Σχόλια
Τα νησιά του Αιγαίου στο όριο της διάλυσης από την επέλαση της κτηματαγοράς και του μαζικού τουρισμού
8/8/2022

Τουλάχιστον να έκτιζαν τα τερατουργήματα τους με φθαρτά υλικά ανακυκλώσιμα (χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο, σίδηρο, γυψοσανίδες)! Όπως φθαρτοί θα είναι αυτοί και οι ιδέες τους.

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Έλα να Παίξουμε
31/7/2022

Στο νέο δέντρο της ζωής, το μπόλι της λύπης δύσκολα πιάνει... Το πνίγουν οι χυμοί της!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
23/6/2022

Οι παρατηρήσεις για τη Ρωσία και το Αιγαίο, είναι ενδιαφέρουσες. Καταδίκασε όμως ποτέ η Ρωσία το casus belli για τα 12 μίλια; Αναγνωρίζει ελληνικό εναέριο χώρο πέρα από τα 6 μίλια από τις ακτές μας; Αν σε αυτά τα δύο κρίσιμα σημεία συντάσσεται ΚΑΙ η Ρωσία με την Τουρκία και με τη Δύση, μήπως αξίζει να ξαναδούμε τι συμφέρει πραγματικά τη χώρα μας και τι όχι; Η Ρωσία όντως δεν θέλει (κι άλλο) πόλεμο, που θα έκλεινε το Αιγαίο και τα Στενά. Τη συμφέρει όμως να μένουν ανοικτά όλα τα ελληνοτουρκικά, ώστε να μην υπάρξει ποτέ ούτε μερική επέκταση χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, που θα περιόριζε τα σημερινά διεθνή ύδατα προς όφελος της χώρας μας. Επιπλέον, φαίνεται να θεωρεί ότι τα ανοικτά θέματα των δύο χωρών αποδυναμώνουν το ΝΑΤΟ και ενισχύουν την ίδια.

Γιάννης Παρασκευόπουλος
Ελληνοτουρκικά: Η αφύπνιση του λαϊκού παράγοντα παραμένει κεντρικό ζητούμενο
19/6/2022

Σκέφτομαι τους αιγαιοπελαγίτες και αιγαιοπελαγίτισσες. Τους πιο παλιά πλασμένους Έλληνες στον τόπο τους!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Αγιά Μαρίνα
12/6/2022

Πάλι καλά που βρέθηκε σε κάτι να χρησιμεύουν οι φυλλάδες!

Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος

«Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» από το Cine - Δράση

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022, 9:00μμ, στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες», φιλμ με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του, ο διάσημος σκηνοθέτης Steven Soderbergh, κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, είναι μια συναρπαστική δημιουργία, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανεξάρτητου, (κυρίως αμερικανικού) κινηματογράφου. Δεν αφορά το σεξ ή κάποιου είδους σεξουαλική ιδιαιτερότητα. Είναι μια πρωτότυπη ταινία για τις σχέσεις των δύο φύλων και την ανθρώπινη επικοινωνία, η οποία είναι καλύτερη από το σεξ, τουλάχιστον πιο οικεία, πιο ηδονική. Ή καλύτερα ήταν, όταν η συζήτηση και ο «λόγος» είχαν αξία. Διαθέτει εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ καλή σκηνοθεσία, ευφυές σενάριο, άρτια ανάλυση χαρακτήρων, εντυπωσιακό φινάλε. Το σενάριο διαδραματίζεται στο Μπατόν Ρουζ του Λος Άντζελες και αφηγείται την ιστορία τεσσάρων ανθρώπων γύρω στα 30, των οποίων η σεξουαλική ζωή είναι σοβαρά μπερδεμένη. Ο Τζον είναι δικηγόρος, παντρεμένος με την συνεσταλμένη Αν, αλλά δεν κοιμάται πλέον μαζί της, γεγονός που, όπως η ίδια αποκαλύπτει στον ψυχίατρο της, δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα. Το σεξ είναι υπερεκτιμημένο, πιστεύει η Αν, σε σύγκριση με άλλα επείγοντα ζητήματα όπως η ταφή των σκουπιδιών του πλανήτη. Ο Τζον, ωστόσο, δεν συμμερίζεται την άποψη της περί υπερεκτιμημένου σεξ και ζει μια παθιασμένη σχέση με την Σύνθια, εξωστρεφή αδερφή της συζύγου του. Η σχέση τους στηρίζεται περισσότερο στον ανταγωνισμό και τη συγκίνηση της εξαπάτησης, παρά στην ερωτική επιθυμία. Μάλιστα, δεν είναι τόσο καλοί ψεύτες, η Αν θέλει απεγνωσμένα να τους πιστεύει. Ο Γκράχαμ, παλιός φίλος του Τζον και συγκάτοικος του στο κολλέγιο εγκαθίσταται στην πόλη. Κανείς δεν γνωρίζει την πορεία του μετά τις σπουδές και κανείς δεν του κάνει σχετικές ερωτήσεις. Θέλουν πολύ να ρωτήσουν, αλλά φοβούνται τις απαντήσεις του. Δείχνει λίγο επικίνδυνος. Όχι πως διαθέτει κάποιου είδους φυσική υπεροχή, αλλά γιατί αντιλαμβάνεται όσα συμβαίνουν στην ψυχή των υπολοίπων. Η παλιά φιλία συνεχίζεται, ο Γκράχαμ επισκέπτεται συχνά το σπίτι του Τζον-που απουσιάζει συνεχώς- και διαμορφώνει ένα στενό δεσμό με την Αν, φιλικό και υπαινικτικά ερωτικό, που αρχίζει να βγάζει τη γυναίκα από το καβούκι της. Και αυτός, όπως ισχυρίζεται, δεν σκέφτεται πολύ το σεξ, μάλλον δεν τα πολυκαταφέρνει σε αυτόν τον τομέα. Μη μπορώντας μάλιστα να βρει ευχαρίστηση, βιντεοσκοπεί γυναίκες που του διηγούνται τις σεξουαλικές φαντασιώσεις τους. Αυτή είναι μια μορφή σεξουαλικής επίθεσης, όχι με την έννοια της εξουσίας πάνω στο σώμα τους αλλά στο μυαλό τους, στα μυστικά τους. Όπως οι περισσότερες γυναίκες, έτσι και η Αν πιστεύει ότι μπορεί να βάλει τέλος στην ανικανότητα του Γκράχαμ. Ακριβώς όπως και οι περισσότεροι άνδρες πιστεύουν ότι είναι η απάντηση στην ψυχρότητα κάθε γυναίκας. Η Αν τρομοκρατείται και γοητεύεται ταυτόχρονα από το χόμπι του Γκράχαμ. Σύντομα θα πάρει τη θέση του θα βρεθεί εκείνη πίσω από την κάμερα και σε μια σκηνή αξιοσημείωτης λεπτότητας και δύναμης θα προσπαθήσει να ξεκλειδώσει τα συναισθήματα του. Οι ιστορίες που συνοδεύουν το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» είναι πλέον μέρος της κινηματογραφικής μυθολογίας. Ο σκηνοθέτης, στα 29 του, έγραψε το σενάριο σε οκτώ ημέρες στη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λος Άντζελες, η ταινία κόστισε 1,8 εκατομμύρια δολάρια, και εκτός από τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε και το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για τον James Spader στις Κάννες. Το σίγουρο είναι ότι η εμβληματική βιντεοκάμερα, σαν ένας ακόμα χαρακτήρας του φιλμ, αντανακλά τη μεταμόρφωση των ηρώων του και ταυτόχρονα προαναγγέλλει τις αλλαγές και τον εκδημοκρατισμό της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έξι χρόνια νωρίτερα, η Videodrome είχε ανακοινώσει τον ερχομό του βίντεο. Στη συνέχεια αυτή η ανακάλυψη θα άλλαζε τα δεδομένα του σινεμά. Ο Soderbergh διαχειρίζεται το προκλητικό θέμα του, αποφεύγοντας τα κλισέ, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά συμβολισμούς και υπαινιγμούς. Αυτή ακριβώς η υπαινικτικότατα λειτουργεί με τρόπο μοναδικό κάνοντας το θεατή να αισθάνεται ότι ακόμα και όταν ο σκηνοθέτης τον «σφάζει με το γάντι», του προσφέρει ταυτόχρονα τροφή για σκέψη, βάζοντας τον στην διαδικασία να περιμένει γεμάτος ένταση και αγωνία τις εξελίξεις και το μοναδικό ξεδίπλωμα των χαρακτήρων. Ο James Spader δίνει μια εξαιρετικά δυνατή ερμηνεία στο ρόλο του ανησυχητικού, προκλητικού και εφιαλτικού Γκράχαμ. Η Andie McDowall, βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της καριέρας της. Η Laura San Giacomo είναι απολύτως πειστική ως η γεμάτη επιφανειακή αυτοκυριαρχία αδελφή που κινείται στον αντίποδα της «όμορφης, τέλειας Αν», όπως αναφέρει η ίδια, περιφρονητικά. Ο Peter Gallagher άρτιος ως μικροαστός Τζον με τα γυαλιά και τις τιράντες του. Όσο για τη βιντεοκάμερα του Γκράχαμ αυτή λειτουργεί ως ευφυής μεταφορά για εκείνους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τους άλλους ως αντικείμενα. ΗΠΑ, Δραματική, Αισθηματική, 1989. Διάρκεια:100΄. Σκηνοθεσία: Steven Soderbergh. Πρωταγωνιστούν: James Spader, Andie MacDowell, Peter Gallagher, Laura San Giacomo, Ron Vawter, Steven Brill, Alexandra Root, Earl T. Taylor. Εδώ το trailer της ταινίας. Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης). Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση

ΣΧΕΤΙΚΑ: Συμβαίνουν στην πόλη μας
ΣΧΟΛΙΑ
Πείτε μας τη γνώμη σας
Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.
Τοιχο-διωκτικά

Όλα τα δώρα ο Αύγουστος τα έφερε. Το κόκκινο του έρωτα και της φωτιάς. Το μαύρο της προσφυγιάς και του θανάτου. Το γαλανό της Αμμοχώστου και της προδοσίας. Και το λευκό της αθωότητας και της απελπισίας. Όλα τα χρώματα από τον Αύγουστο τα πήρανε κι αφήσανε ασπρόμαυρα τα καλοκαίρια.

Αγγέλα Καϊμακλιώτη, Εκ του σύνεγγυς
Ημερολόγιο Δράσεων και Εκδηλώσεων

Δεν υπάρχουν προγραμματισμένες Δράσεις για τις επόμενες ημέρες...

Newsletter