Σχόλια
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ !
18/11/2025

''ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ '73'' Η ιδανική πολιτεία, η επιτομή της συλλογικότητας! ''Η πλατεία ήταν γεμάτη με το νόημα πούχει κάτι απ' τις φωτιές...!!! ''Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά!''

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Κλείσιμο υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ, ένας προδιαγεγραμμένος θάνατος
31/10/2025

Ερήμωσαν τα νησιά μας, ερήμωσαν τα βουνά μας, ερήμωσαν τους κάμπους μας και τώρα προσπαθούν να μας στριμώξουν στα όρια του Δήμου των Αθηνών! Στις πλατείες του φυσικά. Ετοιμαστείτε να γίνουμε σκηνήτες.

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο
23/8/2025

Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής

BT
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο
22/8/2025

Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανά

Μ.Κ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων
20/7/2025

Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο

Κ.Μ

«Λευκός Τίγρης» από το Cine Δράση

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, 8:15΄μμ, ΤΥΠΕΤ

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025 στις 8:15’μμ με την ταινία «Λευκός Τίγρης» του Αμερικανοϊρανού σκηνοθέτη Ramin Bahrani. Βασισμένος στο ομότιτλο βιβλίο του Aravind Adiga (Βραβείο Booker 2018) ο σκηνοθέτης κάνει μια πολιτική ταινία εστιάζοντας στους ανθρώπους και τις ιστορίες τους, τις δυσκολίες ή τις αναποδιές της ζωής τους. Εδώ με αφορμή την πραγμάτωση, αν και με αμφιλεγόμενο τρόπο, των φιλοδοξιών ενός νεαρού επιχειρηματία, επικεντρώνεται στην ταξική ανισότητα, το χάσμα μεταξύ εχόντων και μη εχόντων, την αδικία που υφίστανται οι δεύτεροι από τους πρώτους και τη διαφθορά που επικρατεί στην Ινδία, καταστάσεις ακραίες που θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν μια εξέγερση, ή να ριζοσπαστικοποιήσουν τον κεντρικό ήρωα αλλά γίνονται η βάση πάνω στην οποία εδραιώνει το success story του. Η ιστορία εκτυλίσσεται στη δεκαετία του 2000, παρακολουθώντας τον Μπάρλαμ (Adarsh Gourav), να αφηγείται την ιστορία της ζωής του ως μέρος μιας επιστολής που απευθύνεται στον τότε Κινέζο πρωθυπουργό Wen Jiabao, ο οποίος επισκέπτεται την Ινδία. Με σκοπό να τον κατατοπίσει σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί υπογραμμίζει πως η Δύση δεν έχει μέλλον, («νομίζω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι η Αμερική είναι τόσο χθες... Το μέλλον του κόσμου βρίσκεται στον κίτρινο και τον καφέ άνθρωπο»), και πως η δύναμη βρίσκεται στις δικές τους χώρες, επιχειρεί μέσα από την προσωπική του ιστορία να αποδείξει ότι δυο διαφορετικά συστήματα με κοινό παρονομαστή την χειραγώγηση των λαών τους μπορούν να γίνουν οι κυρίαρχοι του κόσμου. Ο Μπάρλαμ είναι ήδη επιτυχημένος επιχειρηματίας, στην Μπανγκαλόρ, την Silicon Valley της Ινδίας. Καυχιέται, για την επιτυχία του που ήρθε από το τίποτα: Μεγάλωσε σε αγροτική πόλη, όπου η αυταρχική γιαγιά του υπαγόρευε κάθε κίνηση των μελών της οικογενείας του. Αν και καλός μαθητής του στέρησε το δικαίωμα να σπουδάσει υποχρεώνοντας τον να εργαστεί στην οικογενειακή τσαγερί. Ο πατέρας του πέθανε από φυματίωση. Ο αδελφός του αναγκάστηκε να παντρευτεί με προξενιό. Η μόνη διέξοδος από τη ζωή της κατώτερης κάστας παρουσιάζεται όταν ο άνθρωπος με το παρατσούκλι Πελαργός (Mahesh Manjrekar), που διαφεντεύει το χωριό ψάχνει για έναν δεύτερο οδηγό για τον γιο του Άσοκ (Rajkummar Rao). Ο Μπάλραμ αποφασίζει ότι αυτή η θέση του ανήκει. Και τα καταφέρνει. Προσλαμβάνεται σοφέρ, μετακομίζει στο πλούσιο σπίτι υφίσταται τον εξευτελισμό, που έμαθε να μην αντιλαμβάνεται, υπομένει στωικά τη βία, γιατί απλώς θεωρεί πως του αξίζει και έκθαμβος παρακολουθεί την έκλυτη ζωή των αφεντικών, νιώθοντας σχεδόν ευλογημένος που έχει αυτή τη θέση. Υπερβολικά ευσεβής και απόλυτα υπάκουος, αναλαμβάνει περισσότερες εργασίες και υποτιμάει συνεχώς τον εαυτό του για να εξασφαλίσει την εύνοια της οικογένειας. Μεγάλο μέρος αυτής της κατωτερότητας είναι έμφυτο, όπως λέει ο ίδιος, αποτέλεσμα του άκαμπτου συστήματος καστών, μεγεθύνεται από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους που αγωνίζονται για τις ίδιες χαμηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και ενισχύεται από το χάσμα μεταξύ των φτωχών της Ινδίας και των λίγων που συγκεντρώνουν απρόσιτο πλούτο. Ο Μπάλραμ είναι θυμωμένος εδώ και πολύ καιρό, και η φορτισμένη στάση της παρούσας αφήγησής του διαπερνά το παρελθόν, χρωματίζοντας τις αλληλεπιδράσεις του με τον Πελαργό και την οικογένειά του. Ο φιλελεύθερος Άσοκ, που παραβίασε το έθιμο της κάστας για να παντρευτεί την Πίνκι (Priyanka Chopra) μια Ινδή που μεγάλωσε στην Αμερική, του συμπεριφέρεται με ευγένεια, σχεδόν γίνονται φίλοι, μέχρι όμως που ένα τυχαίο συμβάν, κάτι απαίσιο, βίαιο που κανένα χρήμα δεν μπορεί να διορθώσει, έρχεται να αποκαλύψει ότι κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από την κόλαση. Ο υπομονετικός καλοσυνάτος και πάντα χαμογελαστός Μπάρλαμ δοκιμάζει τα όρια και τις αντοχές του, συνειδητοποιεί αυτό που δεν του επέτρεψαν να είναι και μεταμορφώνεται σε αυτό που έμαθε να υπακούει: σε ένα πλάσμα χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς, που επιβιώνει όπως μπορεί. Στο μεγαλύτερο μέρος του έργου του, ο Ramin Bahrani αντιμετωπίζει με ενσυναίσθηση ανθρώπους που αγωνίζονται να κατανοήσουν τον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο και τη θέση τους σε αυτόν. Η αφοσίωση του στους απόκληρους και τους αουτσάιντερ είναι εντυπωσιακή. Στο «Man Push Cart», ένας Πακιστανός μετανάστης πουλάει κουλούρια και καφέ από ένα βαρύ καρότσι που σέρνει στο Μανχάταν. Στο «Chop Shop», ένα 12χρονο ορφανό προσπαθεί να βρει αρκετή δουλειά στο Κουίνς για να στηρίξει τον εαυτό του και την αδερφή του. Στα «At Any Price» και «99 Homes» ασχολείται με δύο ανερχόμενους νεαρούς άνδρες των οποίων κάθε ελπίδα επιτυχίας διαλύεται από την οικογενειακή προδοσία και την οικονομική καταστροφή. Στο «White Tiger» παραμένει πιστός στο συγγραφικό υλικό, διατηρώντας το βιτριολικό χιούμορ του βιβλίου, που τον βοηθάει να αποφύγει τους μελοδραματισμούς, μέσα από μια σατιρική σκηνοθετική προσέγγιση του φαντεζί Μπόλιγουντ. Εμπιστεύεται τον Adarsh Gourav στο ρόλο του Μπάρλαμ (ως παιδί τον υποδύεται ο Harshit Mahawar) να μας ταξιδέψει μέσα από μια ζωή φτώχειας στο κυνήγι της επιτυχίας με οποιοδήποτε τίμημα. Ο Gourav σκληραίνει μπροστά στα μάτια μας σε μια παράσταση που εναλλάσσεται μεταξύ θριάμβου και ντροπής, ανωριμότητας, απερισκεψίας, οργής και δικαιολογημένης καυχησιολογίας. Αυτό που αναρωτιέται η «Λευκή Τίγρη» - όπως και τα «Παράσιτα» του Bong Joon Ho και το «Συγγνώμη, Απουσιάζατε» του Ken Loach, είναι αν ο πλούτος μπορεί να διαχωριστεί από τα προνόμια που παρέχει σε όσους τον κατέχουν. Και τα δυο τα διαπερνά η φαντασίωση ότι ένας πλούσιος άνθρωπος θα μπορούσε επίσης να είναι καλός άνθρωπος. Οι Priyanka Chopra, Rajkummar Rao, συνεργάζονται άψογα ως άτομα που καταλαμβάνουν δύο χώρους ταυτόχρονα: Όσο κι αν προσπαθούν να αποστασιοποιηθούν από τον οικογενειακό πλούτο που τους προστατεύει από τον περιβάλλοντα κόσμο, όσο κι αν διαφωνούν με τον Πελαργό για τις προσβολές που εκστομίζει στον Μπάλραμ, όσο κι αν ρωτούν τον Μπάλραμ για τον εαυτό του και τον ενθαρρύνουν να θέσει υψηλότερoυς στόχους, εξακολουθούν να θεωρούν τους εαυτούς τους ανωτέρους. Δεν μπορούν, όπως η οικογένεια Παρκ στα «Παράσιτα», να καταλάβουν πόσο προσβλητική είναι η ίδια τους η ύπαρξη για κάποιον σαν τον Μπάλραμ και πόσο χειρότερη, οι στιγμές καλοσύνης τους κάνουν την ανισότητα. «Λευκός Τίγρης». ΗΠΑ, Δραματική, 2020. Διάρκεια: 125’. Σενάριο: Ramin Bahrani. Σκηνοθεσία: Ramin Bahrani. Πρωταγωνιστούν: Adarsh Gourav, Priyanka Chopra, Rajkummar Rao, Mahesh Manjrekar, Vijay Maurya, Kamlesh Gill. Μουσική: Danny Bensi, Saunder Jurriaans. Φωτογραφία: Paolo Carnera. Πληροφορίες: Το χειμερινό Cine-Δράση προβάλει ταινίες κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ. Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα, βάλε στα ρούχα σου φωτιά, βάλε στα όργανα φωτιά. Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά.

Διονύσης Σαββόπουλος
Newsletter