κάνεις όταν κάποιος σε εκπλήσσει με ένα δώρο που θεωρείς κακόγουστο; Μήπως θα έπρεπε να απαλλαγείς από ανθρώπους που επιμένουν σε τέτοιες ενοχλήσεις; Και κάπως έτσι αρχίζουν οι εξαφανίσεις ενοχλητικών ατόμων, γνωστών, συγγενών και φίλων. Γιατί ο Χάρι έχει μια βασική αρχή: όταν έχεις ένα πρόβλημα, το λύνεις. Χωρίς να υπολογίζεις τίποτα. Και αρχίζει να λύνει τα προβλήματα του Μισέλ. Ο Dominik Moll εμπνεύστηκε την ιστορία του από μια συνάντηση με έναν συμμαθητή που δεν είχε δει για χρόνια. Υιοθετεί αργό ρυθμό, χωρίς βιασύνες παίζοντας με τα νεύρα του θεατή. Υφαίνει μια όλο και πιο βαριά και αποπνικτική ατμόσφαιρα που αντανακλάται στην ψυχολογική αλλαγή του Μισέλ, ο οποίος γίνεται αγνώριστος στη γυναίκα του. Ξεκινάει κάτι σαν τον «εφιάλτη» της καθημερινής ζωής, στη συνέχεια, μοιάζει με κωμωδία που σου φτιάχνει το κέφι. Και ύστερα, τα πράγματα αγριεύουν, χωρίς να χάνεται ποτέ η αίσθηση του μαύρου χιούμορ. Η συμπεριφορά του ήρωα του και οι ερμηνείες του για το ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες της ζωής είναι τρελά σουρεαλιστικές. Αλλά μήπως ο Χάρι μπορεί να θεωρηθεί ενσάρκωση των καταπιεσμένων ορμών και των θαμμένων επιθυμιών του Μισέλ; Κατά κάποιο τρόπο, εκπροσωπεί αυτό που εκείνος συνειδητά ή όχι θα ήθελε να είναι ή να κάνει (εδώ παραπέμπει η επιλογή του σκηνοθέτη να τοποθετήσει την πρώτη συνάντηση των δύο βασικών ηρώων του μπροστά σε καθρέφτη). Ο Χάρι απολαμβάνει μια τέλεια σεξουαλική ζωή, ίσως ο Μισέλ ήθελε να ζει κάτι παρόμοιο, τώρα που η αντίστοιχη δική του έχει βαλτώσει. Ο Χάρι απαλλάσσει τον Μισέλ από τους γονείς του, οι οποίοι αποτελούν για αυτόν ένα ανομολόγητο βάρος: πέρα από το κακό τους γούστο, πρέπει να κάνει το σοφέρ τους και να τους πηγαινοφέρνει όταν τους καλεί σε γεύμα ή δείπνο. Έχει ο Μισέλ κάποιες κρυφές σκέψεις για την τύχη τους; Συγχαίροντας τον Μισέλ για τα μαθητικά του ποιήματα, ίσως αναδεικνύει τις κρυμμένες επιθυμίες του να ασχοληθεί με τη συγγραφή. Χοντρικά, ο Χάρι θέλει να βοηθήσει τον φίλο του να προχωρήσει στη ζωή και για να το εξασφαλίσει αυτό είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάθε τίμημα. Όλο το καστ αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό με την ιστορία. Ξεχωρίζει ο Sergi Lopez (ο νοσοκόμος στο «Μίλα της» του Αλμοδόβαρ) δίνει μια πολύ εντυπωσιακή ερμηνεία ως απρόβλεπτος και μεγαλομανής Χάρι. Γαλλία, Κωμωδία, Δράμα, Μυστήριο, 2000. Διάρκεια:112’. Σκηνοθεσία: Dominik Moll. Πρωταγωνιστούν: Laurent Lucas, Sergi Lopez, Mathilde Seigner, Sophie Guillemin, Laurie Caminata. Πληροφορίες: Αυτή την περίοδο οι προβολές και εκδηλώσεις του Cine-Δράση πραγματοποιούνται στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, κάθε Πέμπτη στις 9.00μ.μ. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.

Κωστής Παπαγιώργης
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter