Σχόλια
Στη μνήμη του Δημήτρη Γεωργουλή
3/6/2026

Θα τον θυμόμαστε πάντα με αγάπη και εκτίμηση. Είμαι βέβαιη ότι για πολλούς από τους μαθητές του ο κ.Δημητρης ήταν σαν δεύτερος πατέρας, μέντορας και φίλος. Κάθε φορά που επισκεπτόμουν το σπίτι τ

Αΐντα Α.
Όταν η αδράνεια παράγει θεσμική εκτροπή
7/5/2026

Δεν θα ζητήσουμε άδεια για να ασκούμε κριτική εκεί όπου βλέπουμε πολιτική ασυνέπεια – είτε αυτή προέρχεται από τη διοίκηση είτε από όσους δηλώνουν αντιπολίτευση αλλά δεν αντέχουν τον καθρέφτη.

admin
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Cine-Δράση
7/4/2026

Συγχαρητήρια στο νεοεκλεγέν Διοικητικό συμβούλιο με πολλες ευχες για καλη και ουσιαστική θητεία !!!θερμές ευχές για καλο Πασχα και καλή Ανάσταση σε όλους!!!

Σοφία Φουντουλάκη
Πάντα με τα Κινήματα!
13/2/2026

Είκοσι χρόνια! 2006 ''Δράση για μια ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ'' Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων. Η επιτομή της ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ. Θύμησες, νοσταλγία, συγκίνηση... ΡΗΓΑΣ, ΣΑΜΗΣ, ΝΙΚΟΣ, μ' ένα κόμπο στο λαιμό...

Τάκης Μάτσας '' Πάντα με τα κινήματα''
Γιατί με το Κίνημα;
26/1/2026

Η ''γνώμη'' του Γιάννη με βρίσκει, συνολικά, σύμφωνο. Αυτές οι απόψεις απαιτούνται, τουλάχιστον τώρα. Αυτές, που στηρίζονται σε αντικειμενικά δεδομένα, εκφράζονται με πολιτικά κριτήρια και συμβάλλουν

Τάκης Μάτσας

Η δομή του κεφαλόπουλου!

Μια αποκαλυπτική συζήτηση με αφορμή το πρόγραμμα κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλα΄των

Το ζήτημα Τον Μάρτιο του 2025 ο Δήμος Βριλησσίων υπέγραψε ένα συμφωνητικό ύψους 301.444 χιλ. ευρώ, μέσω χρηματοδοτούμενου προγράμματος, για την προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση και λειτουργία ενός συστήματος μίσθωσης 46 κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων. Μέγιστος χρόνος χρήσης κάθε ποδηλάτου ορίστηκαν οι 4 ώρες, ο χρήστης μετά από αυτές, θα επιστρέφει το ποδήλατο σε μια από τις 6 βάσεις που θα κατασκευαστούν και θα το ασφαλίζει, σύμφωνα με μια ορισμένη διαδικασία. (λεπτομέρειες εδώ:) Συζητώντας την πορεία του προγράμματος σε άλλους Δήμους, διαπιστώσαμε – και αυτό αποτέλεσε κοινή πείρα- ότι μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, και τα ποδήλατα και οι σταθμοί φόρτισης καταστρέφονται! (βλ. φωτογραφία πλ. Ν. Πεντέλης). Και επομένως, σκεφτήκαμε να προτείνουμε έναν κάπως διαφορετικό κανονισμό λειτουργίας, βασισμένο σε μια λογική παραχώρησης (με κλήρωση ή με σειρά δήλωσης ενδιαφέροντος) σύμφωνα με την οποία ο χρήστης θα μπορεί να χρεώνεται το ποδήλατο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από 2 έως 6μήνες), ώστε να το έχει κάπως «σαν δικό» του, υποθέτοντας ότι έτσι θα το προστατεύει καλύτερα και το πρόγραμμα δεν θα πάει εντελώς χαμένο. Αλλά το Πρόγραμμα δεν γίνεται για να εξυπηρετούνται οι δημότες! Εκτός άλλων, (προώθηση ηλεκτροκίνησης), γίνεται για να εξάγονται μετρήσεις! Και δεν αλλάζει. Ακόμη και στα πιο απλά πράγματα είναι αδύνατον η Αυτοδιοίκηση να ορίσει τα του οίκου της. Η πρότασή μας ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο και η συζήτηση είχε ενδιαφέρον, ιδού κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα: Δήμαρχος (Ι. Πισιμίσης): Το συζητήσαμε, πράγματι έχει φανεί στην πράξη ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, όχι σε όλες, τα ποδήλατα και οι σταθμοί φόρτισης δεν μακροημέρευσαν, οπότε είναι εύλογο το ερώτημα. Γίνανε βελτιώσεις. Αυτό που σας φέραμε είναι η δική μας η παρέμβαση, το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο. Το πρόγραμμα είναι χρηματοδοτούμενο πλήρως από το ΕΣΠΑ, όπου εκεί η Διαχειριστική Αρχή επειδή είναι Ευρωπαϊκό πρόγραμμα είναι πάρα πάρα πολύ αυστηρή και αφήνει πολύ μικρές δυνατότητες τροποποιήσεων. To βρήκαμε μπροστά μας και προσπαθήσαμε να το τροποποιήσουμε, να το κάνουμε κάπως πιο ορθολογικό, πιο αποτελεσματικό. Άρα η οποιαδήποτε προσπάθεια τώρα τροποποίησης του προγράμματος είναι δεδομένο, σας το λέω σίγουρα, θα προσκρούσει στη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ. Επίσης η ίδια η αρχιτεκτονική του προγράμματος μιλάει για σταθμούς φόρτισης. Αν δεν χρησιμοποιήσουμε σταθμούς φόρτισης, δημιουργείται ένα ζήτημα αξεπέραστο. Επίσης το πρόγραμμα αναφέρεται σε κοινόχρηστα ποδήλατα. Το «κοινόχρηστα» είναι η λέξη κλειδί. Σημαίνει ότι δεν μπορείς εσύ να δημιουργήσεις έναν κανονισμό λειτουργίας που θα λέει ότι αυτά τα ποδήλατα δεν θα είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα για κοινή χρήση. Αυτό παραβιάζει τους κανόνες της σύμβασης αλλά και τη δομή και την αρχιτεκτονική του προγράμματος. Συμμερίζομαι τις σκέψεις σας, κι εγώ ανησυχώ πολύ για την τύχη αυτών των ποδηλάτων, όμως υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες πολύ μεγάλες. Ο προβληματισμός υπάρχει, θα δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε, ίσως με κάποιες λύσεις πιο πρακτικές. Μαρίνα Παπαχριστοδούλου, (ΔΡΑΣΗ): Το πρόγραμμα έχει πολύ αυστηρούς όρους, αλλά το ίδιο το πρόγραμμα δεν είναι καθόλου αυστηρό, δεν ενδιαφέρεται εάν τελικά καταστρέφονται τα ποδήλατα και πετιούνται 300 χιλιάδες ευρώ; Πώς το εξηγείτε αυτό; Αδάμ Ασημακόπουλος, (Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Καινοτομίας): Το πρόγραμμα απευθύνεται σε 42 Δήμους (οι 19 εντός Αττικής). Ο σκοπός του είναι να γίνει ένα σύνολο μετρήσεων, πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το ποδήλατο σαν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης, γι’ αυτό και όλες οι πλατφόρμες, όλων των Δήμων που έχουν εγκριθεί και συμμετέχουν στο πρόγραμμα, συνδέονται σε μια κεντρική πλατφόρμα, στην οποία πρέπει να στέλνουμε τα δεδομένα, πόσοι νοικιάσανε ανά ημέρα το ποδήλατο. Εμείς καταφέραμε να αλλάξουμε το χρόνο που δικαιούται να έχει το ποδήλατο ο κάθε χρήστης, από δύο ώρες σε τέσσερεις, αλλά αυτό έγινε μετά από τέσσερεις συναντήσεις που είχαμε με την εταιρεία για να το αποδεχτούν! Δεν είναι δηλαδή απλό να αλλάξεις τις παραμέτρους του προγράμματος, γιατί αυτοί θέλουν να παίρνουν συγκριμένες μετρήσεις, για όλα τα ποδήλατα, για όλους του Δήμους. Επίσης, αυτά τα ποδήλατα, δεν μπορούν να πάνε σπίτι! Είναι μεγάλα ποδήλατα, είναι κοινόχρηστα ποδήλατα των οποίων η λειτουργία είναι διαφορετική, δεν έχουν μικρές μπαταρίες ώστε να μπορείς να τα φορτίσεις στο σπίτι σου, χρειάζονται ειδικό σταθμό φόρτισης. Τέλος, και αυτό το πρόγραμμα και όλα τα προγράμματα, πάσχουν σε ένα συγκεκριμένο θέμα: δεν σεβόμαστε την δημόσια περιουσία. Αν δεν μπαίναμε στη λογική ότι θα τα βανδαλίσουμε δεν θα συζητάγαμε τώρα αυτό... Με αυτή τη λογική δεν θα έπρεπε να παίρνουμε ούτε κάδους από την Ε.Ε. γιατί πάνε κάποιοι και τους καίνε. Αλλά παίρνουμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και αποτελούν αποκλειστική ευθύνη των συντακτών τους. Οι διαχειριστές της ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα να διαγράφουν, χωρίς προειδοποίηση, σχόλια με διαφημιστικό, υβριστικό, ρατσιστικό, προσβλητικό ή παράνομο περιεχόμενο, καθώς και σχόλια που δεν σχετίζονται με το θέμα του άρθρου.
Τοιχο-διωκτικά

Μάσκα δεν έχω να γυρνώ στο καρναβάλι ετούτο.

Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Newsletter