Σχόλια
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο
18/11/2024

Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρί

Χαράλαμπος Λαζάνης
Το Πολυτεχνείο ζει
17/11/2024

''Εδώ σωπαίνουν τα πουλιά, σωπαίνουν κι οι καμπάνες, σωπαίνει κι ο πικρός Ρωμιός, μαζί με τους νεκρούς του. Κι απά στην πέτρα της σιωπής, τα νύχια του ακονίζει, μονάχος κι αβοήθητος, της

Τάκης Μάτσας '' ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ''
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθ

Μαρία Κυρίτση
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
12/10/2024

Έχετε δίκιο κα Μαργαρίτη. Κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε. Ως διοργανωτές, απολογούμαστε...

admin
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο
11/10/2024

Και τη στιγμή που θα έλεγε ο Φοίβος ένα τραγούδι που θα συγκλοόνιζε τους πάντες...οι φίλοι του συλλόγου μάλωναν με όσους ήρθαμε να παρακολουθησουμε τη συναυλία κ ψήφιζαν γιατί δεν μπορούσαν να αντιληφ

Μαργαρίτη Σοφία

Σκέψεις με αφορμή την 8η Μαρτίου 2016 και μια ταινία

Από την Αλίκη Κοσυφολόγου

Η 8η Μάρτη δεν έχει επετειακό ή εορταστικό χαρακτήρα. Είναι μια ημερομηνία συμβολικής αναφοράς στους συλλογικούς αγώνες για την εξάλειψη της πατριαρχίας και της έμφυλης ανισότητας, η οποία αναγνωρίζεται ως ένα διαχρονικό, διαταξικό φαινόμενο. Ειδικότερα, σήμερα οι έμφυλες όψεις της προσφυγικής κρίσης αναδεικνύουν το βαθμό διατήρησης ενός άνισου κι εκμεταλλευτικού καθεστώτος φύλου. Η επέκταση των δικτύων εμπορίας ανθρώπων - θύματα των οποίων είναι στην πλειοψηφία τους γυναίκες και παιδιά- είναι ακόμη μια απεχθής όψη της πατριαρχικής βίας που υφίστανται οι γυναίκες ως κατηγορία. Βεβαίως, το έλλειμμα στρατηγικής αντιμετώπισης του τράφικινγκ, η ανοχή σε φαινόμενα διαφθοράς που εμποδίζουν την πραγματική αντιμετώπιση των συνεπειών του αλλά και η στάση που τηρούν ευρύτερα απέναντι στο προσφυγικό ζήτημα οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, τους βαραίνουν με εξίσου σοβαρές ευθύνες για την συντήρηση κι εξάπλωση του φαινομένου. Σκέψεις με αφορμή την ταινία Το Διαζύγιο της Βιβιαν Ανσάλεμ* που προβλήθηκε από το Cine-Δράση την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016. Φορείς έμφυλης βίας, συντήρησης και αναπαραγωγής των έμφυλων ανισοτήτων γίνονται συχνά το κράτος και οι θεσμοί. Στο φιλμ των αδελφών Ρόνιτ Ελκαμπετς και Σλόμι Ελκαμπετς (2014) αναπαρίστανται με έμφαση οι κοινωνικές συνέπειες της διατήρησης ενός βαθύτατα πατριαρχικού και άνισου καθεστώτος δικαίου. – «Στο Ισραήλ ο πολιτικός γάμος δεν αναγνωρίζεται, άρα ούτε και το διαζύγιο. Ο γάμος νομιμοποιείται μόνο από τον Ραβίνο και εκείνος είναι που μπορεί, αν θέλει, να επικυρώσει και τη διάλυσή του, εάν, ωστόσο, συναινέσει ο σύζυγος – το γυναικείο αίτημα σε καμιά περίπτωση δεν είναι αρκετό »-. Σχέση της εκκλησίας με το κράτος Ασκώντας μια κριτική στον έλλειμμα της ανεξαρτησίας των θεσμών και στον βαθιά θρησκειοκρατούμενο – μέχρι σήμερα- χαρακτήρα της ισραηλινής κοινωνίας, το φιλμ μεταξύ όλων αναδεικνύει τις διαδικασίες – υλικές και συμβολικές – μέσα από τις οποίες η θρησκεία και οι αρχές που θεσπίζει (αξιωματικά) αποτελούν συχνά το υπόβαθρο της ηθικής νομιμοποίησης μιας σειράς από διακρίσεις για το φύλο, την φυλή και τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, αποδίδεται νομιμοποιητικό υπόβαθρο σε ρατσιστικές, σεξιστικές αντιλήψεις και στην καθιέρωση και ενίσχυση ιδεοληψιών και στερεοτύπων αλλά και συγκεκριμένα στην διατήρηση της έμφυλης ανισότητας και της θεσμικής και κοινωνικής καταπίεσης των γυναικών. Αλίκη ΚοσυφολόγουΑλίκη Κοσυφολόγου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών και παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Πολιτική Επιστήμη και Κοινωνιολογία», στο ίδιο πανεπιστήμιο. Είναι διδάκτωρ πολιτικής επιστήμης του ΕΚΠΑ. (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Εργάζεται ως εκπαιδευτικός. Αρθρογραφεί τακτικά στην εφημερίδα "Αυγή". **«Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem», σκηνοθεσία Ronit & Shlomi Elkabetz. Ισραήλ, 2014 Στη φωτογραφία η Αλίκη Κοσυφολογου και ο Μπάμπης Δαμουλιάνος – Ευαγγελάτος, που συντόνισε τη συζήτηση από το Cine – Δράση, Τετάρτη 9/3, στο ΤΥΠΕΤ.

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.

Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter